Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
duckielove
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2021 15:03

Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door duckielove »

Dag,

Het volgende stuk kopieer ik van mijn klacht die ik over Lidl webshop heb ingediend op klacht.nl

"Op 15 februari heb ik een artikel geretourneerd, op 26 februari vroeg ik me af of mijn retour al was ontvangen en heb ik via Whatsapp contact gezocht met Lidl.

Op 5 maart kreeg ik een mail dat mijn retour was ontvangen in het distributiecentrum. Op 10 maart heb ik opnieuw via Whatsapp contact gezocht omdat ik nog geen terugbetaling had ontvangen. Bij mijn vorige retour aantal jaar geleden was ik gewend dat het bedrag de volgende werkdag na de mail al op mijn rekening stond.

Op 22 maart heb ik telefonisch contact gezocht met de Lidl omdat mijn terugbetaling nog steeds niet was ontvangen. Ik verzocht om te worden doorverbonden met de financiële afdeling, maar dit was niet mogelijk. De medewerker zou mijn klacht doorsturen naar de afdeling met het verzoek mij binnen 4 werkdagen te contacten met een oplossing.
Op 25 maart (4e werkdag) heb ik einde van de middag opnieuw gebeld, want ik had nog niks gehoord van de Lidl en je raad het al, nog steeds geen terugbetaling.

Ik zal men niet meer adviseren om via Lidl webshop te bestellen, mits je echt zeker weet het artikel niet te retourneren."


Op klacht.nl staat er dat mijn klacht is opgelost, dit is echter niet het geval. Ik heb nog geen geld retour ontvangen. Optie op klacht.nl was om feedback te geven over de oplossing, ik heb dan ook aangegeven niet tevreden te zijn met de oplossing. Op 31 maart nogmaals gebeld naar klantenservice, en weer zou mijn klacht worden doorgestuurd naar financiële afdeling. De medewerkers die ik aan de telefoon krijg geven aan dat het erg druk is, maar lossen intern niks op. Ook word ik telkens niet terug gebeld.

Verder lees ik op klacht.nl meerdere personen die tegen hetzelfde probleem aanlopen. Mijn advies is om alleen producten via Lidl webshop te bestellen als je zeker weet dat je het niet gaat retourneren. Kans is anders groot dat je kunt fluiten naar je geld.

Hartelijke groet

Morganlefay
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 dec 2016 14:53

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Morganlefay »

En wat is uw vraag??

Moneyman
Berichten: 20455
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Moneyman »

Morganlefay schreef:
01 apr 2021 19:00
En wat is uw vraag??
Het verhaal is toch duidelijk?

Seinhuis
Berichten: 492
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn advies is om nog een keer je rekening te controleren, anders gaat het je een hoop geld kosten.

Indien je betaald hebt met je creditcard, neem dan contact op met je creditcard maatschappij. Misschien zijn er daar mogelijkheden.

Anders zie https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen wat je vervolg stappen kunnen zijn.


alfatrion
Berichten: 18867
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er is sowieso een verplichting om wettelijke rente te vergoeden. De verplichting is om onverwijld en in ieder geval binnen 14 dagen terug te betalen nadat de herroeping is ontvangen.

crazyme
Berichten: 7883
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door crazyme »

Moneyman schreef:
01 apr 2021 20:14
Morganlefay schreef:
01 apr 2021 19:00
En wat is uw vraag??
Het verhaal is toch duidelijk?
Nee. Eigenlijk niet.

Om welk product gaat het ? Is het wel een product wat je retour mag sturen ?

alfatrion
Berichten: 18867
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dan zou ik verwachten dat TS daar een bericht over had gekregen.

Moneyman
Berichten: 20455
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:
01 apr 2021 23:26
Moneyman schreef:
01 apr 2021 20:14
Morganlefay schreef:
01 apr 2021 19:00
En wat is uw vraag??
Het verhaal is toch duidelijk?
Nee. Eigenlijk niet.

Om welk product gaat het ? Is het wel een product wat je retour mag sturen ?
Er is in de OP geen enkele reden om te veronderstellen dat er een probleem op dit vlak speelt, en als dat al zo zou zijn, dan had Lidl dáárop moeten acteren.

gustavo-woltmann
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 okt 2020 02:04

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door gustavo-woltmann »

Ik zou maar blijven bellen.
Anders zouden ze niets doen.
- Gustavo Woltmann

Harry Breda
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:56

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Harry Breda »

Nog nooit ook maar iets aan problemen gehad met Lidl.

sunshine1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:49

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door sunshine1234 »

ik heb precies hetzelfde! 6 maart retour gestuurd, ik heb een bevestiging van dhl. Diverse keren gebeld, gemaild, gechat. Ik heb op trustpilot al een reactie achter gelaten. Hetzelfde liedje: geen geld terug.
Op trustpilot al veel klachten over lidl, ook over retour betalingen.
Ik vraag mij af hoeveel mensen er zijn die geen geld terug krijgen? als dit er veel zijn zou Radar misschien bij lidl kunnen informeren wanneer dit opgelost gaat worden.

RobDin
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2019 16:24

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door RobDin »

Moneyman schreef:
02 apr 2021 09:58
crazyme schreef:
01 apr 2021 23:26
Moneyman schreef:
01 apr 2021 20:14

Het verhaal is toch duidelijk?
Nee. Eigenlijk niet.

Om welk product gaat het ? Is het wel een product wat je retour mag sturen ?
Er is in de OP geen enkele reden om te veronderstellen dat er een probleem op dit vlak speelt, en als dat al zo zou zijn, dan had Lidl dáárop moeten acteren.
Duidelijk verhaal van TS; ze stelt geen vraag maar komt met een waarschuwing.,
Ik vermoed zo dat Morganlefay net als crazyme nog vragen hebben omdat niet elk product dat geschikt is om te retourneren en daarom graag willen weten welk product het is..

Mogelijk ligt het ter discussie bij een interne afdeling, hoe dan ook, de communicatie van Lidl naar deze klant verloopt verre van vlekkenloos...

duckielove
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2021 15:03

Re: Klacht webshop Lidl: product retour gestuurd, maar geen terugbetaling

Ongelezen bericht door duckielove »

Sorry voor mijn late reactie en bedankt voor de tips. Ik zal de link eens gaan bekijken.

Ik heb gisteren nogmaals gebeld en weer hetzelfde verhaal. Mijn klacht wordt doorgestuurd en ik word binnen 4 dagen terug gebeld. Ben nog nooit door ze terug gebeld.

Ik had niet specifiek een vraag, maar het was inderdaad als waarschuwing bedoeld. Ik lees nu pas op internet hoeveel retourbetalingen misgaan. Misschien inderdaad een goed idee om uit te zoeken als Radar inderdaad mogelijkheid heeft om hoeveel mensen het gaat. Als ik Lidl spreek geven ze aan het erg druk te hebben op financiële afdeling.

Het product wat ik heb terug gestuurd was een jas. Geen wereldbedrag,maar toch fijn als Lidl zich houdt aan hun beloftes.

Plaats reactie