Klachtenregen Praxis.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
FiberTouch
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 sep 2010 13:32

Klachtenregen Praxis.nl

Ongelezen bericht door FiberTouch »

Het regent klachten over de webshop van Praxis.nl.
Het gaat daarbij niet over het 'Click & Collect'-systeem, maar om het thuis laten zorgen van bestellingen.
Praxis laat het hier behoorlijk afweten, ook de klantenservice geeft 'niet thuis'.

Ondanks een levertijd van '1-5 werkdagen' zijn er klanten die al 3 weken op hun producten wachten.
Klanten melden dat zij een bericht hebben gekregen dat hun product 'op dit moment wordt ingepakt', maar daarna nog steeds alles doodstil blijft (geen verzending)
Er is een sterk vermoeden dat Praxis vanuit haar webshop producten verkoopt die zij niet op voorraad zijn en zij zich daarmee opstelt als een 'drop-shipping' bedrijf.

Op trustpilot[punt]nl staan reacties die er niet om liegen.
Denk dus even na voordat je door Praxis iets wilt laten thuisbezorgen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Klachtenregen Praxis.nl

Ongelezen bericht door scontra »

En, vertel eens, wat is uw persoonlijke ervaring met het bestellen in de Praxis webshop ?

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Klachtenregen Praxis.nl

Ongelezen bericht door marnix »

ook toevallig, van de week wat bij praxis besteld, zie ik tot mijn schrik dat ze met DPD versturen,
zijn vaak wat luie gasten, die de pakjes gelijk dumpen bij afhaalpunt,
maar nee! net keurig hier thuis geleverd.
schaam me.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klachtenregen Praxis.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tja, als iedereen ineens online gaat bestellen, dan is er meer werk te doen in evenveel tijd. Als de verkoop zo hard gaat dat artikelen sneller op zijn dan dat ze binnen komen, dan krijg je nog meer vertraging. Als leveranciers aangeven dat ze op een bepaalde dag leveren en zij komen niet (ondertussen meer regel dan uitzondering), dan kan Praxis ook niet uitleveren.

En dit gebeurd overigens niet alleen bij Praxis, veel meer bedrijven hebben hier last van.

Dat er mensen zijn die klachten hebben over Praxis is niets nieuws. Over elk bedrijf zijn klachten te vinden. Maar om dan over elk bedrijf hier een topic te openen met een waarschuwing gaat in mijn ogen erg ver.

Ivo.w
Berichten: 1743
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Klachtenregen Praxis.nl

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Geduld hebben ivm bijzondere omstandigheden is blijkbaar voor velen teveel gevraagd.

Gelukkig mogen winkels vanaf morgen weer redelijk normaal open. En hoeven we gelukkig niet meer online te shoppen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Klachtenregen Praxis.nl

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Blijkbaar heeft TS op z'n werk totaal geen impact ondervonden van de pandemie en weet hij/zij dus exact hoe je dat aan moet pakken. Misschien consultant voor Praxis worden om ze even uit te leggen hoe het wel moet.

CHUIS
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2022 18:31

Re: Klachtenregen Praxis.nl

Ongelezen bericht door CHUIS »

klacht Praxis bestelling
Op de Praxis website 4 schuttingpalen besteld. Ik blijk er maar 2 nodig te hebben voor de reparatie, dus wilde er 2 retourneren bij een filiaal. Dit blijkt niet te kunnen. Ik moet de schuttingpalen op laten halen en dat kost mij €69,95, omdat de palen zijn geleverd door een externe leverancier.
Dit laatste is bij de bestelling volkomen onduidelijk. er staat bij het bestellen : dit artikel is verkrijgbaar via thuislevering door.....naam bedrijf.
Nergens wordt je verwezen naar de voorwaarden van die levering en de voorwaarden voor evt retourneren.
De Praxis klantenservice vindt dat je zelf maar moet uitvinden dat je op de naam van het bedrijf moet klikken om die voorwaarden in te zien. Nergens staat bv "lees de voorwaarden" of "klik op de naam voor de voorwaarden"
Wat wel direct bij de bestelling zichtbaar is " GRATIS RETOURNEREN in een van onze winkels!!
ik vind dat allemaal zeer onduidelijk, zeer klantonvriendelijk en zelfs misleidend

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Klachtenregen Praxis.nl

Ongelezen bericht door rvjapio »

Dus omdat u niet wordt gewaarschuwd dat u een eigen verantwoordelijkheid heeft voelt u zich misleid?

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Klachtenregen Praxis.nl

Ongelezen bericht door Lowieze »

CHUIS schreef:
30 mar 2022 18:45
klacht Praxis bestelling
Op de Praxis website 4 schuttingpalen besteld. Ik blijk er maar 2 nodig te hebben voor de reparatie, dus wilde er 2 retourneren bij een filiaal. Dit blijkt niet te kunnen. Ik moet de schuttingpalen op laten halen en dat kost mij €69,95, omdat de palen zijn geleverd door een externe leverancier.
Dit laatste is bij de bestelling volkomen onduidelijk. er staat bij het bestellen : dit artikel is verkrijgbaar via thuislevering door.....naam bedrijf.
Nergens wordt je verwezen naar de voorwaarden van die levering en de voorwaarden voor evt retourneren.
De Praxis klantenservice vindt dat je zelf maar moet uitvinden dat je op de naam van het bedrijf moet klikken om die voorwaarden in te zien. Nergens staat bv "lees de voorwaarden" of "klik op de naam voor de voorwaarden"
Wat wel direct bij de bestelling zichtbaar is " GRATIS RETOURNEREN in een van onze winkels!!
ik vind dat allemaal zeer onduidelijk, zeer klantonvriendelijk en zelfs misleidend
Het kan voor u onduidelijk zijn, maar de website vermeld het volgende:
“ Retourneren online aankopen:
Voor online aankopen zijn er verschillende retourmogelijkheden. Kijk voor de exacte retourmogelijkheden altijd op het formulier in de doos van het product. Voor externe leveranciers gelden andere voorwaarden. Bekijk hier alle externe leveranciers en de voorwaarden.”

Persoonlijk vind ik het vrij logisch dat Praxis van een klant verwacht dat deze zelf de voorwaarden van retourneren leest.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Klachtenregen Praxis.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Vind dat CHUISD wel een punt heeft, volgens de voorwaarden die Lowieze citeert "Kijk voor de exacte retourmogelijkheden altijd op het formulier in de doos van het product"
Dan is het dus al te laat want je hebt het product dan al in huis.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Klachtenregen Praxis.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik ben het ook wel met CHUIS eens. De mededeling "Dit artikel is verkrijgbaar online via thuislevering door [bedrijfsnaam]." staat helemaal onderaan en valt mij niet erg op. Bovendien vind ik hem inhoudelijk ook niet erg duidelijk; het zou ook om de bezorgdienst kunnen gaan (maar dat is weer een ander bedrijf). Pas als je klikt op de bedrijfsnaam zie je wat er aan de hand is.

Zelf wist ik ook niet dat Paxis.nl tegenwoordig kennelijk ook een "platform" is waarbij je drommels goed moet opletten met wie je eigenlijk zaken gaat doen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Klachtenregen Praxis.nl

Ongelezen bericht door Lowieze »

juliomariner schreef:
31 mar 2022 14:15
Vind dat CHUISD wel een punt heeft, volgens de voorwaarden die Lowieze citeert "Kijk voor de exacte retourmogelijkheden altijd op het formulier in de doos van het product"
Dan is het dus al te laat want je hebt het product dan al in huis.
Als je doorklikt (bekijk hier alle externe leveranciers en de voorwaarden) op de website van Praxis, kun je alles lezen v.w.b. de specifieke voorwaarden.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Klachtenregen Praxis.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Waarom zo ingewikkeld, deze informatie kan toch gewoon in de artikel omschrijving gezet worden?
Nu moet je eerst opzoeken wie de externe leverancier is en welke voorwaarden deze hanteerd. Dus meerdere keren klikken voor je een antwoord vind. Niet bepaald klantvriendelijk.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Klachtenregen Praxis.nl

Ongelezen bericht door Lowieze »

juliomariner schreef:
31 mar 2022 15:07
Waarom zo ingewikkeld, deze informatie kan toch gewoon in de artikel omschrijving gezet worden?
Nu moet je eerst opzoeken wie de externe leverancier is en welke voorwaarden deze hanteerd. Dus meerdere keren klikken voor je een antwoord vind. Niet bepaald klantvriendelijk.
Heeft u gezien hoeveel partner verkopers er zijn met ieder hun eigen voorwaarden?
Is het echt teveel moeite om de retourvoorwaarden door te lezen voordat je zoiets bestelt?

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Klachtenregen Praxis.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Is het echt teveel moeite om dat bij het artikel te zetten?

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Klachtenregen Praxis.nl

Ongelezen bericht door Lowieze »

juliomariner schreef:
31 mar 2022 15:16
Is het echt teveel moeite om dat bij het artikel te zetten?
Denk het wel, anders wordt het wel heel veel scrollen :wink:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klachtenregen Praxis.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
31 mar 2022 14:53
juliomariner schreef:
31 mar 2022 14:15
Vind dat CHUISD wel een punt heeft, volgens de voorwaarden die Lowieze citeert "Kijk voor de exacte retourmogelijkheden altijd op het formulier in de doos van het product"
Dan is het dus al te laat want je hebt het product dan al in huis.
Als je doorklikt (bekijk hier alle externe leveranciers en de voorwaarden) op de website van Praxis, kun je alles lezen v.w.b. de specifieke voorwaarden.
Dat is naar vaste rechtspraak te ver weggestopt. Dergelijke voorwaarden moeten direct zichtbaar zijn.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Klachtenregen Praxis.nl

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
31 mar 2022 15:25

Dat is naar vaste rechtspraak te ver weggestopt. Dergelijke voorwaarden moeten direct zichtbaar zijn.
Ik lees dit in de rechtspraak:
“De voorwaarden moeten wel eenvoudig vindbaar zijn. Volgens rechtspraak is hieraan o.a. voldaan wanneer de voorwaarden zich achter een ‘knop’ bevinden op de website waar naar verwezen is. Het is niet vereist dat er specifiek wordt verwezen naar de desbetreffende webpagina waarop de algemene voorwaarden staan. “

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klachtenregen Praxis.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
31 mar 2022 15:35
Moneyman schreef:
31 mar 2022 15:25
Dat is naar vaste rechtspraak te ver weggestopt. Dergelijke voorwaarden moeten direct zichtbaar zijn.
Ik lees dit in de rechtspraak:
“De voorwaarden moeten wel eenvoudig vindbaar zijn. Volgens rechtspraak is hieraan o.a. voldaan wanneer de voorwaarden zich achter een ‘knop’ bevinden op de website waar naar verwezen is. Het is niet vereist dat er specifiek wordt verwezen naar de desbetreffende webpagina waarop de algemene voorwaarden staan. “
Ik denk niet dat je dit daadwerkelijk in de rechtspraak hebt gelezen, ik denk dat je hebt gegoogeld en toen op deze pagina terecht kwam. Het verschil tussen rechtspraak en een blog-artikel is nogal relevant, zeker nu dit een oud blogartikel is.

De wet is duidelijk:
Op grond van art. 6:230v jo 6:230m lid 1 sub a BW is het verplicht om de voornaamste kenmerken op een duidelijke en in het oog springende manier en onmiddellijk voordat de consument zijn bestelling plaatst te tonen. Als dat niet is gebeurt dan is er sprake van een misleidende ommissie op grond van art 6:193d lid 3 jo 6:193f sub b BW en is de overeenkomst te vernietigen
Achter een linkje is niet "onmiddelijk". Afwijkende retourvoorwaarden moeten expliciet en duidelijk vermeld worden. En al helemaal als het een verkoper betreft waarbij men (nog) niet verwacht met derden te maken te krijgen. Bij Bol.com verwacht men dat veel eerder (en ook daar schort het overigens vaak aan de juiste informatievoorziening).

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klachtenregen Praxis.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als ik naar die lijst met leveranciers kijk voor verschillende zaken, moet er haast een boekwerk zijn met voorwaarden.

Maar je hoeft maar op een naam te klikken en de voorwaarden komen in beeld.

Plaats reactie