LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
gerrit185
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 jul 2015 10:06

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door gerrit185 »

Wish is inderdaad lasig. Klarna daar in tegen niet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Is toch gewoon een satelliet van Wish om het geld gemakkelijk binnen te halen. Dat is ook het enigste doel en als bescherming voor Wish natuurlijk.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door sylvesterb »

gerrit185 schreef:
07 feb 2019 22:12
Lady1234 Ik wil alle zaken die met Wish Klarna te maken hebben 1 uitspraak via de rechter.
Niet alleen mijn zaak. Volgens de ACM Waar mee ik contact hebt gehad is Klarna verkeerd bezig.
Ze zeggen het te willen onderzoeken.
Bij de rechtbank zal elke zaak los worden bekeken en onderzocht een massa claim indienen is zinloos en onmogelijk omdat elke zaak uniek is. Aankoopbescherming betekend dat als u het pakket niet heeft ontvangen of onjuist is dat zij het vergoeden, hieraan zullen voorwaarden zitten. De praktijk leert dat consumenten deze voorwaarden vrijwel weinig lezen, maar een bedrijf beroept zich hier wel vaak op.

In uw verhaal kan ik weinig lezen waarom Klarna fout zit en de ACM dit ook vind, maar als u zich gehoord voelde door de ACM is dit natuurlijk prima.

Dat WISH u heeft geblokkeerd is niet vreemd. Mensen die veel refunds aanvragen kosten het bedrijf veel geld, ook Aliexpress doet dit. Zelf koop ik zowel op WISH als op Aliexpress en hou het volgende aan:

Koop iets en bespaar € 20,00 dan gaat er + 20,00 in de pot, wanneer ik iets ontvang wat niet conform is van € 5,00 dan gaat er € 5,00 van de pot af. Aankopen hoger dan € 25,00 doe ik niet via deze websites, het blijft Chinees spul :D

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door Moneyman »

gerrit185 schreef:
07 feb 2019 22:12
Klarna bied aankoop bescherming met achteraf betalen.

Lady1234 Ik wil alle zaken die met Wish Klarna te maken hebben 1 uitspraak via de rechter.
Niet alleen mijn zaak. Volgens de ACM Waar mee ik contact hebt gehad is Klarna verkeerd bezig.
Ze zeggen het te willen onderzoeken.
Zo werkt het niet. Je zult gewoon zelf moeten procederen als je dat nodig vindt.

margrietla
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2010 10:39

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door margrietla »

Ook ik heb slechte ervaring met Wish - Klarna

Korte samenvatting, wat je niet hebt gekregen hoef je niet te betalen, bewijslast ligt bij Klarna.
Klacht ook ingediend bij reclame code commissie wegens misleidende reclame.


Omschrijving:
Bij WIsh een bestelling gedaan, echter niets ontvangen. Staat ook niet in bestelgeschiedenis.

Krijg nu steeds aanmaningen, echter als ik niets heb ontvangen betaal ik uit principe niet. Klarna neemt in deze niet hun verantwoordelijkheid . Traceernummer Wish en overige gegevens reeds op 3 januari doorgegeven aan Klarna.

Dit staat site van Klarna.
Betaal later
Probeer het eerst en betaal later. Met Klarna betaal je niets voordat je het product hebt ontvangen en je hebt besloten of je het wilt behouden.

Als je spullen niet worden geleverd
Als je je gekochte spullen niet hebt ontvangen, dan betaal je gewoon nog niet.
Heb je Achteraf Betalen gekozen? Dan hoef je niet te betalen tot je je spullen ontvangt. Als je spullen niet worden bezorgd binnen de door de webwinkel aangegeven bezorgtijd, kun je het volgende doen:
1. Dubbelcheck of je geen berichten van de bezorgdienst of webwinkel hebt gemist.
2. Gebruik de optie “Meld een probleem” nadat je hebt ingelogd op klarna.nl of in de Klarna app of neem contact op met de klantenservice zodat we je betaling kunnen pauzeren.
3. We helpen je uit te zoeken waar je spullen zijn. Je hoeft niet te betalen terwijl wij uitzoeken wat er gebeurd is. Als duidelijk wordt dat je bestelling niet bij jou is bezorgd hoef je Klarna niet te betalen.

Vandaag wederom informatie naar Klarma gestuurd met screenprint dat beker niet geleverd is, maar staat gepland voor 25 november 2018,

Oplossing, stoppen van aanmaningen en een structurele manier voor het oplossen van deze problemen met home/wish. Want zover was Klarna niet in bereid uit te zoeken waar de spullen zijn of een andere oplossing te zoeken.


13/3
Rechtsbijstand geeft aan dat bewijslast voor levering bij Klarna/Wish ligt en daarom hoef ik dus niet te betalen. Indien er een incasso wordt ingesteld dien ik te vragen of zij bewijslast hebben dat het product daadwerkelijk geleverd is. Dit kunnen ze niet hebben aangezien het product niet geleverd is.

13/3
Bij reclame code commissie een klacht ingediend wegens misleidende reclame

19/3 11:05
Mail van Klarna
U heeft ons tijdens eerder contact laten weten dat u de producten van wish.com op factuur x niet heeft ontvangen.
De factuur is nu geannuleerd en daarmee is de factuur volledig afgesloten.

19/3 11:35
Zoals mijn collega aangaf, is de factuur reeds gepauzeerd geweest en kan dat niet nogmaals gebeuren zonder het eerder genoemde vraagnummer. Ik begrijp dat je er niet uitkomt met Wish. Ik wil je aanraden dit dan ook aan te geven bij onze collega's van de onderzoeksafdeling. Het is voor ons niet mogelijk een wijziging op de factuur uit te voeren.

Binnen een half uur 2 tegenstrijdige berichten van Klarna.

Klarna AB
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2014 14:08

Re: Klarna BV Bied geen Aankoopbescherming met Wish

Ongelezen bericht door Klarna AB »

Beste forumleden,

We snappen dat er soms iets mis kan gaan, waardoor je aankoopervaring niet zo Smoooth verloopt. De berichten in deze feed gaan onder meer over Wish en Klarna, daarom vertellen we je graag wat meer meer over onze samenwerking met Wish en wat je kunt doen als je (een gedeelte van) je bestelling niet hebt ontvangen.

Wish is een platform dat Chinese verkopers de mogelijkheid biedt om hun producten rechtstreeks te kunnen verkopen. Klarna is één van de betaalmethoden die je kunt gebruiken om je bestelling bij Wish te betalen. De webwinkel, in dit geval Wish, is verantwoordelijk voor de kwaliteit en levering van bestelde producten.

Het kan voorkomen dat (een gedeelte van) je Wish bestelling niet ontvangt. Geef dit door aan de webwinkel zodat ze op de hoogte zijn en je verder kunnen helpen. Daarnaast adviseren we je om je Klarna-factuur te pauzeren, zodat je je in tussentijd geen zorgen hoeft te maken over je factuur. Klik op de volgende link voor meer informatie: https://www.klarna.com/nl/klantenservic ... n-ik-doen/.

Zoals Gerrit in zijn bericht al aangaf kan het ook gebeuren dat je account door Wish wordt geblokkeerd. In dat soort gevallen staat Klarna ook voor je klaar. Om te kunnen bemiddelen vragen we je dan om ons alle communicatie toe te sturen, zoals screenshots van je chats met de Wish en/of de e-mails die je aan Wish hebt verstuurd.

Mocht je factuur door Wish zijn aangepast of als we meer informatie voor ons onderzoek nodig hebben, dan sturen we je een e-mail. Als je vragen hebt, dan kun je 24/7 contact met ons opnemen via onze chat. Bel je liever? Dat kan natuurlijk ook; we zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 - 17.00 uur en zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur.

Voor iedereen een mooie dag gewenst!

Groet, Kayleigh

Gesloten