KLICAPP rekent hoge kosten

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
koters
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 nov 2007 11:38

KLICAPP rekent hoge kosten

Ongelezen bericht door koters »

Als je graafwerkzaamheden gaat doen moet je een KLIC melding doen. Een internetzoektocht gaf een hele pagina vol met resultaten van KLICAPP. Helaas bleek dit niet het originele Kadaster te zijn maar een commercieel bedrijf wat misbruik maakt van de naam KLIC. De kosten leken me al wat aan de hoge kant en helaas, ik ben erin getrapt. Heb rond de 48 euro betaald voor informatie die je bij de echte Kadaster site voor 11 euro kunt krijgen. Direct voor ik documenten toegetsuurd kreeg heb ik een mail gestuurd met annulering van de overeenkomst maar uiteraard geen enkele reactie terug. Niet lang daarna (minuten) kreeg ik een mail met informatie over de documenten die beschikbaar zouden zijn.
Dit is zo geraffineerd dat het lijkt of je met de officiele instantie te maken hebt en je hebt vrijwel geen kans om je geld terug te krijgen ondanks dat je direct een annulering stuurt. De algemen voorwaarden laten alleen een annulering toe als dit bedrijf (GOCONNECTIT) nog geen verzoek heeft ingediend bij het Kadaster zelf..

Enige wat ik nog kan doen is vragen bij het kadaster op welk tijdstip het verzoek van KLICAPP bij hen is binnengekomen om te zien of het tijdstip later is dan mijn annuleringsverzoek.

VRAAG AAN TROSRADAR: DIT IS WEDEROM EEN OPLICHTINGSPRAKTIJK WAARAAN JE BIJNA NIET KAN ONTKOMEN AAN EEN BETALINGSPLICHT, DIT GAAT OM SECONDEN OM TE ANNULEREN EN DERHALVE BIJNA ONMOGELIJK OM TE ONTBINDEN.
Laatst gewijzigd door koters op 22 mei 2023 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: KLICAPP rekent hoge kosten

Ongelezen bericht door kuklos »

Sorry, geraffineerd? Wat is er geraffineerd aan een bedrijf dat zichtbaar is bij de resultaten van een google zoektocht en waarvan iedereen kan zien dat dit niet de site van het Kadaster is?

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: KLICAPP rekent hoge kosten

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Ik ken geen Klic meldingen door particulieren, dat is voor bedrijven.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KLICAPP rekent hoge kosten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat zou Radar er aan moeten doen dat u niet eerst leest voordat u iets bestelt?

koters
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 nov 2007 11:38

Re: KLICAPP rekent hoge kosten

Ongelezen bericht door koters »

Tros Radar heeft soortgelijke misleidende bedrijven aangepakt, als u het geen probleem vind om opgelicht te worden dan is dat prima maar 3x meer betalen voor hetzelfde door te doen alsof het "officieel" is, is niet juist en misleidend. Ik heb misschien niet goed gelezen maar ik vind dat je wel binnen een reeele tijd moet kunnen annuleren. Dit is vrijwel onmogelijk en derhalve misleidend.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KLICAPP rekent hoge kosten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik word niet opgelicht. Ik lees eerst.

Dit staat er bovenaan.

KLICAPP handelt niet voor of namens het Kadaster

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: KLICAPP rekent hoge kosten

Ongelezen bericht door kuklos »

koters schreef:
22 mei 2023 11:26
Tros Radar heeft soortgelijke misleidende bedrijven aangepakt, als u het geen probleem vind om opgelicht te worden dan is dat prima maar 3x meer betalen voor hetzelfde door te doen alsof het "officieel" is, is niet juist en misleidend. Ik heb misschien niet goed gelezen maar ik vind dat je wel binnen een reeele tijd moet kunnen annuleren. Dit is vrijwel onmogelijk en derhalve misleidend.
Ik lees een hoop grote woorden, die geen van alles kloppen. Er is niks misleidend aan hoe ze zichzelf presenteren.
Twee zaken kan je je over beklagen: 1) niet kunnen annuleren en 2) het nut van dergelijke bedrijven.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: KLICAPP rekent hoge kosten

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het is natuurlijk geen oplichting, aangezien u heeft gekregen waarvoor u betaald heeft. Dat het ergens anders goedkoper kon, dat is jammer. Maar men heeft de dienst geleverd waarvoor u betaald heeft.

koters
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 nov 2007 11:38

Re: KLICAPP rekent hoge kosten

Ongelezen bericht door koters »

kuklos schreef:
22 mei 2023 11:40
koters schreef:
22 mei 2023 11:26
Tros Radar heeft soortgelijke misleidende bedrijven aangepakt, als u het geen probleem vind om opgelicht te worden dan is dat prima maar 3x meer betalen voor hetzelfde door te doen alsof het "officieel" is, is niet juist en misleidend. Ik heb misschien niet goed gelezen maar ik vind dat je wel binnen een reeele tijd moet kunnen annuleren. Dit is vrijwel onmogelijk en derhalve misleidend.
Ik lees een hoop grote woorden, die geen van alles kloppen. Er is niks misleidend aan hoe ze zichzelf presenteren.
Twee zaken kan je je over beklagen: 1) niet kunnen annuleren en 2) het nut van dergelijke bedrijven.
Volgens mij is dat precies wat ik doe... (lijkt wel of er een trollenleger actief is om waarschuwingen voor misleiding te torpederen..)

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: KLICAPP rekent hoge kosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

koters schreef:
22 mei 2023 14:14
kuklos schreef:
22 mei 2023 11:40
Ik lees een hoop grote woorden, die geen van alles kloppen. Er is niks misleidend aan hoe ze zichzelf presenteren.
Twee zaken kan je je over beklagen: 1) niet kunnen annuleren en 2) het nut van dergelijke bedrijven.
Volgens mij is dat precies wat ik doe... (lijkt wel of er een trollenleger actief is om waarschuwingen voor misleiding te torpederen..)
Nee, dat is niet "precies wat je doet". Je voegt er ook irrelevante zaken aan toe, je wuift je eigen verantwoordelijkheid (namelijk dat je gewoon niet opgelet hebt) en je beschuldigt dit bedrijf ten onrechte van oplichting.

Voortaan gewoon beter kijken, en al helemaal als je op voorhand al vond dat het te duur was.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: KLICAPP rekent hoge kosten

Ongelezen bericht door kuklos »

@koters, er is geen trollenleger actief, jij hebt niet goed gekeken en begint daarna met klagen dat het niet eerlijk is dat jij niet goed gekeken hebt. Het niet kunnen annuleren is een heel ander iets dan een commercieel bedrijf dat een naam gebruikt. De term KLIC wordt niet misbruikt, zoals je in je eerste bericht schreef.

Jouw openingsbericht vermengt twee zaken. Het feit dat jij niet goed oplet met niet kunnen annuleren. Aangaande dat laatste heb je een punt, aangaande dat eerste niet. En juist door dat vermengen krijg je tegengas.

koters
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 nov 2007 11:38

Re: KLICAPP rekent hoge kosten

Ongelezen bericht door koters »

Moneyman schreef:
22 mei 2023 14:17
koters schreef:
22 mei 2023 14:14
kuklos schreef:
22 mei 2023 11:40
Ik lees een hoop grote woorden, die geen van alles kloppen. Er is niks misleidend aan hoe ze zichzelf presenteren.
Twee zaken kan je je over beklagen: 1) niet kunnen annuleren en 2) het nut van dergelijke bedrijven.
Volgens mij is dat precies wat ik doe... (lijkt wel of er een trollenleger actief is om waarschuwingen voor misleiding te torpederen..)
Nee, dat is niet "precies wat je doet". Je voegt er ook irrelevante zaken aan toe, je wuift je eigen verantwoordelijkheid (namelijk dat je gewoon niet opgelet hebt) en je beschuldigt dit bedrijf ten onrechte van oplichting.

Voortaan gewoon beter kijken, en al helemaal als je op voorhand al vond dat het te duur was.
Volgens mij staat dat ook gewoon in mijn bericht, Ik ben dus niet de enige die niet goed leest

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: KLICAPP rekent hoge kosten

Ongelezen bericht door Moneyman »

koters schreef:
22 mei 2023 15:12
Volgens mij staat dat ook gewoon in mijn bericht, Ik ben dus niet de enige die niet goed leest
Als ik dat niet had gelezen, had ik mijn reactie niet kunnen schrijven.

Maar je mist het punt: het gaat niet over wat er staat, maar juist over wat er niet had moeten staan.

Morgan le Fay
Berichten: 511
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: KLICAPP rekent hoge kosten

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

En ik mij maar afvragen waarom er regelmatig iets mis gaat met infra.
Blijkbaar gaan diezelfde mensen die hier klagen ook nog de grond opentrekken(ik hoop toch van niet).
Want dan snap ik wel waarom het wel eens mis gaat en het Poeffff is.

GOconnectIT
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2023 13:22

Re: KLICAPP rekent hoge kosten

Ongelezen bericht door GOconnectIT »

Hallo, wij van klicapp.nl zagen dit bericht langskomen en vinden het vervelend om te horen dat je onze service zo hebt ervaren.

Daarnaast willen we graag benoemen dat wij met onze KLICAPP bijdragen aan minder graafschades. Aangezien wij als commercieel bedrijf kosten hebben voor nieuwe ontwikkelingen, rekenen wij deze prijs. Deze ontwikkelingen zijn bijvoorbeeld de extra mogelijkheden van onze app t.o.v. het Kadaster. Via de volgende vermelding ‘KLICAPP handelt niet voor of namens het Kadaster’ willen wij zo transparant mogelijk over komen met onze service.

Ondertussen begreep ik dat onze medewerkers je gesproken hebben en er een oplossing op tafel ligt. Mocht je verdere vragen hebben kun je uiteraard contact opnemen en helpen wij je graag verder.

In ieder geval een fijne dag gewenst!
Laatst gewijzigd door GOconnectIT op 23 mei 2023 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Vader Jacob
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 mei 2023 08:48

Re: KLICAPP rekent hoge kosten

Ongelezen bericht door Vader Jacob »

“OPLICHTINGSPRAKTIJK”.
Dit zo te noemen vind ik echt laster en je hebt geluk want andere bedrijven klagen je aan wegens smaad.

vbundel
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2008 12:25

Re: KLICAPP rekent hoge kosten

Ongelezen bericht door vbundel »

DeZevendeHenk schreef:
22 mei 2023 11:12
Ik ken geen Klic meldingen door particulieren, dat is voor bedrijven.
Dan hebt u de website van het Kadaster blijkbaar ook nog niet goed doorgelezen.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: KLICAPP rekent hoge kosten

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

vbundel schreef:
24 mei 2023 12:22
DeZevendeHenk schreef:
22 mei 2023 11:12
Ik ken geen Klic meldingen door particulieren, dat is voor bedrijven.
Dan hebt u de website van het Kadaster blijkbaar ook nog niet goed doorgelezen.
Staat daar iets over Klic meldingen door particulieren?

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: KLICAPP rekent hoge kosten

Ongelezen bericht door riddert »

Iedereen die machinaal graaft moet een klic melding doen, bedrijf en particulier.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: KLICAPP rekent hoge kosten

Ongelezen bericht door angel1978 »

DeZevendeHenk schreef:
24 mei 2023 14:27
vbundel schreef:
24 mei 2023 12:22
DeZevendeHenk schreef:
22 mei 2023 11:12
Ik ken geen Klic meldingen door particulieren, dat is voor bedrijven.
Dan hebt u de website van het Kadaster blijkbaar ook nog niet goed doorgelezen.
Staat daar iets over Klic meldingen door particulieren?
ja, dat staat er:
Gaat u (laten) graven met een machine? Om gevaarlijke situaties te voorkomen bent u wettelijk verplicht vooraf een graafmelding te doen.
bron: https://www.kadaster.nl/producten/woning/klic-melding

Ook die klic-melding kun je laten doen ipv zelf doen, maar als je zelf gaat graven als particulier met en machine, dan moet ook een particulier een klic-melding doen.

Plaats reactie