Kopen bij Catawiki is onveilig

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Antoon Wittezaele
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2021 18:40

Re: Kopen bij Catawiki is onveilig

Ongelezen bericht door Antoon Wittezaele »

k heb onlangs een chinese pot gekocht van een verkoper in Oostenrijk (Karabela auctions).
Bij ontvangst stelde ik vast dat pot en deksel niet bij elkaar passen (andere kleur en de tekeningen op het deksel zijn kleiner dan op de pot).
Ik heb dus een negatief appreciatie gegeven met deze uitleg.
In de eerste plaats vroeg de verkoper of ik wel wist hoe chinese potten er horen uit te zien.
Later heeft hij nog een tweede bericht geschreven waarin hij meldt dat ik niet van chinees porselein ken en dat hij Catawiki zal vragen mijn commentaar te verwijderen.
Ik heb nooit gemerkt dat dit tweede commentaar toegevoegd was...

Vandaag kreeg ik een bericht van Catawiki dat ze mijn commentaar verwijderd hebben omdat noch de verkoper noch Catawiki gemeld heb dat er een probleem wa smet de aankoop.
Ik heb hen geantwoordt dat ze overduidelijk de verkoper beschermen ten nadele van de koper!
Geen reactie hierop (wat ik ook niet verwacht)

ik wil ook nog melden dat ik een paar jaar geleden een tafelkleed uit Italie gekocht. Toen ik zag dat er een gaatje in zat (wat niet vermeld was in de beschrijving) heb ik noch van de verkoper noch van Catawiki een reactie gekregen.

Ik heb hen net gevraagd mijn log in te verwijderen.

AntikDealer
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2021 22:05

Re: Kopen bij Catawiki is onveilig

Ongelezen bericht door AntikDealer »

Gemene bende oplichters die eens flink door de rechtbank en FIOD zal worden aangepakt.
Het Openbaar Ministerie zou er dit najaar werk van maken.
Onvoorstelbaar maar Catawiki koopt zelf rechters om:
https://jure.nl/ECLI:NL:RBNNE:2017:881

Gesloten