Kopen bij Catawiki is onveilig

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Catawikiklant
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2015 10:21

Kopen bij Catawiki is onveilig

Ongelezen bericht door Catawikiklant »

De afgelopen maanden heb ik drie keer een kavel gekocht op catawiki.nl en daarbij flink mijn neus gestoten. Daarop heb ik me verdiept in dit ‘snelstgroeiende online veilinghuis van Europa’. Catawiki beweert namelijk dat je er veilig kunt kopen; het tegendeel is waar.

Veilinghuis?
Catawiki noemt zich in persberichten veilinghuis, maar in haar Gebruiksvoorwaarden dienst en platform. Er is een groot verschil tussen een veilinghuis en een platform: een veilinghuis neemt verantwoordelijkheid voor de kavels die het aanbiedt, Catawiki positioneert zich als intermediair zonder enige aansprakelijkheid te aanvaarden.

Veilig kopen?
Er is niets mis met intermediair spelen, als Catawiki daar eerlijk over is. Boven iedere veiling staan echter de woorden ‘Veilig kopen’. Als je daar op klikt krijg je te lezen dat koper drie 'extra zekerheden' krijgt om veilig te kopen op de Catawikiveilingen:

1. Alle veilingen worden begeleid door een veilingmeester
2. U betaalt de factuur aan Catawiki
3. Feedbacksysteem

De veilingmeester
Catawiki verstopt zich achter haar veilingmeesters. De veilingmeester krijgt de bevoegdheid om bij geschillen beslissingen te nemen en hij ‘bemiddelt’, al is het onduidelijk waar die bemiddeling uit bestaat. De juridische band tussen Catawiki en haar Veilingmeesters is vaag. Zijn ze in dienst? Zijn het vrijwilligers? Of veilingmeesters aansprakelijk kunnen worden gesteld voor hun beslissingen in onbekend. Catawiki maakt in haar Gebruiksvoorwaarden in ieder geval zeer duidelijk dat zij nergens voor aansprakelijk is en dat de beslissingen van de veilingmeesters bindend zijn.
Communicatie met veilingmeesters loopt via e-mail. De reactietijd is traag en bij een langdurig geschil reageren veilingmeesters niet meer. De meeste klachten over Catawiki gaan over deze gebrekkige communicatie.

Gebrekkige contactmogelijkheden
Mailen met de veilingmeester is de enige contactmogelijkheid met Catawiki. De ‘Klantenservice’ op de website is een FAQ-rubriek, het enige adres is een postbusnummer in de Gebruiksvoorwaarden en de link naar een contactformulier eronder gaat naar de Klantenservicepagina, waar geen formulier is. Catawiki heeft geen telefoon. Alles wijst erop dat Catawiki ieder contact met haar gebruikers wil vermijden.

Willekeur
De factuur loopt via Catawiki, maar dat betekent alleen dat de veilingmeester bij een geschil de verkoper onder druk kan zetten door het geld (even) vast te houden. Het betekent niet dat de koper zijn geld terugkrijgt als de verkoper in gebreke blijft. Als de veilingmeester anders beslist is de koper zijn geld kwijt. De koper is volledig overgeleverd aan de willekeur van de veilingmeester.

Feedback werkt niet
Het feedbacksysteem werkt niet omdat Catawiki de verkopers de controle erover geeft. De koper kan pas feedback geven als de verkoper de status van de transactie heeft gewijzigd naar ‘verzonden/afgehaald’. Verkopers die negatieve feedback vrezen wijzigen de status niet en zetten zo de koper buitenspel. Het resultaat is dat juist de louche verkopers alleen maar positieve feedback hebben.

Geen enkele zekerheid
Samengevat bieden deze drie punten geen enkele zekerheid, laat staan extra zekerheid. De woorden ‘Veilig kopen’ boven iedere veiling zijn dan ook misleidend en zou Catawiki moeten verwijderen. Veelzeggend is dat Catawiki het veilig kopen argument nooit in haar advertenties gebruikt, maar alleen op haar website. Zou Catawiki weten dat ze dan last krijgt met de Reclame Code Commissie?

Adviezen voor kopers
Kopen op Catawiki is niet veilig. Daarom heb ik de volgende adviezen voor kopers:
• Vertrouw de beschrijving van het kavel niet. Die wordt bepaald door de verkoper en niet gecontroleerd door Catawiki. Je kunt je er niet op beroepen.
• Vertrouw de feedback niet. De verkoper bepaalt welke feedback hij krijgt.
• Vertrouw de veilingmeester niet. Hij behartigt niet jouw belangen maar die van Catawiki.
• Ga bij twijfel het kavel inspecteren. In de gebruiksvoorwaarden zegt Catawiki dat de verkoper dat moet toestaan. Als de verkoper inspectie weigert, weet je genoeg.

Conclusie
Kopen op Catawiki is even onveilig als kopen op Marktplaats, alleen kost het je extra geld.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kopen bij Catawiki is onveilig

Ongelezen bericht door witte angora »

Leuk verhaal, maar wat is er dan gebeurd dat je dit allemaal zo uit zoekt?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kopen bij Catawiki is onveilig

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor internetaankopen is een creditcard aan te bevelen. In het geval van Catawiki betaal je dan met VISA in plaats van Ideal. Zijn er problemen, dan kun je altijd de transactie betwisten bij je creditcardmaatschappij.

Benbass
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2015 15:13

Re: Kopen bij Catawiki is onveilig

Ongelezen bericht door Benbass »

Dank voor de mooie info , en inderdaad Catawiki speelt het spel niet heel zuiver , alleen op geld belust maar niet op service .
Het begint met je aankoop en reeds bedreigingen voor incasso's ,leuk als koper ! klachten zijn er over het bieden oa dat er wordt aangegeven wat het minimum volgende hoger bod moet zijn , de site neemt echter niet het volgende hoger bod in aanmerking maar onmiddellijk het hoogste wat je insteekt , je verwacht dat helemaal niet !
verder is de communicatie ook niet wat je verlangt .. er is geen enkel adres op hun website noch telefoonnr , buiten dat postbusadresje dat in de voorwaarden staat .
Maar het is wel een geregistreerd bedrijf [gegevens verwijderd] deze data is publiek opvraagbaar op het Inet het is een [gegevens verwijderd] , of dit wel wettelijk is toegelaten blijft de vraag , verkopen via een Belgische website .be verondersteld daar ook belastingplichtig te zijn en dus ook een KVK , een ondernemingsnummer en een BTW nummer te hebben plus een inschrijving in de kruispuntbank in Belgie .. vraag is natuurlijk of dat ook zo is . Info daaromtrend is er voorlopig nog nergens te vinden .
Het Europees recht op herroeping wordt er ook niet echt gerespecteerd , kijk maar even op google over klachten Catawiki , Ebay is alleszins veel handelsvriendelijker op alle punten , je kan als koper en verkoper onderling akkoord maken over het 'cancellen' van een koop zonder kosten zonder problemen , op Ebay kan je ook rechtstreeks kontakt maken met de verkopers om vragen te stellen , Catawiki houd angstvallig alle info en gegevens verborgen , op vele veilingen is het onmogelijk om een afspraak te maken voor bezichtigen of op zijn minst info op te vragen via mail of telefoon van de aanbieder , dit ruikt dus heel verdacht want op die manier is dus ongeveer alles gepermiteerd , het verhaal van de veilingmeesters heeft ook een reukje , zij beslissen eigenhandig over een pak dingen , wettelijk of werrechtelijk ?? ook vraagtekens .
De facturatie van Catawiki is ook bepaald niet in orde wettellijk , geen gegevens , geen adressen ,geen btw info cq ontlasting, geen enkel contactinfo alleen een bankrekening nr ! Dat is geen officiele factuur en kan niet erkend worden op een rechtbank .CW kan in feite geen faktuur maken over een item want alleen de rechtmatige eigenaar kan dat , hij die in het bezit is van het goed .CW levert alleen een dienst als bemiddeling via Inet en kan alleen daar een fakt voor afleveren .
Catawiki houd ook de verkopers aan het lijntje in, geval van een dispuut , en bied geen enkele mogelijkheid om koper en verkoper de zaak onderling te laten uitpraten of oplossen .Als bemiddelaar kan dat tellen ! Ik vrees dat er met CW nog ettelijke problemen op de stapel staan als snelstgroeiende veilingssite .. In elk geval ik zie hen zeker niet als een ideale partner om via hen aankopen te doen .
Het Inet zit zoal vol met valkuilen en strikken , echte bonafide bedrijven zijn er ook wel degelijk en die herken je aan de toegankelijkheid zoals : gegevens , adressen , telefooncontact ,alles controleerbaar en service of klantvriendelijke behandelingen . Het zal je gezegd zijn :-)) In het slechtste geval vraag ik me af wat doen ze met al die centen die op voorhand te betalen zijn en die ze te laat of helemaal niet doorstorten ? ik heb er zo mijn bedenkingen over .
Mvg , B.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 sep 2015 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gegevens verwijderd

aniemoon
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2015 10:29

Re: Kopen bij Catawiki is onveilig

Ongelezen bericht door aniemoon »

ik herken het verhaal, het is onveilig. ik had vorige maand een dispuut. met de verkoper had ik het dispuut snel en naar tevredenheid opgelost maar catawiki zit op het geld en betaald niet terug. telefonisch hang je eindeloos in de wacht en na vele minuten wordt de verbinding verbroken met de melding dat ze niet bereikbaar zijn. op vele mailtjes wordt niet gereageerd. het gekochte is retour naar de verkoper, weken geleden, maar ik krijg mijn geld van catawiki niet terug

chucky71
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2011 22:13

Re: Kopen bij Catawiki is onveilig

Ongelezen bericht door chucky71 »

Ik ben erik hillebrand uit rotterdam,en wil iedereen ten zeerste afraden om op een kavel van catawiki te bieden! B8nnen 14 dagen had ik al interium justitia op m8jn dak!! En dat terwijl ik het kavel al betaald had en niet ontvangen? Catawiki zei mij dat ze d3 volledige som hadden ontvangen ,maar ze niet over gingen op leveren omdat ik nog een dit bedrag over moest maken plus 40 euro extra aan interium justitia? Ik belde met dit incasso buro en vroeg of zij mij de factuur plus 2 herinneringen toe wild3 sturen van catawiki omdat ik weet dat wettelijk na 10 dagen een herrinering behoird te krijgen met een periode van 14 dagen 3n dan nog maals een herrinering na d3ze 14 dagen dus niet binnen 2 weken na d3 bieding? Het incasso buro verteld3 mij dat ze dit niet hadden en dus niet konden toe sturen omdat ze dit niet hadden en niet eens 2isten waar dit over ging? Wordt steeds gekker?ik zeg ? Dat is vreemd jullie incasseren voor catawiki maar hebben niet eens de gegevens? Ik kwam er ook achter dat ze d3 herrineringen niet naar mij hebben gestuurd maar naar de verkoper van het kavel?? 3ch5 bizar? Toen ik vroeg waar ik met mijn klacht terecht kon zei het incasso buro interium justitia dat dit niet kon ondat ik geen zaak had?? Ik zei haar dat beoaal ik wel n3vrouw dit is niet aan u?toen was het ev3n stil en zij ze mij dat ze d3 incasso stil ging zetten voor verder onderzoek? Een oaar dagen hier voor zeiden zij nog dat ze de betaling waarvan ik een foto gemaakt had ontvangen hadden en d3 zaak terug zouden sturen naar catawiki? Die op h7n beurt zeiden dat ik het maar miest uitv3chten met het incasdo buro maar d3ze heeft geenvgegevens en jullie houd3n je niet aan d3 wettelijke betalings termein ,ik vroeg wat is d3 betalibgstermijn? Oh dat kan ik u niet zeggen daar gaat d3 financiele afdel3ling over,mag ik die dan spreken? Nee dat kan niet ? Want d3ze gaan om 5 uur naar huis en dit doen wij zo ie zo niet?? Erg heel erg vrermd dit riekt naar oplichting en samen soel mwt interium justitie zodat ze buj elke klant gelijk een incasso inzetten zodat zij elje keer 40 euro kunnen innen omdat er veel mensen zijn die hier niet uitkomen en of maar betalen om er van af te zijn en bang zijn voor narigheid?? Ik zeg u nog maals k8jk uit? Leer van mijn les en betaal niet zomaar de incasso kosten? En als u twijfelt u mag altijd afzien van de bieding cq koop omdat catawiki geen veilingheis is maar internet veiling gelden de gewone regels en wetten van kopen op afstand webwinkel en mag u altijd 14 dagen na ontvangs het artikel kosteloos retour sturen? 8k heb er geen woird3n voir maar weet wel dqt ze op een zeer schofterige wijze hun zakken priberen te vullen! Die hier niet aan mee? Trap er niet in en als u soirtgelijke ervaring3n heeft met catawiki en interium justitia zou u dut dan ook met ins willen delen want samen staan we sterk ik zal ook d3 brache organisatie van incasso interium justitia en catawiki vragen om hun klachten formulier???

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kopen bij Catawiki is onveilig

Ongelezen bericht door crazyme »

Uw toetsenbord is defect. Waar een e hoort te staan staat een 3. Dat is toch raar ?

Net zo raar dat u stelt dat u eerst 2 herinneringen wilt zien. U hoort wettelijk na 10 dagen een herinnering te krijgen ?

Misschien bent u gewoon slecht met leestekens, maar volgens mij kunt u dat nergens gelezen hebben.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kopen bij Catawiki is onveilig

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat een slecht leesbaar verhaal zo. Sowieso kloppen een heel aantal van je stellingen met betrekking tot betalingstermijnen en verplichte erinneringen en dergelijke niet.

Je moet één sommatie gehad hebben, met een betaaltermijn van veertien dagen en een aankondiging van de hoogte van de incassokosten die je bij non-betaling binnen die termijn verschuldigd bent. Meer wettelijke eisen zijn er niet.

Of je gebruik kunt maken van je herroepingsrecht, hangt er maar net vanaf wat je gekocht hebt. Lees anders hun algemene voorwaarden eens door.

rotterdam
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2017 19:20

Re: Kopen bij Catawiki is onveilig

Ongelezen bericht door rotterdam »

hallo allemaal,

ik heb ook hetzelfde meegemaakt en veel geld overgemaakt naar Catawiki, maar na vele brieven om mijn geld terug te krijgen en neppe verkopers is het mij niet gelukt.
Nu een advocaat in de arm genomen en heb bijna al mijn geld weer terug gelukkig was moeilijk maar toch al gelukt.
mocht iemand ook een advocaat nodig hebben die goed is en Catawiki kan bestrijden laat het dan weten.
succes

Antoon Versteegde
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2017 13:05

Re: Kopen bij Catawiki is onveilig

Ongelezen bericht door Antoon Versteegde »

Klacht: Catawiki neemt haar klachtendispuut niet serieus en laat mijvoor de schade opdraaien.

DE KLACHT
Ik verkocht 3 antieke beelden en stuurde die op verzoek van koper goed verpakt en verzekerd naar Engeland. Ik berichtte op welke dag het bezorgd zou worden. Er werd voor ontvangst getekend. maar pas 4 dagen later zou blijken dat 2 beelden licht beschadigd waren. waarvan detailfoto's werden gestuurd. Voor de verzekering vroeg ik om foto's van de verpakking. Die werden beloofd, maar nooit geleverd. Na 1 maand heeft de verzekering het dossier gesloten. Catawiki had intussen een dispuut aangemaakt waardoor de uitbetaling van de kavel werd geblokkeerd en berichtte dat zij de koper had verzocht de foto's van de verpakking naar mij te sturen, maar dat is nooit gebeurd. Toen heeft Catawiki in overleg met de koper besloten om de beschadigde beelden temg te sturen, zonder met mij te overleggen of aan mijn schadeloosstelling te denken. Catawiki lost niets op en neemt haar kaveldispuut niet serieus. Zowel koper als verkoper hadden hulp verwacht. Dan zou de schade ook volledig vergoed zijn door de verzekering. Catawiki hult zich in stilzwijgen en laat mij met de gebakken peren (kapotte beelden) zitten.

DE OPLOSSING
Catawiki zou er goed aan doen om een deskundige geschillenoommissie in het leven te roepen om dergelijke problemen eerder adequaat op te lossen. Nu lukt het mij niet meer om de schade op de verzekering te verhalen. Toch wil ik de schade vergoed krijgen. Door Catawiki’s veilingmeester wordt die getaxeerd op € 350,‐. Catawiki lijkt mij de meest verantvvoordelijke instantie om mij schadeloos te stellen.
Ik denk dat Catawiki zelf voor een goede pakketdienst moet gaan zorgdragen om internationale transport(schade)problemen te beteugelen.

Jered
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 jan 2010 16:51

Re: Kopen bij Catawiki is onveilig

Ongelezen bericht door Jered »

Catawiki is zeer onbetrouwbaar en doet niets met klachten.
Op 1 maart bestel ik via de site van Catawiki oorbellen ter waarde van € 95,00. Met bemiddelingskosten van Catawiki en verzendkosten van € 18,00 erbij komt dit neer op een totaal bedrag van € 121,55.
De oorbellen wordenzogenaamd aangetekend geleverd via GLS.
Op 7 maart zet GLS op de site: De oorbellen zijn afgeleverd bij buren.
Dit afleveren bij buren is niet nader gespecificeerd. Ik beschik niet over een adres. Ook is er bij mij in de brievenbus geen bericht achtergelaten op welk adres een en ander is afgeleverd. Bij nadere informatie blijkt er getekend te zijn door ene Horchner.
Ik neem contact op met Catawiki en mij wordt verteld dat dit geheel tegen de procedure is.
Omdat de naam Horchner mij onbekend is, informeer ik nader bij de beheermaatschappij van mijn appartementencomplex. Ook zij kennen geen huurder/eigenaar met de naam Horchner.
Vervolgens heb ik wederom telefonisch contact opgenomen met Catawiki. De dame die ik aan de lijn krijg, zegt dat ze niet weet hoe ze dit op moet lossen.
Op mijn vervolgmail krijg ik alleen maar antwoorden van Catawiki, waarin zij geen enkele verantwoordelijkheid nemen. Ik moet het zelf oplossen.

Ik vind de wijze van handelen van Catawiki ongehoord. Er is genoeg jurisprudentie op dit gebied. Indien ik bijvoorbeeld bij Mediamarket een broodrooster van Philips bestel en betaal en deze wordt niet geleverd, zegt Mediamarket ook niet gaat u maar naar Philips of TNT post. Nee zij (en in dit geval Catawiki) heeft de taak en de verantwoordelijkheid uit te zoeken wat er fout is gegaan. Zij zeggen dan niet zoekt u het zelf maar uit. In casu de opstelling van Catawiki.

Ik bestel via HUN site, betaal aan HEN, dus zij blijven m.i. verantwoordelijk voor niet geleverde goederen. Dan kunt zij wel een interne procedure daarvoor hebben, maar die is in dan in strijd met vigerende jurisprudentie.

Ik heb een betwistingsformulier ingediend bij mijn creditcard maatschappij.

mh73

Re: Kopen bij Catawiki is onveilig

Ongelezen bericht door mh73 »

@Jered

Heeft u het probleem ook bij de verkoper aangekaart?

Jered
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 jan 2010 16:51

Re: Kopen bij Catawiki is onveilig

Ongelezen bericht door Jered »

Jazeker onmiddellijk. De leverancier is hiervan op de hoogte, maar bewijst ook naar GLS. Niemand neemt verantwoording. Je moet het zelf maar uitzoeken.

Josbert Lonnee
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2017 23:29

Re: Kopen bij Catawiki is onveilig

Ongelezen bericht door Josbert Lonnee »

Zowel kopen als verkopen is onveilig via Catawiki. Dit is een gevolg van hoe de veilingsdienst van Catawiki is opgezet. De communicatie met zowel kopers als verkopers gaat voornamelijk via e-mail. Het enige wat Catawiki voorbij ziet komen zijn die e-mails en al het geld. Verreweg de meeste geveilde producten en de (ver)kopers zelf zien ze zelf nooit. Wat de (ver)koper uiteindelijk echt doet kunnen ze niet zien. Of het product überhaupt bestaan en wat ermee gebeurd, wat de status ervan is en of het beschadigd kunnen ze ook allemaal niet zien. Omdat ze daar dus allemaal geen invloed op uit kunnen oefenen, kunnen ze er ook niets over garanderen! Zo kun je dus net als bij bijvoorbeeld marktplaats.nl je geld opsturen zonder ooit een (werkend) product te ontvangen. Als verkoper kan het je gewoon gebeuren dat je een (ander) (defect / gesloopt) product terug krijgt. Voorts werkt het zo dat wanneer je zo netjes bent om aan Catawiki door te geven dat je als koper bijvoorbeeld het product afkeurt en wil terugsturen of je als (ver)koper in gebreke bent gebleken, dan verhaalt Catawiki altijd nog kosten (zoals een koperscommissie) op de (ver)koper.

Dat Catawiki zo werkt staat ook gewoon in hun gebruiksvoorwaarden. Ook blijkt uit klachtenstromen dat veel met (ver)kopers op Catawiki daadwerkelijk fout gaat. Deze reactie is gebaseerd op dit artikel, waar ook meer details en informatie te vinden zijn:
https://josbertlonnee.wordpress.com/201 ... -catawiki/

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kopen bij Catawiki is onveilig

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De hoeveelheid e-mails die je ontvangt van Catawiki grenst ook aan het ongelofelijke. Ik heb ze als spam gemarkeerd om er vanaf te komen. Afmelden kan niet. Account opzeggen lukt ook niet.

Er is 80 miljoen euro aan durfkapitaal ingepompt en dat moet wel terugverdiend worden. En zo doen ze dat dus.

12Click
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jun 2017 13:56

Re: Kopen bij Catawiki is onveilig

Ongelezen bericht door 12Click »

Een site of webwinkel zonder een normaal telefoon nummer of een mobiel nummer vind ik al verdacht.
Hebben ze dan ook geen klantenservice of is deze alleen een FAQ dan is het voor mij toch gauw duidelijk.
Mensen gebruik je verstand..

unipope
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2017 14:06

Re: Kopen bij Catawiki is onveilig

Ongelezen bericht door unipope »

Ik zag de reactie uit Rotterdam voor juridisch advies. Graag maak ik gebruik van die tip wie of welke instantie daar ervaring mee heeft.
Zijn er nog anderen die juristen kennen die ervaring hebben met Catawiki?

markdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:36

Re: Kopen bij Catawiki is onveilig

Ongelezen bericht door markdekker »

Ook al vind ik dat je deels gelijk hebt, kloppen er een aantal punten in het verhaal niet.
Ik "verkoop" zelf al sinds 2015 op Catawiki, echter kan ik ze altijd telefonisch bereiken https://www.catawiki.nl/help#faq_cat:contact en heb ik nog nooit met oplichters te maken gehad, als een koper niet betaald, krijg ik het adres niet, dus kan ik niets sturen.
Als dat langer dan 4 weken duurt krijg ik een mail dat een deurwaarder naar de verkoper wordt gestuurd meestal zonder resultaat, pas na 3 maanden mag ik mijn item opnieuw aanbieden.
Ik kan ook niet zelf bepalen welke feedback ik neerzet, alle feedback wordt geplaatst en alleen op de negatieve mag ik antwoord geven.
Het geld krijg ik altijd binnen 3 weken uitbetaald,.

Als koper heb ik 1 keer een probleem gehad met iemand die alles in een doos gegooid had zonder vulmateriaal maar daar wel 15 euro voor rekende, ik heb een klacht ingediend maar daar hoorde ik niets meer over, wel heb ik deze persoon negatieve feedback gegeven.

Echter bij mijn vorige baan heb ik meerder keren gezeur gehad met Catawiki, dan ben je eerlijk als verkoper maar dan trekt de koper aan het langste eind, en Catawiki zit er tussen maar doet niets. Zij beheren het geld, dat maakt ze verantwoordelijk !

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kopen bij Catawiki is onveilig

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er wordt nog steeds veel troep verkocht op Catawiki. Nep voor echt. Onder notarieel toezicht en met een heuse veilingmeester.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kopen bij Catawiki is onveilig

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

http://m.ebay.com/itm/1907-Cast-Iron-Mi ... 3080700004

Een identiek exemplaar van deze nep fantasieprul stond eergisteren nog op Catawiki in de emaille borden en reclame veiling. Er was al 391 euro excl. commissie op geboden. Ik heb een wat minder vriendelijk mailtje naar de veilingmeester gestuurd. Resultaat was dat de veiling werd verwijderd van Catawiki. Een inhoudelijke reactie bleef wijselijk achterwege.

Nog terug te vinden door te googlen op catawiki michelin engeland 1907.

Opmerkelijk: Catawiki haalt gewoon de betreffende pagina helemaal weg. Geen tekst en uitleg, niets. Iedereen moet maar raden waarom het kavel is verwijderd. Dat vindt Catawiki dus eerlijk zakendoen.

Gesloten