LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lidl webshop: problemen met bestelling

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
rugzakmeisje
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2018 12:29

Lidl webshop: problemen met bestelling

Ongelezen bericht door rugzakmeisje »

Op 13 december heb ik via de Lidl webshop spullen voor een tripje in januari voor de wintersport besteld.
Levertijd lag op circa 5 dagen, na enkele dagen een mail gekregen dat de bestelling vertraagd was.
Uiteindelijk was 1 item niet leverbaar (maar wel gewoon nog steeds te bestellen op de website).
Het pakket zou bij een DHL parcelshop geleverd worden. De tracking link melde dat het pakket afgeleverd was net voor de kerst.
Ik ontving echter geen code om het pakket ook daadwerkelijk op te halen.
Gebeld met DHL: een bug in het systeem van Lidl zorgt ervoor dat deze code naar hun eigen emailadres gaat in plaats van die van de klant.

Daaropvolgend dus contact opgenomen met Lidl, die mij eerst zelf de schuld gaven van het noteren van hun adres. Maar na duidelijk aangeven dat de DHL aangaf dat dit veel vaker gebeurt zouden ze er alles aan doen om te zorgen dat de code alsnog bij mij zou komen.
Net na de kerst opnieuw gebeld, de persoon die erover ging was met vakantie. Maar ze waren er mee bezig.
Op 30 december nogmaals gebeld: het pakket was ondertussen door DHL weer meegenomen als niet opgehaald pakket.

De medewerker van de lidl shop zou het pakket opnieuw toezenden en beloofde dat het deze keer wel echt goed ging.
Helaas, ging het precies zoals bij het vorige pakket.

En dus vorige week weer gebeld, dat dit niet werkt en dat ik dus graag mijn geld terug zou ontvangen. De man aan de telefoon gaf aan dat ik pas mijn geld terug zou krijgen als DHL het pakket had opgehaald en daarna zouden ze het gaan terugstorten. Bij de vraag hoe lang dit gaat duren (een redelijke vraag lijkt mij als ze als ze niet aan hun beloftes kunnen voldoen en ik dus mijn geld terug moet krijgen...)
Daar was geen antwoord op.

En dus heb ik enkele dagen erna een berichtje gestuurd via FB antwoordservice, waar ik op een nogal degenererende manier de reactie kreeg dat het geld terugkomt wanneer het terugkomt. Er was heus wel spoed bij, maar niemand kan zeggen hoe lang.
Nu zijn we dus weer een week verder: geen geld, geen reactie.

Het gaat niet om een gigantisch bedrag, maar de service en het feit dat ik nu zo achter het terugstorten van mijn eigen geld moet zitten terwijl ik nog nooit een product in mijn handen heb gehad voor dat geld en de fout gewoon volledig bij hun en het systeem ligt?
Ronduit asociaal. Ik raad iedereen af iets te bestellen bij die shop.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Lidl webshop: problemen met bestelling

Ongelezen bericht door Regggy »

Als een pakket al bij de DHL parcelshop ligt, waarom het daar dan gewoon niet ophalen? Zeggen dat er een pakket voor je ligt en tonen van ID is in mijn ervaring altijd voldoende. Code is totaal onnodig, alleen een bevestiging dat het af te halen is.

rugzakmeisje
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2018 12:29

Re: Lidl webshop: problemen met bestelling

Ongelezen bericht door rugzakmeisje »

Een parcelshop zijn kluisjes op het metrostation, enkel te openen met een unieke code. Er is niemand aanwezig van dhl, je haalt het zelf op een gewenst moment uit het kluisje! Ik begrijp zelf ook dat het anders niet zo ingewikkeld was geweest.

koekert
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2018 14:07

Re: Lidl webshop: problemen met bestelling

Ongelezen bericht door koekert »

ik heb ongeveer het zelfde mee gemaakt en dat ging zo.
ik heb een schuurmachine besteld via de webshop maar was niet zoals ik hem wilde en stuurde het terug.
heb het in een doos gestopt met samen de schuurpapier die ik los erbij had besteld.
de geld van de schuurpapier heb ik ontvangen op mijn rekening, maar van de schuurmachine nog niet, nu dat ik 7 weken verder ben nog steeds niks ontvangen.
ik probeer hun te bereiken via de telefoon maar krijg steeds hetzelfde te horen dat hun systeem plat ligt en geen informatie kunnen verstrekken in hun systeem, heb een Reference nummer gekregen dus als ik dan bel hoef ik die door te geven zodat ik het heel verhaal niet meer uit hoeft te leggen.
ik ben nu 7 weken verder en begin dat bedrijf nu echt te haten ik ga daar ook niks meer kopen en raad iedereen het ook af om daar iets te kopen vermoeiend is het.

Gesloten