LightinTheBox.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Lepage
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2017 10:00

LightinTheBox.com

Ongelezen bericht door Lepage »

Beste lezer,
Op de website van bovengenoemde winkel bestelde ik enige producten. Voor levering binnen 2dgn diende ik € 15,- extra te betalen, hetgeen ik deed. De producten kostten samen € 30,- en ik betaalde € 45,-. Op 11-5-2017 ontvang ik een bevestigings-email dat de betaling is ontvangen en de producten zsm geleverd worden. Gisteren 14-6-2017 zijn de producten via DHL aangeboden en konden alleen aan ons afgeleverd worden na betaling van € 26,10 btw! Dit is het volgende dat niet klopt, 21% btw over € 30,- is € 6,30! Ik heb dit uiteraard geweigerd. De producten komen uit China.
De chauffeur van DHL wist direct om welke webwinkel het gaat en gaf aan bij iedere klant en levering van deze winkel dit zelfde probleem te hebben. Nu probeer ik mijn geld terug te krijgen maar dat zal waarschijnlijk niet lukken, temeer daar er op eerdere emails geen enkele reactie kwam.

Graag wil ik andere consumenten ernstig waarschuwen GEEN bestellingen via deze winkel te doen! [Hyperlink verwijderd door moderatie] Bovendien ontvang je nadat je een account hebt gemaakt behoorlijk veel spam!

Ik zal verdere ontwikkelingen met u delen.

met vriendelijke groeten,
Peter
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jun 2017 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hyperlink verwijderd

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: LightinTheBox.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En het zoveelste topic over bestellen in China. Voor alle bedragen boven de €22 euro bent u verplicht om btw te betalen. Boven de €150 komen daar ook nog invoerkosten overheen. U betaald deze btw over het hele bedrag, ook over de verzendskosten. Als u zich hierin had verdiept had u kunnen zien dat DHL ook kosten berekend hiervoor. Niemand werkt immers voor niets.

Uw geld kunt u niet terug krijgen, uw bestelling is aangeboden. Dat u de wet niet kent wil niet zeggen dat de leverancier daarvoor verantwoordelijk gehouden kan worden.
Dat meer mensen die 'problemen' mee zouden hebben volgens de bezorger geeft alleen maar aan hoe onzorgvuldig mensen te werk gaan. Ze zien de lage prijzen en denken verder niet na.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jun 2017 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende tekst verwijderd

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: LightinTheBox.com

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Even Google gebruiken alvorens ergens zaken te gaan doen ... óók hiermee moet een nieuw lid het helaas doen:

https://www.consumentenbond.nl/communit ... webwinkels

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: LightinTheBox.com

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Lepage schreef:Gisteren 14-6-2017 zijn de producten via DHL aangeboden en konden alleen aan ons afgeleverd worden na betaling van € 26,10 btw! Dit is het volgende dat niet klopt, 21% btw over € 30,- is € 6,30! Ik heb dit uiteraard geweigerd.
BTW wordt berekend over het gehele bedrag en DHL brengt kosten in rekening voor de inklaring (Disbursements).

Bedrag € 45,-
BTW 21% € 9,45
Disbursements € 17,55
Totaal DHL € 27,-

Omdat de bedragen op pakketten voor inklaring altijd in USD worden vermeld, kan het dus zijn dat de koers bij ontvangst net anders ligt waardoor het verschil van € 0,90 in jouw voordeel is ontstaan.

Bij weigering wordt het pakket teruggestuurd of vernietigd. Bij terugsturen mag je hopen dat je het geld nog terugkrijgt.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: LightinTheBox.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als ze zich hier kunnen aanmelden kunnen ze ook de zoekfunctie gebruiken. Komt wellicht wat bot over, maar diverse fora worden overspoeld met waarschuwingen. En als de waarschuwing nu terecht was, was het een ander verhaal. En is in bovenstaand verhaal niets gebeurd wat onjuist is geweest. Er wordt in China wat besteld en dat is netjes thuis geleverd. Ik zou niet weten waarom daar voor gewaarschuwd moet worden.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: LightinTheBox.com

Ongelezen bericht door gemist »

Ik bestel wel vaker bij light- en mini-. Ja, Das allebei hetzelfde, andere troepjes. Staat bij het bestellen toch keurig aangegeven dat er inklaringskosten ed bij kunnen komen omdat dat nu eenmaal per land verschilt. Scherm je je IP niet af, staat het zelfs in het Nederlands wat je kunt verwachten.
Niks aan de hand, gewoon bestellen. Zelfs met bijkomende kosten ben je goedkoper uit.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: LightinTheBox.com

Ongelezen bericht door newmikey »

Lepage schreef:Beste lezer,
Op de website van bovengenoemde winkel bestelde ik enige producten. Voor levering binnen 2dgn diende ik € 15,- extra te betalen, hetgeen ik deed. De producten kostten samen € 30,- en ik betaalde € 45,-. Op 11-5-2017 ontvang ik een bevestigings-email dat de betaling is ontvangen en de producten zsm geleverd worden. Gisteren 14-6-2017 zijn de producten via DHL aangeboden en konden alleen aan ons afgeleverd worden na betaling van € 26,10 btw! Dit is het volgende dat niet klopt, 21% btw over € 30,- is € 6,30!
Even snel gerekend is 21% BTW over goederenprijs + vervoerskosten hier €45*21%=€9.45 Daar komen nog de inklaringskosten van DHL voor het doen van de aangifte en het voorschieten van de BTW bij a €14.50 plus de BTW over die inklaringskosten (€14.50 * 21%).

Het totaal, grof berekend, wordt dan dus €9.45 + €14.50 + €3.05 = ca.€27 - wat u moest betalen, klopt dus helemaal en was volkomen voorspelbaar.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: LightinTheBox.com

Ongelezen bericht door GJvdZ »

[off-topic] Nu hebben we na jaren eindelijk een redelijk compleet consumentenbeschermingspakket in de EU, gaan mensen weer daarbuiten spullen kopen waar geen enkele bescherming van toepassing is. Waarom schaffen we niet die EU regels af (garantie, retourrecht, etc) af en hanteren we hier lagere prijzen. Iedereen blij toch? Gezien de populariteit van Chinese webwinkels lijken die regels overbodig....

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: LightinTheBox.com

Ongelezen bericht door Jetsertje »

GJvdZ schreef:[off-topic] Nu hebben we na jaren eindelijk een redelijk compleet consumentenbeschermingspakket in de EU, gaan mensen weer daarbuiten spullen kopen waar geen enkele bescherming van toepassing is. Waarom schaffen we niet die EU regels af (garantie, retourrecht, etc) af en hanteren we hier lagere prijzen. Iedereen blij toch? Gezien de populariteit van Chinese webwinkels lijken die regels overbodig....
Beetje omgekeerde wereld. Omdat er mensen zijn die niet om consumentenbescherming geven en daarom maar goedkoop buiten de EU kopen, wil jij die consumentenbescherming in de EU maar afschaffen zodat de prijzen hier ook verlaagd kunnen worden. Lekkere achteruitgang voor de mensen die wel gewoon gebruik willen maken van de Europese consumentenbescherming.

Gaat toch prima op de huidige manier? Een deel van de mensen zoals de TS leert op deze manier wel af dat ze niet in China moeten kopen. Een ander deel blijft het doen en het grootste deel koopt toch al in Europa en is vast blij met de consumentenbescherming.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: LightinTheBox.com

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Bestel er regelmatig wat. Houd de maximum waarde zo rond de euro 22 goed in de gaten en krijg eigenlijk altijd datgene wat ik verwacht. Alleen bloemen/plantenzaden is meuk.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: LightinTheBox.com

Ongelezen bericht door Julie4444 »

[offtopic reactie verwijder door de moderator] Lightinthebox is een Chinese webshop en zodoende niet gebonden aan Nederlandse wetten betreft consumentenbescherming en doen in dit geval dan ook niets verkeerd.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jun 2017 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: offtopic reactie verwijderd

NIna90
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jul 2017 20:21

Re: LightinTheBox.com

Ongelezen bericht door NIna90 »

Ik bestel ook vaak vandaar. Ik moest ook die extra kosten betalen. Ik heb nog nooit last gehad. Moet je vaak doen als je van China koopt:p

Manjan
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2018 13:38

Re: LightinTheBox.com

Ongelezen bericht door Manjan »

Ik heb op 16-01-2018 magneetballetjes voor mijn zoontje besteld bij LightinTheBox. Ze zouden binnen 4 tot 8 werkdagen bezorgd worden. Het is nu half maart en ze zijn er nog steeds niet. Bij navraag en klachten via de mail krijg ik elke keer een standaard antwoord. Net kreeg ik een mail dat de bestelling weer “een beetje” vertraagd is doordat het langs verschillende grensposten moet en het ongeveer 60 dagen langer duurt. Dat is in totaal 4 MAANDEN. Ik heb herhaaldelijk aangegeven dat ik mijn geld terug wil en van de bestelling af wil. Daarop wordt niet gereageerd.

Vraag: wie weet hoe ik van de bestelling af kan komen en mijn geld terug kan krijgen?

Advies: bestel NOOIT iets bij LightinTheBox!

Goofy1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2018 13:00

Re: LightinTheBox.com

Ongelezen bericht door Goofy1978 »

Zoals je op de site kan lezen, als je leest natuurlijk, kan je de invoerrechten terugvorderen.
voordat je de betaling ingaat lees je dit ook.
ik heb meerdere keren besteld bij light in the box, en nooit problemen gehad, je moet alleen lezen.
staat recht onder het bedrag.
* Als u de dekking tegen invoerrechten & belasting koopt en aan de zending bij aflevering extra invoerrechten en belasting zijn toegevoegd,
neem dan contact op met onze Klantenservice en wij zullen u compenseren voor de betaalde invoerrechten en belasting.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: LightinTheBox.com

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Goofy1978 schreef:
11 feb 2019 09:38
Zoals je op de site kan lezen, als je leest natuurlijk, kan je de invoerrechten terugvorderen.
voordat je de betaling ingaat lees je dit ook.
ik heb meerdere keren besteld bij light in the box, en nooit problemen gehad, je moet alleen lezen.
staat recht onder het bedrag.
* Als u de dekking tegen invoerrechten & belasting koopt en aan de zending bij aflevering extra invoerrechten en belasting zijn toegevoegd,
neem dan contact op met onze Klantenservice en wij zullen u compenseren voor de betaalde invoerrechten en belasting.

Na bijna 1 jaar na de laatste post zal dit vast allang zijn opgelost :shock:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: LightinTheBox.com

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En anders allang vergeten.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: LightinTheBox.com

Ongelezen bericht door k2p »

Het zou toch handig zijn als je ergens kunt terugvinden hoe je die inklaringskosten van de postbezorger kunt omzeilen. Want uiteraard slaat het totaal nergens op dat je zoveel geld moet aftikken voor DHL. Want koop je voor 23 euro wat goedkoops, moet je bijna 5 euro BTW betalen. Prima, zit je op nog geen 28 euro.

Maar plots moet je ook de postbezorger bijna 15 euro betalen (meer dan de helft!) voor het inklaren (de administratieve afhandeling van die 5 euro BTW), wat door de postbezorger waarschijnlijk al volledig is geautomatiseerd en je misschien zelf ook kan doen. Weet iemand dit?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: LightinTheBox.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

k2p schreef:
11 feb 2019 17:25
Het zou toch handig zijn als je ergens kunt terugvinden hoe je die inklaringskosten van de postbezorger kunt omzeilen. Want uiteraard slaat het totaal nergens op dat je zoveel geld moet aftikken voor DHL. Want koop je voor 23 euro wat goedkoops, moet je bijna 5 euro BTW betalen. Prima, zit je op nog geen 28 euro.

Maar plots moet je ook de postbezorger bijna 15 euro betalen (meer dan de helft!) voor het inklaren (de administratieve afhandeling van die 5 euro BTW), wat door de postbezorger waarschijnlijk al volledig is geautomatiseerd en je misschien zelf ook kan doen. Weet iemand dit?
Of je iets voor € 23,- koopt of voor € 200,-, de kosten van het verwerken is hetzelfde. Oftewel, hoe duurder je koopt, hoe goedkoper het procentueel wordt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: LightinTheBox.com

Ongelezen bericht door Theotrucker »


Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: LightinTheBox.com

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voor zover ik weet is er verschil tussen goederen die u zelf het land binnenbrengt en goederen die een postbedrijf voor u binnenbrengt. Die goederen/pakketjes vallen vanwege de postwet onder verantwoordelijkheid van het desbetreffende postbedrijf. U kunt die dus niet zelf inklaren. Meer informatie vind u o.a. ook op de website van de Douane.

Gesloten