LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LightInTheBox

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Schoorlemmertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2015 14:44

LightInTheBox

Ongelezen bericht door Schoorlemmertje »

Zoon had mooi pak nodig voor kerstgala, alles afgezocht in de stad, helaas zijn maat is er niet. Vervolgens zoon rond Sint via lightinthebox, kleding naar wens gevonden. Bij dit bedrag geen verzendkosten, levertijd 5 werkdagen. Dat was mooi op tijd voor het kerstgala! Helaas na 14 dagen nog geen pak ontvangen. De nood was hoog, dus terug naar de stad een alternatief gezocht. Meteen geprobeerd bij Light in the box de bestelling te annuleren. Maar dat kon helaas niet meer. Het was net verzonden. Oke, dachten wij dat sturen we dan gewoon terug.
Uiteindelijk werd op maandag 29 december het pakje aangeboden, mijn zoon (alleen thuis ) kon het echter niet aannemen, want hij moest nog import kosten betalen a 36,04 euro!!!
Opnieuw overleg met Light in the box: ja wij moeten pakje echt aannemen, en dan retourneren. Ik was boos omdat zij op website vermelden, gratis verzending, daar hadden ze begrip voor, dus men was bereid om mij daarvoor 16,20 te compenseren. Ik had voor mijn gevoel geen keus, als ik dit niet zou accepteren, zou ik zeker nooit geld van de bestelling terug zien!
Oke, nieuwe afspraak, week later, 36,04 euro betaald, bestelling eindelijk in huis. Opnieuw gemaild met lightinthebox, over hoe terug te zenden. Vervolgens pakket voor terug zending aangeboden: kosten 19,50 euro., want nu moest het pakket naar Engeland.
Over deze kosten weer gemaild met Lightinthebox, nee daar kunnen we niets aan doen, alleen bij beschadigde artikelen in terugzenden kosteloos. Bij te laat bezorgen dus niet.........
Nu wacht ik op mijn geld terug.
116,13 van de bestelling, hiervan heb ik intussen 98,32 terug gekregen, volgens lightinthebox was een week eerder al 18.02 euro overgemaakt, maar dit bedrag is tot op heden nog niet op mijn rekening gearriveerd. Dat moet ik van hun dan maar met mijn bank uitzoeken. De beloofde 16,20 compensatie voor invoerrechten blijkt alleen terug te kunnen worden gestort op een paypal rekening. Dus ik een paypal rekening geopend. Verzoek tot betaling ingediend volgens de met lightinthebox gemaakte afspraak. Zitten hier nog weer kosten aan verbonden, dus ipv 16,20 euro krijg ik feitelijk maar 15,01 euro!!!
Lightindebox: Houdt zich dus niet aan afspraken
Lightinthebox: Is niet eerlijk in hun informatie
Lightinthebox kost onnodig geld: Ik mis nog 18,02 euro van de bestelling zelf, + 19.50 terug zenden + rest bedrag 21,03 invoer = deze grap heeft mij gekost naast de vele ergernissen: 58,55 euro
Laatst gewijzigd door Radar op 16 feb 2015 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link in titel aangepast

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: LightInTheBox

Ongelezen bericht door sweet-devil »

De verschillende invoerrechten van alle landen waar Lightinthebox aan verzendt lijken mij geen zaak voor Lightinthebox. Meer voor de koper.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: LightInTheBox

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat is het risico met bestellen bij een Chinese webwinkel. Dat kan nog wel eens wat langer duren dan als je een standaard Nederlandse Wehkamp-bestelling doet. Wat de invoerrechten betreft, ook dat is het risico van bestellen bij een webwinkel die buiten de EU gevestigd is. Het staat trouwens ook op de website dat er mogelijk extra belastingen (invoerrechten, btw) aan verbonden zijn.

Heb je de totale tijd trouwens wel goed bepaald? De tijd tussen bestelling en bezorging bestaat namelijk uit een stuk 'Order Processing' tijd en een stuk Shipping tijd. De shipping time kan dan wel 5 dagen geweest zijn, maar voor mode staat ook een Order Processing tijd van 15 (werk-)dagen. Dan kom je in totaal dus op 20 werkdagen uit. Dus zou je op vier weken moeten rekenen tussen het moment van bestellen en bezorgen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: LightInTheBox

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Zie hier de uitzending van Radar en bijbehorende topic.

https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 2&t=150984

boempa
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 nov 2008 11:40

Re: LightInTheBox

Ongelezen bericht door boempa »

Hier een soortgelijke ervaring.
Voor mijn vriendin een paraplu met kant besteld.
Totaalkosten bedragen 28,59 euro (inclusief verzendkosten).
Nu ontving ik een rekening van DHL Express, kosten: 34,78 euro!
Voor het invoeren betaal ik dus meer dan de totaalkosten van het artikel.

Het heeft er alle schijn van de HDL en Lightinthebox het op een akkoordje hebben gegooid om klanten te besodemieteren.

Via Ebay heb ik vaak zat spullen besteld, meestal onder het maximum van invoerrechtenvrije verzending, en de enkele keer dat het meer dan de ong. 22 euro kostte, waren de invoerrechten een stuk lager...

Voortaan toch maar weer op Ebay bestellen als er iets uit China moet komen.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: LightInTheBox

Ongelezen bericht door alfatrion »

sweet-devil schreef:De verschillende invoerrechten van alle landen waar Lightinthebox aan verzendt lijken mij geen zaak voor Lightinthebox. Meer voor de koper.
Lightinthebox richt zich duidelijk op Nederland en een aantal andere Europese landen. Ik zou dit ook niet verwachten. Lightinthebox zou dit op zijn minst duidelijk moeten aangeven op haar website.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: LightInTheBox

Ongelezen bericht door kweenie »

Ze geven ook duidelijk op de website aan dat er extra kosten kunnen zijn vanwege de heffingen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: LightInTheBox

Ongelezen bericht door bprosman »

Lightinthebox zou dit op zijn minst duidelijk moeten aangeven op haar website.
Zo iets bedoel je Alfa ?
Onder FAQ :
Komen er nog eventuele extra kosten bij een internationale zending?

Producten verzonden vanuit China
In sommige gevallen zal er sprake zijn van BTW of andere belastingen, invoerrechten en/of kosten die door het land van bestemming worden opgelegd. Deze extra kosten vanwege belastingen of invoerrechten zijn voor rekening van de ontvanger. Helaas kunnen wij de hoogte van deze kosten niet voorspellen, aangezien het douane- en belastingbeleid per land enorm kan verschillen. Neem voor nadere details contact op met het lokale douanekantoor in het land van bestemming, of bezoek hun officiële website. In sommige gevallen zijn douane inklaringsprocedures nodig: in dergelijke gevallen kunnen vertragingen optreden, die onze oorspronkelijke geschatte levertijd zullen beïnvloeden.

Vanwege de douaneregelgeving zijn wij niet in staat om artikelen te versturen als cadeau, en we kunnen ook geen lager bedrag vermelden dan de werkelijke productprijs.

Producten met het “Lokaal verzonden” logo
Voor klanten die een product kopen met het “Lokaal verzonden” logo, zit de BTW al verwerkt in de productprijs en zullen door het land van bestemming geen invoerrechten worden toegevoegd.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: LightInTheBox

Ongelezen bericht door alfatrion »

FAQ: staat voor Frequently Asked Question. Hoe vaak vraag jij af of een webwinkel met een Nederlandse site in China zit?

De gewenste mate van duidelijkheid kan bereikt worden door tijdens het bestelproces aan geven dat de producten vanuit China worden verstuurd.

mh73

Re: LightInTheBox

Ongelezen bericht door mh73 »

www staat voor world wide web, toch?

Het enige waar kopers op deze site op letten is de prijs. Verder kijken ze niet. Even googelen of er klachten zijn over een website is al te veel. Maar klagen achteraf lukt dan weer wel.

En zal ik het dan even uitleggen? Het prijsverschil met hier kopen zijn de verzendkosten en de invoer.
Kortom, als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo.

Maar zovelen blijven er in trappen, net als in al die 'gratis' acties. Overigens kun je er best leuke en goedkope dingen treffen, maar wel rekening houden met extra kosten.

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: LightInTheBox

Ongelezen bericht door igen »

alfatrion schreef:FAQ: staat voor Frequently Asked Question. Hoe vaak vraag jij af of een webwinkel met een Nederlandse site in China zit?

De gewenste mate van duidelijkheid kan bereikt worden door tijdens het bestelproces aan geven dat de producten vanuit China worden verstuurd.
In het bijna laatste blad in het bestelproces staat apart in een gekleurde balk dat men zelf rekenschap dient te houden met eventuele bijkomende inklaringskosten, omdat het bestelde uit HongKong komt...
HongKong, vlak onder WoenselWest....

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: LightInTheBox

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ah, zover ben ik niet gekomen. In dat geval heeft het bedrijf gedaan wat redelijkerwijs van haar verwacht mag worden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: LightInTheBox

Ongelezen bericht door bprosman »

HongKong, vlak onder WoenselWest....
Oostelijk dr van toch ?. :wink:

Het (licentie) "voorwaarden" scherm wordt ook niet voor niets al het "wie klikt mij t snelste weg" scherm genoemd. Ofwel, (bijna) niemand leest ze.

havanhelvoort
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2015 23:36

Re: LightInTheBox

Ongelezen bericht door havanhelvoort »

Ik heb al veel besteld bij Lightinthebox. Steeds werd alles keurig bezorgd. Een keer heeft eenzending langer geduurd. Ht komt uit Hongkong, dus dat is mogelijk. Douanekosten zijn normaal. Er moet BTW en invoerrechten over betaald worden. Ik ben steeds tevreden geweest. Kleding is moeilijker. Dat koop ik er niet. Maten zijn in Hongkong anders dan hier. Succes.

Duin-winter
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2015 14:00

Re: LightInTheBox

Ongelezen bericht door Duin-winter »

Ik had een nieuwe fietsbroek nodig en kwam bij toeval op de website van light in the box. Had helemaal niet in de gaten dat het om een Chinese website ging. Gewoon betaald via iDEAL. Toen ik na een week nog niets had ontvangen, ben ik op internet gaan zoeken en kwam heel veel klachten tegen. Het is nu al weken later en ik heb nog steeds niets ontvangen. Wel krijg ik dagelijks reclame via mijn e-mail. Het lukt mij niet om dit stop te zetten. Ik zal mijn verlies maar nemen maar zal er niets meer bestellen.

JolandaBerkhout
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2017 08:54

Re: LightInTheBox

Ongelezen bericht door JolandaBerkhout »

In februari van dit jaar hebben we spullen besteld bij lightinthebox.
9 maart werd dit gebracht door een chauffeur van dhl.
Met de mededeling dat we douanekosten moesten betalen.
Dit hadden wij niet gezien op de site.
We hebben het pakket netjes geweigerd en is met de chauffeur terug genomen.
We hebben netjes gemaild naar de site en uitgelegd dat hun materiaal terug
komt en wij ons geld grag terug willen.
En daar begint de ellende.
We krijgen het terug maar niet volledig omdat er het een en ander afgaat.
Oke regels zijn regels.
We zitten nu inmiddels in eind oktober en vele mails verder nog steeds geen
geld terug.
Eerst steeds 2 tot 5 dagen om het geld terug te boeken en dan duurt het 7
tot 25 dagen voor het op de rekening staat.
Toen was er iets fout gegaan en nu moet ik een PayPal rekening openen om
mijn geld terug te krijgen.
Dat vertik ik dus echt.
Je hebt het via ING gehad betaal het dan ook via ING terug.
Heb of hulp of advies nodig want dat of dit is niet normaal.
Bedrag is 69,84
Niet veel maar toch.
Zou 43,72 terug krijgen.
Zou verdorie een schadevergoeding moeten krijgen van al dat gedoe..
Dus heeeelp please..

Groetjes van Jolanda

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: LightInTheBox

Ongelezen bericht door Moneyman »

JolandaBerkhout schreef:In februari van dit jaar hebben we spullen besteld bij lightinthebox.
9 maart werd dit gebracht door een chauffeur van dhl.
Met de mededeling dat we douanekosten moesten betalen.
Dit hadden wij niet gezien op de site.
We hebben het pakket netjes geweigerd en is met de chauffeur terug genomen.
We hebben netjes gemaild naar de site en uitgelegd dat hun materiaal terug
komt en wij ons geld grag terug willen.
En daar begint de ellende.
We krijgen het terug maar niet volledig omdat er het een en ander afgaat.
Oke regels zijn regels.
We zitten nu inmiddels in eind oktober en vele mails verder nog steeds geen
geld terug.
Eerst steeds 2 tot 5 dagen om het geld terug te boeken en dan duurt het 7
tot 25 dagen voor het op de rekening staat.
Toen was er iets fout gegaan en nu moet ik een PayPal rekening openen om
mijn geld terug te krijgen.
Dat vertik ik dus echt.
Je hebt het via ING gehad betaal het dan ook via ING terug.
Heb of hulp of advies nodig want dat of dit is niet normaal.
Bedrag is 69,84
Niet veel maar toch.
Zou 43,72 terug krijgen.
Zou verdorie een schadevergoeding moeten krijgen van al dat gedoe..
Dus heeeelp please..

Groetjes van Jolanda
Hm... eerst lees je niet goed, dan neem je nogal een gok door spullen te weigeren en tot slot weiger je de makkelijke weg om je geld terug te krijgen. En dan wil je schadevergoeding? In dergelijke gevallen helpt een mogelijk formeel juiste route je echt niet: zoek naar praktische oplossingen.

Berik
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2017 13:22

Re: LightInTheBox

Ongelezen bericht door Berik »

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en dan verwachten als een koning behandeld te worden. Je boerenverstand gebruiken voorkomt teleurstellingen.

Hier uitsluitend positieve ervaringen met Light-in-the-box.

Gesloten