LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lightinthebox

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Berlusconi
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2018 22:06

lightinthebox

Ongelezen bericht door Berlusconi »

Wel betalen niets leveren.

Standaard antwoorden resultaat nul.

Koop daar niets en geef het door aan iedereen.

Het zijn Oplichters!!!!

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: lightinthebox

Ongelezen bericht door Jesa H »

Berlusconi schreef:Wel betalen niets leveren.

Standaard antwoorden resultaat nul.

Koop daar niets en geef het door aan iedereen.

Het zijn Oplichters!!!!
Het zijn zeker geen oplichters, maar het is wel een Chinese webshop, dus levering duurt doorgaans lang.
Misschien is het verstandig eerst eens te kijken waar je koopt en rustig af te wachten voor met het woord oplichter te gooien?

ghelsendoorn
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:09

Re: lightinthebox

Ongelezen bericht door ghelsendoorn »

Geen problemen gehad met hun . Alles altijd netjes geleverd gekregen .

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: lightinthebox

Ongelezen bericht door mahadma »

Wanneer en voor welk bedrag besteld? Denk even mee, als het meer als 22 dollar is, moet het langs de douane en invoerrechten enzo. Ook dat kost tijd en ook nog geld, u zult aan de deur moeten betalen, ook de tijd en de kosten die de transporteur rekent.


atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: lightinthebox

Ongelezen bericht door atesli »

Waar is de oplichting?
Oplichting? oplichting? Leg eens uit?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: lightinthebox

Ongelezen bericht door newmikey »

Berlusconi schreef:Wel betalen niets leveren.

Standaard antwoorden resultaat nul.

Koop daar niets en geef het door aan iedereen.

Het zijn Oplichters!!!!
Ik geef helemaal niks door. Het is een Chinese webshop die meestal zijn verplichtingen keurig nakomt en te maken heeft met klanten die geen rekening houden met inklaringskosten en douane vertragingen. U bent waarschijnlijk één van die klanten.

thetung
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 okt 2009 17:48

Re: lightinthebox

Ongelezen bericht door thetung »

Ik heb af en toe besteld... soms duurt tot 3 maanden..... even geduld!

JoopManuels
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2018 19:06

Re: lightinthebox

Ongelezen bericht door JoopManuels »

Op 19 april 2018 iets besteld moet vanuit China komen geven een levertijd aan van 9 tot 20 werkdagen.
Ik kreeg het pakket op 4 mei 2018 binnen overeenkomstig wat ik besteld heb.
Alles volgens afspraak wat mij betreft geen oplichters

xtrnuno
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2018 08:12

Re: lightinthebox

Ongelezen bericht door xtrnuno »

led lampjes besteld. GEld gelijk van rekening, daarna 5 dagen geen actie op order. :? Mail gestuurd over hoe of wat. met daarop een suf antwoord terug. sloeg nergens op.
Eindelijk zover actie, moest nog wel ff meer dan een week wachten op vervoer. :(
PLotsklaps voor leveringsdatum DHL voor de deur met pakketje. :)
Verrassing, maar ook een extra verrassing ...een rekening , BTW en administratiekosten DHL, resp 19 euro en 17 euro. :evil:
Volgens koerier waren er wel meer mensen niet blij met dit akkefietje en wist ook te vertellen dat alieexpress dat ook heeft. :?
Led lampjes van 12 V niet voorzien van afdekglaasje, niet te zien op pics.
Ook is de transparantie op de site niet aanwezig. Er wordt wel een melding gemaakt van evt extra kosten, waar je een soort verzekering voor kan nemen. :shock:
Ticket en klacht neergelegd bij lib, nog geen antwoord.
VOrige maand bij eglobal item besteld,(flinke uitgave), deze doen het aanzienlijk beter. GEEN extra kosten, had hier ook een mail over gestuurd over evt extra kosten. Men zei , geen extra kosten en dat klopte dus.
Daar had ik dan weer andere problemen, maar had te maken met paypal, echter niet met eglobal.
Denk beter LIB links te laten liggen in vervolg en via eglobal te blijven shoppen.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: lightinthebox

Ongelezen bericht door Aygulf »

Zijn helemaal geen oplichters, alles wordt keurig geleverd. Moet wel van de andere kant van de wereld komen met eventuele douane e.d. oponthoud. Dat geschreeuw altijd meteen over oplichters. Zulke klanten kan een bedrijf beter kwijt dan rijk zijn...

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: lightinthebox

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

xtrnuno schreef:
14 sep 2018 14:35
led lampjes besteld. GEld gelijk van rekening, daarna 5 dagen geen actie op order. :? Mail gestuurd over hoe of wat. met daarop een suf antwoord terug. sloeg nergens op.
Eindelijk zover actie, moest nog wel ff meer dan een week wachten op vervoer. :(
PLotsklaps voor leveringsdatum DHL voor de deur met pakketje. :)
Verrassing, maar ook een extra verrassing ...een rekening , BTW en administratiekosten DHL, resp 19 euro en 17 euro. :evil:
Volgens koerier waren er wel meer mensen niet blij met dit akkefietje en wist ook te vertellen dat alieexpress dat ook heeft. :?
Led lampjes van 12 V niet voorzien van afdekglaasje, niet te zien op pics.
Ook is de transparantie op de site niet aanwezig. Er wordt wel een melding gemaakt van evt extra kosten, waar je een soort verzekering voor kan nemen. :shock:
Ticket en klacht neergelegd bij lib, nog geen antwoord.
VOrige maand bij eglobal item besteld,(flinke uitgave), deze doen het aanzienlijk beter. GEEN extra kosten, had hier ook een mail over gestuurd over evt extra kosten. Men zei , geen extra kosten en dat klopte dus.
Daar had ik dan weer andere problemen, maar had te maken met paypal, echter niet met eglobal.
Denk beter LIB links te laten liggen in vervolg en via eglobal te blijven shoppen.
Bij import van buiten de EU bent u boven de €22,- kosten verschuldigd. Dat u dat niet wist wil niet zeggen dat u dat niet hoeft te betalen. Het staat in de wet en iedereen moet de wet kennen. Dat meer mensen hier 'last' van hebben betekend dat ze blind kopen op een website. Wellicht verblind door de lage prijzen en niet snappen hoe het werkt om iets te bestellen uit China.
Eglobal werkt veelal via Engeland. Ook dit is binnenkort afgelopen aangezien Engeland uit Europa stapt.

Het vreemde blijft dat er nog steeds mensen roepen dat je vooral niet bij Light moet bestellen, maar er zijn nog altijd duizenden Nederlanders die zonder problemen daar bestellen. Zo lang je maar weet wat je kan verwachten, waar je op moet letten en wat de kosten zijn als je voor hogere bedragen besteld.
Maar goed, u hebt uzelf hier kunnen aanmelden en ik mag aannemen dat u alle bovenstaande reacties al gelezen heeft. Dan had u dus eigenlijk uw relaas niet meer op hoeven te schrijven.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: lightinthebox

Ongelezen bericht door bprosman »

Wellicht verblind door de lage prijzen en niet snappen hoe het werkt om iets te bestellen uit China.
Kunnen diegenen die het na 1.567.345 posts hierover, TV spots etc. nog niet snappen niet gewoon een online-shopverbod-buitendeEU krijgen :cry: :cry:

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... er_betalen

xtrnuno
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2018 08:12

Re: lightinthebox

Ongelezen bericht door xtrnuno »

het antwoord van LIB:

Bedankt dat u contact met ons hebt opgenomen.

De kosten die u ziet zijn belastingen die zijn opgelegd door de douane van het land waar u woonachtig bent - wij ontvangen hiervan geen cent. We kunnen tijdens ons bestelproces geen schatting maken van de douanekosten, omdat deze per land verschillen en niet altijd worden opgelegd.

Wij wijzen u erop dat wij het volledige bedrag van de belastingkosten zullen vergoeden aan klanten die hebben betaald voor de dekking tegen invoerrechten & belasting.

Helaas kunnen wij u geen belastingkosten vergoeden, aangezien u bij het plaatsen van deze bestelling niet hebt betaald voor de dekking tegen invoerrechten & belasting. Wij waarderen uw begrip in deze kwestie.

Wij adviseren u ten zeerste om bij uw volgende bestelling de dekking tegen invoerrechten & belasting te kopen, om de kosten te beperken. Wij stellen uw begrip zeer op prijs.

Met vriendelijke groet,
Lina
lightinthebox.com

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: lightinthebox

Ongelezen bericht door sylvesterb »

xtrnuno schreef:
15 sep 2018 17:19
het antwoord van LIB:

Bedankt dat u contact met ons hebt opgenomen.

De kosten die u ziet zijn belastingen die zijn opgelegd door de douane van het land waar u woonachtig bent - wij ontvangen hiervan geen cent. We kunnen tijdens ons bestelproces geen schatting maken van de douanekosten, omdat deze per land verschillen en niet altijd worden opgelegd.

Wij wijzen u erop dat wij het volledige bedrag van de belastingkosten zullen vergoeden aan klanten die hebben betaald voor de dekking tegen invoerrechten & belasting.

Helaas kunnen wij u geen belastingkosten vergoeden, aangezien u bij het plaatsen van deze bestelling niet hebt betaald voor de dekking tegen invoerrechten & belasting. Wij waarderen uw begrip in deze kwestie.

Wij adviseren u ten zeerste om bij uw volgende bestelling de dekking tegen invoerrechten & belasting te kopen, om de kosten te beperken. Wij stellen uw begrip zeer op prijs.

Met vriendelijke groet,
Lina
lightinthebox.com
Erg net en duidelijk antwoord. Je kon je indekken, dit wist je maar heb je niet gedaan. Beetje zelfde als geen brandverzekering nemen en als er brand is alsnog gaan roepen dat je geld wilt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: lightinthebox

Ongelezen bericht door kweenie »

Helemaal eens met Sylvesterb. Het is een keurige en heldere reactie, waarin ze benoemen wat anderen op het forum regelmatig ook aangeven. Op het moment dat je iets van buiten de EU bestelt, zul je waarschijnlijk BTW en/of invoerrechten moeten betalen. Dat is iets wat ze niet voor ieder land en voor iedere bestelling afzonderlijk kunnen betekenen, en dat ook niet hoeven. Wil je dit risico niet, dan kun je daar een 'verzekering' tegen afsluiten.

Of je moet bestellen bij een site die ook een warehouse binnen de EU heeft. Bij sommige sites kun je zelf aangeven uit welk pakhuis er geleverd moet worden, bijvoorbeeld of het Hongkong is of Londen. Daarbij is levering vanuit het pakhuis binnen de EU vaak wel duurder.

marc1766
Berichten: 179
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: lightinthebox

Ongelezen bericht door marc1766 »

daarom sturen al veel van die buiten de EU gelegen webshops elk artikel apart per post mee, wij zouden het logisch vinden als dat in 1 grote doos wordt gestopt, maar je komt dan al gauw boven de 22 of soms wel 150 euro uit, en dat willen we niet!

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: lightinthebox

Ongelezen bericht door Webber »

Berlusconi schreef:
19 jan 2018 21:35
Wel betalen niets leveren.

Standaard antwoorden resultaat nul.

Koop daar niets en geef het door aan iedereen.

Het zijn Oplichters!!!!

Ik zou wel willen weten wat je nu precies betaalt hebt.
En hoelang geleden je wat besteld hebt...?
Nu beticht je een webshop van oplichting zonder enkele onderbouwing!

xtrnuno
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2018 08:12

Re: lightinthebox

Ongelezen bericht door xtrnuno »

LIB heeft EU hubs. Maar heb nog wat door gezeurd. Immers een eglobal kan het wel, dus waarom niet een LIB?
Ja, ik wist dat er BTW zou kunnen volgen, echter dit wordt afgehandeld door de vervoerder DHL a 17,50 euries administratiekosten.
Het vreemde is dat je het wel af kan kopen a 8 euro, maar niet als service in het geheel kan worden opgebracht.
Zo heb ik het naar LIB opgevoerd en ook dat evt bij betalingen makkelijk kunnen worden achterhaald en geïmplementeerd kunnen worden op de site.
Vroeg trouwens ook nog of de prijzen op de site met een chinese tax zijn belast. Helaas geen antwoord. Dubbel tax?
Volgende antwoord kwam, shop tegoed voor weer een bestelling, aardig, maar ik bestel niets, dus afgelopen.

Mijn fout, omdat eglobal zo makkelijk ging, had wel eerst contact gehad met eglobal of ik extra kosten kreeg en vlgs eglobal niet dus, dus had ik hierin een gelijk gebeuren verwacht, wat dus niet zo is. Ben ik nog blij , dat het via eglobal zo positief is verlopen, zonder extra kosten en in geval van wel, had ik contact moeten zoeken met eglobal voor refund.
Voortaan eerst maar info inwinnen om daarna te besluiten om het te doen. Echter draait LIB al een poosje, dus kunnen ze zo wie zo aangeven dat je MOET betalen. en dat hun vervoerder de admin kosten in rekening brengt. Btw wordt ook gerekend over de vrachtkosten. Normaliter zit daarbij ook nog eens btw over invoerrechten. In mijn geval was dit 0.
Alleen kom ik uit op 18,4 % ?? geen 21% btw??
OK zal belastingdienst website nog wel een keer lezen hierover. t Ene bedrijf niet het ander weer wel belasting betalen?!


Bedankt voor uw reactie.

Zoals we hebben uitgelegd kunnen wij normaal alleen belastingkosten vergoeden aan klanten die hebben betaald voor de dekking tegen invoerrechten & belasting.
Omdat u niet op de hoogte was van deze douanekosten, zijn we bereid een 18EUR shoppingtegoed aan te bieden, wat overéénkomt met 50% van de betaalde douanekosten.

Ook verzoeken wij u de factuur voor de belastingkosten toe te voegen aan uw reactie op deze ticket.
Bijvoorbeeld
Foto's te uploaden:https://www.lightinthebox.com/download/ ... 3b790e0e1e

Vriendelijk hopen we dat we binnen de komende 3 dagen een antwoord van u kunnen ontvangen. We vragen hiervoor om uw begrip.

Wij hopen dat u de zending snel ontvangt. We zien uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Lina
MiniInTheBox Klantenservice

Gesloten