LOWA wandelschoenen: geen Nederlandse webwinkel

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Markdg
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2021 10:26

LOWA wandelschoenen: geen Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door Markdg »

Ik ben vandaag geconfronteerd met een ogenschijnlijke Nederlandse webwinkel van LOWA wandelschoenen.
Na betaling kreeg ik een vreemde mail.
Na contact met de creditcardmaatschappij blijkt het een website uit China.
Het betreft: https://www.lowaschoenen-outlet.com

Er werd een opslag van 30% opgelegd en ik werd er op gewezen door de CCmij. dat ik nog invoerrechten zal moeten betalen.
Met andere woorden ogenschijnlijk een goede deal, ongeveer 20% korting, en aan het eind een opslag van 30%.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: LOWA wandelschoenen: geen Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als je alleen nog maar de pagina Verzenden & Retouren leest, dan weet je al genoeg :D

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: LOWA wandelschoenen: geen Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door sjohie »

Lowieze schreef:
18 okt 2021 11:17
Als je alleen nog maar de pagina Verzenden & Retouren leest, dan weet je al genoeg :D
De privacy verklaring is ook al zo'n pareltje. :shock:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: LOWA wandelschoenen: geen Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En nu?

jonis
Berichten: 2714
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: LOWA wandelschoenen: geen Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door jonis »

Markdg schreef:
18 okt 2021 10:38

Er werd een opslag van 30% opgelegd en ik werd er op gewezen door de CCmij. dat ik nog invoerrechten zal moeten betalen.
Met andere woorden ogenschijnlijk een goede deal, ongeveer 20% korting, en aan het eind een opslag van 30%.
Het lijkt mij helemaal geen ogenschijnlijk goede deal maar een gangbare prijs die niet klopt .nl
Ik zie niets van/voor of korting oid , maar alleen prijzen van een reeks bijv 142 die normaal +/- 200,- zijn.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: LOWA wandelschoenen: geen Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door Sira »

Het lukt mij niet eens om op de site te komen, die wordt direct geblokkeerd door Kaspersky als zijnde een gevaarlijk site.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: LOWA wandelschoenen: geen Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geen adres, contact via een formulier, geen kvk gegevens, geen telefoonnummer en bedroevend slecht geschreven. Zijn dat voorwaarden om van een webwinkel een ogenschijnlijke Nederlandse webwinkel te maken?

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: LOWA wandelschoenen: geen Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik vrees dat er weinig meer aan te doen is. Als u "geluk" heeft wordt er niets geleverd en kunt u uw geld terugkrijgen via de creditcardmaatschappij. Als het goede product geleverd wordt, dan zult u het daarmee moeten doen, al bent u dan vermoedelijk niet voordeliger uit dan bij aankoop in Nederland. Als een verkeerd product geleverd wordt, of als er na een paar maanden iets mee is (loslatende zolen, bv) dan moet u het zien op te lossen met de leverancier in China. Dat wordt erg lastig.

De privacy verklaring begint ironisch genoeg met:
Zijn Toegewijd Aan Uw Privacy Beveiligen. We Controleren Voortdurend Onze Systemen En Gegevens Te Zorgen Dat We Kunnen Bieden De Best Mogelijke Service Aan Onze Klanten.
Hun systemen controleren ze dus voortdurend; jammer dat de "vertaalde" tekst daar kennelijk niet in staat.

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: LOWA wandelschoenen: geen Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door agnesm »

Site is geregistreerd op 19 juli 2021 door Alibaba.com.
https://whois.domaintools.com/lowaschoenen-outlet.com.

Op de site staat het LOWA logo te zien. Vraag mij wel af of dat zomaar gebruikt kan worden op een website.

de auditu
Berichten: 772
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: LOWA wandelschoenen: geen Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door de auditu »

Erthanax schreef:
18 okt 2021 13:45
Ik vrees dat er weinig meer aan te doen is. Als u "geluk" heeft wordt er niets geleverd en kunt u uw geld terugkrijgen via de creditcardmaatschappij. Als het goede product geleverd wordt, dan zult u het daarmee moeten doen, al bent u dan vermoedelijk niet voordeliger uit dan bij aankoop in Nederland. Als een verkeerd product geleverd wordt, of als er na een paar maanden iets mee is (loslatende zolen, bv) dan moet u het zien op te lossen met de leverancier in China. Dat wordt erg lastig.

De privacy verklaring begint ironisch genoeg met:
Zijn Toegewijd Aan Uw Privacy Beveiligen. We Controleren Voortdurend Onze Systemen En Gegevens Te Zorgen Dat We Kunnen Bieden De Best Mogelijke Service Aan Onze Klanten.
Hun systemen controleren ze dus voortdurend; jammer dat de "vertaalde" tekst daar kennelijk niet in staat.
Bij het lezen van zo'n tekst, ben ik al weg. :roll:

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: LOWA wandelschoenen: geen Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door Nevyn »

Lowa boots op AliExpress van 14 euro tot 40 euro, gratis verzonden

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: LOWA wandelschoenen: geen Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je hebt al contact gehad met de creditcard maatschappij. Hopelijk kunnen hun de 30% voorkomen.

Onder de invoerrechten belasting ga je niet onderuit komen. Indien je deze niet betaald wordt het pakketje retour verzonden of vernietigd.

Methusalah
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: LOWA wandelschoenen: geen Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door Methusalah »

Seinhuis schreef:
18 okt 2021 16:31
Je hebt al contact gehad met de creditcard maatschappij. Hopelijk kunnen hun de 30% voorkomen.

Onder de invoerrechten belasting ga je niet onderuit komen. Indien je deze niet betaald wordt het pakketje retour verzonden of vernietigd.

Jij gaat er vanuit dat er ooit iets gaat aankomen? Ik bewonder je optimisme.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: LOWA wandelschoenen: geen Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik ga een winkeltje beginnen en schrijf met een whiteboardmarker de letter H, E, M, A, 0, U, T, l, E en T op de etalageruiten. Dan denken mensen vast dat ik een betrouwbare winkel ben en komen ze zomaar spullen bij mij kopen. Op internet werkt het ook, dus zal het in het echt toch ook wel werken?

Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2023 21:39

Re: LOWA wandelschoenen: geen Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door Belgium »

Bij een bestelling/betaling van schoenen bij lowaschooenenoutlet.com wordt de betaling buiten mijn weten en voor mij niet zichtbaar doorgesluisd naar hhbvshop.com die ook nog een groter bedrag afhalen dan wat ik toegestaan had.
hbvshop.com doet een verzending van een pet ( = waardeloos)
Bij de douane wordt het pakket tegengehouden als zijnde namaak en vernietigd. Klacht neergelegd bij de 2 web shops maar die willen alleen voor 30% vergoeden waarvoor ik bedank.
Ook nog een minnelijke schikking gekregen van React die 75€ schadevergoeding vragen voor vernietiging en de schade die het merk door de namaak opgelopen heeft.
Ook hier bedank ik voor en heb hun 2de optie een rechtzaak aangenomen.
Ook nog klacht ingediend bij politie en Visa waar ik nog een reactie van verwacht.
U hoort nog van mij

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: LOWA wandelschoenen: geen Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door BL2 »

Belgium schreef:
24 sep 2023 22:10
U hoort nog van mij
Hoeft niet hoor, de meeste lezers weten wel hoe ook dit weer afloopt. Zie alle kosten als leergeld.

Ga voor (wandel-)schoenen altijd naar een goede stenen winkel. Daar kan je uitgebreid kijken, voelen en proeflopen. Vaak krijg je ook nog goed advies.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: LOWA wandelschoenen: geen Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat ik maar eens naar China ga emigreren en daar een webwinkel begin, gericht op Europa. Nederland om precies te zijn.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: LOWA wandelschoenen: geen Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik raad u de 2e optie af. De rechter vind import van namaak artikelen niet OK. Het gaat u meer kosten dan de 75 euro .

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: LOWA wandelschoenen: geen Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Politie gaat hier vermoedelijk niks aan doen, dit is een civiele zaak.

Mijn advies is om af te wachten wat uw creditcard maatschappij beslist. Hun kunnen zeggen dat u verwijtbaar gehandeld hebt door nep artikelen te bestellen. Indien u niet met de uitkomst eens bent dan kunt u meestal (na het indienen van een officiële klacht) naar www.kifid.nl voor een bindend uitspraak.


Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl voor verdere advies of hulp.

rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: LOWA wandelschoenen: geen Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door rwolters »

witte angora schreef:
25 sep 2023 10:15
Ik denk dat ik maar eens naar China ga emigreren en daar een webwinkel begin, gericht op Europa. Nederland om precies te zijn.
Kan je ook gewoon vanuit Nederland doen hoor. Dat is zo leuk aan internet.

Plaats reactie