LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lux boek: bestelling geplaatst, niets ontvangen.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Olivia Kroon
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2018 20:08

Lux boek: bestelling geplaatst, niets ontvangen.

Ongelezen bericht door Olivia Kroon »

Ik heb 20 augustus 2018 via een Facebook-advertentie van Lux boek een bestelling geplaatst. Tot op heden (12 september) niets ontvangen.
Laatst gewijzigd door Olivia Kroon op 12 sep 2018 18:59, 5 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Lux boek: bestelling geplaatst, niets ontvangen.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus omdat het niet binnen een week binnen is, is het oplichting?
Maar even serieus. Een advertentie op facebook. Een bedrijf zonder contactgegevens met enkel een mailadres. Geen idee waar het dus vandaan komt en nergens ook informatie wat de levertermijn is. Het kan dus gewoon iets zijn vanuit China. En tja, dat is niet binnen een paar dagen binnen. Eerst de reis hier naar toe. Inklaring bij de douane en wellicht wat extra kosten voor u.
Volgende keer maar bij een echte winkel iets kopen.

Olivia Kroon
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2018 20:08

Re: Lux boek: bestelling geplaatst, niets ontvangen.

Ongelezen bericht door Olivia Kroon »

Ik schreef: “dat ik het vermoeden heb dat hier sprake is van oplichting”. :roll:
Ik heb vanochtend een mail ontvangen met de bevestiging dat het pakket onderweg is en excuses dat ik geen reactie kreeg op mijn mailtjes aan hun waarin ik gevraagd had om reactie.
Doordat ik in eerste instantie dit niet kreeg begon ik argwaan te krijgen. Als ze mij op de hoogte hadden gesteld van de gang van zaken had ik dit bericht hier uiteraard niet geplaatst.
Bij deze is het iig voor diegene die bij Lux boek besteld iets om rekening mee te houden.

Olivia Kroon
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2018 20:08

Re: Lux boek: bestelling geplaatst, niets ontvangen.

Ongelezen bericht door Olivia Kroon »

Dat het nog op de allereerste stap van het verzend proces lag. Staat het nu, na ruim een week nog op...

Ik heb overigens mijn eerste bericht aangepast. :-)

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Lux boek: bestelling geplaatst, niets ontvangen.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je wilt dan kun je herroepen.

ansbeenke
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2018 12:22

Re: Lux boek: bestelling geplaatst, niets ontvangen.

Ongelezen bericht door ansbeenke »

Beste mensen,
Ik wil niet klagen maar ga het toch doen. Op 14 september heb ik bij Lux boek ( boek lamp) een bestelling geplaatst en betaald 59,95. Op 18 september een mail gekregen dat mijn bestelling is afgerond en/of verzonden is. Op 21 september heb ik een mail gestuurd met de vraag wanneer men denkt dat het pakket geleverd wordt. Geen antwoord vandaag 2 oktober nog geen pakket en wederom een mail gestuurd met de vraag wanneer. Het is een cadeau voor iemand erg lastig dat er geen levertijd wordt gecommuniceerd. Wat moet ik hiervan denken? groeten Ans

Terbuck
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2018 21:56

Re: Lux boek: bestelling geplaatst, niets ontvangen.

Ongelezen bericht door Terbuck »

Dag Ans,
Ik was er inmiddels van overtuigd dat ik opgelicht was. Ik heb ook op 12 september een Lux boek besteld en kreeg geen reactie op mijn mails en een track en trace die niet werkte. Vanavond is bij mij het boek geleverd, geen oplichting dus. Saskia

Patricia Eleonore
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2018 09:11

Re: Lux boek: bestelling geplaatst, niets ontvangen.

Ongelezen bericht door Patricia Eleonore »

Ik heb begin oktober lux boek besteld. Op mails wordt niet gereageerd. Op facebook berichten gezet. Geen reactie. Mails komen nu als onbestelbaar terug. Dus vragen over levertijd onbeantwoord. Het was een speciaal cadeau voor iemand. Als ik het vrijdag niet heb, sta ik met lege handen. Ik ga van de week dan maar iets anders kopen. IK begin sterk te twijfelen of het wel echt is. Aan jullie reactie te zien is dat hopelijk niet zo. Maar knap vervelend dat ik bij de belangrijke gelegenheid 26 oktober dus geen cadeau heb.

Maar wie weet komt het nog goed. Ik meteen na plaatsing hier mail van Anja Meyer dat het boek er binnen enkele dagen zal zijn. Spannend!!

En nu op 24 oktober 2018 is mijn lux boek aangekomen! Dat duurt dus 4 weken en communicatie is nuhil. Maar het komt wel!
Laatst gewijzigd door Patricia Eleonore op 26 okt 2018 15:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Lux boek: bestelling geplaatst, niets ontvangen.

Ongelezen bericht door Redfloor »

Mij sprak de lamp ook aan, maar de aanbieder die via Facebook adverteert vond ik al weinig betrouwbaar overkomen. Slechte tekst, weinig info over het bedrijf etc. etc. Dus googelde ik het bedrijf en besloot daar niet te kopen.

Ik ontdekte echter wel dat bij Bol.com meerdere vergelijkbare lampen te koop (en goedkoper ook...). Dus heb ik er daar een gekocht. Werd de dag erop al geleverd en is ontzettend mooi!

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Lux boek: bestelling geplaatst, niets ontvangen.

Ongelezen bericht door BL2 »

Het is en blijft een wat vreemd topic. Klagers welke tot 5x toe hun bericht aanpassen, maar nooit aangeven dat er iets aankomt of hoe het nu verder is gelopen en iemand welke zich uit het niets op het forum aanmeld om vrolijk te melden dat er iets is aangekomen......

jennefer.de-rooij
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2018 14:01

Re: Lux boek: bestelling geplaatst, niets ontvangen.

Ongelezen bericht door jennefer.de-rooij »

Mensen, laat je toch niet gek maken. Een beetje onderzoek laat in vijf minuten zien dat dit product gewoon uit China komt. Dit kan je veel goedkoper bestellen via AliExpress. En dat geldt voor veel van de ads op Facebook.

rikke144
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2018 14:40

Re: Lux boek: bestelling geplaatst, niets ontvangen.

Ongelezen bericht door rikke144 »

19 september besteld én betaald, dus. Gewoon maar afwachten, dan? Zou niet weten wie ik aan moet schrijven/ moet mailen. En inderdaad, bij Bol.com goedkoper. Niet leuk...

JannyKok
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2018 21:59

Re: Lux boek: bestelling geplaatst, niets ontvangen.

Ongelezen bericht door JannyKok »

Lux Boek (moederbedrijf Wideally) blijkt gelegenheidsmails te geven met excuses voor een late reactie. Vervolgens komt er mail met een track en trace link die het verloop van de zending meldt. Deze stopt bij aankomst distributiecentrum DHL op 5 november. De code wordt eerder door Post.NL herkent dan door DHL, maar beiden hebben geen gegevens over de zending. Vooralsnog is er geen levering van bestelling en betaling van de LED lamp van Lux Boek Deze heb ik op 21 oktober gedaan. Ik heb de klacht al op Klachtenkompas.nl geplaatst, maar deze meldt terug dat Lux Boek ook richting deze consumentensite niet communiceert. Hopelijk heeft Radar meer succes bij deze vooralsnog onbetrouwbare retailers. Een waarschuwing naar Facebook waar Lux Boek en Wideally driftig adverteren, zou dienstig zijn. De cashflow van de retailer zou aardig kunnen zijn opgelopen. Per bestelling incasseren ze 59,95 euro voor een product dat ze niet leveren dan wel ruim de tijd nemen om dat wel te doen. De officiële aangegeven tijdslimiet is 15 - 25 dagen. Het lijkt me een aardige zaak voor Radar om uit te spitten. Ik probeer hetzelfde te doen, maar tot dusver zonder succes.

JannyKok
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2018 21:59

Re: Lux boek: bestelling geplaatst, niets ontvangen.

Ongelezen bericht door JannyKok »

Advies, koop liever in een echte winkel is natuurlijk een optie. Vooruitbetaling van een product waarvan je maar moet afwachten of het geleverd wordt, blijkt een gok te zijn. Ik dacht dat ik dat wist en mogelijke schade van een paar tientjes (in oud geld) incalculeerde. De Ameerikanen bij Wideally en Lux Boek hebben me over de streep gehaald en dus lijkt ik bijna 60 euro kwijt te zijn aan hun verdienmodel. Ik heb mijn les geleerd. Bestel niet bij potentiële oplichters als je niet zeker weet of ze wel betrouwbaar zijn.

rikke144
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2018 14:40

Re: Lux boek: bestelling geplaatst, niets ontvangen.

Ongelezen bericht door rikke144 »

Sorry, ik heb de lamp 19 OKTOBER besteld. Maar het blijft lang duren.....

bernadet.denissen
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2019 11:44

Re: Lux boek: bestelling geplaatst, niets ontvangen.

Ongelezen bericht door bernadet.denissen »

Had ook bij Luxbook een bestelling geplaatst in nov. 2018. In dec. werd bekend (nadat ze het verstuurd hadden vanuit Hong Kong) dat ik geen huisnummer had opgegeven. Vind dit raar, ik heb nog geen enkele webshop meegemaakt die dan NIET controleert. Maar goed pakket bleek op het einde in Heathrow of Londen te staan. Eerst meldde Luxbook dat het teruggestuurd was naar de verzender. Begin Jan dit jaar vroegen ze mij of ik het pakket inderdaad had ontvangen op 30 dec 2018. NEE dus. Was in Engeland en iemand heeft het pakket blijkbaar ontvangen.

Als zij hun website niet aanpassen zal dit toch vaker voorkomen denk ik.

Zij vinden dat het mijn schuld is dat er geen huisnummer vermeld was en krijg daarom mijn geld niet terug. Nu vind ik dat zij het pakket verzonden hebben zonder dat er een huisnummer op staat, een enkel mailtje van hun was voldoende geweest.

Zij schreven
Volgens onze voorwaarden, vergoeden wij alleen een bestelling als het gaat om een gemaakte fout aan onze kant, zoal het verkeerde product toe sturen. Echt begrijpen wij dat fouten gebeuren en waarderen klantervaringen ten zeerste. Wij kunnen u daarom een van de volgende opties aanbieden:
1 of 2 : Kon dus iets anders uit hun shop zoeken of hetzelfde item bestellen.

Ik vertrouw dit bedrijf niet meer en wil dat het geld terug op mijn rekening komt. Zij zijn in ieder geval mede schuldig dat zo'n fout kan voorkomen.

Klantwaardering is 1 voor de moeite

Lady1234
Berichten: 27099
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lux boek: bestelling geplaatst, niets ontvangen.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is toch mooi dat u hetzelfde item weer kunt bestellen?

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Lux boek: bestelling geplaatst, niets ontvangen.

Ongelezen bericht door Costnix »

@Lady1234:
Als je voor dat item niet hoeft te betalen, is het goed.
Anders niet.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lux boek: bestelling geplaatst, niets ontvangen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat een rare logica. Je maakt zelf een fout, waardoor een probleem ontstaat. Ondanks dat het jouw fout was, lost het bedrijf jouw probleem op, en dan zijn zij de onbetrouwbare leverancier? :shock:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Lux boek: bestelling geplaatst, niets ontvangen.

Ongelezen bericht door berndv »

bernadet.denissen schreef:
03 feb 2019 12:37
Zij vinden dat het mijn schuld is dat er geen huisnummer vermeld was en krijg daarom mijn geld niet terug. Nu vind ik dat zij het pakket verzonden hebben zonder dat er een huisnummer op staat, een enkel mailtje van hun was voldoende geweest.
Ja natuurlijk is het uw schuld. Wiens schuld is het anders? U gaat er van uit dat ze in Hong Kong weten hoe Nederlandse adressen zijn opgebouwd? Of denkt u dat wereldwijd dezelfde standaard gehanteerd wordt als in Nederland? Niet overal kennen ze een vaste combinatie van Straatnaam, huisnummer, postcode en woonplaats. Uw idee van "dat hadden ze dan maar moeten controleren, vind ik een gigantisch lakse houding en u maakt zich wel heel makkelijk er van af. Het is uw verantwoordelijkheid om de juiste gegevens aan te leveren, niemand anders.

Gesloten