LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Luxstyle

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door prem »

Hebt u daar besteld dan?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door puma73 »

mdak27 schreef:Wij hebben sinds 9 januari 2015 3x post van Luxstyle ontvangen.

09.01 pakketje met rekening (brievenbuspost)
07.02 pakketje met rekening (brievenbuspost)
07.02 laatste aanmaning (met dreiging incassobureau)

Alle post staat als volgt geadresseerd;
Onjuiste naam i.c.m. bezorgadres
Onjuist c.q. onvolledig huisnummer d.w.z. Luxstyle gebruikt "/" als 3de component van het huisnummer i.p.v. cijfer of letter (ons huisnummer kent maar 2 cijfers!)
Onjuiste postcode i.c.m. bezorgadres

Alle post is door ons ingescand en retour afzender gestuurd.
Geen aanmaningen ontvangen voor de "laatste aanmaning" van 07.02.
Wij zijn geen klant bij Luxstyle.
Wij hebben PostNL geattendeerd op de onjuiste bezorging (naam i.c.m. huisnummer dan wel huisnummer i.c.m. postcode klopt niet).

Aangezien Luxstyle iedere 4 weken een nieuwe zending stuurt (staat op pakbon want we hebben de poststukken geopend ten einde deze te scannen en/of de juiste adressering te achterhalen), Luxstyle nu dreigt met een incassobureau en de praktijken van Luxstyle nu niet als perfect op diverse sites beschreven staan aan jullie de vraag;HOE STOPPEN WE DEZE HANDELSWIJZE VAN LUXSTYLE? (Luxstyle benaderen d.m.v. contactformulier is geen optie omdat dit alleen mogelijk is met opgave van naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres hetgeen wij absoluut niet aan deze malafide organisatie willen geven).
Indien de pakjes onbesteld zijn bezorgd, niks meer doen, pakjes bewaren en verder niet reageren op incassobureaus. Laat maar een deurwaarder komen, maar die komt niet want als naam, adres e.d. niet overeenkomen met de BRP Basis Registratie Personen (nieuwe naam voor GBA), komt de deurwaarder niet.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Het is verboden ongevraagd ongewenste pakketten te bezorgen en er dan geld voor te vragen. Neem eventueel contact op met het bedrijf en geef aan niets besteld te hebben, niets van plan te zijn te betalen voor deze reden, en niets meer te willen ontvangen. Dat een deel retour gestuurd is en ze de rest mogen komen halen.

Volgens de wet mag u de producten/pakketten gewoon houden en u hoeft ze niet te betalen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door puma73 »

Julie4444 schreef:Het is verboden ongevraagd ongewenste pakketten te bezorgen en er dan geld voor te vragen. Neem eventueel contact op met het bedrijf en geef aan niets besteld te hebben, niets van plan te zijn te betalen voor deze reden, en niets meer te willen ontvangen. Dat een deel retour gestuurd is en ze de rest mogen komen halen.

Volgens de wet mag u de producten/pakketten gewoon houden en u hoeft ze niet te betalen.
mdak27 schreef:
(Luxstyle benaderen d.m.v. contactformulier is geen optie omdat dit alleen mogelijk is met opgave van naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres hetgeen wij absoluut niet aan deze malafide organisatie willen geven).
TS geeft duidelijk aan dat men geen contact wil hebben met deze firma en daar kan ik mij eerlijk gezegd wel iets bij voorstellen

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door Julie4444 »

puma73 schreef:TS geeft duidelijk aan dat men geen contact wil hebben met deze firma en daar kan ik mij eerlijk gezegd wel iets bij voorstellen
TS gaf aan bepaalde gegevens niet te willen verstrekken aan het bedrijf. Men kan ook mailen naar [email protected] volgens hun website, en in een mail kan je zelf kiezen wat je wel en niet aan gegevens verstrekt. Gewoon een junkmail adres gebruiken en klaar is kees.

Zag ook dat het bedrijf in Denemarken zit, dus lijkt me sterk dat ze überhaupt een probleem gaan worden. Hen verder negeren en de pakketten houden is dan ook een prima optie. Eventueel bij de authoriteiten in Denemarken aangeven wat hun praktijken zijn en je verder geen zorgen maken.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door mika21 »

Heb even op de site gekeken: het is een bedrijf met een contact adres in Denemarken. Er staat geen telefoonnummer op de site.
Misschien is het wel degelijk een fout van hun, maar als ze niet weten dat de adressering niet klopt, zullen we blijven reclameren.
Waag er 1 mailtje aan, dan heb je dat als bewijs en bewaar daarna alle pakjes, ongeopend.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door puma73 »

Julie4444 schreef:
puma73 schreef:TS geeft duidelijk aan dat men geen contact wil hebben met deze firma en daar kan ik mij eerlijk gezegd wel iets bij voorstellen
TS gaf aan bepaalde gegevens niet te willen verstrekken aan het bedrijf. Men kan ook mailen naar [email protected] volgens hun website, en in een mail kan je zelf kiezen wat je wel en niet aan gegevens verstrekt. Gewoon een junkmail adres gebruiken en klaar is kees.

Zag ook dat het bedrijf in Denemarken zit, dus lijkt me sterk dat ze überhaupt een probleem gaan worden. Hen verder negeren en de pakketten houden is dan ook een prima optie. Eventueel bij de authoriteiten in Denemarken aangeven wat hun praktijken zijn en je verder geen zorgen maken.
Ik heb even gezocht op internet, niks dan klachten. Gewoon in hun sop laten gaarkoken. Voor je het weet hebben ze in eens alle gegevens en kun je betalen voor iets waar je niet om gevraagd hebt.

Dat ongewenst pakketjes blijven sturen is blijkbaar en hobby van dit bedrijf.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door Julie4444 »

puma73 schreef:Voor je het weet hebben ze in eens alle gegevens en kun je betalen voor iets waar je niet om gevraagd hebt.
Hoe denken zij aan de benodigde gegevens te komen als het enige wat je geeft je adres is in een bericht waarin je juist aangeeft géén pakketten te willen? Dan heb jij bewijs en zij hebben alleen een adres dat ze toch al hebben.

Niet dat het verder noodzakelijk is hun te mailen, maar het is zeker niet een manier waarop ze aan de benodigde informatie komen. Desnoods een IP adres, maar dat is makkelijk genoeg te omzeilen via een VPN, proxy, of door simpelweg vanaf een andere locatie af te mailen met een junkmail adres.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door puma73 »

Julie4444 schreef:
puma73 schreef:Voor je het weet hebben ze in eens alle gegevens en kun je betalen voor iets waar je niet om gevraagd hebt.
Hoe denken zij aan de benodigde gegevens te komen als het enige wat je geeft je adres is in een bericht waarin je juist aangeeft géén pakketten te willen? Dan heb jij bewijs en zij hebben alleen een adres dat ze toch al hebben.

Niet dat het verder noodzakelijk is hun te mailen, maar het is zeker niet een manier waarop ze aan de benodigde informatie komen. Desnoods een IP adres, maar dat is makkelijk genoeg te omzeilen via een VPN, proxy, of door simpelweg vanaf een andere locatie af te mailen met een junkmail adres.
Een bedrijf dat ongewenste pakketjes verstuurd en blijft sturen, waarom dan heden ten dage met alle scams en oplichting nog de moeite nemen om te vertellen dat ze geen pakketje moeten sturen naar x straat in y plaats met postcode z. Met alleen een email ben je er niet, je zult ook andere gegevens moeten geven om de verzending stop te zetten.

Aangezien dat de adressering e.d. niet correct waren zou ik verder geen moeite aan verspillen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door Julie4444 »

mdak27 schreef:Net als wat Puma stelt, even een mailtje naar dit bedrijf kan niet.
Ik wil geen gegevens aan deze organisatie verstrekken, ik wil geen pakjes van dit bedrijf en ik wil zeker geen malafide incassobureau namens dit malafide bedrijf aan mijn deur.
Kan wel, ook zonder je gegevens buiten adres te verstrekken (zie bovenstaand mailadres), maar is onnodig. Veel zin zal het mogelijk ook niet hebben, gezien de klachten. Ik ben het met Puma eens dat ik zelf ze ook in hun sop zou laten gaarkoken, maar rekenen op meer brieven/rekeningen kan je dan ook.
mdak27 schreef:Ik wil wel iedereen waarschuwen voor dit bedrijf; het internet wemelt van de klachten m.b.t. Luxstyle.
Goede zaak.

toxictessa
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2015 21:00

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door toxictessa »

Op het moment overkomt ons precies hetzelfde.
Hoe is dit nou verder afgelopen? En wat kan/moet ik verder ondernemen?

Trui20
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2015 09:56

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door Trui20 »

Ik kreeg in mei een herinnerings factuur maar had echter nooit iets ontvangen. Ook heb ik nooit iets bij Luxstyle besteld. Ik heb gemaild met het bedrijf dat ik niks wil en niks heb besteld. Ik moest maar naar de politie gaan en aangifte doen van identiteitsfraude. Ik ben naar de politie gegaan omaangifte tegen her bedrijf te doen, maar dit kon niet ( vond ik raar), na toch duidelijk enkele mailtjes hier aan te besteden dat ik niks wil en hoef en geen zaken met hun te willen doen, kreeg ik een pakketje van hen. Ondanks dus diverse mailtjes dat ik niks wil, vandaag kreeg ik een aanmaning moet voor morgen betalen ( 3 x de originele factuur) ander komt er binnen 5 dagen een incassobureau. Ik word er helemaal gek van. Wat nu te doen?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Niets betalen en de firma verder negeren.

nofea
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 sep 2015 19:07

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door nofea »

Hoi,

hoe is het met jullie en luxtyle verder afgelopen? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem :(

daphnevd83
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 sep 2015 10:27

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door daphnevd83 »

Hallo allemaal, ook ik ben helaas de dupe van dit bedrijf. Na het klikken en bekijken van een advertentie ongevraagd een pakketje van ze ontvangen. Heb verder helemaal niks van ze ontvangen, dat ik iets besteld zou hebben of een track en trace oid. Ik heb dan ook niks bij ze besteld. Heb hier gelijk een mailtje aan gewaagd en wel reactie terug gekregen;

Beste Daphne,

Bedankt voor uw e-mail.

We hebben het abonnement dat gekoppeld is aan uw bestelling nu stop gezet. U zult geen nieuwe bestellingen meer ontvangen, tenzij u zelf een nieuwe bestelling plaatst.

U kunt absoluut welke items dan ook naar ons retourneren als u er niet gelukkig mee bent.

Houd er rekening mee dat de items die u wilt retourneren in de zelfde staat dienen te zijn als dat ze aan u verkocht werden. Dit betekent dat we geen producten kunnen accepteren waarvan onderdelen missen, die beschadigd zijn of bijvoorbeeld een beschadigde doos hebben. Met andere woorden, de geretourneerde items moeten zich in een staat bevinden die LuxStyle de mogelijkheid geeft het opnieuw te verkopen.

Het is altijd de verantwoordelijkheid van de klant om ervoor te zorgen dat de producten veilig bij LuxStyle aankomen.

U kunt uw pakketje retourneren naar:

[adresgegevens verwijderd]

Voeg s.v.p. een notitie in het pakketje toe met de volgende informatie: ordernummer, naam en adres van u als klant en een telefoonnummer). Als u de originele factuur/pakbon nog in uw bezit heeft, kunt u deze aan uw retourpakket toevoegen.

Indien u gebruik maakt van onze tevredenheidsgarantie, dan zult u hier expliciet melding van moeten maken op de notitie. Houd er rekening mee dat u enkel van deze garantie gebruik kunt maken als u het product daadwerkelijk heeft uitgeprobeerd.
Als u een ongeopend product wilt terugsturen, dan zult u dit binnen 14 dagen na ontvangst moeten retourneren.

Zou u daarnaast i.v.m de factuur ons s.v.p. een mailtje kunnen sturen wanneer u deze bestelling terug heeft gestuurd?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
[persoonsgegevens verwijderd]
Customer Service


Blij dat ze reageerden, maar vond het wel een zeer verontrustend antwoord. Een abonnement...?? Ik heb werkelijk geen idee waar de beste man/jongen het over heeft.
Ook retour sturen [bedrijfsgegevens verwijderd] is blijkbaar mijn eigen verantwoordelijkheid? Uiteraard ga ik hier niet mee akkoord, maar hoe hiermee om te gaan zonder verdere kosten te ontwikkelen? Iemand nog tips? En heeft RADAR hier al iets mee gedaan? Ik hoop echt dat ik en de rest van de gedupeerden snel duidelijkheid krijgen hierin.
Bedankt vast voor de reacties!
Laatst gewijzigd door Radar op 21 sep 2015 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd, bedrijfsgegevens verwijderd

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door Guardian72 »

daphnevd83 schreef:Hallo allemaal, ook ik ben helaas de dupe van dit bedrijf. Na het klikken en bekijken van een advertentie ongevraagd een pakketje van ze ontvangen. Heb verder helemaal niks van ze ontvangen, dat ik iets besteld zou hebben of een track en trace oid. Ik heb dan ook niks bij ze besteld. Heb hier gelijk een mailtje aan gewaagd en wel reactie terug gekregen;

Beste Daphne,

Bedankt voor uw e-mail.

We hebben het abonnement dat gekoppeld is aan uw bestelling nu stop gezet. U zult geen nieuwe bestellingen meer ontvangen, tenzij u zelf een nieuwe bestelling plaatst.


Curieus dat men meent dat je een abbonnement hebt.
In principe sturen ze ongevraagd dingen op - dus 'om niet'.
Als jij zeker weet dat je niets besteld hebt - zullen zij met rechtsgeldig bewijs moeten komen dat het wel zo is.
Verder zou ik er geen aandacht of energie meer aan besteden.

Dewidek
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2015 23:25

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door Dewidek »

Ik heb paar weken terug ongevraagd een pakketje van Luxstyle binnengekregen, waar nog 34,85 voor openstaat!! Ik kan me herinneren dat ik wel via facebook even op de website gekeken heb, maar absoluut nix besteld! Heb ze gemaild en in het bericht terug stond dat de Abonnement was stopgezet en ik het pakketje kon terugsturen naar Denemarken. Maar ik ga natuurlijk daar niet de verzendkosten voor betalen en heb ze aangeboden dat als ze het pakketje terugwillen, ze het zelf op mogen gaan halen. Vandaag heb ik een brief met "laatste aanmaning" en 10 euro extra herinneringskosten :(

daphnevd83
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 sep 2015 10:27

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door daphnevd83 »

Guardian72 schreef:
daphnevd83 schreef:Hallo allemaal, ook ik ben helaas de dupe van dit bedrijf. Na het klikken en bekijken van een advertentie ongevraagd een pakketje van ze ontvangen. Heb verder helemaal niks van ze ontvangen, dat ik iets besteld zou hebben of een track en trace oid. Ik heb dan ook niks bij ze besteld. Heb hier gelijk een mailtje aan gewaagd en wel reactie terug gekregen;

Beste Daphne,

Bedankt voor uw e-mail.

We hebben het abonnement dat gekoppeld is aan uw bestelling nu stop gezet. U zult geen nieuwe bestellingen meer ontvangen, tenzij u zelf een nieuwe bestelling plaatst.


Curieus dat men meent dat je een abbonnement hebt.
In principe sturen ze ongevraagd dingen op - dus 'om niet'.
Als jij zeker weet dat je niets besteld hebt - zullen zij met rechtsgeldig bewijs moeten komen dat het wel zo is.
Verder zou ik er geen aandacht of energie meer aan besteden.


Ik heb hun advertentie aangeklikt op fb en gekeken naar de reviews en wat het kost (waar vervolgens op de factuur 25euro bij kwam vanwege verzend- en inklaringskosten...) ik heb echter niks besteld of bevestigd, ook geen mail van ze ontvangen waarin staat dat ik mij ergens voor heb aangemeld oid. Het retour adres is overigens in Denemarken. Ze zeggen nu dat ik dan maar aangifte moet doen van identiteitsfraude en daar een kopie van naar hen moet mailen. Wat ik niet ga doen. Ik denk dat ik het hier nu bij laat en afwacht. Ik verwacht echter, na het lezen van tig dezelfde klachten over dit bedrijf, dat er nog wel een staartje aan vast zit...

daphnevd83
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 sep 2015 10:27

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door daphnevd83 »

nofea schreef:Hoi,

hoe is het met jullie en luxtyle verder afgelopen? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem :(
Hi, hier dus ook... Hoop dat we elkaar hier op de hoogte kunnen houden en wellicht kunnen helpen, ik zie zoveel klachten bij verschillende instanties, maar heb niet het idee dat er iets mee gedaan wordt/kan worden... Wat is er bij jou precies gebeurd als ik vragen mag?

daphnevd83
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 sep 2015 10:27

Re: Luxstyle

Ongelezen bericht door daphnevd83 »

Dewidek schreef:Ik heb paar weken terug ongevraagd een pakketje van Luxstyle binnengekregen, waar nog 34,85 voor openstaat!! Ik kan me herinneren dat ik wel via facebook even op de website gekeken heb, maar absoluut nix besteld! Heb ze gemaild en in het bericht terug stond dat de Abonnement was stopgezet en ik het pakketje kon terugsturen naar Denemarken. Maar ik ga natuurlijk daar niet de verzendkosten voor betalen en heb ze aangeboden dat als ze het pakketje terugwillen, ze het zelf op mogen gaan halen. Vandaag heb ik een brief met "laatste aanmaning" en 10 euro extra herinneringskosten :(
Hi, heb je ook contact met ze gehad?

Gesloten