LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Megapool lapt wetgeving aan de laars

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Redcrusader
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2006 15:23

Megapool lapt wetgeving aan de laars

Ongelezen bericht door Redcrusader »

Kocht een senseo bij megapool. Na een week belde ik hen om te vragen waar dat ding bleef. Hadden ze toch mijn email adres om dat te laten weten? Was niet niet meer te leveren. Onder bijbetaling konden we een nieuwer model kopen Op 27/08 werd het apparaat geleverd, na 4 dagen ging het stuk. Moest ik het aanleveren bij een zg Kialapunt bij mij cireca 25 km vandaan. Daar aangekomen wilde het Kialapunt het pakket niet aannemen. Dus bellen met Megapool. De man van het Kialapunt snapte het niet. Na 30 minuten was het dan toch voor elkaar. Nu 14-09 nog niets gehoord of gekregen, dus weer bellen met Megapool, zaak uitgelegd etc. Het enige antwoord wat ik krijg is dat dit de procedure van Megapool is. Ik heb ze daarom per mail in gebreke gesteld.

Moraal
Megapool begrijp niet hoe je een wegwinkel moet runnen en minachten hun klanten. Ze hanteren hun eigen regeltjes en verschuilen zich achter fabrikant daar moest maar mee gaan bellen. Ik ben toch klant bij hen en niet bij de maker van het apparaat. Niet meer daar kopen bij Megapool, je bent uiteindelijk duurder uit en als het stuk gaat besta je niet meer!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Megapool lapt wetgeving aan de laars

Ongelezen bericht door crazyme »

Na 1 klik kun je lezen hoe ze omgaan met reparaties :
Mijn product werkt niet naar behoren, wat moet ik doen?
Mocht uw product defect zijn, doorloop dan de volgende stappen: bekijk de handleiding van het artikel. Hierin staat wellicht een oplossing voor het probleem. Bekijk de website van de fabrikant van het artikel. In veel gevallen staan daar de meest up-to-date oplossingen voor problemen. Raadpleeg het bijgeleverde servicedocument. Hierin staat beschreven hoe u aanspraak kunt maken op de garantie. Dit traject loopt bijna altijd via de fabrikant. Het servicedocument vindt u in de doos van het door u bestelde artikel.
Mocht het probleem blijven bestaan, neem dan altijd eerst contact met ons op via [email protected]. U ontvangt dan de juiste instructies hoe we dit probleem voor u kunnen oplossen. Of bel met onze klantenservice en wij zullen u met raad en daad terzijde staan.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Megapool lapt wetgeving aan de laars

Ongelezen bericht door Frantic2 »

wat een boosheid.

Wellicht is het handig om u van te voren te bedenken dat u dit niet zou willen en zo'n algemeen verkrijgbaar apparaat gewoon in de winkel te kopen bij u in de buurt!

Die hadden het gewoon kunnen omruilen..... Dit is echt uw eigen keuze geweest door het via internet te bestellen!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Megapool lapt wetgeving aan de laars

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Frantic2 schreef:Wellicht is het handig om u van te voren te bedenken dat u dit niet zou willen en zo'n algemeen verkrijgbaar apparaat gewoon in de winkel te kopen bij u in de buurt!
Jamaar ik wilde persé dat iets oudere (lees: goedkopere) model en daarvoor heb ik stad en land afgezocht en uiteindelijk bij deze toko gevonden. :mrgreen:

Maar even alle gekheid op een stokje. Op internet bestellen is natuurlijk wel handiger dan de deur uit gaan op zoek naar een winkel, maar wel een stuk ingewikkelder als een apparaat stuk gaat. Zeker als er bij een webwinkel besteld is die helemaal geen of weinig servicepunten heeft voor dit soort zaken. Het is dan inderdaad handiger om gewoon in een winkel te kopen of een webwinkel van een grote keten waar men deze spullen bij de vestiging in de buurt kan inleveren, wel checken of dat kan door de voorwaarden te lezen want dit kan niet altijd overal. En eerlijk gezegd als ik het stukje al lees zoals door crazyme gequote had ik er waarschijnlijk al niet besteld omdat ze daar al aangeven zich achter de fabrikant te verschuilen.

Maar goed dat is allemaal achteraf, TS heeft er nu eenmaal wel gekocht. TS heeft natuurlijk wel een punt dat de verkopende partij de garantieafwikkeling dient te doen zonder al teveel overlast voor de consument. Wat dan wel en niet veel of weinig overlast is, is een grijs gebied natuurlijk maar ze maken het de consument er in ieder geval niet makkelijker op.

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Megapool lapt wetgeving aan de laars

Ongelezen bericht door A.niem »

Redcrusader schreef: Het enige antwoord wat ik krijg is dat dit de procedure van Megapool is. Ik heb ze daarom per mail in gebreke gesteld.
Ik vraag me vooral af wat ´dit´ is, in dit verhaal. Het niet reageren naar de klant toe? Of dat het langer kan duren? Of misschien hebben ze niet het correcte email adres van u, omdat de eerste melding ook al niet goed gegaan was, en hebben ze u per email op de hoogte (willen brengen?) gebracht dat het enige tijd kon duren. Of...

Kunt u dit nog uitleggen?

Gesloten