Megekko bestelling ter waarde van 4000 euro niet ontvangen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
schrammedia
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2023 10:25

Megekko bestelling ter waarde van 4000 euro niet ontvangen

Ongelezen bericht door schrammedia »

Beste allemaal,

Ik heb op 20 april een zakelijke bestelling geplaatst bij Megekko. Alle onderdelen voor een compleet nieuwe pc voor mijn werk. De waarde is ruim 4400 euro ( inc btw ) . Ik bestel al sinds 2018 bij Megekko en heb nooit problemen gehad.

Lang verhaal kort: 2/3 pakketten zijn nooit geleverd, Megekko start een onderzoek bij PostNL en zij zeggen dat het geleverd is. Ik ben de hele dag thuis geweest en er is niemand langs geweest, dus ik heb ook niet getekend. Megekko zegt dat zij het nog gaan voorleggen bij hun contactpersoon bij PostNL Zakelijk. Ik heb nu al 7 dagen niks meer gehoord. Vandaar dat ik heb besloten hier alvast te vragen wat de beste stap is.

Hieronder volgt een tijdlijn die ik ook op klachtencompas heb gepost:


20 april.

Alle onderdelen besteld om een compleet nieuwe computer te bouwen. Het gaat om een zakelijke bestelling. Avondbezorging geselecteerd in de hoop dat de bezorging wat zorgvuldiger gaat. ( Het gebeurd hier namelijk regelmatig dat de bezorger je "gemist" heeft zonder dat de bel gaat )

Dezelfde dag netjes een mail dat het verstuurd is en track&trace code ontvangen.

21 april
Ik krijg een mail van PostNL dat het pakket tussen 17.30 en 22.00 bezorgd zal worden. Het zijn in totaal 3 pakketten. Later krijg ik een mail dat het bezorgmoment is gewijzigd voor 2/3 pakketten, terwijl ze eerst nog tegelijk onderweg waren. 1 van de pakketten ( de behuizing ) is wel geleverd deze avond, hier heb ik voor getekend.

22 april
In de hoop dat het pakket alsnog bezorgd zou worden de hele dag thuis gebleven, ik wilde de pc dit weekend gelijk in elkaar zetten zodat hij maandag klaar was om op te werken. De hele dag geen bezorger aan de deur geweest. Nieuwe melding in track&trace dat de zending gesorteerd was.

24 april
Ik krijg een mail van PostNL dat de bezorger onderwerg is. Weer de hele dag gewacht, vervolgens eerst de melding:

Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt.

En daarna: Nog geen status bekend. Probeer later opnieuw.
Bezorgtijd nog onbekend. ( Dit is nu nogsteeds de status )

25 april
Geen nieuwe updates op track&trace dus ik besluit Megekko alvast een mail te sturen dat 2/3 pakketten nog niet geleverd zijn.

Binnen 20 minuten krijg ik een mail terug dat ze een onderzoek gaan starten bij PostNL.

3 mei
Onderzoek is afgerond, conlussie: de zending is geleverd op 22 april overdag.

Ik stuur terug dat dit niet kan omdat ik de hele dag thuis ben geweest in de hoop dat het zou komen. Ook had ik avondbezorging geselecteerd EN moet ik tekenen voor ontvangst. Tevens kreeg ik 24 april nog een mail dat het onderweg was. Bij alle buren en PostNL punt geweest, pakketten nergens te bekennen.

4 mei
Megekko laat weten dat ze de situatie nog zullen voorleggen aan hun contactpersoon binnen PostNL Zakelijk.

11 mei ( dag van schrijven )
Al een aantal dagen niets vernomen. Tot heden zit ik hier met een lege behuizing zonder de rest van de onderdelen.


Hoe kan ik dit het best aanpakken? Ik wil de overige producten alsnog ontvangen of desnoods mijn geld terug.
Megekko heeft nog niet gezegd dat ik niets terug krijg, maar hier ben ik wel bang voor. De waarde is te hoog om het hierbij te laten zitten.

Ik hoor graag jullie reacties!

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Megekko bestelling ter waarde van 4000 euro niet ontvangen

Ongelezen bericht door BL2 »

Simpele eerste vraag, is er getekend voor ontvangst (u zegt van niet) en hoe heeft verzender dit bewezen ?

schrammedia
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2023 10:25

Re: Megekko bestelling ter waarde van 4000 euro niet ontvangen

Ongelezen bericht door schrammedia »

BL2 schreef:
11 mei 2023 17:03
Simpele eerste vraag, is er getekend voor ontvangst (u zegt van niet) en hoe heeft verzender dit bewezen ?
Er is niet getekend ( door mij ). De zender heeft nog niet bewezen dat dit wel zo is. Ik vroeg ze om de handtekening op te vragen ik heb al 7 dagen niets meer vernomen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Megekko bestelling ter waarde van 4000 euro niet ontvangen

Ongelezen bericht door BreejKC »

U zult het onderzoek van Megekko toch nog even moeten afwachten. Worden de niet-bezorgde pakketten niet gevonden dan zal Megekko u opnieuw de ontbrekende onderdelen moeten toesturen.

Duidelijk lijkt het steeds meer te worden dat het bij de pakketdienst van PostNL een steeds grotere teringzooi begint te worden. Niet voor niks stond gisteren het bericht op Teletekst dat PostNL het afgelopen jaar aanzienlijk minder pakketten te bezorgen heeft gehad. Die zooi bij PostNL en de onbetrouwbaarheid daarvan omdat ze hun organisatie gewoon niet op orde hebben wordt dus ook bij de verzenders bekend.

Feit is dat waarschijnlijk ienand bij PostNL nu ook een nieuwe pc gaat bouwen en hij/zij ergens anders alleen nog een goede behuizing hoeft te kopen.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Megekko bestelling ter waarde van 4000 euro niet ontvangen

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Ik krijg een mail van PostNL dat het pakket tussen 17.30 en 22.00 bezorgd zal worden. Het zijn in totaal 3 pakketten. Later krijg ik een mail dat het bezorgmoment is gewijzigd voor 2/3 pakketten, terwijl ze eerst nog tegelijk onderweg waren. 1 van de pakketten ( de behuizing ) is wel geleverd deze avond, hier heb ik voor getekend.

Ik zou die twee mails doorsturen naar MEGEKKO, mogelijk helpt dat ze uw pakketjes te traceren.

schrammedia
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2023 10:25

Re: Megekko bestelling ter waarde van 4000 euro niet ontvangen

Ongelezen bericht door schrammedia »

BreejKC schreef:
11 mei 2023 18:40
U zult het onderzoek van Megekko toch nog even moeten afwachten. Worden de niet-bezorgde pakketten niet gevonden dan zal Megekko u opnieuw de ontbrekende onderdelen moeten toesturen.

Duidelijk lijkt het steeds meer te worden dat het bij de pakketdienst van PostNL een steeds grotere teringzooi begint te worden. Niet voor niks stond gisteren het bericht op Teletekst dat PostNL het afgelopen jaar aanzienlijk minder pakketten te bezorgen heeft gehad. Die zooi bij PostNL en de onbetrouwbaarheid daarvan omdat ze hun organisatie gewoon niet op orde hebben wordt dus ook bij de verzenders bekend.

Feit is dat waarschijnlijk ienand bij PostNL nu ook een nieuwe pc gaat bouwen en hij/zij ergens anders alleen nog een goede behuizing hoeft te kopen.
De conclussie van het onderzoek is er al en ik heb ze laten weten dat die niet klopt.

"Het onderzoek naar de levering van uw zending heb ik zojuist afgerond en alle mogelijke controles uitgevoerd, er is gekeken naar de gps, de werklijsten en er is navraag gedaan bij de chauffeur en daaruit blijkt dat beide zendingen zijn bezorgd.
In de track and trace is dit helaas niet te zien, door een technische storing die bewuste dag"

Ze gaan het ( gezien de waarde ) nog voorleggen aan hun contactpersoon binnen PostNL Zakelijk. Maar dit is ook alweer een week geleden.

Ik wil niet meteen zeggen dat het gestolen is door iemand en ik hoop ook dat dat uiteindelijk niet het geval is, maar dit verhaal hoor je wel vaker bij pakketten van Megekko. Ik bestel heel vaak en het is altijd aangekomen dus het is wel heel toevallig. Een ding weet ik wel; alles van waarde gaat voortaan direct naar een PostNL punt.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Megekko bestelling ter waarde van 4000 euro niet ontvangen

Ongelezen bericht door BreejKC »

Laat Megekko dan maar aantonen met handtekeningen van ontvangst door u dat die pakketten daadwerkelijk zijn afgeleverd. Bent u daar ook niet erg benieuwd naar.

Maar wel opvallend dat juist op het moment dat pakketten van waarde niet bij klanten bezorgd worden er bij PostNL ineens systemen een storing vertonen. Waar verschuilen die zich achter?

Ik denk dat er bij PostNL wel systemen regelmatig gestoord zijn, maar dat niet de systemen in de machinerie zijn maar de systemen tussen de oren bij de pakketafhandelaars bij dat bedrijf.

schrammedia
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2023 10:25

Re: Megekko bestelling ter waarde van 4000 euro niet ontvangen

Ongelezen bericht door schrammedia »

BreejKC schreef:
11 mei 2023 19:52
Laat Megekko dan maar aantonen met handtekeningen van ontvangst door u dat die pakketten daadwerkelijk zijn afgeleverd. Bent u daar ook niet erg benieuwd naar.

Maar wel opvallend dat juist op het moment dat pakketten van waarde niet bij klanten bezorgd worden er bij PostNL ineens systemen een storing vertonen. Waar verschuilen die zich achter?

Ik denk dat er bij PostNL wel systemen regelmatig gestoord zijn, maar dat niet de systemen in de machinerie zijn maar de systemen tussen de oren bij de pakketafhandelaars bij dat bedrijf.
Daar ben ik zeker benieuwd naar! Ik ben alleen bang dat, mocht het gestolen zijn, mijn eerdere handtekening van het 1e pakket is nagemaakt. Misschien wat ver gezocht maar je weet het niet.

Volgens PostNL is het op 22 april overdag bezorgd, terwijl het een avondbezorging is. Ook kreeg ik 2 dagen later nog een mail dat het ( weer ) onderweg was :?: .

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Megekko bestelling ter waarde van 4000 euro niet ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BreejKC schreef:
11 mei 2023 18:40
Duidelijk lijkt het steeds meer te worden dat het bij de pakketdienst van PostNL een steeds grotere teringzooi begint te worden. Niet voor niks stond gisteren het bericht op Teletekst dat PostNL het afgelopen jaar aanzienlijk minder pakketten te bezorgen heeft gehad. Die zooi bij PostNL en de onbetrouwbaarheid daarvan omdat ze hun organisatie gewoon niet op orde hebben wordt dus ook bij de verzenders bekend.
Het is even offtopic, maar de reden dat er veel minder pakjes verwerkt worden is enerzijds doordat de drukte vanwege corona niet meer is en sinds het invoeren van de BTW vanuit buiten Europa de bestellingen van onder andere Ali behoorlijk terug zijn gelopen. Om die reden gaan er ook 300 man uit.
Als uw gedachte waarheid zou zijn, dan zou er nu paniek zijn bij andere bezorgers die ineens een enorme stortvloed aan pakjes krijgen. Dat is niet het geval.
BreejKC schreef:
11 mei 2023 18:40
Feit is dat waarschijnlijk ienand bij PostNL nu ook een nieuwe pc gaat bouwen en hij/zij ergens anders alleen nog een goede behuizing hoeft te kopen.
Want toevallig was die waarschijnlijke dief een computerfanaat die aan de buitenkant van de dozen kon ruiken wat er in zat en wat toevallig aansloot bij zijn wensen.
Werken met feiten zou helpen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Megekko bestelling ter waarde van 4000 euro niet ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

schrammedia schreef:
11 mei 2023 19:59
Volgens PostNL is het op 22 april overdag bezorgd, terwijl het een avondbezorging is. Ook kreeg ik 2 dagen later nog een mail dat het ( weer ) onderweg was :?: .
In uw geval zou ik een overzicht maken van alle gebeurtenissen. Dus vanaf het moment van bestellen met alle ontvangen berichten tot aan de gedeeltelijke levering. Door dat op chronische volgorde bij te houden staat u sterker bij een mogelijk juridisch traject. Door de technische storingen lijkt het er meer op dat uw pakket ergens terecht is gekomen waar het niet hoorde. Het kan zijn dat deze spontaan nog ergens opduikt in een depot, maar het is niet ondenkbaar dat uw pakjes bij een andere ontvanger afgeleverd zijn die niets meld. In beide gevallen hoeft u daar geen schade voor te dragen.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Megekko bestelling ter waarde van 4000 euro niet ontvangen

Ongelezen bericht door BL2 »

NeoDutchio schreef:
11 mei 2023 20:02
Want toevallig was die waarschijnlijke dief een computerfanaat die aan de buitenkant van de dozen kon ruiken wat er in zat en wat toevallig aansloot bij zijn wensen.
Werken met feiten zou helpen.
Staat dat niet gewoon op de doos, de verzender ?
Ik koop ook wel eens wat van rond de E 600,- Dat wordt volgens het bedrijf onherkenbaar verzonden. Inderdaad, op de doos staat niets, op het ruim aangebrachte tape staat in grote letters de firmanaam, en ook nog wat ze verkopen.
Gelukkig heeft onze pakjesbezorger een andere hobbij ! !

schrammedia
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2023 10:25

Re: Megekko bestelling ter waarde van 4000 euro niet ontvangen

Ongelezen bericht door schrammedia »

BL2 schreef:
11 mei 2023 20:23
NeoDutchio schreef:
11 mei 2023 20:02
Want toevallig was die waarschijnlijke dief een computerfanaat die aan de buitenkant van de dozen kon ruiken wat er in zat en wat toevallig aansloot bij zijn wensen.
Werken met feiten zou helpen.
Staat dat niet gewoon op de doos, de verzender ?
Ik koop ook wel eens wat van rond de E 600,- Dat wordt volgens het bedrijf onherkenbaar verzonden. Inderdaad, op de doos staat niets, op het ruim aangebrachte tape staat in grote letters de firmanaam, en ook nog wat ze verkopen.
Gelukkig heeft onze pakjesbezorger een andere hobbij ! !
De behuizing zat in de orginele doos. De bezorger stelde er ook een paar vragen over. ( wat voor werk doe je etc )
Bij het PostNL punt konden ze me foto's van de andere pakketten laten zien, die waren wel onherkenbaar maar inderdaad met het tape met de firmanaam erop.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Megekko bestelling ter waarde van 4000 euro niet ontvangen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

schrammedia schreef:
11 mei 2023 19:59
Daar ben ik zeker benieuwd naar! Ik ben alleen bang dat, mocht het gestolen zijn, mijn eerdere handtekening van het 1e pakket is nagemaakt. Misschien wat ver gezocht maar je weet het niet.
Of, dat er gewoon 3 pakketten in de bus lagen en er voor 3 pakketten maar 1 handtekening nodig is in het systeem, als ze bij hetzelfde adres bezorgen. Ik heb namelijk nog nooit meegemaakt dat ik meerdere handtekeningen moest zetten voor meerdere pakketten. Altijd maar 1 voor alles als ze aan de deur stonden. Bij een pakketpunt is dit anders.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Megekko bestelling ter waarde van 4000 euro niet ontvangen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

NeoDutchio schreef:
11 mei 2023 20:02
Want toevallig was die waarschijnlijke dief een computerfanaat die aan de buitenkant van de dozen kon ruiken wat er in zat en wat toevallig aansloot bij zijn wensen.
Werken met feiten zou helpen.
Ik schat de kans groot in dat iemand die Megekko ergens op ziet staan, dat ie weet dat er onderdelen voor computers in zitten. En als er dan 3 pakketten staan voor 1 adres, waarvan 1 er zichtbaar een behuizing is, want die zit in de originele doos, dan kan ik wel invullen wat er in de andere 2 zit.

schrammedia
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 mei 2023 10:25

Re: Megekko bestelling ter waarde van 4000 euro niet ontvangen

Ongelezen bericht door schrammedia »

Nijogeth schreef:
11 mei 2023 20:54
schrammedia schreef:
11 mei 2023 19:59
Daar ben ik zeker benieuwd naar! Ik ben alleen bang dat, mocht het gestolen zijn, mijn eerdere handtekening van het 1e pakket is nagemaakt. Misschien wat ver gezocht maar je weet het niet.
Of, dat er gewoon 3 pakketten in de bus lagen en er voor 3 pakketten maar 1 handtekening nodig is in het systeem, als ze bij hetzelfde adres bezorgen. Ik heb namelijk nog nooit meegemaakt dat ik meerdere handtekeningen moest zetten voor meerdere pakketten. Altijd maar 1 voor alles als ze aan de deur stonden. Bij een pakketpunt is dit anders.
Als ze tegelijk komen niet inderdaad, maar de 1e kwam dus op 21 april en de rest zou op 22 april geleverd zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Megekko bestelling ter waarde van 4000 euro niet ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nijogeth schreef:
11 mei 2023 20:56
NeoDutchio schreef:
11 mei 2023 20:02
Want toevallig was die waarschijnlijke dief een computerfanaat die aan de buitenkant van de dozen kon ruiken wat er in zat en wat toevallig aansloot bij zijn wensen.
Werken met feiten zou helpen.
Ik schat de kans groot in dat iemand die Megekko ergens op ziet staan, dat ie weet dat er onderdelen voor computers in zitten. En als er dan 3 pakketten staan voor 1 adres, waarvan 1 er zichtbaar een behuizing is, want die zit in de originele doos, dan kan ik wel invullen wat er in de andere 2 zit.
Ik schat de kans dan weer een stuk kleiner dat de bezorger Megekko kent en kan gokken dat er in 2 dozen die niet tegelijktijdig met de behuizing bezorgd word onderdelen zitten die hij kan gebruiken.
Oftewel, stemmingmakerij die nergens op gebaseerd is. Gezien de storingen zijn er veel logischer verklaringen.

Speedy123
Berichten: 1055
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Megekko bestelling ter waarde van 4000 euro niet ontvangen

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Wat je nu moet doen is Megekko in gebreke stellen omdat er niet volledig geleverd is. Het is aan Megekko om aan te tonen dat er wel geleverd is.

Indien Megekko weigert u te vergoeden, dan rest niet anders dan een gang naar de rechter. Als u een zakelijke rechtsbijstand verzekering heeft, dan is het raadzaam deze nu in te schakelen.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Megekko bestelling ter waarde van 4000 euro niet ontvangen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

NeoDutchio schreef:
11 mei 2023 21:40
Ik schat de kans dan weer een stuk kleiner dat de bezorger Megekko kent
Dit meen je? Ik gok dat de bezorger wel vaker spullen van Megekko heeft rond gebracht en als die enigszins een beetje bij is, Megekko zeker kent. Is misschien wel de bekendste winkel voor computeronderdelen.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Megekko bestelling ter waarde van 4000 euro niet ontvangen

Ongelezen bericht door BL2 »

Wel wat opvallend dat de bezorger zoveel interesse had in het geleverde, je werk enz...
Meestal hebben ze amper tijd om "hoi" te zeggen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Megekko bestelling ter waarde van 4000 euro niet ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BL2 schreef:
12 mei 2023 00:21
Wel wat opvallend dat de bezorger zoveel interesse had in het geleverde, je werk enz...
Meestal hebben ze amper tijd om "hoi" te zeggen.
Ook hier staat de bezorger regelmatig een praatje te maken hoor.

Plaats reactie