LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
babind
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2014 15:45

Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door babind »

Hallo forumers,

Ik heb eind juni bij Minci detox een bestelling gedaan, alleen deze voortijdig afgebroken. Vervolgens ben ik begin juli op vakantie gegaan en niets vernomen (geen mail, geen brief en dus geen pakket). Eind juli ontvang ik een herinneringsbrief van minci detox om als nog te betalen.

Ik met de klantenservice bellen en verhaal halen waarom deze brief wordt verstuurd. Volgens de klantenservice (die tevens voor 20 andere bedrijven actief is) is er een pakket afgeleverd. Ik heb dus aangegeven bij de klantenservice dat ik het proces heb afgebroken en niets aangevraagd.
Het zou uitgezocht worden, want ze kon er niets over de telefoon vertellen. Ik zou z.s.m. terug gebeld worden. In de tussen tijd heb ik via de website van Minci detox een klantenformulier opgestuurd. Een maand later had ik niets vernomen en krijg ik prompt een herinneringsbrief binnen van Klarna of ik wel niet heel snel ga betalen.

Hier was ik zeker niet mee eens en opnieuw met de klantenservice gebeld en opnieuw hetzelfde verhaal ze kunnen niets zien. Er wordt een mail gestuurd naar de klachtenafdeling van het bedrijf.
Ik wil het direct opgelost hebben en vroeg om het direct op te pakken en navraag te doen. Ze bleef herhalen dat ze niet kon bellen naar deze klachtenafdeling en daar moest ik het mee doen.

Nu een 2 maand later krijg ik de tweede herinnering binnen met de dreiging dat het naar de incasso bureau gaat. Dus weer in de telefoon geklommen en opnieuw bellen met Klarna. Klarna is het bedrijf die de incasso's doet van Minci detox Zij konden niet veel zien dat het pakket volgens de postnl is afgeleverd. Nogmaals aangegeven dat wij op vakantie waren en niets hebben kunnen ontvangen! Zelfs geen papier van de postnl dat we niet thuis waren.

Nu weer in de herhaling gevallen opnieuw gebeld met Mincidetox. De mevrouw die mij te woord stond schoot in de verdediging, want ik ben er helemaal klaar! Enige wat zij tegen de klant zeggen is: "Wij kunnen niets" en "ik stuur een email en u wordt z.s.m. terug gebeld/gemaild".

Heeft iemand enig idee hoe ik deze personen een snel en duidelijk antwoord krijg en dat ik de kosten niet hoef te betalen?

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door madfred »

Zij zullen toch met bewijzen moeten komen, de regel is "degene die eist, bewijst". Zonder harde bewijzen dat er pakket bij u is afgeleverd hebben ze geen poot om op te staan.
Klarna wil natuurlijk incasseren omdat ze anders geen geld verdienen.

Aggie b
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2015 22:29

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door Aggie b »

Ik heb gisteren nav een advertentie op Facebook een bestelling geplaatst voor 1 pakketje. Inclusief verzendkosten was de order €50,90. Vandaag kreeg ik de factuur per email en tot mijn verbazing worden mij 5 pakketjes en verzendkosten berekend. Totaal van de order is nu, zonder overleg, €125!
Ik heb daarna naar Klarna gebeld en werd zeer onprofessioneel niet gehoord en niet geholpen. Ik moest maar een email sturen naar de klantenservice. Ik kreeg een email terug dat ik volgens hun gegevens 5 pakketjes besteld heb. Ik heb daarna nog een email gestuurd dat ik 100% zeker maar 1 pakket heb besteld. Helaas geen reactie meer gehad.
Ik vrees veel ellende nadat ik hier op het forum het verhaal lees over Klarna en Minci detox!!!!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door dhc »

Internet bestellingen kun je zonder opgaaf van reden terugsturen. Hoe vaak moet dat nog worden uitgelegd?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou een brief schrijven waarin je duidelijk aangeeft dat je nooit iets geleverd is en dat jij dus niet hoeft te betalen. Verder zou ik niet op hun reageren.

Jkhullar
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2015 22:09

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door Jkhullar »

Bijna twee maand geleden heb ik een advertentie gezien op facebook over Minci Detox.
Ik heb wel een kuur besteld maar ik heb nix binnen gekregen. Ik heb wel en email van Klarna gekregen dat ik moet betalen.
Sinds ik heb nix binnen gekregen naar een maand was ik heelmaal vergeten over de bestelling.
Dan krijg ik en brief van Klarna dat ik moet met en boete zoveel extra betalen voor de bestelling.
Twee dag later krijg ik nog een brief dat ik moet bijna €90 euro en zoveel cent betalen.
Volgende dag heb ik Segoria( de incasso bedrijf) gebeld maar ik hoor dat ik moet minci detox zelf bell. Daar hoor ik dat ik moet de klanten service en email stuur. Dat heb ik gedaan dan krijg ik en email terug dat de bestelling was inderdaad verzonden maar sinds ik was niet thuis het was bezorged naar mijn buurman. Welke buurman? Nummer 18. Ik ben naar no. 18 geweest maar daar was nix afgeleverd.
Naar nog een email naar the klantenservice hoor ik dat ik moet klarna zelf bellen want ik moet klarna betalen en minci detox kan nix doen..
Dat is echt en **** verhaal en nu ben ik super boos met deze bedrijf.
Ik ben werkloze en ziek. Please help me someone!!!!

wjpnl
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 apr 2015 17:39

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door wjpnl »

Jkhullar schreef:Bijna twee maand geleden heb ik een advertentie gezien op facebook over Minci Detox.
Ik heb wel een kuur besteld maar ik heb nix binnen gekregen. Ik heb wel en email van Klarna gekregen dat ik moet betalen.
Sinds ik heb nix binnen gekregen naar een maand was ik heelmaal vergeten over de bestelling.
Dan krijg ik en brief van Klarna dat ik moet met en boete zoveel extra betalen voor de bestelling.
Twee dag later krijg ik nog een brief dat ik moet bijna €90 euro en zoveel cent betalen.
Volgende dag heb ik Segoria( de incasso bedrijf) gebeld maar ik hoor dat ik moet minci detox zelf bell. Daar hoor ik dat ik moet de klanten service en email stuur. Dat heb ik gedaan dan krijg ik en email terug dat de bestelling was inderdaad verzonden maar sinds ik was niet thuis het was bezorged naar mijn buurman. Welke buurman? Nummer 18. Ik ben naar no. 18 geweest maar daar was nix afgeleverd.
Naar nog een email naar the klantenservice hoor ik dat ik moet klarna zelf bellen want ik moet klarna betalen en minci detox kan nix doen..
Dat is echt en **** verhaal en nu ben ik super boos met deze bedrijf.
Ik ben werkloze en ziek. Please help me someone!!!!
Dat je werkloos en ziek bent heeft niets te maken met rechten die je wel of niet hebt. Maar het is simpel: Hebben ze een pakket laten bezorgen, dan moeten ze een track en trace nummer hebben. Aan de hand van dat nummer kun jij nagaan of het echt ooit ter bezorging is aangeboden en wat er mee gebeurd is.

Geven ze dat nummer niet, dan zou ik hier gewoon per aangetekende brief nog een keer om vragen, krijg je het nog niet... gewoon laten voor wat het is. Uiteindelijk komt het bij de rechtbank (of niet, maar dan heb je helemaal geen probleem) en als jij aan kunt tonen dat men niet mee heeft willen werken aan de opsporing van het pakket toen het werd vermist, sta jij wel heel sterk in je schoenen.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door De Econometrist »

wjpnl schreef:Maar het is simpel: Hebben ze een pakket laten bezorgen, dan moeten ze een track en trace nummer hebben. Aan de hand van dat nummer kun jij nagaan of het echt ooit ter bezorging is aangeboden en wat er mee gebeurd is.
Het is nog veel simpeler; als er een verklaring ligt dat er bij de buren is afgeleverd, dan stuur je een éénregelig bericht waarin je ze voor de betaling ook naar de buurman verwijst.

Afleveren op een ander adres is niet gelijk aan het nakomen van hun deel van de overeenkomst. Het is hun keuze om te gokken dat de buurman het wel weer zal afleveren bij de klant, maar het is ook hun risico dat de buurman dat niet doet. Als er inderdaad al bij de buurman is afgeleverd. Omdat de buurman ook geen betalingsverplichting heeft staat het hen vrij om het product bij de buurman weer op te halen. Het wordt dan een zaak tussen de leverancier en hun vervoersbedrijf. Hoe dan ook is het nu als klant jouw probleem niet meer...

burghies
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:44

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door burghies »

Hallo,

Ook ik heb een pakket besteld bij dit bedrijf. En ook ik hou mijn hart vast. wel de factuur binnen gekregen, geen pakketje, geen orderbevestiging enzovoort. Heel vaag. Heb toch echt ingevuld, betalen na levering, nog steeds niks geleverd. Heb nu maar eens een email gestuurd. Ik zeg geen levering, geen betaling!

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door alfatrion »


Parbha
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2015 21:04

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door Parbha »

Ook ik heb een bestelling geplaatst die ik via FB had gezien, 50% korting op i pakje. Ik zag bij de bestelling duidelijk een factuur van €24.45. Ik kreeg vandaag op mijn email een factuur van 1 voor €44.95 en nog 4 voor €75. Een totaal bedrag van €125. Ik heb dus onmiddellijk naar klantenservice een email gestuurd. Ik moet nog bericht krijgen. En de pakket zal morgen op mijn adres worden. Ik hou me hart vast wat mij te wachten staat

Jeannette81
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2015 09:35

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door Jeannette81 »

Ook hier via fb geklikt op n link van minide toxische. Ik zag via fb de aanbieding en wilde het wel proberen maar aangezien ik niet bij mijn tele2 account kon/kan komen heb ik die niet gezien en verwachte al helemaal niet dat ik daarmee blijkbaar gelijk n bestelling heb gedaan. Nu krijg ik herhaaldelijk smsjes van [persoonsgegevens verwijderd]. Zo juist ook weer en heb ze opgebeld met ik heb niks gehad en wil ook niks van ze hebben. Jah maar...was het...Ik heb heel duidelijk gemaakt dat ik niks heb ontvangen en ook niet wil ontvangen. Kwam ie met n heel verhaal over dat ik dan aangifte moet doen omdat iemand anders t dan via mijn naam gedaan zou hebben? Heel vaag allemaal. Ik heb nu gezegd...Wie eist bewijst...kom maar op met t bewijs dat ik iets heb gehad en dan praten we verder...ben benieuwd hoe dit gaat aflopen...
Laatst gewijzigd door Radar op 14 aug 2015 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Smeets60
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2015 19:21

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door Smeets60 »

Mincidetox is niet het afslankmiddel waar ze over schrijven op hun site.
Je betaald er veel te veel voor want het is niet meer dan een ordinair afvoermiddel, je darmen raken helemaal van streek. Ik dacht dat ik Mincidetox niet kon verdragen en heb mijn vriendin gevraagd om Mincidetox te gebruiken en zij had dezelfde problemen. Fikse diarree, ontzettende krampen en je een paar dagen bijzonder beroerd voelen. Wij hebben het beiden 2 dagen geprobeerd.
Er worden een paar mensen stinkend rijk van wat niet meer dan afvoermiddel is.
Je kunt bij de drogist veel goedkoper afvoermiddel kopen, jullie zijn dus gewaarschuwd.

Fransje R
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2015 17:07

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door Fransje R »

In juli 2015 zag ik ook de advertentie op Facebook. Mijn gegevens ingevoerd maar NIET op bestellen gedrukt ik vond het eigenlijk best duur nl. Ik wilde toh nog even verder kijken naar bedrijven die dit ook leverde en misschien wel goedkoper. Tot mijn verbazing was er tijdens mijn vakantie toch een pakketje geleverd :oops:. Ik heb klantenservice gebeld en afgesproken dat ik het pakketje terug zou sturen. Ik heb dit retour afzender gedaan want ik ga natuurlijk geen verzendkosten betalen voor iets wat ik NIET besteld heb!!!!

Ik word nu nog steeds lastig gevallen door Klarna om de factuur te betalen want minidetox meldt dat ze het pakketje niet retour hebben ontvangen.

Ik ga NIETS betalen want ik heb NIETS besteld. Het is een duister zaakje dat Mincidetox bedrijf.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door alfatrion »

Geef gerust met een verwijzing naar art. 7:7 BW aan dat je de levering als om niet beschouwd.

Wendy,B
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2015 09:11

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door Wendy,B »

Ik had ook op facebook geneusd bij mincodetox, me gegeven ingevuld en vervolgens nergens mee akkord geggaan want heb het afgebroken, 2 dagen later toch een pakket op de deur.
Het pakket net zo hard weer terug gestuurd, we zijn een week verder en kreeg een herinnering van klarna, dus minci detox op gebelt hoe dat mogelijk is, duurt een week voor ze de retouren, oke prima
ik vraag aan die meid of ik ze wat mag melden.
dus ik zeg dat ik mijn bestelling niet heb afgemaakt nergens akkoord mee ben gegaan niets bevestigd heb.
hun blijven beweren dat ik dat wel gedaan heb en dat er al meerdere mensen waren die dat zeggen, ik vind dus dat er iets fout zit in hun website en hun vinden dat niet, en blijven dat dus volhouden,
maar zoals ik hier al lees zijn er dus genoeg mensen die zomaar een pakket op de deurmat krijgen terwijl ze de bestelling hebben afgebroken.
ik vind het ronduit belachelijk dat dit zomaar kan, mensen die het niet begrijpen zullen dus betalen.

mikkie1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2016 13:41

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door mikkie1977 »

Hier idem dito. Bij toeval zag ik een factuur op mijn klarna van mincidetox. Ik kende mincidetox niet dus ik ben er meteen in gedoken via Klarna. Keurig te woord gestaan en geholpen. Contact gelegd met mincidetox maar die geven niet thuis.
Ik moet het pakket terug sturen! Welk pakket? Niets besteld en niets ontvangen! Dus zojuist heb ik de pittige mailwisseling naar Klarna gestuurd. Zo'n bedrijf besmeurd ook meteen de naam van Klarna als ze dit hier allemaal zouden lezen!
Laat ze maar komen met een incassobureau, want ik ga van zijn lang zal ze leven niet betalen. Daarbij, waar zijn de leveringsbewijzen? Ik heb niets gezien en niets ontvangen!
Overigens is mincidetox bereikbaar via een een extern gehuurd belbedrijf. Zegt mij genoeg hoe malafide zo'n organisatie is.

Natasja1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2016 11:01

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door Natasja1972 »

Hallo,

Ik heb 2 pakketjes gekregen van dit bedrijf en terug gezonden.

Nu zeggen hun dat ze het niet hebben gekregen.

Ik heb uit coulantie 1 rekening betaald en de andere moeten ze maar inslikken of zo.

Maar nu heb ik een deurwaarder achter me aan maar ze geven niet thuis.

Ik ben er nu al 1 jaar mee bezig. Dus koop daar niets er werken daar mensen die niets begrijpen.

vandev
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2016 12:47

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door vandev »

Zojuist ontvang ik een pakket van minci detox wat ik geheel niet heb besteld. er zit geen begeleidend schrijven in of afleverbon en het is niet duidelijk hoe deze te retourneren. Ook de website van deze organisatie verschaft geen telefoonnummer. Klaarblijkelijk besteld op mijn adres door een grapjas of iemand die dit had willen onderscheppen.. geen idee wat nu te doen

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Minci detox wil geld zien en geven niet thuis

Ongelezen bericht door tijger1 »

Doen? Helemaal niets. Zet het in een hoek. Als ze er contact over opnemen, kunnen ze het komen halen. Waarom neemt u een pakket aan dat u niet besteld hebt?

Gesloten