LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Miniinthebox

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door Dirkie »

BOEREN1967 schreef:ik heb op 11 september 2014 iets besteld bij miniinthebox. je krijgt een tracknummer, klik je erop en dan krijg je de website van post.nl.
post.nl zegt pakketnummers moeten beginnen met cc of 3s, maar bij miniinthebox begint het pakketnummer met RC. hoe zit dit???

alvast bedankt!!
Volgens de informatie op hun eigen site
*Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra uw bestelling wordt verzonden, krijgt u een e-mail van ons. In deze e-mail worden zowel de volginformatie voor uw bestelling als de website waar u uw bestelling kunt volgen weergegeven.
Heeft U deze mail inmiddels al ontvangen?

BOEREN1967
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2014 00:40

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door BOEREN1967 »

Jazeker, ik kreeg 2x een email met de vermelding "verzendingsnotificatie voor bestelling".
Verzending via " super saver verzending", trackingnummer en "volg deze bestelling - http://postnlparcels.com/en".
website geklikt en trackingnummer ingevuld, zelfs een postcode. Opmerking; geen pakket gevonden! en een opmerking dat alle pakketten moeten beginnen met CC of 3S. Dus????

lloydmax
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2014 11:50

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door lloydmax »

Ik heb ook wat besteld 24 oktober en kan ook mijn bestelling niet volgen dus af wachten maar.
PS als je onder de 22€ blijft voor je bestelling hoeft je geen belasting over te betalen buiten de eu dan

eti
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 okt 2011 11:55

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door eti »

Ik heb een maand geleden een bestelling geplaatst bij deze website. Ik had eerder bij ze besteld en was er tevreden over.

Maar nu heb ik ook zo'n rare naheffing van UPS gekregen, waar alleen tussen de regels door uit op te maken valt dat het iets met de bestelling bij Miniinthebox te maken heeft, die ineens Light in the Box blijkt te heten.

Maar hoe had ik moeten weten dat ik in China aan het bestellen was? In devoorwaarden staat:
Betalingen binnen de EU

Indien u zich in een land bevindt dat tot de Europese Unie behoort, dan vormen deze voorwaarden een overeenkomst tussen u een LIGHTINTHEBOX (UK) LIMITED. Volgens deze overeenkomst zullen goederen en/of diensten worden geleverd ia LIGHTINTHEBOX (UK) LIMITED) als een vertegenwoordiger van LIGHT IN THE BOX LIMITED of door LIGHT IN THE BOX LIMITED, afhankelijk van de betalingsmethode gebruikt voor de aankoop van de goederen en/of diensten. Indien u zich in een ander land bevindt, dan vormen deze voorwaarden een overeenkomst tussen u en LIGHT IN THE BOX LIMITED en goederen en/of diensten zullen direct door LIGHT IN THE BOX LIMITED worden geleverd.
Kortom, Verenigd Koninkrijk. Dat is toch geen China. Even verderop lees ik:
De prijs weergegeven op een individuele productpagina, ongeacht de valutadenominatie, is de huidige prijs die u moet betalen aan LightInTheBox.com, exclusief verzendkosten.
Als zij beweren dat ik alleen de prijs op de productpagina en de verzendkosten aan ze moet betalen, dan mag ik er toch redelijkerwijs van uitgaan dat hier niet nog eens extra kosten aan derden bovenop komen.


Ook op de pagina 'over ons' wordt niet duidelijk dat ik als consument rechtstreeks in China aan het kopen ben. Er staat namelijk:
'We kopen rechtstreeks van een groeiend netwerk van Chinese groothandel fabrikanten, zodat we de kosten laag kunnen houden met behoud van de hoogste normen. '
Dus ja, ik kan zien dat de producten uit China komen. Maar er staat ook dat Miniinthebox rechtstreeks van Chinese 'groothandel fabrikanten' koopt. Dan is het Miniinthebox dat invoerrechten betaalt. Ik als koper heb niets met de leverancier van de winkel te maken.


Nu lees ik een aantal posts naar boven dat er dus wel ergens in de kleine lettertjes zou staan dat je dingen uit China bestelt en dat er dus invoerrechten geheven kunnen worden. Kan iemand mij een link daarnaar sturen? Volgens mij is de site namelijk veranderd en staat het er niet meer op.

Heb ik gelijk dat ik op een Nederlandstalige website van een in Engeland gevestigde webwinkel mag verwachten dat er geen naheffingen volgen?

eti
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 okt 2011 11:55

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door eti »

Kleine correctie: Hier staat het dus wel. http://www.miniinthebox.com/nl/knowledg ... a2067.html

Wel heel vreemd om in de algemene voorwaarden te stellen dat je in Engeland gevestigd bent, en in de FAQ dat je uit China komt. De algemene voorwaarden staan toch boven de FAQ?

mh73

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door mh73 »

Er staat in het gequote stukje van de voorwaarden dat goederen worden geleverd via LITB (UK) limited óf door LITB limited. Er wordt dus niet per definitie geleverd uit de UK, ze hebben daar overigens wel een filiaal.

Verder staat er dat LITB inkoopt bij Chinese groothandels. Waarom zou een Chinees bedrijf niet bij Chinese groothandels in kunnen kopen?

De BTW en invoerrechten betaal je niet aan LITB, maar aan de Nederlandse overheid. Daar kan LITB niets aan doen.

Jelrik
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2014 11:21
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door Jelrik »

Het is heel simpel! Vanuit buiten de EU mag je tot 22 euro per zending 'belastingvrij' bestellen. Je betaalt niks extra. Eventuele verzendkosten hoef je niet mee te rekenen in die 22 euro.

Voor zendingen vanaf 22 euro kunnen er kosten bijkomen zoals BTW en Inklaringskosten. Boven de 150 euro ga je ook nog Douanerechten betalen.

Lees er alles over op de site van de Douane: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... er_betalen
Of de site van TPG Post: http://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-o ... uitenland/
Hier lees je mijn eigen ervaringen op m'n website: http://www.jelrik.nl

PATRICKSPIJKENISSE
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2015 11:39

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door PATRICKSPIJKENISSE »

Precies het zelfde mini in the box 1 bestelling in 2 keer met de post 2 keer douane kosten.
Heb klacht in gediend en kreeg als antwoord dat ze de helft wilden vergoeden..
dus ze voelen zich wel degelijk verantwoordelijk .
Ook gevraagt dat ze dat gewoon moet aan geven als ze je de rekening geven +eventueele douane kosten maar dat doen ze niet .

egeltje68
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2015 21:05

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door egeltje68 »

Ik vind miniinthebox net zoals lichtinthebox leuke site's om uit China goedkoop en toch aparte items te bestellen!
Ze hebben ook echt alles voor je hobby's of interesses!
Ik wist allang dat deze site in China zit, (Chenzen) en heb veel items besteld zoals alle soorten kabels, USB-sticks, mini-weegschaal, blue-tooth ontvangers, enz!
Ik ging eens kijken hoeveel ik in het verleden besteld had en alles was onder de 23euro!
Als laatste kocht ik pas het duurste item tot dan toe:
Een leuke doorzichtige skelet automaat horloge met echte lederen band.
Deze bestelling was sowieso al langer dan 20 dagen onderweg naar Nederland maar ik wist dat de gratis bestellingen meestal max. zolang duren, dat staat duidelijk vermeld!
Deze horloge duurde langer als 20 dagen voordat ik hem in de bus had en dat vond ik al vreemd.
Uiteindelijk was dit dus de reden:
Dit was mijn eerste bestelling boven de 23euro die ze blijkbaar bij de douane gecontroleerd hebben.
Behalve dat het langer duurde, nu weet ik waarom dat zo vreemd was.
Ik moest uiteindelijk 19,70 extra betalen als klaringskosten!
Dit is dus de waarschuwing!
Boven de 23euro is de kans heel groot dat je invoer-rechten gaat betalen, dus duurt ook de levering weer wat langer!
Nu snap ik waarom mijn pakketje na 20dagen nog niet binnen was!
Extra handelingen door de douane!
Dus de horloge van 38,-euro moet ik nu nog 19,70- erbij betalen op het postkantoor.
Toch heb je hem dan voor een prijs waarvoor je hem in Nederland niet tegen zult komen.
Maar was wel even slikken!
Ik dacht: Inklaringskosten?? Wat is dat nou weer?
Natuurlijk weten ze in China niet wat de Nederlandse douane extra gaat vragen!
Dat is namelijk bij ieder land verschillend!
Ik ga voortaan wel uitkijken met bestellingen bóven de 23euro!!

NijsKei
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mei 2014 13:47

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door NijsKei »

Heb al meerdere keren wat besteld en nog nooit iets aan de douane betaald.
Is elke keer super gegaan. Mijn grootste bestelling was 90 euro.
Ben er heel blij mee want was zeker 70 % goedkoper uit dan bij de Nederlandse uitnemers.
Zal altijd blijven bestellen bij dit bedrijf. Ook als ik de kosten moet betalen.
Morgen gaat er weer een bestelling naar ze toe.

Jan Wijma

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Jelrik schreef:Het is heel simpel! Vanuit buiten de EU mag je tot 22 euro per zending 'belastingvrij' bestellen. Je betaalt niks extra. Eventuele verzendkosten hoef je niet mee te rekenen in die 22 euro.

Voor zendingen vanaf 22 euro kunnen er kosten bijkomen zoals BTW en Inklaringskosten. Boven de 150 euro ga je ook nog Douanerechten betalen.

Lees er alles over op de site van de Douane: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... er_betalen
Of de site van TPG Post: http://www.postnl.nl/ontvangen/pakket-o ... uitenland/
Hier lees je mijn eigen ervaringen op m'n website: http://www.jelrik.nl
Ik dacht dat de verzendkosten ook mee telden. Vooral omdat mensen zo slim werden om de producten voor onder 22 eur aan te bieden en dan hele hoge verzendkosten te rekenen, zodat je onder de kosten uitkwam.

JanineCK
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2013 13:18

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door JanineCK »

#!lieke!# schreef:
Zo kun je bovendien alles wel in je FAQ zetten is dan alles wat in de FAQ staat oké? Kun je er bijvoorbeeld inzetten, mogelijk leveren we je aankoop niet? Tja had je kunnen weten het staat in de FAQ???

Dat 10-20 dagen levertijd eigenlijk 10-40 dagen levertijd is staat ook in hun FAQ....is dat dan oké?

.
Hahaha, ik geloof niet dat je helemaal begrijpt waar FAQ voor staat ;-)

1. Je probleem ligt bij de Douane, niet bij de Chinese webwinkel. Iedereen weet dat als je bij een buitenlandse webwinkel gaat bestellen dat de Nederlandse regering daar nog even centjes over wil vangen. Als ik bij Victoria's Secret in de VS bestel dan krijg ik ook een rekening van de douane waar je niet lekker van wordt. Staat ook niet op de site, dat weet je als consument toch?

2. FAQ is "meest gestelde vragen" , dat zijn niet hun voorwaarden die jij o.k. kunt vinden of niet. Zijn gewoon de meest gestelde vragen die zij krijgen, en zij geven daar hun antwoorden.

Ayca35
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2015 09:56

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door Ayca35 »

dietelinde schreef:Ik koop zeer regelmatig bij MiniInTheBox in China. Kleine spulletjes, levertijd is vaak lang, 3 tot 4 weken, maar alles komt netjes aan en nooit problemen gehad. Ik koop zeer regelmatig in het buitenland. Europa, U.S.A., Azie enz. Eerst alle reviews zoeken van de betreffende firma/webwinkel, ook buitenlandse (engelse) en goed doorlezen. Een klein pakketje bestellen, nooit grote hoeveelheden. Mocht er dan een keer iets fout gaan dan ben je niet veel geld kwijt. Ook in Nederland komen pakketten uit Nederland niet altijd aan, waar zijn ze, joost mag het weten. Het kan overal en altijd gebeuren dat er iets fout gaat, maar daar staat tegenover dat het veel vaker wel dan niet goed gaat. Alleen dat hoor je minder vaak en dat is jammer. Mensen, (ik ook) zijn gauwer geneigd iets negatiefs te schrijven dan iets positiefs. Maar dat houdt mij er niet af van om toch in het buitenland te blijven kopen.
Ik had precies 53 dagen geleden een laser pointer gekocht voor mijn kind haar spreekbeurt maar hij is nogsteeds niet binnengekomen hoe kan dat?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door newmikey »

Ayca35 schreef: Ik had precies 53 dagen geleden een laser pointer gekocht voor mijn kind haar spreekbeurt maar hij is nogsteeds niet binnengekomen hoe kan dat?
Misschien had je even met de Douane moeten checken vóór je zoiets bestelde? Kan zijn dat je pakje in beslag is genomen of op z'n minst vertraagd is door de volgende EU Richtlijn:
On February 5 2014, the European Union issued a “decision ... on the safety requirements to be met by European standards for consumer laser products." The decision will severely restrict or ban European consumer access to Class 3R, 3B and 4 lasers. For lasers emitting visible beams, this would restrict or ban consumer laser products with an output 1 milliwatt or greater.

(For reference, the full title of the 5 Feb 2014 document is 2014/59/EU: Commission Decision of 5 February 2014 on the safety requirements to be met by European standards for consumer laser products pursuant to Directive 2001/95/EC of the European Parliament and of the Council on general product safety Text with EEA relevance. The document is online here.)

joviool
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 feb 2012 13:12

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door joviool »

voor 40 euro besteld ,geen verzendkosten zei men.
staat de postbode na 4 weken aan de deur of ik even wil tekenen en 20 euro rembours kosten wil betalen.
belachelijk hier wordt niks over vermeld op de site.
heb het ook geweigerd.
weg 40 euro .
ik wel mijn geld terug maar betwijfel of dit nog gaat gebeuren .
oplichters zijn het.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door newmikey »

joviool schreef:voor 40 euro besteld ,geen verzendkosten zei men.
staat de postbode na 4 weken aan de deur of ik even wil tekenen en 20 euro rembours kosten wil betalen.
belachelijk hier wordt niks over vermeld op de site.
heb het ook geweigerd.
weg 40 euro .
ik wel mijn geld terug maar betwijfel of dit nog gaat gebeuren .
oplichters zijn het.
Het zijn toch ook geen verzendkosten dus wat is nu uw probleem?

mh73

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door mh73 »

newmikey schreef:
joviool schreef:voor 40 euro besteld ,geen verzendkosten zei men.
staat de postbode na 4 weken aan de deur of ik even wil tekenen en 20 euro rembours kosten wil betalen.
belachelijk hier wordt niks over vermeld op de site.
heb het ook geweigerd.
weg 40 euro .
ik wel mijn geld terug maar betwijfel of dit nog gaat gebeuren .
oplichters zijn het.
Het zijn toch ook geen verzendkosten dus wat is nu uw probleem?
Ik durf zelfs te zeggen dat het ook geen rembourskosten maar inklaringskosten zijn en BTW.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door Julie4444 »

mh73 schreef:
newmikey schreef:
joviool schreef:voor 40 euro besteld ,geen verzendkosten zei men.
staat de postbode na 4 weken aan de deur of ik even wil tekenen en 20 euro rembours kosten wil betalen.
belachelijk hier wordt niks over vermeld op de site.
heb het ook geweigerd.
weg 40 euro .
ik wel mijn geld terug maar betwijfel of dit nog gaat gebeuren .
oplichters zijn het.
Het zijn toch ook geen verzendkosten dus wat is nu uw probleem?
Ik durf zelfs te zeggen dat het ook geen rembourskosten maar inklaringskosten zijn en BTW.
Wat gewoon netjes is aangegeven.

Weer iemand die niet goed gekeken/nagedacht heeft voordat hij iets bestelde en nu een ander de schuld geeft van iets wat hij zelf had moeten weten. :roll:

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door encore »

viIket ook vindeen schande, vorige week een nieuwe OBD2 stekker moeten bestellen en voor een hele euro issie vandaag aangekomen via de luchtpost. Zonder vreemde extra kosten......

joviool
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 feb 2012 13:12

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door joviool »

die extra kosten worden niet genoemd en is alleen blijkbaar bij grotere orders.
ik heb om die 20,38 het pakje geweigerd aan te nemen.
het is retour gegaan.
tig emails gestuurd om geld terug te krijgen
ze wilden wel die 20,38 betalen omdat ik ook verzekering ea betaald had.
maar tnt had hem al ingescanned om retour te gaan..
eerst wou men maar 5 euro terug betalen ,toen 20,38 verzendkosten????
dan weer antwoord in nederlands en dan weer in engels.
na dreigen met politie kon ik opeens wel bedrag terug krijgen.
gevraagd hoe dat te doen.
krijg ik antwoord inloggen via paypal om 20 euro retour te krijgen.
ticket gesloten dus kan niet meer bij gegevens of antwoorden.
elk ander contact kun je niet met ze krijgen.
ik ben gewoon mijn 40 euro kwijt . het regent met deze klachten en als je ze via fb benaderd wordt het gewist en je geblokkeerd.
echt schandalig dit.
BESTEL DATUM BESTELNUMMER TOTAAL BESTELLING BESTELSTATUS OPTIES
July 30, 2015 1506140420132952 EUR € 5.82 Verzonden
June 20, 2015
Afleveringsbevestiging
June 13, 2015 -- -- In Afwachting Bekijk Details
June 11, 2015 -- -- In Afwachting Bekijk Details
June 10, 2015 -- -- In Afwachting Bekijk Details
June 09, 2015 1506030719993503 EUR € 30.17 Geannuleerd

Vraag ID: 9924646
Bestelnummer: 1506140420132952 Bekijk bestelling details
Besteldatum: June 14, 2015
July 09, 2015 13:59 Van: Klantenservice
July 20, 2015 02:43 Van: Klantenservice
July 20, 2015 03:26 Van: danielle boonman
July 20, 2015 22:35 Van: Klantenservice
July 21, 2015 01:02 Van: danielle boonman
July 22, 2015 01:46 Van: Klantenservice
July 22, 2015 02:06 Van: danielle boonman
July 22, 2015 02:08 Van: danielle boonman
July 23, 2015 01:48 Van: Klantenservice
July 23, 2015 03:07 Van: danielle boonman
July 24, 2015 02:28 Van: Klantenservice
July 24, 2015 02:38 Van: danielle boonman
July 27, 2015 02:37 Van: Klantenservice
July 27, 2015 03:51 Van: danielle boonman
July 28, 2015 02:07 Van: Klantenservice
July 28, 2015 11:21 Van: danielle boonman
July 29, 2015 02:57 Van: Klantenservice
July 29, 2015 03:54 Van: danielle boonman
July 29, 2015 04:07 Van: danielle boonman
July 29, 2015 04:09 Van: danielle boonman
July 30, 2015 02:13 Van: Klantenservice
July 30, 2015 08:42 Van: danielle boonman
July 31, 2015 00:58 Van: Klantenservice
July 31, 2015 00:59 Van: Klantenservice
July 31, 2015 02:42 Van: danielle boonman
August 03, 2015 02:09 Van: Klantenservice
August 03, 2015 03:05 Van: danielle boonman
August 04, 2015 01:32 Van: Klantenservice
August 04, 2015 01:45 Van: danielle boonman
August 04, 2015 01:46 Van: danielle boonman
August 04, 2015 01:52 Van: danielle boonman
August 05, 2015 02:06 Van: Klantenservice
August 05, 2015 02:26 Van: danielle boonman
August 06, 2015 02:26 Van: Klantenservice
August 06, 2015 02:59 Van: danielle boonman
August 09, 2015 08:05 Van: Klantenservice
August 10, 2015 04:34 Van: danielle boonman
August 11, 2015 00:53 Van: Klantenservice
Dear Customer

Please kindly send money request for the refund.

Please follow the steps below to complete the request. Please make sure the order number, refund amount and currency are correct.
1) Log in paypal
2) Click tag request money
3) Enter [email protected] as Recipient’s email address
4) Enter the amount of your refund and choose its currency
5) Choose Goods
6) Click Continue
7) Fill in the message with your Order number 150614040020132952 and the amount of refund -20.38
8) Click Request Money

We will finish the refund within 3-4 working days once we receive the money request from you.

Sincerely,
Customer Service


Deze ticket is gesloten op August 18, 2015.

Gesloten