LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Miniinthebox

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door berend12 »

De wetgeving loopt gewoon achter. Waarom schrijf je geen brief naar een partij van jouw keuze? Beschrijf wat je is overkomen en schrijf dat je als particulier ook wil profiteren van de vrije markt en dat kleine aankopen (bijvoorbeeld tot 500 euro) via internet vrijgesteld moeten worden van inklaringskosten en andere heffingen.

Quote
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2012 11:05

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door Quote »

Code: Selecteer alles

Helaas lees ik dit nu hier. Als ik dit van te voren had geweten... Hier hetzelfde probleem. Ik werd gewezen op deze site en ik heb eigenlijk nog nooit bij een Chinese webshop besteld. Ik had geen idee dat het dat was. En achteraf is het makkelijk praten. Maar als je contact wilt leggen met de shop is dat ook onmogelijk. Alleen via een formulier kun je een vraag deponeren, echter inloggen is dan onmogelijk. Terwijl je wel op de site kunt inloggen. Zonde.

Grasduinen1
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2012 17:39

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door Grasduinen1 »

Erg grappig die betweterigheid welke in enkele reacties is te bespeuren. "Het is toch bekend dat je douanerechten moet betalen?" Dat staat toch vermeld op hun site? Wat een onzin, deze winkel speelt echt geen open kaart. Allereerst is de site volledig opgesteld in het Nederlands dus het vermelden van de douanerechten van dat land is echt niet zoveel werk. Ten tweede worden op deze site allerlei goedkope artikelen aangeboden welke na de prijsverhoging met douanerechten voor de consument totaal niet meer interessant zijn om te bestellen. Bij een volledige openheid van zaken zou deze site dan ook geen bestaansrecht hebben. Tenslotte, je kunt het een prachtige winkel vinden, maar ik heb een simpel IPAD hoesje besteld en wat pennetjes en wacht al vanaf 10 november op de spullen. En volgens mij ben ik niet de enige die op de prullen (excuses spullen) zit te wachten. En oh ja, ik schaam me diep - dat van die extra kosten - ik ben net zo dom als al die andere mensen, want ik wist het ook niet. Kom jongens, op deze manier handel drijven via internet is echt niet van deze tijd.

Laatste update 20/01/2013: De spullen zijn inmiddels ontvangen. En inderdaad ook EUR 16 douane erbij op. Wordt het toch nog duur.
Laatst gewijzigd door Grasduinen1 op 20 jan 2013 11:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Miyuni
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2012 14:07
Locatie: Purmerend

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door Miyuni »

Ik heb laatst voor het eerst besteld bij Lightinthebox (ook van Mini in the box en visa versa). En sorry hoor, maar duidelijker kan niet. Voor het eerst dat ik vanuit China (als je Ebay niet meetelt) heb besteld. Er stond overal dat er belasting betaald moest worden en dat het verstandiger is bestellingen te plaatsen met een kleine geld waarde. Even googlen op 'chinese webshop' en klaar is kees...

Vind het zonde dat een winkel met spullen met een redelijke kwaliteit meteen onveilig is, omdat men zelf niet nadenkt. In het vervolg: bestel je iets buiten Europa, check even wat je kwijt bent.

P.S. de winkel is vertaald met Google translate en is daarom in zoveel talen te bekijken. Vandaar dat er niet per land nieuwe info staat over bijv. douane kosten (was ook zelf te bedenken aangezien bijna geen enkele zin/product naam klopt ;) )Reacties van de customer service zijn echter wel in redelijk Nederlands geschreven.

En nee, werk niet bij chinese webwinkels :mrgreen:

Jow-lien
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2013 10:30

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door Jow-lien »

Heeft iemand een idee wat ik kan doen?
Ik heb eind oktober wat besteld, direct betaald en dit is op 28 oktober naar mij verzonden.
Na 25 werkdagen heb ik een mail gestuurd maar mijn bestelling blijft.
Ik kreeg direct een automatische email terug met hierin de boodschap dat het tot 40 werkdagen zou duren.
Indien ik het dan niet had ontvangen moest ik contact opnemen.
Dat probeer ik nu ook , maar de enige reactie die ik krijg is dezelfde automatische email.
Ook via face book en twitter meerdere berichten gestuurd.

Ik zou heel graag reactie ontvangen van deze webshop maar weet even niet meer hoe ik het moet aanpakken.

floormans
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2013 01:00

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door floormans »

hoe heb je betaald?

cabccc
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2008 12:56

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door cabccc »

Na 5 weken kwam mijn bestelling en ja hoor, 20,00 bij te betalen. Goedkoop=duurkoop, weer geleerd.
Het meest ergerlijke is dat ze niet eenmaal hebben gereageerd op mijn emails.
Mijn advies: geen chinese bulk meer voor mij.

hebikweer2013
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 jan 2013 12:56

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door hebikweer2013 »

Ik heb vorig jaar besteld bij een zuster onderneming Light in the box.
Het was mij niet duidelijk dat het uit Azië moest komen.
De website was gewoon in het Nederlands ook.

Toen stond de postbode voor mijn deur met een pakje uit Hongkong en moest bijbetaald worden.
Ik bestel nooit uit het buitenland dus ik heb het pakje geweigerd.

Bleek dus mijn Light in the box bestelling.
Naar mijn centen en mijn bestelling kan ik nu fluiten.
Als mij van te voren duidelijk was geweest dat het uit Hongkong kwam had ik het natuurlijk gewoon aangenomen en betaald.

mh73

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door mh73 »

Tegenwoordig zijn veel sites in het Nederlands, die worden automatisch vertaald. Je kunt er tegenwoordig niet zomaar van uitgaan dat een Nederlandse site ook daadwerkelijk een NL bedrijf is.
Bovenin staat: wereldwijd winkelen. Daar kun je al bij bedenken dat het misschien geen Nederlands bedrijf is. Verder kun je kiezen voor diverse munteenheden en zoveel verschillende talen. Dat vind je doorgaans niet bij een Nederlandse shop.
Als je verder kijkt, staat er duidelijk dat dit een Chinees bedrijf is, er zijn infopagina's over het verzenden en de mogelijke extra kosten die erbij komen.
Het is gewoon een kwestie van verder kijken dan je neus lang is en even wat meer lezen over de achtergrond van het bedrijf waar je koopt.

hebikweer2013
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 jan 2013 12:56

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door hebikweer2013 »

Bovenin staat: wereldwijd winkelen. Daar kun je al bij bedenken dat het misschien geen Nederlands bedrijf is. Verder kun je kiezen voor diverse munteenheden en zoveel verschillende talen. Dat vind je doorgaans niet bij een Nederlandse shop.
Ehh... ik run zelf zo'n bedrijfje. Binnenkort zie je het inderdaad minder in Nederland want ik verhuis met bedrijfje en al naar Duitsland ;-).
Worldwide shipping zegt dus niet per se waar het bedrijf zich bevind.

Vorig jaar leek het helemaal Nederlands met meerdere verzend opties.
Nu is het allemaal duidelijker aangegeven.
Bij mij stond er ook verzendtijd 5-10 dagen.
Zou jij daar uit opmaken dat het Azië komt?

Daarbij toen de postbode voor mijn deur stond was er op de doos ook nergens een logo of wat ook van Light in the box te bekennen. Er stond alleen Hongkong. Ook bij de bezorger op zijn scanner en aflever lijst stond alleen Hongkong en een paar chinese tekens.

mh73

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door mh73 »

Als je zelf een internetshop hebt, snap ik helemaal niet dat je niet wat verder doorleest.

Wilsophie
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:51

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door Wilsophie »

Tot nu toe zijn al mijn leuke uitgezochte artikelen aangekomen en aangezien ik kies voor gratis verzending duurt dat ruim 3 weken voor het aankomt., geen probleem toch?

Nog nooit heb ik douanekosten moeten betalen, maar het waren kleine pakketjes en men raadt ook aan op de site om alles apart te bestellen zodat het geen grote pakketten worden ( denk ik).

Ook vind ik dat de afhandeling van vragen, verzoeken en eventuele klachten keurig verloopt.

Ik wil nu iets retourneren binnen 7 dagen en wacht op een code die ik binnenkort zal ontvangen. En mijn vraag hierover is in behandeling.

Ik moet zeggen dat tot nu toe alle artikelen die ik via een webshop heb bezorgd keurig zijn behandeld en afgehandeld, maar je moet de site goed bestuderen en even googlen voor meer informatie indien nodig.

Zowel Lightinthe box als miniinthebox kan ik aanbevelen en dat doe ik danook bij mijn kennisen.
Ik houd me aanbevolen voor nog meer van dergelijke webwinkels.
Dank voor uw aandacht.

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2010 11:23

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door [email protected] »

Bestelling geplaatst en zoals zovelen helemaal niets ontvangen. Ben slim bespaar je de moeite om hier iets te bestellen. Prijzen zijn inderdaad te mooi om waar te zijn.... Dat blijkt.
Bedrijf en website zit doortrapt in elkaar en natuurlijk is er niets of niemand te bereiken.

mh73

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door mh73 »

Hoe lang geleden besteld?

DvOff
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 apr 2010 14:13

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door DvOff »

Als ik zo het eerste bericht lees komt het meer neer op afschuiven van je eigen verplichting.
Je hoort zelf geacht te weten dat dit kan, sowieso weet bijna iedereen wel waar de douane voor is en wat ze doen. Daarnaast staat die informatie gewoon op hun website. Met het argument "maar als je niet weet dat je daar naar moet zoeken?" - dan hoor je sowieso niets op internet te bestellen als je niet geïnformeerd bent - simpel zat.

Het is niet de taak van-welke-winkel-dan-ook om jou te gaan opleiden. De website zit nota-bene in China, nogal wiedes dat ze niet gaan controleren - per land - wat het jou extra kan gaan kosten, die verantwoording heb je zelf. Dat moet je niet afschuiven op de verkopende partij.
Als je door rood rijdt kun je dat ook niet verhalen op de autoverkoper met het argument "Dat had hij wel even mogen zeggen."

Ivae
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2013 14:39

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door Ivae »

Ik snap de verwarring, maar bij webshops in het buitenland loop je een risico bij aanschaf vanaf (uit mijn hoofd) €45,- en voorheen €23,-. Als Nederlander ben je hier zelf verantwoordelijk voor. Ik heb ook wel eens extra moeten betalen voor een pakje, maar dat was iets uit de VS wat nergens anders verkrijgbaar was dus reken je dat bij de prijs (en soms heb je dan geluk en rolt het er doorheen).
Het enige waar ik van opkeek bij miniinthebox was dat mijn pakje gemarkeerd was als "gift" terwijl het dit uiteraard niet was. Nu maakt dat hier in NL niet uit, maar er zijn landen waar dit als trucje wordt gebruikt om de eventuele belasting te ontduiken (en als het dan mis gaat krijg je als koper op je kop, niet als verkoper).
Wanneer je pakketje er lang (>2/3 weken) over doet kun je er donder op zeggen dat het gecheckt wordt door de douane, zelfs als er niets aan de hand is en je niets hoeft te betalen kan dit voor vertraging zorgen.

yassine955
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2013 10:26

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door yassine955 »

na wekelijke lang wachten arriveert mijn batterij moet ik nog 20 euro bij betalen
ik raad mensen aan hier niks meer te kopen achteraf had ik het net zo goed in de winkel
kunnen kopen was ik net zo duur uit en had ik hem eerder ook.

m.v.g. chris hoppenbrouwer uit leiden


NIET DOEN!!!!!!!!!!

vierkinderen
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2013 14:22

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door vierkinderen »

Ik heb zo juist een meneer van UPC aan de deur gehad met een pakketje van... U raad het al miniinthebox.
Ik moest 58,46 betalen voor een bestelling 51,35.
Dit heb ik uiteraard niet geaccepteerd en hij heeft het pakket weer meegenomen.
De meneer van UPC wist te vertellen dat dit iedere dag gebeurt en dat het gewoon oplichting is.
Ik vind het schandalig dat dit zo allemaal maar kan. :twisted:

Tomkol66
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2013 20:03

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door Tomkol66 »

ik bestel hier bijna elke week wel een paar keer en ik heb nog nooit extra kosten hoeven te betalen :?

mh73

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door mh73 »

Het is ook geen oplichting.
Als koper heb je zelf de verantwoordelijkheid om te kijken waar je koopt.
De producten komen uit het buitenland en ja, dan is de kans groot dat de douane er ook nog een rekening bij doet. Dit staat trouwens op de website vermeldt.
Wat is het makkelijk om achteraf te gaan klagen op een forum zoals dit.

Gesloten