LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Miniinthebox

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
avitcaativ
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:05

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door avitcaativ »

In 2013 nog steeds negatief nieuws over Miniinthebox.com/nl voor de wat naievere internetconsument zoals ik: omdat de site in de Nederlandse taal is opgesteld, dacht ik dat ik te maken had met een Nederlands bedrijf en heb ik een (gelukkig kleine) bestelling gedaan. Hoewel in mijn account staat dat de bestelling is verzonden, heb ik de bestelling nog steeds niet ontvangen. Vragen hierover worden afgedaan met door Miniinthebox.com/nl geplaatste reacties in mijn account. Nu ik hier op Radar lees hoe het zit, begrijp ik het beter. Mijn eerdere ervaringen met internetwinkels waren zo goed dat ik dit niet had verwacht. Normaal gesproken doe ik een bestelling, heb ik het product binnen 3 dagen in huis en betaal ik exact wat op internet bij de iDeal-betaling vermeld is en niet meer. De volgende keer toets ik in Google eerst 'ervaringen [naam webwinkel]' in en ga ik daarna pas bestellen.

Positief nieuws: een bestelling die ik dezelfde week deed bij een andere webwinkel, het bedrijf Conrad met een vestiging in Oldenzaal, beviel me uitermate goed. Mijn bestelling van een iPhonespeaker (Odys) kwam binnen 3 dagen en het kostte maar 40,- inclusief verzendkosten. Daar word ik wel blij van.
Laatst gewijzigd door avitcaativ op 11 jul 2013 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

lookather
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2013 09:08

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door lookather »

@avitcaativ: Conrad is idd OK.

mh73

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door mh73 »

@avitcaativ
Vanuit China met de gewone post kan het wel een week of drie tot zes duren voordat je het in huis hebt.

Maar waarom de term 'negatief nieuws' in dit geval gebruiken? Is het hun schuld dat online kopers niet verder kijken dan hun neus lang is? Hoeveel internetfraude, al is daar hier niet eens sprake van, is te voorkomen als kopers eerst even kijken naar de gegevens van de verkoper? Is er een KvK nummer? Een adres? Een telefoonnummer? Is dat nou zo moeilijk?

opge-lightinthebox
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2013 20:27

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door opge-lightinthebox »

KOOP NOOIT PRODUCTEN BIJ "LIGHTINTHEBOX.COM" ....
Wat een doffe ellende alleen al om in contact te komen met de klantenservice...
Heb eind december mijn telefoon Radar gekocht en bij het instellen van mijn telefoon kwam ik er achter dat hij niet de Nederlandse Taal in het menu heeft maar wel volgens de specificatie op hun website ... de bijgeleverde headset vertoonde al meteen kuren ..had alleen geluid aan de linkerkant ... dus LihgtintheBox via hun website tot 3x een klacht neergelegd en moet hierover nog steeds een antwoord op krijgen?????? .. nu het volgende probleem ... bij het opladen van mijn mobiel ( wat soms al heel moeilijk was dat hij niet oplaadde??) zijn de pinnetjes van mijn telefoon in de oplader blijven steken ... conclusie ... geen telefoon dus opnieuw LightintheBox hierover ingelicht en warempel ... ik kreeg bericht terug ... Lees het volgende ..

Beste klant,

Dank u voor het winkelen bij LightInTheBox.com.

Onze excuses voor het ongemak en we willen graag u helpen. Helaas moeten wij u meedelen dat ons retourbeleid duidelijk vermeld dat klanten elektronica producten alleen kunnen retourneren vanwege kwaliteitsgebreken en hiervoor een terugbetaling kunnen ontvangen, wanneer het verzoek hiertoe binnen 60 dagen na ontvangt is ingediend.
Hier vindt u ons retourbeleid:
http://www.lightinthebox.com/nl/index.p ... lectronics

Wij rade u het apparaat lokaal te laten repareren. Als u tech-support nodig heeft, neemt u gerust contact met ons op.

Nogmaals onze excuses voor het veroorzaakte ongemak en op voorhand dank voor uw begrip. Wij hopen u snel weer terug te zien op LightInTheBox.com!

Met vriendelijke groet,
De Klantendienst

MIJN ANTWOORD:
Beste meneer of mevrouw,

U denkt toch zeker niet dat ik uberhaupt nog iets koop bij Light in the Box, hier geldt een garantie van teminste 1 jaar op al het electronische apparatuur terwijl U maar 3 maanden garantie afgeeft?? En dan heeft U het over "duidelijk" retourbeleid die we in de kleine letterjes moeten terugvinden ??!! Ik vind dit pure schande en oplichterij .....

Anja van Leijden

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door devious »

Ga eens langs HansAnders en koop een leesbril.

MINIINTHEBOX is geen LIGHTINTHEBOX en als je een probleem hebt gewoon een nieuw topic openen om het forum makkelijk en overzichtelijk te houden.

lookather
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2013 09:08

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door lookather »

@devious: miniinthebox is wel lightinthebox, dus denk ff na voordat je dit soort opmerkingen plaatst.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door devious »

nee, het zijn twee aparte webwinkels van 1 eigenaar. En ja, ik weet echt waar ik het over heb. Mini zit in de US , Light is eigenlijk een doorverwijzing naar Chinese handel.Vandaar ook dat vreemde retourbeleid. Met MINI heb je nog enige kans op fatsoenlijke service...

lookather
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2013 09:08

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door lookather »

@devious: okee, dank voor de uitleg

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door devious »

maar een vreemde handel is het en blijft het.

opge-lightinthebox
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2013 20:27

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door opge-lightinthebox »

Hoi Devious en lookather,
Ik wilde nog even reageren op de vraagstelling of Mini in the Box en Light in the Box van dezelfde eigenaar zijn en dat klopt! Mijn klacht is in zoverre behandeld dat ik kan fluiten naar de garantie van mijn mobiel Radar en mijn vraag is ook in behandeling genomen door klanten"service" van lightinthebox/miniinthebox...lees hieronder..

Beste klant,

We vinden het erg vervelend om te horen dat er probleem met het product is. Onze excuses voor het probleem en veroorzaakt ongemak. Wij hebben zojuist een email naar u gestuurd met daarin een voorstel tot oplossing. Mocht u hierover nog verdere vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen in een antwoord op de verstuurde e-mail.

Met vriendelijke groet,

De klantenservice
Lightinthebox/MiniInTheBox

Nou een voorstel tot oplossing hebben ze niet omdat ze je verwijzen naar hun retourbeleid en dat is bij LihgtintheBox op alle electronische apparatuur 60 dagen en het retourbeleid bij MiniintheBox maar slechts 30 dagen!!!! Dus nog slechter geregeld ... enne Devious ik heb geen bril nodig hoor :-)

opge-lightinthebox
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2013 20:27

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door opge-lightinthebox »

Vandaag bericht gehad van Light in the Box dat ze me 30% van mijn toestelprijs gaan vergoeden zodat ik hem kan laten maken ... waar Klacht.nl en Tros Radar al niet goed voor zijn! :D Kijk ... ze zijn nu goed bezig !! Houden zo Lightinthebox/MinIntheBox ... (y)

[email protected]
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 mei 2013 20:04

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik heb kortgeleden 2 goedkope horloges gekocht en wilde die onmiddellijk retourneren, echter ik ben al een week bezig om retour instrukties te krijgen, tot 5 maal toe krijg ik op mijn vraag m.b.t. die retour instrukties keurig hetzelfde mailtje om weer uit te leggen, dat ik retour instrukties wil hebben, op deze manier saboteren zij openlijk het terugsturen en na verloop van tijd zijn de 7 dagen verstreken en kan ik niet meer retourneren om dan eventueel maar 75 % terug te krijgen van het aankoopbedrag.

Dit noem ik malafide praktijken en volgens mij heet dat ook zo.

Mesen doe geen zaken met deze boefjes in Hong-Kong, nog buiten het feit dat men een naheffing van de douane krijgt die hoger is dan het aankoopbedrag.

Hellig
Berichten: 96
Lid geworden op: 11 aug 2013 03:03

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door Hellig »

maar waarom koop je dan twee goedkope horloges? Om ze direct terug te sturen? Vind je dat zelf ook niet een beetje raar?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Mesen doe geen zaken met deze boefjes in Hong-Kong, nog buiten het feit dat men een naheffing van de douane krijgt die hoger is dan het aankoopbedrag.[/quote]

Jamaar dat weet je van te voren dat die kans erin zit....
En uit hong kong,kwaliteit viel tegen zeker....tja goedkoop kan duurkoop zijn

Malafide..nee u bent uit op goedkope troep...

DeViss3R
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2013 13:18

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door DeViss3R »

Ik bestel regelmatig bij de firma Mini in the box en heb eigenlijk al deze problemen niet.

Let wel, men diend onder de besteding van 20 euro te blijven om te verkopen dat je import heffing (van min 20 euro) diend te betalen. Echter kun je wel meerdere bestellingen doen afzonderlijk van elkaar, bijvoorbeeld 3 x 15 euro.

Nogmaals ik bestel best vaak hier en slechts een keer bij betaald omdat ik een mooie camera lens van 45 euro had gekocht.

Qua levertijd ligt dat meestal wel rond de 2 weken. Ook was er eens een kabeltje (data kabel van de iPhone) die niet werkte en heb ik gratis een nieuw exemplaar toegestuurd gekregen.

Ik ben echt tevreden met deze (voor mij wel) goedkope winkel.

broerenlianda
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2013 18:19

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door broerenlianda »

als iemand wat koopt bij miniinthe box moet je beter lezen want er staat echt wel wat op hun site.


Belasting op ingevoerde goederen
We voegen geen belastingen, BTW, of andere verborgen kosten toe. U betaalt wat u op de checkout pagina ziet, namelijk het subtotaal van de artikelen en de verzendkosten.


In de meeste landen in de wereld moet u belastingen op ingevoerde goederen te betalen. Bepaalde goederen onder een bepaalde waarde, of van bepaalde categorieën, behoeven geen betaling van belastingen.
Deze regels verschillen per land.

In eenzelfde land worden de regels verder vaak anders toegepast op verschillende plaatsen en tijden, soms tamelijk willekeurig.

MiniInTheBox is gevestigd in China. Wij zijn een Chinees bedrijf. Daarom wordt alles wat u bij ons koopt geïmporteerd, via de betreffende douane van uw land.

Helaas is het onmogelijk voor ons om de regels, voorschriften, gewoonten, tradities, praktijken, schema's, systemen, papierwerk, codes, wetten of beslissingen van enig land te leren kennen.

Om deze reden kunnen we geen advies over belastingen in uw land verstrekken.

Als er bepaalde heffingen worden toegepast, bent u zelf verantwoordelijk voor het betalen van deze kosten om uw pakket te kunnen ontvangen.

Als u importbelastingen en / of de aanvullende rechten en verkoop belastingen (zoals BTW in het Verenigd Koninkrijk) moet betalen , dan dient u deze aan de koerier bij ontvangst van het pakket uit China te voldoen. Helaas kunnen we dit voor u niet berekenen en er is geen manier om vooraf te betalen. Als u drop-shipt of de bestelling als een geschenk naar iemand anders verzendt, kunt u ervoor zorgen dat ze zich bewust zijn van de mogelijkheid om belasting te betalen bij ontvangst van de goederen.

Als u artiekelen bij ons hebt besteld en onverwachts aanvullende kosten hebt ervaren aan uw kant, geeft u hier dan niet de schuld aan ons voor.

Vindt zo veel mogelijk uit over de invoerrechten die in uw land van toepassing zijn, voordat u uw bestelling bij ons plaatst.

We zijn verplicht om de volledige koopprijs op alle douane formulieren schrijven. Als u van mening bent dat we u kunnen helpen bepaalde import heffingen / rechten te te beperken, kunt u contact met de klantenservice opnemen en wij zullen doen wat we kunnen om u te helpen. Maar als een ontvanger bent u nog steeds verantwoordelijk voor alle import heffingen / rechten die van toepassing zijn. Wij kunnen verder niet beloven dat er bij ontvangst geen kosten in rekening worden gebracht.

namsrevel
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 aug 2013 15:50

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door namsrevel »

goh ik had hier eens eerder moeten kijken voordat ik afgelopen maart een bestelling binnenkreeg met daarbij een extra som van 30 euro terwijl de bestelling 32 euro was.. ik had inderdaad wel gezien dat zij geen zeggen hadden over de invoerrechten etc maar om die reden bekeek ik de producten welke als invoerrechten vrij werden aangegeven.. Na heen en weer gemail heb ik uiteindelijk als tegemoetkoming 16 euro teruggekregen, toch netjes!

monique.chica
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2013 02:40

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door monique.chica »

Hallo allemaal.

na al jullie reacties etc heb ik iets wat er niet bij staat weet iemand wat ik kan doen?

Ik heb op 27-8 een bestelling geplaats van 2 smartphones met verzending en verzekerd verzenden ongeveer 153-.. dit betaald via ideal heb dus toen ik naar het winkelmandje ging soort van acount aan moeten maken...


Nu wil ik dag erna de status van de bestelling kijken want het geld is namelijk al van mijn rekening af.
ik ga naar de site van ligtinthebox.com en wil me inloggen wachtwoord doet het niet dus denk nou dan toch fout omda je al zoveel wachtwoorden hebt voor al die kutsites.

wachtwoord vergeten dan moet je je mail invoeren waar de order mee geplaatst is.. gisteren gemiddeld 2 a 3 keer email in moeten vullen eerst voor acount daarna voor leverings gegevens, nu zegt die dat die mijn email adres niet kent in het systeem... ik na me mail denk dan vind ik het via daar want normaal als ik iets via internet besteld krijg je ook een order per mail... Hmmm... ook niks in me mail te vinden... Dus kan niet inloggen op de site heb geen enig bewijs van bestelling alleen een betaling.. wat moet ik doen iemand dit ooit mee gemaakt..

helaas kan ik mijn ideal betaling niet meer ongedaan laten maken...


PS:
* al zou alles goed komen en ik me pakketje krijgen... hoeveel douane kosten moet ik betalen en is dit altijd het geval??
* weet iemand wat op de site wat verzekerd verzenden exact betekend???


Hoop op een spoedige reactie van iemand met goeie raad.

Daisyloves30
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2013 10:18

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door Daisyloves30 »

Helaas voor mij ook te laat.. pakketje van 30 euro plus 18 euro douanekosten.

Ik vind het inderdaad ook belachelijk dat dat niet wordt vermeld bij het afrekenen op de site.

Nee natuurlijk ga je er niet van uit dat alles maar zomaar kan maar als er letterlijk overal bij staat
free shipping dan ga je er van uit dat je een geweldige site hebt gevonden..

Nu lees ik op meerdere fora dat als je onder de 20 euro besteld dat het wel gratis is.
Dat zijn wel dingen die je moet weten toch.. Ik ga in ieder geval nooit meer iets bestellen zonder de
site te googlen op revieuws.. En uit principe al niks meer bij miniinthebox omdat ik er de pest in heb..

IK heb ook bijna 2 maanden op mijn bestelling gewacht en had ook niet door dat het uit tokyo kwam omdat alles in het nederlands staat. Ik had ook een chipsmaker gekocht voor zelf groentechips uit de magnetron en er zit een beschrijving bij hoe hij werkt maar niet in engels of in nederlands maar alleen in tekens.Gelukkig kan je tegenwoordig alles vinden op youtube als je niet weet hoe iets werkt..

wel goede ervaringen gehad met bornprettystore.. leuke winkel geen extra kosten

mh73

Re: Miniinthebox

Ongelezen bericht door mh73 »

Miniinthebox heeft op de website wel degelijk vermeld staan dat er nog douanekosten bij kunnen komen. Aangezien de kosten per land kunnen verschillen kun je onmogelijk van hun verwachten dat ze per bestelling de mogelijke invoerrechten vermelden.
Free shipping is gratis verzenden en dat is wat ze doen, dus wat is het probleem? Zij hebben helemaal niets te maken met de invoerrechten, die zijn voor Nederland.
Dat er beneden een bepaald bedrag geen invoerrechten betaald hoeven te worden, zal ook wel per land verschillen. Ook dat is iets waarvan je niet mag verwachten dat zij je daarop wijzen.
Je hebt als koper nou eenmaal een eigen stukje verantwoordelijkheid.

Gesloten