LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MiniInTheBox

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
biancaaxx
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2014 12:40

MiniInTheBox

Ongelezen bericht door biancaaxx »

Hallo,

Op het internet was ik aan het rondkijken voor goedkope sieraden. Ik kwam uit bij MiniInTheBox, waar ze wel heel goedkoop zijn. Online heb ik informatie opgezocht over de webwinkel.

Ik koop namelijk vaak in de winkel sieraden voor aardig wat geld, maar je ziet gewoon dat geen enkel sieraad echt werkelijk lang mee gaat.. Op gebied bij armbanden laat ik het zeggen.

Ik kom veel goede maar ook slechte reviews tegen, bijna 9 van de 10 slechte reviews gaan over de onverwachte 'douanekosten' en de 'levertijd'.
Ik twijfel nu best wel aan mijn bestelling (ik heb hem nog niet geplaatst), een totaal van €19,99 EUR. Zal ik ook onverwacht (wat niet meer onverwacht is) douanekosten moeten betalen? Ik lees namelijk her en der dat dat boven een bepaald bedrag is ..

Mochten jullie andere webwinkels weten met leuke en goedkope sieraden, let me know (:

En uiteraard jullie ervaringen!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: MiniInTheBox

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Voor alle commerciële zendingen die een waarde vertegenwoordigen van boven de € 22,- en voor alle geschenken die een waarde vertegenwoordigen van boven de € 45,- betaalt u btw, douanerechten en inklaringskosten.

(bron: postnl website)

biancaaxx
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2014 12:40

Re: MiniInTheBox

Ongelezen bericht door biancaaxx »

Okee dus als ik het goed begrijp kan ik het gewoon bestellen en betaal ik alleen de prijs die genoemd is op de website? Dus de 19,99 EUR?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: MiniInTheBox

Ongelezen bericht door dhc »

Yep.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: MiniInTheBox

Ongelezen bericht door gerda1956 »

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... oorbeelden
Kijk even op deze link. De transportkosten worden namelijk bij de waarde van uw zending opgeteld. Staan die niet specifiek op de douanefactuur vermeld, gebruikt de douane een staffellijst. Hierdoor kan een zending met lage waarde toch een btw/inv. rechten heffing krijgen. In het voorbeeld wordt 21 euro waarde en 10 euro transportkosten genoemd. Mijn ervaring is dat als zo'n zending uit bijvoorbeeld China komt en de transportkosten niet vermeld staan, er minstens 100-150 euro kosten op komen. Dan kom je dus al snel boven die 150 euro uit!

Cremant
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2014 14:02

Re: MiniInTheBox

Ongelezen bericht door Cremant »

Kijk uit, want je moet over sommige bestellingen een hoog, en vooral onvoorspelbaar, bedrag aan invoerrechten betalen (soms 60%) en dan valt die goedkope aanschaf toch nog duur uit. Ik koop er in ieder geval niet meer.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: MiniInTheBox

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Ik denk niet dat de kwaliteit van de sieraden van mini in the box erg hoog is.

Ik weet niet of u echte sieraden zoekt? Dan is een juwelier outlet een optie, of bijvoorbeeld 2ehands kopen via marktplaats. Als het echt om bijouterie gaat zou ik zeggen: action en euro-winkels als trendy.

mh73

Re: MiniInTheBox

Ongelezen bericht door mh73 »

Annikaatje schreef:Ik denk niet dat de kwaliteit van de sieraden van mini in the box erg hoog is.

Ik weet niet of u echte sieraden zoekt? Dan is een juwelier outlet een optie, of bijvoorbeeld 2ehands kopen via marktplaats. Als het echt om bijouterie gaat zou ik zeggen: action en euro-winkels als trendy.
Ik weet zelfs wel zeker dat de kwaliteit van de sieraden niet erg hoog is. Het is daarnaast heel waarschijnlijk dat je niet precies krijgt wat je op het plaatje ziet. Ook de specificaties kloppen vaak niet. Sterling silver is meestal geen zilver, vooral niet als het voor een paar dollar te koop is. Het is niet voor niets goedkoop. Je kunt beter op een braderie of in een eurowinkel gaan kijken.

thetung
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 okt 2009 17:48

Re: MiniInTheBox

Ongelezen bericht door thetung »

Ik heb ook wat kleine dingen van MininTheBox besteld, altijd onder 22 euro (computer muizen, led lampen, mobielhoesjes), geen enkele probleeem.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: MiniInTheBox

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

biancaaxx schreef:Hallo,

Op het internet was ik aan het rondkijken voor goedkope sieraden. Ik kwam uit bij MiniInTheBox, waar ze wel heel goedkoop zijn. Online heb ik informatie opgezocht over de webwinkel.

Ik koop namelijk vaak in de winkel sieraden voor aardig wat geld, maar je ziet gewoon dat geen enkel sieraad echt werkelijk lang mee gaat.. Op gebied bij armbanden laat ik het zeggen.

Ik kom veel goede maar ook slechte reviews tegen, bijna 9 van de 10 slechte reviews gaan over de onverwachte 'douanekosten' en de 'levertijd'.
Ik twijfel nu best wel aan mijn bestelling (ik heb hem nog niet geplaatst), een totaal van €19,99 EUR. Zal ik ook onverwacht (wat niet meer onverwacht is) douanekosten moeten betalen? Ik lees namelijk her en der dat dat boven een bepaald bedrag is ..

Mochten jullie andere webwinkels weten met leuke en goedkope sieraden, let me know (:

En uiteraard jullie ervaringen!

Ebay is nog goedkoper !
Miniinthebox fungeert als doorgeefluik van China naar jou en verdient daar ietwat aan.

Tijdje terug onderdelen voor een WII besteld welke hier 50,- kosten via Ebay nog geen 6,- Bij Miniinthebox kostte dit 11,50 euro

Heb mn creditcard aan Paypal gekoppeld en probleemloos reeds diverse bestellingen geplaats en geleverd. tevens ben je beschermd via PayPal. 1 keer gebruik van gemaakt en binnen 3 wekdagen retour gestort op creditcard.

Ind zoals reeds is geschreven.........blijf onder de 21 a 22 euro.

manjana
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2015 08:36

Re: MiniInTheBox

Ongelezen bericht door manjana »

ik ga NOOIT meer bestellen bij miniinthebox. Ik had gekozen voor een snelle levering 3-5 werkdagen, betaalde ik 16 euro voor. Uiteindelijk na 20 dagen m'n product ontvangen. Voldeed ook niet aan hetgeen ik op het plaatje zag. Retourneren maken ze je zo moeilijk!!! Dit geintje heeft me 30 euro gekost, echt zonde voor mijn geld. Voor mij eens maar nooit meer.

peppie2222
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2015 19:00

Re: MiniInTheBox

Ongelezen bericht door peppie2222 »

Ook besteld bij MiniInTheBox al begin oktober
Bij mijn account valt te lezen dat het al in Nederland is vanaf 28 oktober
Vele malen op facebook met een medewerker contact gehad.
Er werd al 3 x beloofd dat het totale bedrag zou worden teruggestort.
Tot op heden nog niets ontvangen.
Vandaag de limit bereikt, ik vroeg of het geld nog gedrukt moest worden?
Ik kreeg als antwoord: You can always contact Customer service for a better assistance, they will reply within 24hs: http://www.lightinthebox.com/knowledge- ... a2974.html
Nou daar zakt mijn broek toch echt vanaf.
Ik bestel daar nooit meer, waardeloos

Gesloten