LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MiniInTheBox

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
geertDirks
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2013 12:05

MiniInTheBox

Ongelezen bericht door geertDirks »

Op de website laserlampjes besteld omdat onze katten daarmee zo leuk spelen. Op de website staat dat er geen verzendkosten in rekening worden gebracht. Bij aflevering blijkt dat MiniInTheBox een Chinese firma is en mijn zending komt uit China. Om mijn bestelde producten te krijgen, moet ik de koerier maar liefst 27 Euro aan douanekosten en btw betalen, een onverwachte tegenvaller.
Hiervan stond niets op de website vermeld, dit vind ik niet correct.

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: MiniInTheBox

Ongelezen bericht door A.niem »

Producten verzonden vanuit China
In sommige gevallen zal er sprake zijn van BTW of andere belastingen, invoerrechten en/of kosten die door het land van bestemming worden opgelegd. Deze extra kosten vanwege belastingen of invoerrechten zijn voor rekening van de ontvanger. Helaas kunnen wij de hoogte van deze kosten niet voorspellen, aangezien het douane- en belastingbeleid per land enorm kan verschillen. Neem voor nadere details contact op met het lokale douanekantoor in het land van bestemming, of bezoek hun officiële website. In sommige gevallen zijn douane inklaringsprocedures nodig: in dergelijke gevallen kunnen vertragingen optreden, die onze oorspronkelijke geschatte levertijd zullen beïnvloeden.


Vanwege de douaneregelgeving zijn wij niet in staat om artikelen te versturen als cadeau, en we kunnen ook geen lager bedrag vermelden dan de werkelijke productprijs.
http://www.miniinthebox.com/nl/knowledg ... a2768.html

Hoe duidelijk wilt u het kunnen lezen :wink:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: MiniInTheBox

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Dan klopt het nog steeds.
Geen verzendkosten - maar BTW/Invoerrechten etc is niet hun verantwoording.

Dat het een chinees bedrijf is - dat lijkt me met een klein beetje duidelijk aangezien men een heleboel talen aanbied die een Nederlandse webshop echt niet zou aanbieden
Ook bij het bestelprocess "we ship worldwide" lijkt me een indicatie van niet helemaal lokaal te zijn.

Omdat ik geen klant ben, kan ik niet verder kijken wat je tegenkomt - maar ook de douane heeft daar informatie over:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... bij_invoer

Dit is dus, helaas, een gevalltje van 'geen onderzoek' gedaan - en dus (duur) leergeld betalen.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: MiniInTheBox

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Ik ben ook "slachtoffer", maar mijn LED lampjes doen het goed en zijn nog steeds goedkoper dan dat ik hier in Nederland had kunnen kopen.

Hoe volgende keer nog beter?

geertDirks
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2013 12:05

Re: MiniInTheBox

Ongelezen bericht door geertDirks »

Op de homepagina staat de volgende mededeling:
Lokale magazijnen in Europa&VS
Dus zo duidelijk vind ik het niet dat je geconfronteerd wordt met douanekosten e.d.
Overigens heb ik ook een klacht ingediend bij MiniInTheBox.
Deze klacht is serieus genomen en ik krijg de douanekosten die ik betaald heb terug.
Na mijn slechte ervaring, vind ik dit een hele goede ervaring.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: MiniInTheBox

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Magazijnen in Europa en de VS wil nog steeds niet zeggen dat het vrij is van invoerkosten. Europa is groter dan de EU.

Gesloten