LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet verkoper melden dat product refurbished is?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Dolgan
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2018 18:17

Moet verkoper melden dat product refurbished is?

Ongelezen bericht door Dolgan »

Vorige week een nieuwe receiver gekocht bij Correct .......dacht ik, op de site stond niets bij dat het om een refurbished product ging alleen dat het een aanbieding was . Om een lang verhaal kort te maken zegt men dat bij het betalen stond dat het apparaat een refurbished apparaat was .
Stond niet op de rekening of vracht bon of welk papier dan ook , alleen op de doos toen deze afgeleverd werd. De receiver was licht beschadigd en werkte niet optimaal, nu wordt dit wel opgelost .....maar toch.

Komt het vaak voor , deze manier van verkopen en mag dit .


stofzuigertje

Re: Moet verkoper melden dat product refurbished is?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een voor reparatie terug gebrachte die een nieuwe kreeg... of juist een winkel model...
Dan voor zekerheid een Refurbished op plakken is wel zo eerlijk.

Vooraf vragen waarom de korting is lijkt me handiger.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Moet verkoper melden dat product refurbished is?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Persoonlijk vind ik dat het niet kan. Ik zou me flink misleid voelen. Refurbished is gewoon tweedehands en dat wil je bij een heleboel produkten niet.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Moet verkoper melden dat product refurbished is?

Ongelezen bericht door grun »

Dolgan schreef:Om een lang verhaal kort te maken zegt men dat bij het betalen stond dat het apparaat een refurbished apparaat was . Stond niet op de rekening of vracht bon of welk papier dan ook , alleen op de doos toen deze afgeleverd werd. De receiver was licht beschadigd en werkte niet optimaal,
Bij een refurbished apparaat denk ik meer aan een gebruikt toestel wat door de verkoper, of nog beter de fabrikant, nagekeken is op gebruikssporen en werking. Zichtbaar beschadigde onderdelen dienen vervangen te worden en het geheel moet als nieuw werken. Dit alles voor een substantieel lagere prijs ten opzichte van een splinternieuwe, met soms een minder lange garantietermijn. Lijkt me wel dat het vermeld moet worden dat het om een refurbished apparaat gaat.
Ik heb wel eens een refurbished Blackberry op Ibood gekocht voor een zacht prijsje. Zij zetten er altijd bij als het een refurbished model is, ik kon ook geen enkel verschil met een nieuwe ontdekken, geen enkel krasje.

Uw apparaat is beschadigd en werkt niet goed, ik denk niet dat dat refurbished mag heten en al helemaal geen nieuwe.
Laatst gewijzigd door grun op 09 aug 2018 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Moet verkoper melden dat product refurbished is?

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Dolgan schreef:Vorige week een nieuwe receiver gekocht bij Correct .......dacht ik, op de site stond niets bij dat het om een refurbished product ging alleen dat het een aanbieding was . Om een lang verhaal kort te maken zegt men dat bij het betalen stond dat het apparaat een refurbished apparaat was .
Stond niet op de rekening of vracht bon of welk papier dan ook , alleen op de doos toen deze afgeleverd werd. De receiver was licht beschadigd en werkte niet optimaal, nu wordt dit wel opgelost .....maar toch.

Komt het vaak voor , deze manier van verkopen en mag dit .
Maak anders gebruik van uw 14 daagse bedenktermijn en koop een nieuwe receiver waarvan u zeker weet dat het geen refurbished is.

stofzuigertje

Re: Moet verkoper melden dat product refurbished is?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ mark 1992,

Dit was een aanbieding dus voor zelfde prijs krijg je vermoedelijk geen.....

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Moet verkoper melden dat product refurbished is?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dolgan schreef:Vorige week een nieuwe receiver gekocht bij Correct .......dacht ik, op de site stond niets bij dat het om een refurbished product ging alleen dat het een aanbieding was . Om een lang verhaal kort te maken zegt men dat bij het betalen stond dat het apparaat een refurbished apparaat was . (...) Komt het vaak voor , deze manier van verkopen en mag dit .
Dat hangt er vanaf.
Wat is de prijs van soortgelijke nieuwe receivers in de markt?
Wat is de prijs van deze receiver?
Wat zijn de exacte bewoordingen in het aanbod?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Moet verkoper melden dat product refurbished is?

Ongelezen bericht door crazyme »

Mark1992 schreef: Maak anders gebruik van uw 14 daagse bedenktermijn en koop een nieuwe receiver waarvan u zeker weet dat het geen refurbished is.
Hier is de bedenktermijn voor bedacht inderdaad.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moet verkoper melden dat product refurbished is?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zo te zien is het apparaat gewoon in de w8nkel gekocht en is de bedenktermijn dus helemaal niet van toepassing.

Een refurbished (en dan blijkbaar niet eens goed) apparaat als nieuw verkopen kan niet. Maar goed, het is je in de winkel verteld. Blijkbaar heb je de koop toch doorgezet. Dan kan je nu moeilijk nog klagen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Moet verkoper melden dat product refurbished is?

Ongelezen bericht door grun »

Moneyman schreef:Zo te zien is het apparaat gewoon in de w8nkel gekocht en is de bedenktermijn dus helemaal niet van toepassing.
Correct is een electronica winkel in Rotterdam, maar ze hebben ook een website waar je online kunt bestellen. TS heeft het in de OP over een vrachtbon en 'toen de doos geleverd werd'. Wat ook nog kan is dat TS de receiver in de winkel besteld heeft en vervolgens gevraagd heeft of hij bezorgd kon worden, bijvoorbeeld bij gebrek aan vervoer oid.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Moet verkoper melden dat product refurbished is?

Ongelezen bericht door Spacestar »

Aan mijn ega een refurb Tosh..a laptop verkocht, gelijk echtscheiding, neehoor grapje.
Op het deksel zat een krasje van 4cm, bijna niet te zien. Ze heeft hem al jaren tot volle tevredenheid en was lekker goedkoper dan de nieuwe.
Bij wat ik verkoop aan Renew en Refurb artikelen heb je vaak ook nog in 3 gradaties (dan ook in 3 prijzen uiteraard).
Dus het hoeft echt niet slechter te zijn maar ja er zal echt wel eens iets 'slechts' tussen kunnen zitten.
Dat TS een licht beschadigd receiver heeft/koopt kan dus maar ook nog niet optimaal werken lijkt me sterk. Zoiets zal Co..ect niet gaan verkopen.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moet verkoper melden dat product refurbished is?

Ongelezen bericht door Moneyman »

grun schreef:
Moneyman schreef:Zo te zien is het apparaat gewoon in de w8nkel gekocht en is de bedenktermijn dus helemaal niet van toepassing.
Correct is een electronica winkel in Rotterdam, maar ze hebben ook een website waar je online kunt bestellen. TS heeft het in de OP over een vrachtbon en 'toen de doos geleverd werd'. Wat ook nog kan is dat TS de receiver in de winkel besteld heeft en vervolgens gevraagd heeft of hij bezorgd kon worden, bijvoorbeeld bij gebrek aan vervoer oid.
Je hebt, bij nogmaals lezen, waarschijnlijk gelijk. Ik begreep dat er bij het betalen iets gezegd werd, maar daarbij werd blijkbaar op een mededeling op het scherm gedoeld.

Dan is mijn vorige post niet van toepassing.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Moet verkoper melden dat product refurbished is?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij verkoopt Correct winkelmodellen ook via de site. Zou dit hier niet het geval kunnen zijn?

Gesloten