LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet besteld bij Wish.com, toch pakketjes ontvangen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Niet besteld bij Wish.com, toch pakketjes ontvangen

Ongelezen bericht door tttlocke »

rke schreef:
19 sep 2019 13:13
Ik heb de pakketten inderdaad geopend met deze gedachte.
Die gedachte was dus '.... een rekening van 177 euro (wat ik veel geld vind) dus ik had direct zoiets van "dat klopt niet". .', en niet 'vreemd zo'n pakket, ik heb niets besteld'.

Zou het misschien kunnen zijn dat u dacht dat u iets besteld had? Of dat u dat in ieder geval niet uitsloot? Of dat u daadwerkelijk, wellicht per ongeluk, iets besteld had?
Ik heb wel gecheckt of ik deze bestellingen gedaan had en of er misschien nog onderweg waren, maar ik ken de website van wish niet goed genoeg om met zekerheid te stellen dat deze pakketten niet in mijn bestelhistorie hebben gestaan hebben
Wat is nu het antwoord op de vraag van Erthanax? U geeft nu, voor het eerst, aan deze voor de hand liggende controle gedaan te hebben, maar geeft nog steeds geen antwoord. Het antwoord is ofwel 'ja, die bestellingen zijn gedaan van mijn account', dan wel 'nee, die bestelling zijn niet gedaan'. De formulering met ontkenning ('niet met zekerheid stellen dat ..... niet in mijn bestelhistorie...') komt wat merkwaardig over. Maar geen antwoord dus.

Zou het kunnen zijn dat u heeft gezien dat daadwerkelijk van uw account besteld was?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Niet besteld bij Wish.com, toch pakketjes ontvangen

Ongelezen bericht door renewouters »

yan schreef:
18 sep 2019 10:25
criticus2 schreef:
18 sep 2019 10:15
ik vraag mij even af waarom u die pakketten toch geopend heeft terwijl u niets besteld heeft... en ze zelfs uberhaupt heeft aangenomen..?
Er komen hier wekelijks meerdere pakketten aan, ik weet pas wat het is als ze aangenomen en geopend zijn :roll:
Je ziet toch wie de afzender is? En als het een afzender is die je niet kent (of er staat geen afzender op) niet aannemen. Hoe moeilijk kan het zijn. Het vergt slecht een klein beetje zelf nadenken. En zoveel zal je ook niet bestellen dat je niet meer weet of je nog iets verwacht of niet lijkt me.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Niet besteld bij Wish.com, toch pakketjes ontvangen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je zoveel krijgt gestuurd wat rechtstreeks uit China komt zal er eerst een douane rekening aan vast zitten?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Niet besteld bij Wish.com, toch pakketjes ontvangen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

yan schreef:
18 sep 2019 10:23
eenmalig reactie aan klarna en wish.

"Ik heb voor deze producten geen bestelling geplaatst en betreft dit zodoende een ongevraagde toezending. Derhalve ben ik niet verplicht tot betaling of retourneren. Middels dit bericht wil ik u nog eenmaal de kans geven om mij binnen 14 dagen retourlabels toe te zenden voor het retourneren van jullie producten. Indien retourlabels niet tijdig worden toegestuurd doet u afstand van de producten. Op enige berichtgeving anders dan het toesturen van de gevraagde retourlabels zal niet meer worden gereageerd."

opgelost...
DIT DUS of ze moeten een bewijs hebben dat u per ongeluk toch iets besteld heeft en ik vermoed zomaar dat dat er niet is...

ONgevraagde zendingen mag je volgens de Nederlandse wet gewoon houden trouwens zonder dat daar een betaling tegenover staat!!!

Kan ook zijn dat iemand uw gegevens heeft ingevuld en op uw naam heeft besteld?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Niet besteld bij Wish.com, toch pakketjes ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hawk-Eye schreef:
20 sep 2019 14:14
DIT DUS of ze moeten een bewijs hebben dat u per ongeluk toch iets besteld heeft en ik vermoed zomaar dat dat er niet is...

ONgevraagde zendingen mag je volgens de Nederlandse wet gewoon houden trouwens zonder dat daar een betaling tegenover staat!!!

Kan ook zijn dat iemand uw gegevens heeft ingevuld en op uw naam heeft besteld?
TS geeft zelf al aan deze artikelen bekeken te hebben en zelf ook niet meer weet wat er wel of niet gedaan is. Het zou wel heel toevallig zijn dat iemand die alle gegevens van TS kent en ook de zoekgeschiedenis kent dit besteld heeft.
Het is niet zo dat iemand zich na een bestelling van de domme kan houden (ik zeg nadrukkelijk dat dit niet in dit geval zo hoeft te zijn) en tegen de afzender kan zeggen dat er niets besteld is. Er moet ingelogd worden met inloggegevens, het is dus niet zo dat er zonder account besteld kan worden.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Niet besteld bij Wish.com, toch pakketjes ontvangen

Ongelezen bericht door Sira »

U heeft het verkeerd aangepakt.

Allereerst had u op uw Wish account moeten nakijken of er misschien een huisgenoot is die iets had besteld.

Daarna had u contact op moeten nemen met Klarna, want naar alle waarschijnlijkheid heeft iemand u een hak willen zetten en diegene heeft spullen besteld op uw naam en gekozen voor achteraf betalen middels Klarna.
U had met Klarna kunnen controleren of uw naam (met voorletters) en adresgegevens letterlijk klopten, maar ook uw emailadres, uw telefoonnummer en geboortedatum. Al deze gegevens heeft Klarna namelijk nodig. Ook zien zij wanneer de bestelling is geplaatst etc. etc.

Ik zou dus alsnog op korte termijn contact opnemen met Klarna en uitleggen wat er gaande is.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Niet besteld bij Wish.com, toch pakketjes ontvangen

Ongelezen bericht door Sira »

Theotrucker schreef:
19 sep 2019 14:25
Als je zoveel krijgt gestuurd wat rechtstreeks uit China komt zal er eerst een douane rekening aan vast zitten?
Dat hoeft niet. Ik heb vorige maand voor het eerst bij AliExpress iets besteld. Te weten: 8 horloges bij 6 verschillende leveranciers voor een totaalprijs van € 12,- met gratis verzending :roll:
Vraag me niet hoe dit mogelijk is. Het eerste horloge dat ik ontving, was vanuit Maleisië verstuurd.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Niet besteld bij Wish.com, toch pakketjes ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Sira schreef:
20 sep 2019 17:56
Theotrucker schreef:
19 sep 2019 14:25
Als je zoveel krijgt gestuurd wat rechtstreeks uit China komt zal er eerst een douane rekening aan vast zitten?
Dat hoeft niet. Ik heb vorige maand voor het eerst bij AliExpress iets besteld. Te weten: 8 horloges bij 6 verschillende leveranciers voor een totaalprijs van € 12,- met gratis verzending :roll:
Vraag me niet hoe dit mogelijk is. Het eerste horloge dat ik ontving, was vanuit Maleisië verstuurd.
Bij een rekening van €170,- komt echt de douane om de deur kijken. Boven de €22- moet je gewoon btw betalen en boven de €150,- ook invoerkosten.

sibora
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:50

Re: Niet besteld bij Wish.com, toch pakketjes ontvangen

Ongelezen bericht door sibora »

Sorry maar van dit verhaal kan ik geen soep koken .Weet niet goed hoe die site werkt of wel in winkelwagen of niet . Voor iets te bestellen heb je toch meer dan een handeling te doen. Ik bestel immer via ebay en betaal met paypal en klaar Binnen minuut mail van wat ik besteld heb en mail van betaling . Ik heb nimmer last gehad van firma´s die niet deugen . Als je weer op een site ga zoeken ; neem dan Google Grome, dan kan je grotendeels een pagina vertalen naar Nederlands , dan weet je wat je doet . Als Wish . com zomaar pakjes zouden sturen , moeten er toch nog meer mensen zijn die daar ook last van hebben van ( één persoon ) worden ze niet rijk.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Niet besteld bij Wish.com, toch pakketjes ontvangen

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Ik snap niets van het verhaal. Nog nooit iets kunnen kopen door vooraf te betalen, in mijn geval met PayPal
en je adres gegevens, hoe komen ze daar aan.
Ik krijg het idee......je hebt spullen besteld en wil ze niet betalen....IK kijk heel veel bij Wish.com, om ideeën op te doen. Volgens mij kunnen ze mij nooit iets sturen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Niet besteld bij Wish.com, toch pakketjes ontvangen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij het gaan naar wish.com kreeg ik een scherm voor inloggen via Fake Boek of G Mail....
Dan is jou account reeds in 1x klikken gemaakt.

En ik denk dat daar de fout gemaakt is.
En achteraf betalen voor nieuwe klanten is vragen om problemen.
Klik en kijk en pas na Account kun je snuffelen en als ze dan alle aangeklikte en bekeken maar niet bewust bestelde gelijk gaan leveren...

Het is een misleidende Website die je beter niet kunt bezoeken.
Niet goedkoop en veel duurder dan Ali Express... en net zo traag.

Het probleem is dus het makkelijker Account aan moeten maken voor je iets kunt zien of lezen...
Ik heb veel gezien maar nergens voorwaarden, moest die zelf opzoeken.

Ik kon geen bestelde goederen vinden, en gebruikte een Fake adres van 06 prepaid nummer en niet bestaand adres.
Dit is voor dit soort zaken te testen.
Zonder voorwaarden zou ik als ik iets leuks zou zien toch niets besteld hebben via deze dubieuze manier van zakendoen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Niet besteld bij Wish.com, toch pakketjes ontvangen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Sira schreef:
20 sep 2019 17:56
Theotrucker schreef:
19 sep 2019 14:25
Als je zoveel krijgt gestuurd wat rechtstreeks uit China komt zal er eerst een douane rekening aan vast zitten?
Dat hoeft niet. Ik heb vorige maand voor het eerst bij AliExpress iets besteld. Te weten: 8 horloges bij 6 verschillende leveranciers voor een totaalprijs van € 12,- met gratis verzending :roll:
Vraag me niet hoe dit mogelijk is. Het eerste horloge dat ik ontving, was vanuit Maleisië verstuurd.
Van de container gevallen?

Hanrho
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2019 18:09

Re: Niet besteld bij Wish.com, toch pakketjes ontvangen

Ongelezen bericht door Hanrho »

Kan je überhaupt wel betalen via Klarma bij Wish? Ik heb al een aantal pakketten nooit ontvangen. Krijg dan wel, na de officiële bezorgde, mijn geld terug.

Gesloten