LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] niet leveren door playmasters.co

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
erstinel
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2012 15:57

niet leveren door playmasters.co

Ongelezen bericht door erstinel »

Wie heeft ervaring met kopen via playmasters.co? We hebben vorige week een I pod besteld en betaald, maar er wordt niet geleverd. Ook is het erg lastig om contact te leggen. Bij telefoneren krijg ik contact met een soort telefoondienst die niets met het bedrijf te maken heeft en op mails wordt niet geantwoord.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: niet leveren door playmasters.co

Ongelezen bericht door sjoegel »

Mogelijk ben je opgelicht.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: niet leveren door playmasters.co

Ongelezen bericht door ArneLH »

Waarom blijven mensen ook bestellen bij vage webshops, waarbij het niet eens duidelijk is waar ze gevestigd zijn. Op basis van de gegevens in de algemene voorwaarden heb je te maken met een onderneming uit Cyprus, playmasters.nl staat op naam van Playmasters Europe Ltd., playmasters.co maakt gebruik van een anonieme dienst.

Wat betreft juridische mogelijkheden geldt deze post eveneens voor Cyprus en het VK. Voor de Europese geringe vorderingen en betalingsbevel procedures accepteren de rechtbanken formulieren in Grieks en Engels en zowel per post, e-mail als fax.

erstinel
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2012 15:57

Re: niet leveren door playmasters.co

Ongelezen bericht door erstinel »

Dank je wel Arnel voor je reactie, het is me nog niet helemaal duidelijk wat je nu bedoelt. Normaal gesproken kopen we alleen via Bol.com. Maar ja....achteraf is het altijd gemakkelijk praten.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: niet leveren door playmasters.co

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Hoe heb je betaald?

Paypal bied (zeggen ze) kopersbescherming, en bij creditcard kan je de betaling aanvechten...

mol72
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2012 10:41

Re: niet leveren door playmasters.co

Ongelezen bericht door mol72 »

Hallo Erstinel
Ben benieuwd of je je ipod al ontvangen hebt, ik heb op tien dagen geleden één besteld.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: niet leveren door playmasters.co

Ongelezen bericht door Guardian72 »

mol72 schreef:Hallo Erstinel
Ben benieuwd of je je ipod al ontvangen hebt, ik heb op tien dagen geleden één besteld.
Ik verwacht niet dat hij/zij nog reageert - zelfs op de vraag 'hoe heb je betaald' is er geen antwoord :|

kiretnerd
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 dec 2012 10:40

Re: niet leveren door playmasters.co

Ongelezen bericht door kiretnerd »

Hallo,
ook ik heb besteld bij playmasters.co en ook per IDEAL betaald, echter ook hier geldt, geen reactie op mails, geen reactie op telefonische berichten die je kan achterlaten bij een extern call center.
gisteren eindelijk via de site, online chat aangegaan, en toen gesproken met ene Aniek (die kom je op google ook tegen).
er werd mij gegarandeerd dat de tab2 10.1 die dag, 12-12-2012, verstuurd zou worden, en dat ik in de loop van de avond een track & trace zou ontvangen. Dit is dus niet gebeurt.
zoujuist nogmaals gebeld, en weer een bericht achter gelaten.

Ik snap niet dat zo'n ondeugdelijke webshop nog online kan/mag zijn.
Als je in google zoekt op playmasters (dat deed ik dus achteraf.....) dan kom je één en al ellende tegen, klactenkompas staat er ook al vol mee.

Daarnaast, indien je gerbuik maakt hebt van IDEAL, heb je ook pech, IDEAL heeft namelijk geen kopersbescherming.

ik moet nog even wachten met aangifte doen, omdat mijn bestelling nog niet heel lang geleden geplaatst is, maar ga dit zeker doen.

DUS CONLUSIE, eerst even google, of op mijnpolitie.nl even de betreffende website checken.

en dus zeker NIET bestellen bij playmasters.co

kiretnerd
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 dec 2012 10:40

Re: niet leveren door playmasters.co

Ongelezen bericht door kiretnerd »

@Arnel.H:

dit staat op de website van Playmasters in de algemene voorwaarden:

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Interactive Global Media / Playmasters.co
Haringvlietstraat 30
1316LC – Almere *Geen bezoekadres*
Telefoonnummer: 036-7440445 | Ma- Vrij: 08:00 - 22:00
E-mailadres: [email protected]
KvK-nummer: 39087020
BTW-identificatienummer: NL.1468.71.431.B01

Dus betrouwbaar? toch?

bron

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: niet leveren door playmasters.co

Ongelezen bericht door Barman »

kiretnerd schreef: Ik snap niet dat zo'n ondeugdelijke webshop nog online kan/mag zijn.
Is anders vrij makkelijk uit te leggen.
Het kan, omdat mensen zoals jij pas onderzoek gaan doen als het mis gaat.
Het mag, zolang het niet verboden is.

kiretnerd
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 dec 2012 10:40

Re: niet leveren door playmasters.co

Ongelezen bericht door kiretnerd »

Barman schreef:
kiretnerd schreef: Ik snap niet dat zo'n ondeugdelijke webshop nog online kan/mag zijn.
Is anders vrij makkelijk uit te leggen.
Het kan, omdat mensen zoals jij pas onderzoek gaan doen als het mis gaat.
Het mag, zolang het niet verboden is.
Het kan: Plaats hier mijn klacht, omdat ik het niet vind kunnen, moet ik eerst onderzoek doen voor ik iets bestel?
Met andere woorden, keur jij het goed?
het mag: Dus diefstal is niet verboden?

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: niet leveren door playmasters.co

Ongelezen bericht door ArneLH »

@ kiretnerd: tja wat zal ik zeggen, het BTW-nummer bestaat niet.

kiretnerd
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 dec 2012 10:40

Re: niet leveren door playmasters.co

Ongelezen bericht door kiretnerd »

ArneLH schreef:@ kiretnerd: tja wat zal ik zeggen, het BTW-nummer bestaat niet.
Ik heb geen programma om BTW nummers te controleren.... duh...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: niet leveren door playmasters.co

Ongelezen bericht door Guardian72 »

kiretnerd schreef:
ArneLH schreef:@ kiretnerd: tja wat zal ik zeggen, het BTW-nummer bestaat niet.
Ik heb geen programma om BTW nummers te controleren.... duh...
via www.kvk.nl kan je dat doen - KVK nummer ingeven en dan zie je van wie het is, en of het bestaat.

Maar, dit 'bedrijf' doet dus zaken met een vals KVK nummer - dus economisch delict - dus FIOD inschakelen.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: niet leveren door playmasters.co

Ongelezen bericht door electomonteur »

even makkelijk voor iedereen
via deze link kan je alle eu btw nummers controleren
http://ec.europa.eu/taxation_customs/vi ... ponse.html

gebruik ik ook bij buitenlandse leveranciers

kiretnerd
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 dec 2012 10:40

Re: niet leveren door playmasters.co

Ongelezen bericht door kiretnerd »

Guardian72 schreef: Maar, dit 'bedrijf' doet dus zaken met een vals KVK nummer - dus economisch delict - dus FIOD inschakelen.
Dank je!
Wacht een week, dan geen levering, of geld terug, dan ga ik de FIOD inschakelen. Als ik dat nu al doe, kan ik denk ik helemaal naar mijn geld fluiten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: niet leveren door playmasters.co

Ongelezen bericht door berndv »

Guardian72 schreef:
kiretnerd schreef:
ArneLH schreef:@ kiretnerd: tja wat zal ik zeggen, het BTW-nummer bestaat niet.
Ik heb geen programma om BTW nummers te controleren.... duh...
via http://www.kvk.nl kan je dat doen - KVK nummer ingeven en dan zie je van wie het is, en of het bestaat.

Maar, dit 'bedrijf' doet dus zaken met een vals KVK nummer - dus economisch delict - dus FIOD inschakelen.
Bij de KVK kan je KVK nummers controleren, en het KVK nummer van dit bedrijf is van een actieve onderneming. Het btw nummer is inderdaad niet correct. Je mag een onderneming voeren zonder btw plichtig te zijn en dus een btw nummer te hebben. Dus op zich niet direct een economisch delict, weet alleen niet hoe het zit met het voeren van een vals btw nummer, mogelijk een typefout? En het eventueel heffen van btw zonder btw plichtig te zijn.

Het voeren van een onderneming. Zonder KVK is inderdaad een economisch delict, maar dat is hier dus niet aan de orde.

kiretnerd
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 dec 2012 10:40

Re: niet leveren door playmasters.co

Ongelezen bericht door kiretnerd »

Even ter aanvulling, de factuur voldoet ook aan geen enkele eis, het enig herleidbare wat erop staat is, de naam Playmasters.co
Geen bedrijfsgegevens, zoals KVK, BTW etc.etc. Weet niet of dat een delict is, maar het mag niet.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: niet leveren door playmasters.co

Ongelezen bericht door Barman »

kiretnerd schreef: Het kan: Plaats hier mijn klacht, omdat ik het niet vind kunnen, moet ik eerst onderzoek doen voor ik iets bestel?
Met andere woorden, keur jij het goed?
het mag: Dus diefstal is niet verboden?
Als jij het geen probleem vindt om je geld kwijt te raken en geen product te krijgen, dan hoef je wat mij betreft geen onderzoek te doen. Vindt je dat wel een probleem dan is onderzoek toch echt wel een aanrader.

Zeg ik ergens dat ik het goedkeur?

Het mag omdat iedereen een website mag openen om producten te verkopen. Niet leveren en geen geld terugbetalen mag natuurlijk niet, maar op dat moment zijn er al genoeg mensen ingestonken om het zeer winstgevend te maken.
Nu kan je stellen dat je wordt opgelicht, maar feit is ook dat je je laat oplichten. Als er niet zo veel mensen waren die zonder enige vorm van onderzoek bij dit soort websites iets kopen omdat het zo lekker goedkoop is, zouden er veel minder van dit soort websites bestaan.

kiretnerd
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 dec 2012 10:40

Re: niet leveren door playmasters.co

Ongelezen bericht door kiretnerd »

Barman schreef: Nu kan je stellen dat je wordt opgelicht, maar feit is ook dat je je laat oplichten. Als er niet zo veel mensen waren die zonder enige vorm van onderzoek bij dit soort websites iets kopen omdat het zo lekker goedkoop is, zouden er veel minder van dit soort websites bestaan.
De TAB2 10.1 was hier net € 20,- goedkoper, dus lekker goedkoop valt ook wel mee, wel goedkoper om de keus te maken hem daar te bestellen.
En als consument sta je dus nergens in dit soort gevallen. het enige wat je kan doen is je klacht melden op dergelijke forums als deze, en vervolgens na 30 dagen een brief sturen, en vervolgens dan weer 30 dagen wachten of je geld dan al terug gestort is. Dan ben je 2 maanden verder, dan kun je aangifte gaan doen. Waar overigens niet altijd, zeker niet gelijk, iets mee gedaan wordt.
Nee Nederland is dan het land waar je makkelijk opgelicht kan worden. Gewoon omdat het kan... (mag niet, maar daar gebeurt toch niets mee)

Gesloten