LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Omzetten Marktplaatsaccount van privé naar zakelijk

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
henk.pieters
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jul 2019 11:20

Omzetten Marktplaatsaccount van privé naar zakelijk

Ongelezen bericht door henk.pieters »

Goedenmorgen,

Ik ben van plan om een prive Marktplaats account om te zetten naar een zakelijk Marktplaats account, Marktplaats extra,
Helaas kan ik op de Marktplaats website niets vinden, of het mogelijk is dat het account wordt omgezet van prive naar zakelijk, m.a.w. dat alle gegevens blijven zoals ze tot nu toe zijn, of dat je een compleet nieuw account moet aanmaken.
Dus nieuwe naam, weer beginnen op nul.
Helaas is de chat functie van Marktplaats niet aan te raden, heb geprobeerd om dit in de chat te vragen aan een "medewerker", maar gesprek was van MP kant zo gescript en nietszeggend, dat ik er geen appeltaart van kon bakken....
Wie heeft het antwoord voor mij?
Alvast bedankt voor de moeite!
Laatst gewijzigd door Radar op 22 jul 2019 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Omzetten Marktplaatsaccount van privé naar zakelijk

Ongelezen bericht door rvjapio »

ze geven zelf https://www.marktplaatszakelijk.nl/ aan waar u het allemaal zou moeten kunnen vinden.

henk.pieters
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jul 2019 11:20

Re: Omzetten Marktplaatsaccount van privé naar zakelijk

Ongelezen bericht door henk.pieters »

De video die niet werkt bedoel je?
Het gaat mij niet om het vinden...ik weet echt wel hoe ik een prive of zakelijk account aan moet maken.....dat is mijn vraag ook niet.
Nogmaals mijn vraag is, simpel en eenvoudig, kan ik van een prive account een zakelijk account maken, met behoud van naam, aantal jaren op MP enz enz.
Door verwijzen naar een MP link met een niet werkende video....tja dat is goed bedoeld helpt niet, net zoals chatten met MP niet helpt.
Lijkt me toch niet heel erg moeilijk om deze vraag te beantwoorden, met een simpel ja of nee.
Hier of via de MP chat, maar goed dat zijn net als post.nl bots die werken, en dat schiet niet op dus.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Omzetten Marktplaatsaccount van privé naar zakelijk

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De video afspelen werkt wel.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Omzetten Marktplaatsaccount van privé naar zakelijk

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik zie niet echt een probleem om een nieuw zakelijk account te openen. Een jarenoud privé account (waar nooit iets mee is gedaan) zo mogelijk onterecht als betrouwbaar jarenoud bedrijf over kunnen komen.

Blijft overeind dat wanneer u dat toch wenst u bij marktplaats moet zijn.

henk.pieters
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jul 2019 11:20

Re: Omzetten Marktplaatsaccount van privé naar zakelijk

Ongelezen bericht door henk.pieters »

crazyme, Een jarenoud privé account (waar nooit iets mee is gedaan) zo mogelijk onterecht als betrouwbaar jarenoud bedrijf over kunnen komen.
Lees mijn bericht, het gaat niet om een ongebruikt account, maar een actief prive account...
Marktplaats is hier onduidelijk over.

Zou fijn zijn, als iemand zou reageren, die weet of dit kan/dit heeft gedaan.
En ook eerst de vraag goed leest, en dan reageert.
De vraag is simpel, en het zou fijn zijn als er iemand reageert met kennis van zaken......

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Omzetten Marktplaatsaccount van privé naar zakelijk

Ongelezen bericht door sephora30 »

Heb je al gebeld? En de video speelt idd gwn af.


Direct contact met onze klantenservice

088 008 26 26
Bereikbaar: maandag t/m vrijdag 08:30 - 18:00
en zaterdag 10:00 - 16:00

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Omzetten Marktplaatsaccount van privé naar zakelijk

Ongelezen bericht door renewouters »

Gewoon een nieuw zakelijk account aanmaken en die alleen voor zakelijke transacties gebruiken. En dan kan je je bestaande particuliere account voor particuliere transacties blijven gebruiken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Omzetten Marktplaatsaccount van privé naar zakelijk

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb geen idee , maar als u een nieuw zakelijk account aanmaakt kunt u in uw privé account d.m.v 1 zinnetje ook verwijzen naar uw zakelijk account.
De potentiële kopers zien dan dat u sowieso al zoveel jaren op MP actief bent.
Misschien vindt u dat een optie ? Of is dit een raar idee ?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Omzetten Marktplaatsaccount van privé naar zakelijk

Ongelezen bericht door crazyme »

henk.pieters schreef:
22 jul 2019 23:09
crazyme, Een jarenoud privé account (waar nooit iets mee is gedaan) zo mogelijk onterecht als betrouwbaar jarenoud bedrijf over kunnen komen.
Lees mijn bericht, het gaat niet om een ongebruikt account, maar een actief prive account...
Marktplaats is hier onduidelijk over.

Zou fijn zijn, als iemand zou reageren, die weet of dit kan/dit heeft gedaan.
En ook eerst de vraag goed leest, en dan reageert.
De vraag is simpel, en het zou fijn zijn als er iemand reageert met kennis van zaken......
Of een privé account nu veel of weinig wordt gebruikt maakt in de geschetste situatie natuurlijk niet uit.

Jammer dat u niet snapt wat ik bedoel en direct zo overtrokken reageert.

Ik heb uw vraag wel degelijk gelezen en begrepen, u heeft dat met mijn reactie overduidelijk niet.

Bij mij speelt de video overigens ook gewoon af....

henk.pieters
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jul 2019 11:20

Re: Omzetten Marktplaatsaccount van privé naar zakelijk

Ongelezen bericht door henk.pieters »

Heb je al gebeld? En de video speelt idd gwn af.


Direct contact met onze klantenservice

088 008 26 26
Bereikbaar: maandag t/m vrijdag 08:30 - 18:00
en zaterdag 10:00 - 16:00


mmmm als je voor MP werkt, kun je de vraag toch beantwoorden.....waarom zo moeilijk doen....mijn vraag kan met een simpel ja of nee beantwoord worden.

En voor degene die vindt dat ik overtrokken reageer, is ook een mening, maar voor de zoveelste keer, mijn vraag is simpel, begrijpend lezen. Het was een nietszeggend antwoord, met geen enkele relatie naar mijn vraag.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Omzetten Marktplaatsaccount van privé naar zakelijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@henk Pieters

Het antwoord is nee.



Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Omzetten Marktplaatsaccount van privé naar zakelijk

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nee

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Omzetten Marktplaatsaccount van privé naar zakelijk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het zou mij sterk lijken dat het zou kunnen. Het zal wat zijn dat je de positieve recensies van de privé account zakelijk ingezet kunnen worden.
U zal er ongetwijfeld goede bedoelingen mee hebben, maar er is een handel is marktplaatsaccounts.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Omzetten Marktplaatsaccount van privé naar zakelijk

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Over moeilijk doen gesproken. Iemand geeft je een link, "video speelt niet af". Iemand geeft je tel. nrs., "als je voor MP werkt". Als je naar klanten toe net zo snauwerig reageert als hier, kun je vlg mij de moeite van het aanmaken van een zakelijk account besparen.

Mijn antwoord is ook nee en daar achter aan: zoek het lekker zelf even uit.

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Omzetten Marktplaatsaccount van privé naar zakelijk

Ongelezen bericht door Erthanax »

henk.pieters schreef:
23 jul 2019 08:08
Heb je al gebeld? En de video speelt idd gwn af.


Direct contact met onze klantenservice

088 008 26 26
Bereikbaar: maandag t/m vrijdag 08:30 - 18:00
en zaterdag 10:00 - 16:00



mmmm als je voor MP werkt, kun je de vraag toch beantwoorden.....waarom zo moeilijk doen....mijn vraag kan met een simpel ja of nee beantwoord worden.

En voor degene die vindt dat ik overtrokken reageer, is ook een mening, maar voor de zoveelste keer, mijn vraag is simpel, begrijpend lezen. Het was een nietszeggend antwoord, met geen enkele relatie naar mijn vraag.
Met alle respect, volgens mij is het antwoord van sephora30 een perfecte toepassing van het "oude Chinese spreekwoord": Geef een man een vis, dan eet hij een dag. Leer een man vissen, dan eet hij zijn hele leven.

Ook bij mij speelt de video overigens gewoon af, op drie verschillende apparaten (Android, iOS, Windows).

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Omzetten Marktplaatsaccount van privé naar zakelijk

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bij mij speelt hij ook af, maar dat is ook niet belangrijk voor een verwend kind.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Omzetten Marktplaatsaccount van privé naar zakelijk

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beste Henk,

Als ik een bedrijf zie dat 10 jaren bestaat verwacht ik geen nieuweling die alles nog moet leren, ook enige misleiding vind ik dat.
De KVK gegevens en marktplaats kloppen dan niet.

En als je bedrijf sneuvelde of verkocht word, ben je alles kwijt.
Als je gegevens bedrijf vermelde dus naast de marktplaats datum opricht datum bij KVK is dat voor mijn betrouwbaarder.
Zoals een winkel in duur pand naar online webshop in schuur achter de woning ging, van centrum naar buiten bebouwde kom,
en nu succesvoller is dan ooit, lagere kosten en prijzen en ik ging nooit iets halen met parkeertarieven in n Amsterdam...

Ook heb zowel ik als deze ondernemer een Euro 2 voertuig waarmee we beide niet naar zijn stenen winkel mochten!
Vele online winkels raken de lage prijzen van opkopers en hun manier van handelen zat en gaat d retouren zelf verkopen,
dan heb je 12 jaren oude webshop met verse marktplaats, niets mis mee.

Zelf ervaring met sluiten online winkel, na verkoop goede deel bleef ik met voorraad die niemand wilde en bleef hiermee zitten.
Opkoper bood voor ongeveer 3 vrachtwagens vol €5000,- Ex BTW.
Nu zit ik al boven de €60.000,- via marktplaats en 2/3 weg dus zou rond de €80.000,- uitkomen in 2¼ jaren handelen....

Ik zou niet graag dit via privé adres doen, dan is mijn oude meubels in huis ook bij zakelijke en betaal ik over alles 21% BTW en nu weet ik hoeveel die opkoper toen te laag bood.
De Be Lastig...Dienst wil dat je bedrijf en privé apart houd dus vooral nooit overzetten.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Omzetten Marktplaatsaccount van privé naar zakelijk

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Komkommer dat was duidelijke uitleg ja of nee. Dat miste Henk nog.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Omzetten Marktplaatsaccount van privé naar zakelijk

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Nee, en ook geen Misschien, de Be Lastig Dienst wil dan je privé verkopen ook zakelijk afhandelen!

Gesloten