LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterecht advertentiekosten Omega Graphic Solutions BV

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
sayra.kobessen
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2018 15:49

Onterecht advertentiekosten Omega Graphic Solutions BV

Ongelezen bericht door sayra.kobessen »

Geachte lezer,

Vandaag zijn wij (Rolflex Nederland BV, verkoop industriële deuren) benaderd door Omega Graphic Solutions BV uit Arnhem.

Wij zijn gebeld om toestemming te geven voor een advertentie in een kinderkleurboek voor zieke kinderen, het zou eenmalig zijn, maar tijdens het gesprek werd geprobeerd er nog een aantal keren bij te krijgen. Diegene die de telefoon opnam, wist er niets van en heeft dit ook afgehouden. Ook werd gevraagd de drukproef van de advertentie goed te keuren, deze zou doorgestuurd worden.

Toen de mail verscheen met in de bijlage een opdrachtbevestiging, bleek hierbij dat het om een advertentieplaatsing van 10 keer zou gaan, wat neer zou komen op een totaalbedrag van zo'n €7.000,-.

Wij zijn echter nooit benaderd om de adverteren in een kleurboek voor zieke kinderen, daarbij zouden we nooit toestemmen in een opdracht van 10x adverteren. Door in het telefoongesprek in te zetten op meerdere plaatsingen, lijkt de mail voor 1x legitiem, maar als je verder kijkt blijkt het een oplichterspraktijk te zin. Wij willen u hiermee dan ook waarschuwen voor Omega Graphic Solutions BV uit Arnhem en goed op te letten wanneer gebeld wordt of mail ontvangt!

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Onterecht advertentiekosten Omega Graphic Solutions BV

Ongelezen bericht door yan »

In ieder geval absoluut niks gaan betalen: bedankt voor de waarschuwing!

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Onterecht advertentiekosten Omega Graphic Solutions BV

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dit oplichting truukje gaat al jaren rond.
Ik heb nog nooit zo'n boekje in een ziekenhuis zien liggen. Dus er wordt vaak helemaal niets uitgegeven.
Vaak wordt je op een druk moment gebeld en zullen ze een drukproef faxen (nu mailen) ter controle.
Als je er 1 keer bent ingetrapt zul je vaker worden gebeld.
Opvallend is dat de drukproeven van meerdere aanbieders gelijk zijn (incl. vaak spelfouten)
In ieder geval de drukproeven niet terug sturen!!!!

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Onterecht advertentiekosten Omega Graphic Solutions BV

Ongelezen bericht door marnix »

wordt?

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Onterecht advertentiekosten Omega Graphic Solutions BV

Ongelezen bericht door Erthanax »

Over type- en spelfouten mogen/moeten we niet zeuren vindt de moderatie.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Onterecht advertentiekosten Omega Graphic Solutions BV

Ongelezen bericht door marnix »

Ik begon niet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Onterecht advertentiekosten Omega Graphic Solutions BV

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het gaat hier om zogenaamde acquisitiefraude. Bedrijven en ZZP 'ers moeten hier zeer alert op zijn. Meld het ook bij de Fraudehelpdesk.

https://www.kvk.nl/advies-en-informatie ... tiefraude/

daan1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2018 10:03

Re: Onterecht advertentiekosten Omega Graphic Solutions BV

Ongelezen bericht door daan1975 »

Ook hier ben ik benader en bedonderd door hun,

helaas 1 termijn overmaakt omdat ik geloofde in hun verhaal, en bang was voor de consequentie financieel,
hun kwamen met een advertentie afspraak van 830 euro welke ik nooit akkoord zou geven. gezien het bedrag

eerst ging het in mijn gedachten om 1 plaatsing maar later bleek het om 10 plaatsingen te gaan echt een absurd bedrag.

helaas via mail onder licht ongenoegen nog akkoord gegeven voor de 2 volgende termijnen maar als ik het hier zo lees komt
dat boekje helemaal niet uit. dus ben nu van plan de andere termijnen gewoon niet te voldoen.
ik denk dat het bij wat modder gooien gaat blijven. maar dat ze het nooit aanhangig kunnen maken. of denkt iemand hier daar anders over ? misschien wat advies ?

mvg Daniel de smet ondernemer uit Harderwijk

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Onterecht advertentiekosten Omega Graphic Solutions BV

Ongelezen bericht door yan »

helaas 1 termijn overmaakt omdat ik geloofde in hun verhaal, en bang was voor de consequentie financieel,
Dat is niet egt handig.
Van een ondernemer mag je toch verwachten dat die zich niet zo snel laat bangmaken door dit soort oplichters.

Gewoon aangeven dat je de rest niet gaat voldoen en dat je het onterecht overgemaakte bedrag gaat terugvorderen. Zeker niks meer betalen

Gesloten