LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onverwachte invoerkosten bij Nederlandse webwinkel

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ThomMollinga
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2020 15:32

Onverwachte invoerkosten bij Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door ThomMollinga »

Ik gok dat het een voorbeeld van Dropshipping is, maar wat te doen als een pakketje, besteld bij een Nederlandse webwinkel, zonder enige melding van zending vanuit het buitenland, toch ineens uit China blijkt te komen en rechtstreeks thuisbezorgd gaat worden? Het is nog onderweg, maar ik weet nu al dat ik voor invoer- en inklaringskosten kom te staan waarover ik niet ben geïnformeerd bij de aankoop.
Toen ik doorhad dat mijn zending uit China onderweg was, heb ik meteen contact gezocht met de verkoper (die een postadres in Utrecht heeft), en vervolgens krijg ik onderstaande als antwoord:

***
Hallo daar,

Bedankt om contact op te nemen!

Houd er rekening mee dat de betaling de kosten van het product en de verzendkosten omvat. Voor de afhandeling van de douanekosten en de invoerkosten dient u contact op te nemen met uw lokale autoriteiten.

Voel je vrij om ons te bereiken als je andere problemen hebt.

Met vriendelijke groet
***

Ik voel me echt opgelicht :(

Lady1234
Berichten: 27118
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onverwachte invoerkosten bij Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En hoe hoog is het bedrag van de aankoop?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Onverwachte invoerkosten bij Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door mahadma »

Dit is hèt schoolvoorbeeld van een dropshipper. EERST lezen wat er in de voorwaarden staat van de verkoper waaronder KvK nummer, tel nummer adres enz.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Onverwachte invoerkosten bij Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door hebra98 »

Stond dit er niet bij op "welke website" ?

ThomMollinga
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2020 15:32

Re: Onverwachte invoerkosten bij Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door ThomMollinga »

mahadma schreef:
13 jul 2020 15:55
Dit is hèt schoolvoorbeeld van een dropshipper. EERST lezen wat er in de voorwaarden staat van de verkoper waaronder KvK nummer, tel nummer adres enz.
Bedankt voor dit extreem behulpzame en empatische bericht!

Lady1234
Berichten: 27118
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onverwachte invoerkosten bij Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geef liever antwoorden op de vragen. Wat kostte het en welke webshop.

ThomMollinga
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2020 15:32

Re: Onverwachte invoerkosten bij Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door ThomMollinga »

hebra98 schreef:
13 jul 2020 15:57
Stond dit er niet bij op "welke website" ?
Nee, de website (https://baresocks.nl/) lijkt een volledig Nederlands gerunde webshop te zijn. Compleet met recensies, een Nederlands adres.
€ 30 inclusief verzending. En met name de verzendkosten van € 2,95 geven het vermoeden dat het lokaal verzonden wordt.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Onverwachte invoerkosten bij Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:

Het is nog onderweg, maar ik weet nu al dat ik voor invoer- en inklaringskosten kom te staan waarover ik niet ben geïnformeerd bij de aankoop.

Hoezo weet u dat nu al. Invoerrechten en inklaringskosten worden geheven ver de waarde van het produkt zoals het in China kost en niet de prijs op de dropship website

Voorbeeld in advertentie dropshipper een horloge van 129,00 euro voor 49,95. Als dat zo was inklaringskosten. Echter dit horloge koste bij Ali 12.95 Euro dus geen inklaringskosten. Ik had namelijk dat zelfde horloge al eens rechstreeks bij Ali besteld

ThomMollinga
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jul 2020 15:32

Re: Onverwachte invoerkosten bij Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door ThomMollinga »

henk51 schreef:
13 jul 2020 16:06
TS schreef:

Het is nog onderweg, maar ik weet nu al dat ik voor invoer- en inklaringskosten kom te staan waarover ik niet ben geïnformeerd bij de aankoop.

Hoezo weet u dat nu al. Invoerrechten en inklaringskosten worden geheven ver de waarde van het produkt zoals het in China kost en niet de prijs op de dropship website

Voorbeeld in advertentie dropshipper een horloge van 129,00 euro voor 49,95. Als dat zo was inklaringskosten. Echter dit horloge koste bij Ali 12.95 Euro dus geen inklaringskosten. Ik had namelijk dat zelfde horloge al eens rechstreeks bij Ali besteld
Dat is wel een goed punt. Als de waarde inderdaad lager is, dan kan het zomaar zijn dat er geen kosten bij komen. Afwachten dus... Dank voor je reactie

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Onverwachte invoerkosten bij Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door Theotrucker »

€ 5,25 1%OFF | Unisex Strand Sokken Schoeisel Geen-Slip Anti-Slip Ademende Teen Sokken Blote Voeten Zwemmen Water Running HPPE Sok voor Kinderen Mannen Vrouwen
https://a.aliexpress.com/_dU5GPNH

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Onverwachte invoerkosten bij Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik kan ze terugvinden op Ali voor € 4,95 per paar, free shipping (ook dropshipping :o )
Maar kan imitatie zijn, natuurlijk :evil:

ZeerPrivé
Berichten: 5449
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Onverwachte invoerkosten bij Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Theotrucker schreef:
13 jul 2020 16:16
€ 5,25 1%OFF | Unisex Strand Sokken Schoeisel Geen-Slip Anti-Slip Ademende Teen Sokken Blote Voeten Zwemmen Water Running HPPE Sok voor Kinderen Mannen Vrouwen
https://a.aliexpress.com/_dU5GPNH

Dat kunnen nooit dezelfde zijn, want Baresocks zijn hoogstpersoonlijk door Gary bedacht. :roll: :mrgreen:

Fantastische site trouwens, behalve een bestel- en betaalbutton, staat er alleen nog wat flauwekul op.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Onverwachte invoerkosten bij Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door Brahms »

mahadma schreef:
13 jul 2020 15:55
Dit is hèt schoolvoorbeeld van een dropshipper
Eigenlijk uit niets blijkt dit een Nederlandse webwinkel te zijn. Het enige Nederlandse is een adres in een portiekwoning aan het Europaplein te Utrecht. Geen telefoonnummer, geen KvK nummer.
Bijna alle info op de site in het Engels, en een aangegeven levertijd van 2 weken.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Onverwachte invoerkosten bij Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door hebra98 »

Dus, vermoedelijk over vele weken.... op de inklaring zal staan... Socks Value €10, free shipping, o.i.d.
en €22 is de grens...voor invoerrechten.

ojee, weer een Ali gebruiker erbij :lol:

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Onverwachte invoerkosten bij Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door alfatrion »

En of is dit een Nederlandse webwinkel. Er is een Nederlands domeinnaam, Nederlandse tekst op de hoofdpagina, Nederlandse wet en de tekst in de FAQ gaat o.a. over Belgische klanten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Onverwachte invoerkosten bij Nederlandse webwinkel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Eerst maar eens afwachten of je iets binnenkrijgt. Als je 30 euro hebt betaald dan hoef je vermoedelijk geen invoerrechten te betalen. Dan moet er sprake zijn van meer dan 22 euro incl. verzending. De totale Ali waarde zal daar wel onder zitten.

Je hebt toch wel met Paypal betaald en niet met iDeal? Als je dat laatste hebt gedaan, ben je je geld waarschijnlijk kwijt.

Gesloten