LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht op Marktplaats.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
sija

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door sija »

pas heb ik wat artikelen via marktplaats verkocht en dat is zeer goed gegaan en weet veel mensen die zelfs scooters kopen via marktplaats .
Je moet nooit via rembours betalen en als je niet wilt dat er mensen bij je aan huis kopen spreek dan op een parkeerplaats af. mijn oom verkoopt al zijn huisraad en gaat gewoon met een karretje op de parkeerplaats staan dit gaat altijd goed. verder wil ik zeggen dat er mensen zijn die geen telefoon erbij zetten dit vind ik raar als ik verkoop zet ik zelfs m'n eigen adres erbij en dan weet je als koper algauw of het goed gaat. Verder wil ik zeggen dat mensen eerst moeten nadenken voor dat ze geld overmaken want de meeste keren gaat het wel goed

lieuwe

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door lieuwe »

als je bent op gelicht via marktplaats en alle voorzorg maatregelen hebt genomen om op echtheid te controleren voor dat je betaald en dan na twee dagen blijkt dat het gestolen is en dan aangifte doet ben je het gekochte en je geld kwijt.
als je dan met de politie probeert achter de gegevens van de adverteeerder bij marktplaats aankomt laten ze je gewoon in de kou staan en geven nog niet eens een berichtje aan de politie waardoor justitie ook heel weinig kan beginnen.

mvgr. Lieuwe

JJC

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door JJC »

Het is zo zonde dat er mensen tussen zitten die de boel belazeren, koop/verkoop zelf ook op marktplaats en ik zou het nog geen eens durven om mensen zo geld afhandig te maken......dan ben je echt laag bezig.

debaser

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door debaser »

ok, na lang touwtrekken heeft de persoon in kwestie toegegeven ons opgelicht te hebben .. het geld is weg (aan huur en schuld aflossingen) en ze heeft geen mogelijkheid om geld te lenen om ons terug te betalen ... dit wil ze over een gespreide periode doen ... maandelijks een bedrag ... ik ben inmiddels in contact met 2 andere gedupeerden en zij onderhouden intensief email contact.. de verkoopster antwoord ook op onze mails ... we hebben haar adres / giro nummer / adres van ouders / ip adressen / email adressen e.d.

nu zegt zij bij schuldsanering ingeschreven te staan en dreig ook ons daar bij op tegeven als wij niet akoord gaan met haar deal - gespreide terug betaling - ze draait de zaak dus weer om ...

we hebben helemaal geen zin in een gespredie betaling .. want wie zegt dat ze dit wel nakomt. na al de leugens.

ook als we aangift doen zal ze het bij scguld sanering aangeven..

overigens kan ik haar niet in de database van schuldsanering vinden.
(http://www.wsnp.rvr.org)

wie kan ons meer informatie geven over hoe te handelen en het beste / snelste onze totaal 2100,- terug te krijgen.

als ik haar geld nu accepteer ga ik in feite akkoord met haar deal ... zou dat de aangifte bij politie bemoeilijken ?

graag respons !

alvast bedankt
Daniel Apituley

Kritisch

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Kritisch »

Geloof je echt serieus dat er persoonlijk gegevens van mensen die in de WSNP zitten op het internet staan????? Ik dacht het toch niet!! Ik denk dat je 2 opties hebt: of je gaat akkoord met gespreide betalingen of je doet aangifte. Alleen zal de politie er waarschijnlijk helaas niets aan doen. Ik wens je veel sterkte en succes. :roll:

debaser

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door debaser »

ook op rechtspraak.nl kan je in rechtsuitspraken zoeken en daar staat ze niet in, maar euhm als ik aangifte ga doen is daar snel genoeg achter te komen.

uit het feit dat ze continu contact houdt lijkt het me wel dat we alle over haar verzamelde informatie correct is ... anders had ze na het geld ontvangen te hebben, wel niet laten horen ..

@ kritisch
ik ben op het politie bureau geweest voor informatie .. en volgens hen kan ik gewoon aangifte doen van oplichting, dus ik weet niet waaroom jij denkt dat ze er niets aan zullen doen.

thea
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2004 21:29

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door thea »

heb je geen rechtsbijstandverzekering??
ik heb toen ik opgelicht ben geinformeerd bij mijn verzekering en deze begonnen er niet aan omdat er een limiet bedrag is van 125,- euro en ik zat eronder.
ook als je evt nog schrijven van haar of hem hebt neem dit dan gewoon mee, ook evt. mails uitprinten, dan kan een rechtsbijstandverzekering je wel helpen denk ik, probeer t anders gewoon ff door te bellen evt met je tussen persoon, wie weet kunnen hun dit van je over nemen. succes!!!!!

Gast

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Gast »

Geloof je echt serieus dat er persoonlijk gegevens van mensen die in de WSNP zitten op het internet staan????? Ik dacht het toch niet!!

Als je nou gewoon even op die site kijkt, dan zie je dat je de gegevens kan vinden, en hoef je de waarheid niet te ontkennen.

debaser

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door debaser »

als ze in een gemeente-schuld sanerings programma zit kan ik het niet vinden op die site ...

@kritisch
gegevens staan inderdaad gewoon in een vrij toegankelijk register ...
ook op rechtspraak.nlstaan uitspraken compleet met persoonsgegevens

@thea

waar ging het precies bij jouw om .. ik snap je niet helemaal ..
je kan me mailen op het adres aan het begin van dit topic..

marianne le bruyn

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door marianne le bruyn »

wij zijn ongeveer 6 weken geleden opgelicht op marktplaats met een caravan en weet het al we moesten beter uitkijken maar nu staat rooze er weer op met 2 caravans en niemand kan er wat aan doen heb marktplaats getipt doen niets ik heb de politie van soesterberg gebeld en die doen ook niets hij koop caravans op waar ongelukken mee gebeurt zijn knap ze op en verkoopt ze en dan reageert hij niet meer niet op gsm en ook niet op mail wie kan mij helpen mag tog niet waar zij dat zo iemand zijn gang zo maar kan gaan

bianca301

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door bianca301 »

Ik ben er dus ook ingetrapt. Ik heb eerst 180 euro overgemaakt voor een telefoon die ik dus nooit heb gekregen. Het enige verschil is is dat ik wel de gegevens van mijn oplichter heb. Ik heb namelijk een wester union money transfer gedaan. Dan moet je naar de postbank met je legitimatie en gegevens van de ander en diegene kan dan diezelfde dag nog met zijn gegevens en legitimatie het geld ophalen bij zijn bank. Ik heb dus zijn adres, legitimatiegegevens en telefoonnummer. Maar als de politie hier niks mij doet wat heb ik hier dan aan?? Ik kan moeilijk van lelystad (mijn woonplaats) naar groningen (zijn woonplaats) gaan en daar voor de deur gaan staan?? Of wel.
Maar kijk uit. Ik heb het over Jonas van 't klooster uit groningen. Hij verkoopt samsung e700 telefoons voor 180 euro. Hij werkt zogenaamd bij telfort. Zijn emailadres is [email protected]

Karin9988

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Karin9988 »

Hoi, wij doen al een paar jaar zaken via marktplaats. En tot nu toe is het op 1 keer na altijd goed gegaan. Wel gaan we voor dingen die niet of moeilijk te versturen zijn wel naar de verkopers toe. En inderdaad dit resulteert erin dat we vanuit Wolvega Friesland eens een keer naar Den Haag hebben moeten rijden. Maar voor de kleine dingen onder de €50,-laten we alles gewoon versturen. Eerst geld overmaken en daarna het gekochte krijgen. Zoals gezegd is het 1 keer fout gegaan. We hebben een stel tafelpoten verkocht en als pakket bij de TPG Post verstuurd. Volgens Ron en Lana (kopers) zeggen was het geld al overgemaakt, maar dit konden we op onze rekening nog niet zien. Toch maar opsturen vast. (ong 3 maand terug) En tot op heden hebben we het geld nog niet ontvangen. Op e-mails word niet gereageerd en een telefoonnummer hebben we niet kunnen achterhalen. Jammer, maar intussen staan er nog de nodige advertenties van mij, dus als je nog iets zoekt .... :D We hopen dat dit een eenmalige vergissing van Ron en Lana is, maar als je het neit vertrouwd dan heb ik hun e-mail en adres nog wel.
Groetjes Karin uit Wolvega

Gast

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Gast »

Ik koop regelmatig en verkoop af en toe ook op marktplaats en ik heb nog nooit problemen gehad. Hier wat tips voor de aspirant marktplaatskopers waar ze misschien iets aan hebben.

Reageer alleen op advertenties waar een foto bijstaat. Ik heb tot nu toe zelf nog nooit iets NIET ontvangen. Zodra er echter veel hetzelfde (merk)kledingsstuk wordt aangeboden in diverse maten bij 1 adverteerder of de advertentie verwijst door naar een andere site of internetwinkeltje waar veel items worden aangeboden wees dan erg voorzichtig en alert. Dit kan wijzen op oplichting.

Ik maak bedragen tot ongeveer 15 euro gewoon vooraf over naar particulieren die kleding, een cd ofzoiets dergelijks aanbieden op marktplaats. Als het dan onverhoopt toch een keer misgaat blijft de schade beperkt (maar het is mij dus gelukkig nog nooit overkomen). Degene die iets verkoopt loopt immers net zoveel risico dat jij niet betaald na ontvangst van het item dus enig begrip voor vooraf betalen van kleine bedragen aan de verkopende partij lijkt mij op zijn plaats.

Bij grotere bedragen moet je natuurlijk NOOIT zomaar geld overmaken zeker niet als het om (digitale) camera's software, computers en dat soort dingen gaat dan vraag je om problemen. Ik vind het persoonlijk dan ook een beetje dom van mensen die geld overmaken zonder de camera of computer eerst zelf te zien en te testen. Dan weet je pas of het item ook daadwerkelijk bestaat en of alles wel naar behoren werkt. Dat soort dingen moet je altijd persoonlijk ophalen. Als de adverteerder dat niet wil, pech voor de verkoper, dan gewoon geen zaken met die person doen.

Ik hoop dat mensen hier iets aan hebben.
groetjes
van een fanatieke marktplaatsbezoeker

Gast

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom ga je daar niet wonen ,is net een plaats voor jou.!!!Ik koop er nooit.!!!

Gast

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben helaas ook opgelicht bij marktplaats. Contact met ene klaas Veenstra was goed tot ik betaalde ( € 145) voor een Ipaq. Ik ben nu 2 wken verder en nog niks ontvangen.

Ik has ook vorige week de bank gebeld voor een terugboeking. Nou echt niet dat ze mee werken. Je krijgt te horen dat je maar geen geld had moeten overmaken.

Dus gewoon niet meer kopen daar!!!

[/i][/u][/b]

Gast

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Gast »

Ik has ook vorige week de bank gebeld voor een terugboeking. Nou echt niet dat ze mee werken.
Logisch. Waarom zouden ze? Jij hebt zelf betaald, daar is niks mis mee.

Als je in de winkel met een briefje van 50 betaalt, dan ga je zeker ook naar de Nederlandse Bank als je je geld terugwilt omdat je bent opgelicht?

hans63
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 nov 2005 20:04

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door hans63 »

Als ik iets wil kopen, vraag ik in een emailtje even naar het vaste telefoonnummer en de naam- en adresgegevens. Als de aanbieder daar moeilijk over doet, weet je eigenlijk wel wat voor vlees je in de kuip hebt. Uiteraard geef ik als aspirant koper ook mijn gegevens even door.

Kan je altijd even een bezoekje brengen als een partij zich niet aan zijn/haar woord houdt.

Chopper
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:56

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Chopper »

Ik ben een keer opgelicht. Eigen schuld trouwens. Ik moest eerst versturen (hij had het druk met zijn HBO-opleiding, dat ik daar ingetrapt ben...) en daarop ben ik in mijn naieviteit vegeten zijn adresgegevens te bekijken. Het bleek namelijk om een leegstaand huis te gaan met een externe brievenbus (ben zelf poolshoogte gaan nemen). De postbode bezorgt daar blijkbaar ook gewoon.

Hierna vraag ik altijd referenties die ik naga, en vraag ik om adresgegevens etc. Als ik een mobiel nummer krijg, bel ik het de huistelefoon om de boel te controleren. Als het DAN nog steeds fout gaat, heb je tenminste een deur om bij aan te kloppen. Ook taalgebruik, vriendelijkheid en rust in de mailtjes (dus niet te snel tot overeenkomst willen komen of zo) tel ik mee.

an'tjeee
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2006 21:17

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door an'tjeee »

Ik heb via marktplaats.nl mijn toekomstige huisje op de kop getikt, en dit bleek heel betrouwbaar. Maar meestal koop ik bij speurders.nl; hebben jullie ook zulke ervaringen mee?

assiepoes
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 apr 2006 14:04

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door assiepoes »

Ik heb bijna heel mijn woning ingericht dmv marktplaats!
:lol:
Al zes jaar koop en verkoop ik via marktplaats en ik vind het helemaal geweldig! Ik ga het inderdaad wel altijd zelf halen en nog een tip:

let op je gevoel over bepaalde advertenties, personen e.d. Ik heb er nog nooit naast gezeten. Als ik maar enigzins twijfel of iemand te vertrouwen is ben ik niet zo gek om er zaken mee te doen.

Ik doe er de beste koopjes! Een heerlijke auto voor bijna niets. Een bank verkocht, er twee mooie voor teruggekocht en nog 300 gulden over gehouden. Zonwering voor bijna geen geld. Een geweldige hi-fi-videorecorder met een klein mankement voor bijna niets, al drie jaar plezier van, kasten, zandbak, ik zou zo rijk niet wezen zonder Marktplaats.

Maar je moet wel de risico's uit de weg gaan, sorry dat ik het zeg, maar in de verhalen die ik lees vragen mensen erom om opgelicht te worden...

Gesloten