LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht op Marktplaats.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
debaser[[email protected]]

Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door debaser[[email protected]] »

Hi, volgens mij ben ik met goed vertrouwen, slacht offer geworden van een marktplaats oplichter.

reactie en communicatie over een artikel was goed, kreeg adres en bankrekening nummer, en na mijn geld over schrijving ( dom ja ) geen reactie meer op emails.

wat kan ik nu het beste doen? ik heb mail gestuurd naar info@marktplaats en verder ga ik morgen naar mijn bank, kijken of ik er iets aan kan doen, ik sta open voor suggesties.

Dank,
debaser

gastx

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door gastx »

Volgens mij kun je bij de bank vragen om terugvordering van je geld en bij marktplaats weten ze de gegevens van de advertentieplaatser.
Dus volgens mij moet het lukken.
Succes!

matter

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door matter »

Ik ben ook slachtoffer geworden van een advertentie op marktplaats. Ik heb echter wel het adres en telefoonnummer kunnen achterhalen van die persoon, nadat ik had gebeld hingen ze meteen op...ik ga denk ik even langs. Ook ik heb geprobeerd het geld terug te boeken, maar als je het via een overschrijvingskaart bij de giro hebt gedaan, dan kunnen ze het niet terugboeken :cry: succes...

W_W

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door W_W »

Jee... ik schrik er van, van ik ben blijkbaar ok zo'n muts die veel te goed van vertrouwen is. Dom natuurlijk.

Mij is het nog niet overkomen dat ik bedonderd ben, maar ik kom veel op marktplaats de laatste tijd, en zal al deze berichten hier goed in mijn achterhoofd houden als ik iets ga kopen. Zelf halen dus, dan maar spulletjes dichterbij of anders een toeristische rit door Nederland om het goede produkt te bemachtigen ;-))

TNX voor jullie reakties, heeft mijn ogen denk ik op tijd geopend.

W_W

Wil33

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Wil33 »

Hoi allemaal, koop vooral geen laptop van Helene Bot op marktplaats.nl
Na het remboursbedrag van 700 euro aan de postbode te geven kreeg ik een doos met folders.
Aangifte gedaan, maar nooit meer wat van gehoord.
Geld is ook weg.

Ik heb wel geleerd, dat ik in het vervolg alles zelf ga halen wat ik op marktplaats koop, als ik er ooit nog iets koop.

Marktplaats direct op de hoogte gebracht, maar het lijkt wel of ze daar allemaal slapen. Volgens mij stond de advertentie na een maand nog op hun site.

Allemaal erg jammer dat er niemand meer te vertrouwen is in Nederland!

TessaC

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door TessaC »

Ook ik was te goed van vertrouwen en heb geld overgemaakt voor kaartjes. De bank kan inderdaad niet zomaar het geld terugstorten, wel kunnen ze je het adres verschaffen wat bij dat rekeningnummer hoort.
Je moet zeker aangifte doen bij de politie, misschien hebben ze vaker gehoord van die persoon en zijn er meerdere mensen door hem/haar opgelicht.
Marktplaats doet er niks aan en ze hebben slechts het emailadres van die persoon.
Wel zou ik het hele verhaal + naam enz. van diegene aan Radar sturen. Misschien dat ze hem dan ook opzoeken namens meerdere mensen.

Succes in ieder geval.

debaser

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door debaser »

bij de bank konden ze inderdaad niks doen, maar ben wel te weten gekomen dat het geld gisteren is bij geschreven op haar/zijn rekening

ik wacht tot morgen af, maar ga anders echt naar de politie,

het bijbehorende telefoon nummer is continu bezet.

ik heb gister 2 mails gestuurd naar marktplaats maar nog geen ractie gekregen.

Doeg,
Debaser

cs

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door cs »

Als je iets koopt of verkoopt via Marktplaats dan vraag je erom om opgelicht te worden.
Marktplaats verdient zelfs geld aan sommige oplichters en doet ook absoluut niets aan oplichterspraktijken als je deze meldt.
Bovendien is de service van Marktplaats onder de maat en reageert men in de regel niet op klachten of vragen....
Er zijn voldoende betrouwbare alternatieven.

aberendse5

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door aberendse5 »

http://www.internetoplichting.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi.

Copy en paste eens de bovenstaande link. Hier vindt je van alles over internetoplichting. Bij ons gaat het ook meestal goed alleen 1 keer fout. verkeerde cd geleverd, het blijft jammer dat er zoveel rotte peren onder ons zitten. En voor de politie die doet er weinig aan omdat voor hun de materie nog nieuw is en er geen duidelijke wetten zijn. Anders is het toch bij ebay Registratie is verplicht en je wachtwoord komt via de post zodat ze weten wie er achter zit. bij oplichting wordt je van de site geweerd. Helaas is het nog niet bij iedereen zo.

success aart berendse

serne
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2004 16:22

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door serne »

Ik heb zeker al 10 keer de volgend advertentie op marktplaats proberen te zetten, maar hij wordt elke keer direkt door hun verwijderd.

De verwijderde advertentie:

Maandagavond In Radar een gesprek met directeur Marktplaats

kijk even.

Geeft dat niet heel juist aan, dat Marktplaats bewust mensen wil bedriegen ?

Protesteer massaal bij marktplaats!

Jan Serné e-mail adres : [email protected]

LeBuf

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door LeBuf »

Hey,

Ik zie dat ik niet de enige ben die opgelicht is via Marktplaats. Ik kocht een aantal Disney dvd`s voor 125 euro. De mail kwam heel goed over en ik deed iets wat ik normaal gesproken niet doe...ik maakte het bedrag over.

Je raad het al geen dvd`s en geen geld.

:cry:

Gast

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

Marktplaats zal niets voor je doen die zitten er alleen maar voor hun eigen centen. Wat jou overkomt interreseerd ze niet.

Wat je wel kunt doen is de bank opbellen in de plaats waar je het geld naar hebt overgemaakt. Als je uitlegd wat er aan de hand is geven ze vaak wel het adres van de persoon. Op die mannier kun je ver komen, niet via marktplaats die doen niets alleen maar geld vangen.

Ben

awakening

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door awakening »

Ook ik ben de dupe geworden van een oplichtster die via marktplaats.nl adverteerde. Ik ben er inmiddels achter dat zij vele slachtoffers gemaakt.

Zij verkocht zowel kleding als verhuurde een woning in Amsterdam. Zij had verschillende namen, waaronder Trudy, Cathy, Leny en Rosalia. Marktplaats.nl verwijderde zelfs mijn oproep dat mensen geen zaken met haar moesten doen, en verwijderde geen van haar vele advertenties!

Inmiddels is zij door mijn en een vriend van mij toedoen opgepakt door de politie. Ook deze waren echter niet echt welwillend om haar op te pakken, ook al had ze voor duizenden euro's buit gemaakt. Maar goed... marktplaats.nl blijft een risico.

Gast

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Gast »

marktplaats.nl is niet echt een risico. In ieder geval niet groter dan een tijdschriftadvertentie of een kaartje bij de supermarkt.

De fout zit 'm ook bij mensen die zomaar een vreemde gaan betalen zonder garantie. Gewoon gelijk oversteken (het produkt en de betaling) en er gaat niks mis).

thea
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2004 21:29

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door thea »

ook is er een keerzijde.
wij hebben vorig jaar lamellen VERKOCHT via marktplaats(105,- ecl verz.kosten) door de afmeting kon het niet onder rembours verstuurd worden via ptt, dus naar een koeriersbedrijf gegaan, dit kon ook niet onder rembours omdat dit alleen bij zakelijke klanten kan en niet bij particulieren.nog contact gehad met de aankoopster, we hadden ons tel nr doorgegeven en het klonk wel vertrouwt. dus wij hadden de afspraak dat wanneer zij die lamellen had ontvangen dat ze dan zou betalen.......
niet dus!!!!!! echt we hebben zoveel spijt gehad hiervan en gewoon het gevoel dat je bent belazerd maakt mij nog steeds kwaad.
ze heeft een geheim tel .nr. en via haar e- mail reageert ze niet.
dus voor wie toevallig in r'dam woont en langs de hoge filterweg nr 18 komt dan mag die ff naar onze lamellen kijken !!!!!! of misschien is er een collega van monique karta die haar er nog op wilt wijzen dat er nog een rekening open staat.
dus niet alleen de aankopers worden op marktplaats gedupeerd.
het is alleen jammer dat het vertrouwen in de medemens op deze manier een flinke deuk heeft opgelopen.........

anemone
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2004 00:51

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door anemone »

Waarom steeds weer negatief, ligt de fout niet bij de goedgelovige mens zelf ???

Ik heb terrasstoelen via marktplaats verkocht en daar 2 heren heel blij mee gemaakt. Hun vraag was echter ook aan mij of ik deze stoelen onder embours wilde versturen. Het risico voor mij is dan dat men niet kan betalen als de vrachtwagen aan de deur staat en ik de stoelen plus gemaakte kosten retour krijg... Mijn reactie was dan ook : U wilt stoelen ? Huur een vrachtwagen en kom ze halen tegen kontante betaling. Nu was er "slechts" het risico dat men met valse briefjes van 50 zou betalen. Dat hebben we maar genomen.

Ik raad mensen gewoon af iets te kopen zonder het gezien te hebben en een rit door Nederland af te wegen tegen een risico gedupeerd te worden. Die rit is dan niet meer het ergste denk ik zo.

Ook hebben wij op deze manier een frituurwand gekocht. Gebeld, een vrachtwagen gehuurd en de kosten van deze vrachtwagen plus onze tijd gespendeerd met het risico in Rotterdam aan te komen (200 km rijden, heen en weer 200 km terug) en rotzooi te treffen. Het was een nette wand voor een nette prijs en we gingen met een goed gevoel weer terug. Met de frituurwand in de vrachtwagen.

Zo zie je maar weer, een wat slimmer mens, of misschien wat achterdochtiger mens telt voor twee....
:wink:

De marktkoopman

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door De marktkoopman »

Uiteraard zijn er rotte appels. Maar ik krijg het gevoel als ik dit forum lees dat het nogal eenzijdig wordt belicht. Ik koop regelmatig via marktplaats en heb tot nu toe geen problemen.

Zoals de directeur zegt is het een kwestie van vraag en aanbod. Je hebt het zelf in de hand. Je kan contact zoeken met de adverteerder en het product bekijken.

Ben ik nou zo dom of ....

Bovendien kan je binnen 30 dagen (volgens mij) door je bank het geld terug laten storten. Je hebt het dus allemaal zelf in de hand. Als je het niet vertrouwt dan moet je het product zelf gaan halen en cash gaan betalen.

Niet zo zeuren en afgeven, maar eerst de hand in eigen boezem steken. Nogmaals, marktplaat is een kwestie van vraag en aanbod en zij stellen hiervoor de ruimte beschikbaar.

Sir Buysalot

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Sir Buysalot »

Ik sluit me aan bij bovenstaand bericht.

Gelegenheid maakt de dief!
Als mensen bereid zijn honderden euro's vooruit te betalen voor een product dat ze niet hebben gezien en van een persoon die ze niet kennen... dan maak je het wel heel makkelijk voor de 'bad guys'.

Want let wel: dit is niets nieuws. Dit zijn dezelfde mensen die al jarenlang anderen oplichten, zij gebruiken alleen een nog makkelijker manier met minder risico dan ooit: anoniem vanuit de luie stoel. Vreemd dus dat de kopers niet alerter worden maar juist lakser...

Ook marktplaats is niets nieuws, in principe is het gewoon een grote versie van het prikbord in de supermarkt. Als je daarmee de mist ingaat hoef je niet bij die supermarkt aan te kloppen, dus leg de schuld ook niet zomaar bij marktplaats.
Overigens weet ik uit ervaring dat zij wel degelijk dubieuze advertenties verwijderen. Dat ze na klachten advertenties wel laten staan is echter een slechte zaak!

Echte beveiliging is technish onmogelijk, zulke procedures maken het voor de eerlijke deelnemers alleen maar omslachtig om tot verkoop te komen terwijl kwaadwillenden altijd wel een manier vinden om hun praktijken door te zetten. Als je alleen hier al ziet om wat voor bedragen het gaat loont het de moeite wel om wat tijd te stoppen in een nieuwe account maken oid. (ps, ik promoot niets!!! :) )

Als je goedkoop uit wil zijn met 2e hands spullen dan zul je er toch wat meer tijd aan moeten besteden dan bij een nieuw product. Zoek dan even door naar een verkoper in de buurt zodat je even langs kan gaan of wees bereid wat verder te rijden. Als je benzine teveel kost.... ga dan gewoon naar een ouderwetse winkel. Iedereen weet toch dat minder kosten gelijk staat aan meer risico, weeg dan af hoeveel dat risico mag kosten. Want als je met minimale inspanning toch voor het oude dubbeltje op de eerste rang wil zitten...dan kom je nog wel eens bedrogen uit.

ruden

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door ruden »

Hallo mensen, even een positief berichtje over Marktplaats.
Wij hebben al geregeld gekocht en verkocht via Marktplaats, maar ik denk dat het er ook aan ligt of je je LAAT bedonderen. Wij maken nooit geld over, kopen nooit onder rembours, maar gaan naar mensen toe. Eerst leggen we kontakt via e-mail en als het kontakt echt serieus is gaan we pas bellen. Daarna maken we de afspraak om naar die mensen toe te gaan of als wij verkopen ze naar ons komen.

Wij kijken ook altijd bij ons in de buurt zodat je niet te ver hoeft te rijden. Wat ik nog wel kwijt wil is sommige prijzen zijn ook wel te laag om waar te zijn.

En betalen van te voren, nooit doen!

De bank kan trouwens alleen maar geld terug halen als het vuia incasso is gedaan niet als je het zelf over hebt gemaakt.

Lenny

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Lenny »

Ik zorg dat ik een afspraak kan maken met de desbetreffende persoon en zoek daarom alleen naar advertenties bij mij in de buurt. Zo heb ik onlangs een prima vidiorecorder gekocht, maar wel bij mij in de buurt, zodat ik zelf eerst kon kijken. In deze tijd kun je helaas niet meer van goed vertrouwen spreken.

Gesloten