LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPGELOST : verzending 2e hands boek ging fout en nu ?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

OPGELOST : verzending 2e hands boek ging fout en nu ?

Ongelezen bericht door fietsje »

Ik heb via Bookmatch http://www.bookmatch.nl 2 2e hands boeken besteld.
Dit is een site waar iemand 2e hands boeken kan kopen en verkopen.
Nu heb ik bij 1 verkoper 2 boeken gekocht.
Hij heeft deze verstuurd in een naar mijn idee ontoereikende verpakking (kaft papier o.i.d. )
dit lijkt tijdens het transport door TNT los geraakt, en is weer dicht getaped.
Echter er is 1 boek zoek geraakt, want dit zat niet meer in de verpakking.
De verkoper heeft het pakket niet verzekerd verstuurd, en dus geeft TNT geen schadevergoeding.
voor de betaling heeft boekmath iets geregeld. bookmatch bewaakt de uitwisseling. Hiervoor heb ik vial IDEAL beide bestellingen betaald aan bookmatch.

1 bestelling is dus nu zoek geraakt.
Ik heb bookmatch gevraagd om terug betaling van het bedrag van het zoekgeraakte boek, omdat ik vindt dat de verkoper ( wie is dit eigenlijk ? bookmatch of de eigenaar van de boeken ? ) in gebreke gesteld ( alles via E-mail )

Vragen :

1. Is er sprake van internet verkoop ?
2. Moet ik de nu lege verpakking ( 2 bestellingen en 1 pakket ) nu terug sturen ?
3. hoe krijg ik mijn geld terug ?

PS : Bookmatch blijkt 1 persoon te zijn er staan geen contact gegevens op de site noch KvK gegevens. ( strafbaar! )
Laatst gewijzigd door fietsje op 24 aug 2010 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Spy21
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:36

Re: OPGELOST : verzending 2e hands boek ging fout en nu ?

Ongelezen bericht door Spy21 »

•Onderhandelen over de prijs
•Overeenstemming over de prijs
•Koper betaalt veilig en snel aan Bookmatch via iDeal
•Verkoper verstuurt de studieboeken
•Verkoper ontvangt geld van Bookmatch

dit staat op de website, dus in de richting van bol.com waar je ook boeken kunt verkopen. Dus de verkoper is bookmatch niet, maar bookmatch is een tussenpersoon(medium). Maar goed, bol.com is dan meer betrouwbaarder, laten we hopen dan :)

michielNED
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 apr 2010 15:06

Re: OPGELOST : verzending 2e hands boek ging fout en nu ?

Ongelezen bericht door michielNED »

De site bookmatch.nl is onderdeel van Euroconomy V.O.F. Dit bedrijf staat ingeschreven bij de KVK onder nummer 32078275 en is gevestigd aan de Steenhouwerstraat 6 in Hoogland. Dit betreft een woning, er zit dus vermoedelijk een zolderkamerbedrijfje achter deze site. Daarnaast wordt beweerd dat men partner is van bol.com, dit ligt echter wat genuanceerder. Bol.com biedt een partnerprogramma aan waarin je als webmaster kan deelnemen. Je krijgt dan een commissie van bijvoorbeeld 5% op de aankopen van bezoekers die via jou site op bol.com komen. Een beetje misleidend dus, de site wekt de indruk samen te werken met bol.com wat dus niet zo is.


Over deze situatie: als ik het goed begrijp van de site betaal je via IDeal. Dan heb je dus betaald aan bookmatch, en ben je dus ook een overeenkomst met bookmatch aangegaan. Je betaald ook servicekosten aan bookmatch tenslotte. Dan is bookmatch ook je aanspreekpunt. Hoe een winkel zijn zaken intern afhandelt veranderd normaal gesproken niets aan zijn verantwoordelijkheid. Ook webwinkels die nieuwe producten leveren bestellen deze mogelijk gewoon bij de fabrikant, maar dat wil niet zeggen dat de fabrikant opeens verantwoordelijk wordt. Heb je de algemene voorwaarden ergens? Die kan ik niet zo snel vinden, daar hoort haarfijn in te staan hoe dit zit (overigens staan de algemene voorwaarden niet boven de wet, als hij er onzin in heeft gezet zijn ze niet geldig).

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: OPGELOST : verzending 2e hands boek ging fout en nu ?

Ongelezen bericht door fietsje »

Op de site heb ik ook geen AV gevonden. ook heb ik die nooit gekregen / moeten goed keuren oid.

Bookmatch geeft aan dat ik nu met de verkoper ( die gene die de boeken naar mij heeft verstuurd) het moet uitzoeken.
Intussen zit hij op het geld.
Ik heb gesteld dat ik mijn geld terug wil omdat de verkoper (wie van de twee dat ook is ) in gebreke is gebleven. Zelf wil hij wel bemiddelen, en ik heb gezien dat hij via twitter een aantal vragen aan TNT heeft gesteld.

Er lopen dus nog vragen naar TNT om het boek weer boven water te krijgen.
Wat is echter een normale termijn ?
Het boek is nu 1 week zoek. Van TNT krijg ik niet de indruk dat het nog boven water zal komen.

Ik had het bedrijfje zelf ook al terug getraceerd tot die woning, maar krijg nu de indruk dat de eigenaar daar niet (meer) woont.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: OPGELOST : verzending 2e hands boek ging fout en nu ?

Ongelezen bericht door fietsje »

TNT heeft inmiddels ook aan bookmatch gemeld dat het boek niet gevonden is.
Daarop heeft bookmatch het betaalde bedrag teruggestort.
Dit ondanks dat men (per ongeluk) de verkopende partij ook had uitbetaald.
Toch prima service. Probleem opgelost.

Gesloten