LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opgepast bij Decathlon

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Westone
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 nov 2014 18:41

opgepast bij Decathlon

Ongelezen bericht door Westone »

Artikelen bestellen en zelfs omruilen gaat er prima.
Je geld retour ontvangen blijkt onmogelijk ondanks dat deze optie er is. Men laat niets meer van zich horen. Liegen je aan de telefoon keihard voor dat het geld is teruggestort en dat is na enkele weken niet echt geloofwaardig meer.
Op het internet is al een enorm lange lijst van klachten hierover. U bent dus gewaarschuwd!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: opgepast bij Decathlon

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als er al een lange lijst met klachten te vinden is, waarom besteld u er dan?

Als het geld niet in de wettelijke tijd van 14 dagen is teruggestort kunt u een aangetekend schrijven sturen met daarin een ultimatum van opnieuw 14 dagen. Mocht het daarna weer niet binnen zijn opnieuw een aangetekend schrijven sturen dat u niets ontvangen heeft en dat er nog eenmaal 7 dagen tijd is voordat een incassobureau ingeschakeld zal gaan worden. Na deze 7 dagen kunt u naar een incassobureau stappen.

Of gaat het hier om hygiene artikelen waar geen recht van retour op zit?

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: opgepast bij Decathlon

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Decathlon Arena is echt een topzaak, ze vragen me altijd of ik geld of tegoed wil. Kies ik voor geld krijg ik altijd direct contant in m'n handen, ook als ik het online heb besteld. Als je in de randstad woont en je heb wat tijd, het zit tegen het stadion aan tegenover de Heineken Music Hall.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: opgepast bij Decathlon

Ongelezen bericht door renewouters »

Henk Toeter schreef:Decathlon Arena is echt een topzaak, ze vragen me altijd of ik geld of tegoed wil. Kies ik voor geld krijg ik altijd direct contant in m'n handen, ook als ik het online heb besteld. Als je in de randstad woont en je heb wat tijd, het zit tegen het stadion aan tegenover de Heineken Music Hall.
Bij de andere filialen doen ze dat ook.

stofzuigertje

Re: opgepast bij Decathlon

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor schoenen die duidelijk buiten geprobeerd zijn of kleding waar alle labels af zijn mogen ze weigeren dit terug te betalen!
Ik zie niet welk product en of je alleen paste of ze gebruikt hebt en kaartjes eraf waren?????

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: opgepast bij Decathlon

Ongelezen bericht door JvandeW »

stofzuigertje schreef:Voor schoenen die duidelijk buiten geprobeerd zijn of kleding waar alle labels af zijn mogen ze weigeren dit terug te betalen!
Ik zie niet welk product en of je alleen paste of ze gebruikt hebt en kaartjes eraf waren?????
Online aankopen mogen onder het herroepingsrecht nooit geweigerd worden. Slechts mag waardevermindering door gebruik in rekening gebracht worden.

Check de volgende keer eerst even of het waar is wat je zegt, want het komt wel vaker voor dat het niet klopt.

Westone
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 nov 2014 18:41

Re: opgepast bij Decathlon

Ongelezen bericht door Westone »

Het is een artikel waar wel recht op retour zit. Ik roep dus niet zomaar wat zoals hier wordt gesuggereerd....
En dat er een wachtlijst bleek te zijn ontdekte ik pas toe deze zgn. topzaak het liet afweten en me blijft voorliegen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: opgepast bij Decathlon

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JvandeW schreef:
stofzuigertje schreef:Voor schoenen die duidelijk buiten geprobeerd zijn of kleding waar alle labels af zijn mogen ze weigeren dit terug te betalen!
Ik zie niet welk product en of je alleen paste of ze gebruikt hebt en kaartjes eraf waren?????
Online aankopen mogen onder het herroepingsrecht nooit geweigerd worden. Slechts mag waardevermindering door gebruik in rekening gebracht worden.

Check de volgende keer eerst even of het waar is wat je zegt, want het komt wel vaker voor dat het niet klopt.
U wilt graag tweedehands ondergoed ontvangen als u deze online besteld? Er zijn echt uitzonderingen op het herroepingsrecht hoor.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: opgepast bij Decathlon

Ongelezen bericht door JvandeW »

NeoDutchio schreef:
JvandeW schreef:
stofzuigertje schreef:Voor schoenen die duidelijk buiten geprobeerd zijn of kleding waar alle labels af zijn mogen ze weigeren dit terug te betalen!
Ik zie niet welk product en of je alleen paste of ze gebruikt hebt en kaartjes eraf waren?????
Online aankopen mogen onder het herroepingsrecht nooit geweigerd worden. Slechts mag waardevermindering door gebruik in rekening gebracht worden.

Check de volgende keer eerst even of het waar is wat je zegt, want het komt wel vaker voor dat het niet klopt.
U wilt graag tweedehands ondergoed ontvangen als u deze online besteld? Er zijn echt uitzonderingen op het herroepingsrecht hoor.
Een aantal uitzonderingen die hier en in het geval van Stofzuigertje niet van toepassing zijn. Komt tevens bij dat als ik ondergoed ontvang die ik nieuw koop terwijl deze al gebruikt blijkt te zijn, ik mij niet druk maak om het herroepingsrecht van een ander maar wel om het verkopen van tweedehands producten als nieuw door de verkoper. Dat mag immers niet, ongeacht of dit ondergoed is of een "nieuwe" televisie die al gebruikt blijkt te zijn bij ontvangst.

Westone
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 nov 2014 18:41

Re: opgepast bij Decathlon

Ongelezen bericht door Westone »

Ik besloot weer maar eens een keertje te gaan bellen. Via mail reageren ze immers niet. Na weer een half uur in de wacht het verhaal weer opgerakeld.
Mijn telefoonnummer werd opgevraagd zodat ik kon worden teruggebeld. Het zou worden uitgezocht. Er werd die dag zowaar teruggebeld! Na alle leugens en valse beloftes rekende ik nergens meer op.
Er zou een fout in het systeem zitten waardoor het geld niet was teruggestort. Op de vraag waarom men de mails niet beantwoorden kon men geen antwoord geven. Nog een foutje in het systeem??
Het is nu handmatig overgemaakt en het staat eindelijk op de rekening.
De mensen die met dit zelfde euvel weten nu hoe ze het beste kunnen handelen. Voor mij is het de eerste en ook laatste bestelling daar geweest.

Gesloten