Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Mister Peppie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2021 15:03

Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)

Ongelezen bericht door Mister Peppie »

Een reeks aan klachten in zeer korte tijd met allemaal hetzelfde kaliber: Product besteld, product betaald en nooit geleverd. Geen opties op contact, buiten een mailadres waar men niet op reageert. De site van Nomistarstore.nl is inmiddels uit de lucht is gehaald en zal worden vervangen door Zadola.nl, ik maak me sterk dat hier hetzelfde zal gebeuren. Ik hoop aanleiding voor Radar om een nader onderzoek in te stellen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)

Ongelezen bericht door Sira »

Ik vermoed dat dit gewoon een dropshipper is met spullen uit China.
Voor inloggen een beetje vreemde zin op Zadola: Ga naar binnen met wachtwoord.

Mogelijk komen uw spullen nog, kan vanuit China wel een paar maandjes duren.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik denk niet dat Radar achter elke dropshipper aangaat. Als van elke dropshipper een item gemaakt moet worden, dan zijn uitzendingen van 24 uur per dag nog te kort.
Beter is om gewoon vooraf van te gaan waar u gaat kopen. Dus is er een KVK inschrijving, klopt het adres en heeft de verkoper een normaal mailadres. Dat hoeft maar 1 keer verteld te worden. En die ene keer is ondertussen al jarenlang dat het in allerlei media genoemd word, maar helaas nooit iedereen zal bereiken.

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

NeoDutchio schreef:
08 dec 2021 10:55
Ik denk niet dat Radar achter elke dropshipper aangaat. Als van elke dropshipper een item gemaakt moet worden, dan zijn uitzendingen van 24 uur per dag nog te kort.
Beter is om gewoon vooraf van te gaan waar u gaat kopen. Dus is er een KVK inschrijving, klopt het adres en heeft de verkoper een normaal mailadres. Dat hoeft maar 1 keer verteld te worden. En die ene keer is ondertussen al jarenlang dat het in allerlei media genoemd word, maar helaas nooit iedereen zal bereiken.
Precies dit. Misschien moet radar een keer een uitzending maken hoe je herkent of het bedrijf daadwerkelijk in NL gevestigd is en of het de producten op voorraad heeft in NL. Ik hoor helaas heel vaak nog op fora en bij vrienden en kennissen dat mensen bij een dropshipper hebben besteld en dit niet weten. Veel mensen lijken de term 'dropshipper' ook niet te kennen. In principe niets mis mee, je krijgt hopelijk nog steeds je spullen, maar je moet wel flink lang wachten en mogelijk importkosten betalen.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)

Ongelezen bericht door rvjapio »

Hoe verbazingwekkend. Moet radar mensen ook nog duidelijk gaan maken dat dit soort idiote namen (zadalo ipv zalando) je al moeten weerhouden er iets te bestellen? En reken maar dat ze alleen via sociale media adverteren, want juist daar worden alle criminelen rijk.
Zo: Open een website, schrijf je in bij de KvK - die als verantwoordelijke geen donder doet aan het checken van je betrouwbaarheid - plak wat foto's van jasjes en schoenen erbij van 29,95, vermeld: 'Alle maten' - en de bestellingen stromen binnen. Na een paar honderd bestellingen van geen artikelen levert dat binnen pakweg twee weken al gauw enkele tienduizenden euro's op. Tijd om te sluiten dus en te gaan genieten van de zon.
Iedereen kan dit. En de vele hebzuchtigen onder ons komen daarna hier klagen dat ze getild zijn.

Rosa-18
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jun 2020 11:49

Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)

Ongelezen bericht door Rosa-18 »

rvjapio schreef:
08 dec 2021 11:10
Hoe verbazingwekkend. Moet radar mensen ook nog duidelijk gaan maken dat dit soort idiote namen (zadalo ipv zalando) je al moeten weerhouden er iets te bestellen? En reken maar dat ze alleen via sociale media adverteren, want juist daar worden alle criminelen rijk.
Zo: Open een website, schrijf je in bij de KvK - die als verantwoordelijke geen donder doet aan het checken van je betrouwbaarheid - plak wat foto's van jasjes en schoenen erbij van 29,95, vermeld: 'Alle maten' - en de bestellingen stromen binnen. Na een paar honderd bestellingen van geen artikelen levert dat binnen pakweg twee weken al gauw enkele tienduizenden euro's op. Tijd om te sluiten dus en te gaan genieten van de zon.
Iedereen kan dit. En de vele hebzuchtigen onder ons komen daarna hier klagen dat ze getild zijn.
Helaas snapt niet iedereen hoe het werkt. Dat ze als ze op die leuke plaatjes op google klikken, vaak gewoon op een advertentie klikken en zo op dit soort websites terecht komen. Men wordt hebberig en wil het bestellen, ook al hebben ze het echt niet nodig. En voila, de bestelling bij de dropshipper of oplichter is geplaatst. Als mensen nou zichzelf aanleren om eerst wat onderzoek te doen, gewoon simpelweg het verzend- of retourbeleid doornemen volstaat al, dan zouden dit soort klachten allemaal voorkomen kunnen worden.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

WillemvanLombrecht schreef:
08 dec 2021 11:00
NeoDutchio schreef:
08 dec 2021 10:55
Ik denk niet dat Radar achter elke dropshipper aangaat. Als van elke dropshipper een item gemaakt moet worden, dan zijn uitzendingen van 24 uur per dag nog te kort.
Beter is om gewoon vooraf van te gaan waar u gaat kopen. Dus is er een KVK inschrijving, klopt het adres en heeft de verkoper een normaal mailadres. Dat hoeft maar 1 keer verteld te worden. En die ene keer is ondertussen al jarenlang dat het in allerlei media genoemd word, maar helaas nooit iedereen zal bereiken.
Precies dit. Misschien moet radar een keer een uitzending maken hoe je herkent of het bedrijf daadwerkelijk in NL gevestigd is en of het de producten op voorraad heeft in NL. Ik hoor helaas heel vaak nog op fora en bij vrienden en kennissen dat mensen bij een dropshipper hebben besteld en dit niet weten. Veel mensen lijken de term 'dropshipper' ook niet te kennen. In principe niets mis mee, je krijgt hopelijk nog steeds je spullen, maar je moet wel flink lang wachten en mogelijk importkosten betalen.
Heeft u enig idee hoe vaak dit al op televisie behandeld is? Al jarenlang komt dit voorbij in verschillende programma’s. Mensen moeten zelf ook leren nadenken. Als je door de stad loopt en een onguur type vraagt aan je om even mee te komen naar een achterafstraatje waar een vervallen pand staat zonder naam er op met leuke handelswaar in vitrines die je kan aanwijzen waarna je door een luikje je artikel naar keuze krijgt toegeworpen en pas buiten mag zien wat je daadwerkelijk gekocht heb, hoe zou iemand reageren? Niemand zal daar gaan kopen. Maar als we dan vervolgens online via sociale media een aanbieding zien gaat men wel blind naar die website toe, controleert niet wie de verkoper is, wat de levertijd is en besteld blind. 99% heeft geen geldig KVK nummer op de site staan, de algemene voorwaarden lijken nergens naar, contact via een Gmail adres of via een formulier en geen adres gegevens. Levertijden staan vaak wel aangegeven, namelijk 10 tot 15 werkdagen. 15 werkdagen is overigens 3 weken, maar dat zien de meeste ook niet. En het meest hilarische, de meeste dropshippers hebben maar een paar producten online staan. Hoe kan een gezond bedrijf leven van de verkoop van 5 tot 10 producten met een lage verkoopprijs?
Zodra groot op de site staat dat er kortingen zijn, het vandaag gratis geleverd word en dat er al duizenden positieve reviews zijn, dan gaat het denkvermogen uit. Niemand ziet dat die kortingen nep zijn en dat de reviews niet te controleren zijn. Als men zo goedgelovig is, dan moeten die mensen heel snel van internet af. Daar helpen jarenlange waarschuwingen niet tegen.

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

NeoDutchio schreef:
08 dec 2021 11:27
WillemvanLombrecht schreef:
08 dec 2021 11:00
NeoDutchio schreef:
08 dec 2021 10:55
Ik denk niet dat Radar achter elke dropshipper aangaat. Als van elke dropshipper een item gemaakt moet worden, dan zijn uitzendingen van 24 uur per dag nog te kort.
Beter is om gewoon vooraf van te gaan waar u gaat kopen. Dus is er een KVK inschrijving, klopt het adres en heeft de verkoper een normaal mailadres. Dat hoeft maar 1 keer verteld te worden. En die ene keer is ondertussen al jarenlang dat het in allerlei media genoemd word, maar helaas nooit iedereen zal bereiken.
Precies dit. Misschien moet radar een keer een uitzending maken hoe je herkent of het bedrijf daadwerkelijk in NL gevestigd is en of het de producten op voorraad heeft in NL. Ik hoor helaas heel vaak nog op fora en bij vrienden en kennissen dat mensen bij een dropshipper hebben besteld en dit niet weten. Veel mensen lijken de term 'dropshipper' ook niet te kennen. In principe niets mis mee, je krijgt hopelijk nog steeds je spullen, maar je moet wel flink lang wachten en mogelijk importkosten betalen.
Heeft u enig idee hoe vaak dit al op televisie behandeld is? Al jarenlang komt dit voorbij in verschillende programma’s. Mensen moeten zelf ook leren nadenken. Als je door de stad loopt en een onguur type vraagt aan je om even mee te komen naar een achterafstraatje waar een vervallen pand staat zonder naam er op met leuke handelswaar in vitrines die je kan aanwijzen waarna je door een luikje je artikel naar keuze krijgt toegeworpen en pas buiten mag zien wat je daadwerkelijk gekocht heb, hoe zou iemand reageren? Niemand zal daar gaan kopen. Maar als we dan vervolgens online via sociale media een aanbieding zien gaat men wel blind naar die website toe, controleert niet wie de verkoper is, wat de levertijd is en besteld blind. 99% heeft geen geldig KVK nummer op de site staan, de algemene voorwaarden lijken nergens naar, contact via een Gmail adres of via een formulier en geen adres gegevens. Levertijden staan vaak wel aangegeven, namelijk 10 tot 15 werkdagen. 15 werkdagen is overigens 3 weken, maar dat zien de meeste ook niet. En het meest hilarische, de meeste dropshippers hebben maar een paar producten online staan. Hoe kan een gezond bedrijf leven van de verkoop van 5 tot 10 producten met een lage verkoopprijs?
Zodra groot op de site staat dat er kortingen zijn, het vandaag gratis geleverd word en dat er al duizenden positieve reviews zijn, dan gaat het denkvermogen uit. Niemand ziet dat die kortingen nep zijn en dat de reviews niet te controleren zijn. Als men zo goedgelovig is, dan moeten die mensen heel snel van internet af. Daar helpen jarenlange waarschuwingen niet tegen.
Vooropgesteld: ik ben het volledig met u eens. Maar het feit blijft dat er heel veel mensen internetten, die daar vrij weinig verstand van hebben. Kijk maar eens hoeveel mensen op jaarbasis in fishing mails trappen. Dit is ook al zo vaak behandeld, ook in programma's zoals Radar, maar toch worden er elk jaar heel veel mensen opgelicht. En het lijkt mij inderdaad heel onlogisch waarom je daadwerkelijk zou geloven dat je een afstammeling bent van een prins in Zimbabwe, maar toch trappen er mensen in. We kunnen deze groep mensen niet verbieden om van het internet gebruik te maken, maar om ze aan hun lot over te laten vind ik ook wat ver gaan. Voorlichting is mijns inziens dan de beste manier. Of dit nou via consumentenprogramma's gebeurt, of voorlichtingsuurtjes in de plaatselijke bibliotheek maakt mij niet uit.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of allemaal onder curatele en slechts zakgeld voor een ijsje.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mister Peppie schreef:
07 dec 2021 15:12
Ik hoop aanleiding voor Radar om een nader onderzoek in te stellen.
Er is maar één partij die een nader onderzoek in moet stellen, en dat is de consument - vóórdat er besteld wordt, uiteraard. Die onderwerp is al weet ik hoe lang door allerhande media aan de kaak gesteld. Wat moet er nog meer gebeuren voordat een consument zijn gezonder verstand gaat gebruiken?
rvjapio schreef:
08 dec 2021 11:10
... schrijf je in bij de KvK - die als verantwoordelijke geen donder doet aan het checken van je betrouwbaarheid ...
De KvK is daar helemaal niet verantwoordelijk voor. Die is slechts verantwoordelijk voor een deugdelijke registratie - maar daarmee is betrouwbaarheid natuurlijk totaal niet geborgd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

WillemvanLombrecht schreef:
08 dec 2021 11:31
Voorlichting is mijns inziens dan de beste manier. Of dit nou via consumentenprogramma's gebeurt, of voorlichtingsuurtjes in de plaatselijke bibliotheek maakt mij niet uit.
WillemvanLombrecht schreef:
08 dec 2021 11:00
Misschien moet radar een keer een uitzending maken hoe je herkent of het bedrijf daadwerkelijk in NL gevestigd is en of het de producten op voorraad heeft in NL.
Hoeveel items moeten gemaakt worden voordat mensen het wel gaan leren? En dit is alleen Radar, zo’n beetje op elk forum is dit terug te vinden en zelfs RTL nieuws en RTLZ hebben er uitzendingen over gemaakt.

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... pshipping/
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... opshipper/
https://radar.avrotros.nl/testpanel/uit ... pshipping/
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... jd-je-dit/

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

NeoDutchio schreef:
08 dec 2021 11:58
WillemvanLombrecht schreef:
08 dec 2021 11:31
Voorlichting is mijns inziens dan de beste manier. Of dit nou via consumentenprogramma's gebeurt, of voorlichtingsuurtjes in de plaatselijke bibliotheek maakt mij niet uit.
WillemvanLombrecht schreef:
08 dec 2021 11:00
Misschien moet radar een keer een uitzending maken hoe je herkent of het bedrijf daadwerkelijk in NL gevestigd is en of het de producten op voorraad heeft in NL.
Hoeveel items moeten gemaakt worden voordat mensen het wel gaan leren? En dit is alleen Radar, zo’n beetje op elk forum is dit terug te vinden en zelfs RTL nieuws en RTLZ hebben er uitzendingen over gemaakt.

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... pshipping/
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... opshipper/
https://radar.avrotros.nl/testpanel/uit ... pshipping/
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... jd-je-dit/
Nogmaals: volledig met je eens dat er al heel veel over gezegd en geschreven is. Alleen zijn er nog heel vaak mensen die zeggen het niet te weten. Voorkomen lijkt me beter dan genezen dus die mensen benaderen en alsnog voorlichten lijkt mij een goede manier.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

WillemvanLombrecht schreef:
08 dec 2021 12:12
NeoDutchio schreef:
08 dec 2021 11:58
WillemvanLombrecht schreef:
08 dec 2021 11:31
Voorlichting is mijns inziens dan de beste manier. Of dit nou via consumentenprogramma's gebeurt, of voorlichtingsuurtjes in de plaatselijke bibliotheek maakt mij niet uit.
WillemvanLombrecht schreef:
08 dec 2021 11:00
Misschien moet radar een keer een uitzending maken hoe je herkent of het bedrijf daadwerkelijk in NL gevestigd is en of het de producten op voorraad heeft in NL.
Hoeveel items moeten gemaakt worden voordat mensen het wel gaan leren? En dit is alleen Radar, zo’n beetje op elk forum is dit terug te vinden en zelfs RTL nieuws en RTLZ hebben er uitzendingen over gemaakt.

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... pshipping/
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... opshipper/
https://radar.avrotros.nl/testpanel/uit ... pshipping/
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... jd-je-dit/
Nogmaals: volledig met je eens dat er al heel veel over gezegd en geschreven is. Alleen zijn er nog heel vaak mensen die zeggen het niet te weten. Voorkomen lijkt me beter dan genezen dus die mensen benaderen en alsnog voorlichten lijkt mij een goede manier.
Zoals al gezegd, 24 uur is te weinig om alle dropshippers te behandelen. Ga je zeggen dat Zadalo.nl niet echt is, dan komt morgen het volgende topic dat de kleding van parochiediessen.nl nep is. En als u denkt wat een vreemd adres, dit is echt de naam van een webwinkel geweest waar kleding aangeboden werd. Net zoals bij discotheekbumpers.nl, uitinhillegom.nl en timmerbedrijfevers.nl.
De enige remedie is deur voor deur langsgaan om het persoonlijk te bespreken. Ondertussen 4 jaar lang waarschuwen heeft niet uw gewenste effect.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
08 dec 2021 12:16
Zoals al gezegd, 24 uur is te weinig om alle dropshippers te behandelen.
Ooit hield jij de aantallen bij, toch? Ben wel benieuwd waar de score 2021 op uit komt ;)

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
08 dec 2021 12:22
NeoDutchio schreef:
08 dec 2021 12:16
Zoals al gezegd, 24 uur is te weinig om alle dropshippers te behandelen.
Ooit hield jij de aantallen bij, toch? Ben wel benieuwd waar de score 2021 op uit komt ;)
Ik zal kijken of ik in de kerstvakantie een gaatje heb. Mijn onderbuikgevoel zegt dat het er dit jaar minder zijn dan voorgaande jaren.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Aan de andere kant is het natuurlijk wel een slechte zaak dat deze lieden er zo makkelijk mee weg komen. Hier mag toch wel op gerechercheerd worden. Hoge boetes en gevangenisstraffen zouden een deel van deze boeven kunnen afschrikken. We betalen ons helemaal blauw aan die bankwarmhouders van de EU. Laat ze zich eindelijk eens een keer nuttig maken en zich hier mee bezig houden. Los van dit alles: Interpoll zou ook ingezet kunnen worden.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waarom blijven dropshitters komen en gaan en waarom gaan fysieke winkels failliet? Klanten huilend voor de winkel, want “ik kwam er altijd zo graag”. Tja, als iedereen er kwam gingen ze niet failliet.
Ticketdoorverkoopbureau’s, ze bestaan enkel bij het feit dat klanten blijven kopen. En zo ook bij dropshitters. Als de klant gewoon zou kijken waar ze kopen sterven dit soort bedrijfjes vanzelf uit. Niet kopen is geen omzet is geen winst en dus niet meer interessant.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Och, mijn ouders maakten graag “verrassings dagtochtjes”, gratis,of bijna voor niets.

Hoe vaak ik ze ook waarschuwde dat het enkel verkoopdemonstraties waren voor veel te dure en/of nutteloze zaken, had geen effect. Behalve dat ze het nu niet meer van te voren vertelden, maar hooguit achteraf als ik weer een onzin artikel zag staan.

Ook de verkopers van “rest” partijen van tentoonstellingen en dergelijke voor bijna “niets” kwamen bij hen aan het goede adres.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
08 dec 2021 12:31
Aan de andere kant is het natuurlijk wel een slechte zaak dat deze lieden er zo makkelijk mee weg komen. Hier mag toch wel op gerechercheerd worden. Hoge boetes en gevangenisstraffen zouden een deel van deze boeven kunnen afschrikken. We betalen ons helemaal blauw aan die bankwarmhouders van de EU. Laat ze zich eindelijk eens een keer nuttig maken en zich hier mee bezig houden. Los van dit alles: Interpoll zou ook ingezet kunnen worden.
Tsja, dat klinkt leuk, maar is nog niet zo simpel natuurlijk.
Om te beginnen: dropshipping is in beginsel niets mis mee. Pas als er niet of iets anders geleverd wordt, is er een probleem. Maar dat is dan primair een civielrechtelijk probleem. Er is immers "slechts" sprake van wanprestatie. de strafrechtelijke kant komt pas om de hoek kijken als het verder gaat dan wanprestatie en er bijvoorbeeld sprake is van oplichting.

Als je al die hobbels genomen hebt, kom je erachter dat het doodeenvoudig is om vanuit de uithoeken van de wereld dit soort praktijken te organiseren. De meesten doen dit niet open en bloot uit hun zolderkamertje op Kanaleneiland, om maar eens wat te noemen.

Oftewel: wil je daadwerkelijk zoveel tijd van de politie en de rechterlijke macht in beslag nemen voor dit soort "klein bier" (hoe irritant ook)? Nog los van alle gevangenissen die dan gebouwd en bemand moeten worden? Wie zou dat moeten betalen, denk je?

Bovendien: daar ligt de oplossing ook helemaal niet. Het begint bij de consument die niet acuut zijn verstand overboord moet gooien zodra "korting!" in beeld verschijnt.

Als je al iets zou doen, zou ik eerder denken aan een internationale ACM-achtige instantie, die bevoegd is websites plat te leggen. Is ook niet sluitend, maar beter dan niets.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Oplichting door Nomistarstore.nl / Zadalo.nl (?!)

Ongelezen bericht door Nevyn »

Lady1234 schreef:
08 dec 2021 12:52
Och, mijn ouders maakten graag “verrassings dagtochtjes”, gratis,of bijna voor niets.

Hoe vaak ik ze ook waarschuwde dat het enkel verkoopdemonstraties waren voor veel te dure en/of nutteloze zaken, had geen effect. Behalve dat ze het nu niet meer van te voren vertelden, maar hooguit achteraf als ik weer een onzin artikel zag staan.

Ook de verkopers van “rest” partijen van tentoonstellingen en dergelijke voor bijna “niets” kwamen bij hen aan het goede adres.
De opa en oma van mijn vrouw, waren ook gewillige slachtoffers en gingen graag "gratis" op reis om met veel te dure pannen of dekbedden thuis te komen.
Gewoon niet reageren op advertenties op de sociale media, scheelt al 2/3.

Gesloten