LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oplichting Elaxio / Elaxo.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Monskraa
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2020 11:28

Oplichting Elaxio / Elaxo.nl

Ongelezen bericht door Monskraa »

Ik krijg heel vaak aanbiedingen via een vriendin die facebook heeft. Ik zelf heb geen facebook account. Ik heb via de vriendin haar aanbiedingen vaak spullen gekocht op het internet. Op 20 augustus jl. kreeg ik een appje binnen van mijn vriendin met een link om opvouwbare wasmachines aan te schaffen omdat mijn beide dochters in dezelfde tijd op kamers gingen wonen. We hebben zonder te verifiëren omdat het in het verleden altijd goed is gegaan met de aanbiedingen via mijn vriendin, niet gekeken of deze site betrouwbaar was. Na weken ben ik gaan informeren waar de bestelling bleef. We kregen een mail dat de bestelling uit China moest komen en dat het wat langer zou duren. Na 5 weken weer een mail gestuurd en kreeg ik argwaan. Toen zijn wij op het internet en facebook gaan kijken naar de recensies over dit bedrijf en zijn we ontzettend geschrokken over de lijsten met klachten dat de wasmachines eigenlijk nooit geleverd worden. Zijn er meer mensen die opgelicht zijn door Elaxio/Elaxo? Kunnen we dan samen 1 grote klacht maken over dit bedrijf om ze eventueel juridisch aan te pakken? Of kan Radar uitzoeken wie achter deze bedrijven zit?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oplichting Elaxio / Elaxo.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Laat mij raden, geen of een onbestaand KVK nummer, een huisadres en contact via een formulier?
Het lijkt mij sterkt dat Radar achter alle dropshippers aan gaan die dit jaar al voorbij gekomen zijn. Het is ook vrij lastig om een bedrijf te vinden waarvan geen naw gegevens van bekend zijn.

Voor u geldt dus hetzelfde, leergeld. Nooit zomaar ergens bestellen en helemaal niet op een site die aan geen enkele wettelijke verplichting houdt.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oplichting Elaxio / Elaxo.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »


berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Oplichting Elaxio / Elaxo.nl

Ongelezen bericht door berndv »

Dropshipper nummeró zoveel. Helaas bent u ook in de val van een dergelijke verkoper getrapt. Helaas kan ik u weinig advies geven. Het lastige is dat ze alles doen om hun identiteit zoveel mogelijk af te schermen, door op hun site geen gegevens te vermelden die te herleiden zijn naar iets of iemand.

Tuurlijk kunt u ze juridisch aanpakken. Als u maar weet wie u moet aanpakken, en dat is nu juist het lastige.

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Oplichting Elaxio / Elaxo.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik denk alleen dat TS iets meer betaald heeft dan de €24,00 op Aliexpress. Als TS pech heeft en het artikel toch verstuurd is zal TS als hij pech heeft ook nog invoerrechten en de inklaringskosten moet betalen voor deze prul

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oplichting Elaxio / Elaxo.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat denk ik ook. 😀

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Oplichting Elaxio / Elaxo.nl

Ongelezen bericht door D34M0N »

Monskraa schreef:
23 sep 2020 11:40
omdat het in het verleden altijd goed is gegaan met de aanbiedingen
Ik zou zeggen: prijs jezelf gelukkig dat het al die andere keren wel goed is gegaan en zie dit als een les om nooit meer ergens wat te kopen zonder de betrouwbaarheid te controleren. (Nooit meer iets via Facebook advertenties kopen is nog beter.)

Naatje17071978
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2020 21:23

Re: Oplichting Elaxio / Elaxo.nl

Ongelezen bericht door Naatje17071978 »

Ik heb 30/08/2020 een paar sneakers gekocht bij Elaxo/Elaxio n.a.v. de advertenties die ik regelmatig op Facebook voorbij zag komen.
De sneakers zouden binnen 7-14 dagen geleverd worden. Toen ik na 2 weken nog iets had ontvangen, heb ik ze een email gestuurd ([email protected]). Op mijn email kreeg ik vrij snel een reactie van dat er wat vertraging was ontstaan.

Inmiddels ben ik op vakantie geweest, maar na thuiskomst nog steeds geen sneakers. Toen ben ik eens op Google gaan zoeken en ik schrok van de vele reacties die ik las van mensen die ook nooit iets ontvangen hebben. Hun website www.elaxo.nl en emailadres [email protected] bestaan niet meer.

Op 22/08 is er een bedrag van mijn rekening afgeschreven van € 32,98 (Elaxo via Mollie NL70RABO0115600000).
Ik wil mijn geld terug nu ik geen sneakers geleverd meer ga ontvangen.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oplichting Elaxio / Elaxo.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien komen ze nog wel binnen. En anders bent u uw geld kwijt,

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Oplichting Elaxio / Elaxo.nl

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Naatje17071978 schreef:
30 sep 2020 23:23
Ik wil mijn geld terug nu ik geen sneakers geleverd meer ga ontvangen.
Je hebt besteld op 1 of andere vage website waarbij geen contact gegevens op de site stonden. Ze gebruiken Mollie als betaaldienst die ook vrijwel geen verificatie op hun klanten doen.

Concreet voor die paar tientjes kun je beter je verlies nemen want de daders achterhalen zal een zeer lange weg zijn en als je ze al vind is er waarschijnlijk niets meer te halen.

Zie het als leergeld en controleer de volgende keer vooraf de recensies. En misschien heb je nog geluk dat de Ali Express Sneaker nog binnen komen.

sillie80
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2020 21:16

Re: Oplichting Elaxio / Elaxo.nl

Ongelezen bericht door sillie80 »

Ik heb 2 en een halve maand geleden 2 veren lampjes besteld voor 49,95 en heb een maand geleden per email gevraagd waar ze bleven en kreeg toen als antwoord dat het wat langer duurde inderdaad maar het was al in Europa dus zou gauw geleverd worden. En gisteren wilde ik nog een keertje informeren en toen kon mijn email niet meer bezorgd worden. Toen wist ik het al..😱 OPLICHTERS....

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oplichting Elaxio / Elaxo.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sillie80 schreef:
03 okt 2020 11:46
Ik heb 2 en een halve maand geleden 2 veren lampjes besteld voor 49,95 en heb een maand geleden per email gevraagd waar ze bleven en kreeg toen als antwoord dat het wat langer duurde inderdaad maar het was al in Europa dus zou gauw geleverd worden. En gisteren wilde ik nog een keertje informeren en toen kon mijn email niet meer bezorgd worden. Toen wist ik het al..😱 OPLICHTERS....
Een oplichter is iets anders. Een dropshipper neemt uw bestelling aan en levert het rechtstreeks vanuit de leverancier. En ja, vanuit China duurt dat enorm lang tegenwoordig.
Ander nadeel, voor u, is, is dat menig dropshipper na een korte periode weer weggaan en met een nieuwe site weer terug komen. Als ik kijk naar de 118 topics bij de collegae van Kassa, dan bestaat menig webshop niet meer.

Maar ja, het probleem ontstaat al dat mensen blind ergens bestellen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oplichting Elaxio / Elaxo.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
03 okt 2020 12:43
sillie80 schreef:
03 okt 2020 11:46
Toen wist ik het al..😱 OPLICHTERS....
Een oplichter is iets anders. Een dropshipper neemt uw bestelling aan en levert het rechtstreeks vanuit de leverancier.
Het één sluit het ander natuurlijk niet uit.

Anoukdj
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2020 16:14

Re: Oplichting Elaxio / Elaxo.nl

Ongelezen bericht door Anoukdj »

Op 25 augustus 2020 heb ik een jas besteld bij Elaxo, op de 27e werd de verzendig bevestigd. Op 12 september maar eens een mail gestuurd met de vraag wanneer ik mijn pakket kon verwachten, de 16e een reactie gekregen dat er vertraging was.
Nu is het 5 oktober en is er nog niets. En nu ik deze berichten zie, ga ik het ook niet ontvangen ben ik bang!

Op 25 augustus is er 22,94 afgeschreven naar NL70RABO0115600000.

Wendyvd
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2020 07:54

Re: Oplichting Elaxio / Elaxo.nl

Ongelezen bericht door Wendyvd »

Ook ik opgelicht door Elaxo geen opvouwbare wasmachine ontvangen, meerdere maken gemaild geen reactie helaas. Zou mooi zijn als eens achterhaald kan worden wie of wat er achter deze oplichting zit

sake1987

Re: Oplichting Elaxio / Elaxo.nl

Ongelezen bericht door sake1987 »

Wendyvd schreef:
12 okt 2020 20:17
Ook ik opgelicht door Elaxo geen opvouwbare wasmachine ontvangen, meerdere maken gemaild geen reactie helaas. Zou mooi zijn als eens achterhaald kan worden wie of wat er achter deze oplichting zit
U voelt zich opgelicht, dus aan u de taak om dit te achterhalen.
Houdt ons op de hoogte.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Oplichting Elaxio / Elaxo.nl

Ongelezen bericht door berndv »

ze zijn in ieder geval bekend bij de politie. Of ze ook weten wie er achter zitten weet ik niet:
https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... tijen.html
Maar ik vrees dat het nagenoeg onmogelijk wordt om er achter te komen wie er nu precies achter deze website zat.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Oplichting Elaxio / Elaxo.nl

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik heb voor Elaxo de volgende informatie gevonden bij SIDN

Roko Frajlke, elaxo.nl

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Oplichting Elaxio / Elaxo.nl

Ongelezen bericht door D34M0N »

Wendyvd schreef:
12 okt 2020 20:17
Zou mooi zijn als eens achterhaald kan worden wie of wat er achter deze oplichting zit
Zou mooi zijn als wat meer mensen vooraf na zouden denken, dan zouden dat soort types gelijk zonder inkomsten zitten en zou de politie meer tijd kunnen besteden aan echte criminelen.

Sharmila1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2020 15:17

Re: Oplichting Elaxio / Elaxo.nl

Ongelezen bericht door Sharmila1970 »

Ook ik ben opgelicht door Elaxio! Een make up opbergdoos twv 34,95!
Dacht waar blijft mijn bestelling nou. Website bestaat niet meer, support emailadres bestaat ook niet meer.
Hoe kunnen we deze oplichters rapporteren, aangeven of in ieder geval mijn geld terug krijgen?

Gesloten