Oplichting van der linden damesmode

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
sab1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2010 16:19

Oplichting van der linden damesmode

Ongelezen bericht door sab1984 »

Van Der Linden Damesmode is pure oplichting. Ze doen hun eigen voor als een Nederlands bedrijf, maar vragen behoorlijke prijzen voor kleding die bij aliexpress vandaan komt.
Ik heb een herfstjas gekocht wat eigenlijk een dun vestje blijkt te zijn. Zag er op de foto heel leuk uit, maar is in werkelijkheid dus een flut ding waar ik €44,99 voor heb betaald. Bij ali kost hij €15,-
Bij retourneren betaal je zelf een heel hoog bedrag omdat het naar China moet. Daarom is houden goedkoper. Echt belachelijk dit!!! Dit moet niet mogen!

Deze lui mogen niemand meer oplichten!! Kan iemand mij hierbij helpen?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oplichting van der linden damesmode

Ongelezen bericht door Moneyman »

sab1984 schreef:
14 okt 2021 11:59
Van Der Linden Damesmode is pure oplichting.
Dat ze dropshipper zijn, doen ze niet bepaald geheimzinnig over. Blijkbaar heb je dankzij de Nederlandse naam niet verder gekeken. Had je dat wel gedaan, zou je van alles aan gekigheden gezien hebben. Die fout maak je niet nog een keer vermoed ik ;) Zie het als een les, proberen je geld terug te krijgen is vrij zinloos. Een check op de webshopchecker geeft een score van 1 (van 10).

Even rondkijken op de website levert genoeg alarmbellen op. Slechte, rare vertalingen, nietige voorwaarden, noem maar op. Eén van de leukste die ik zo gauw tegen kwam is toch wel https://nl.van-der-linden-damesmode.nl/policies/terms-of-service]deze:
Om aan deze gebruiksvoorwaarden te voldoen, moet u verklaren dat u minderjarig bent in de staat of provincie waarin u verblijft, of dat u minderjarig bent in de staat of provincie waarin u verblijft en ons toestemming hebt gegeven om een van uw minderjarigen deze website te laten gebruiken.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 14 okt 2021 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oplichting van der linden damesmode

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Om een vakantie te beginnen, kunt u contact met ons opnemen via [email protected].
, aldus de retourvoorwaarden 🤣.
Even kijken linksonderon in het menu, “geeft, afdruk”, geen idee wat dat betekent. Oftewel, een hele slechte Google translate. Bij “afdruk” staat wel hun adres:
MB International LLC
1309 Coffeen Avenue STE 1200
Sheridan, Wyoming 82801

Niets Nederlands bedrijf dus.

U bent ook niet opgelicht hoor, u hebt gewoon niet opgelet waar u gekocht hebt. En daarin staat u niet alleen. Dagelijks zijn soortgelijke verhalen te horen van mensen die blind zomaar ergens online kopen.

Even voor de goede orde, het gaat hier om: https://nl.van-der-linden-damesmode.nl/. Er bestaat ook een https://winkelvanderlinde.nl/, deze heeft er niets mee te maken.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Oplichting van der linden damesmode

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dit topic zou dus onder de nieuwe wet vallen . :roll:

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Oplichting van der linden damesmode

Ongelezen bericht door Dirkie »

sab1984 schreef:
14 okt 2021 11:59
Van Der Linden Damesmode is pure oplichting. Ze doen hun eigen voor als een Nederlands bedrijf, maar vragen behoorlijke prijzen voor kleding die bij aliexpress vandaan komt.
Ik heb een herfstjas gekocht wat eigenlijk een dun vestje blijkt te zijn. Zag er op de foto heel leuk uit, maar is in werkelijkheid dus een flut ding waar ik €44,99 voor heb betaald. Bij ali kost hij €15,-
Bij retourneren betaal je zelf een heel hoog bedrag omdat het naar China moet. Daarom is houden goedkoper. Echt belachelijk dit!!! Dit moet niet mogen!

Deze lui mogen niemand meer oplichten!! Kan iemand mij hierbij helpen?
Helpen niet maar wel het volgende. U heeft nu geleerd om vooraf onderzoek te doen als U bij een voor U onbekende website iets wil kopen. En dat kan heel simpel. Op de genoemde website staan heel veel fouten (alarmbel), heel slechte vertalingen (nog een alarmbel) en een contact adres in Amerika (nog een alarmbel). Dan had U zich deze ellende kunnen besparen.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Oplichting van der linden damesmode

Ongelezen bericht door Seinhuis »

sab1984 schreef:
14 okt 2021 11:59
Van Der Linden Damesmode is pure oplichting. Ze doen hun eigen voor als een Nederlands bedrijf, maar vragen behoorlijke prijzen voor kleding die bij aliexpress vandaan komt.
Ik heb een herfstjas gekocht wat eigenlijk een dun vestje blijkt te zijn. Zag er op de foto heel leuk uit, maar is in werkelijkheid dus een flut ding waar ik €44,99 voor heb betaald. Bij ali kost hij €15,-
Bij retourneren betaal je zelf een heel hoog bedrag omdat het naar China moet. Daarom is houden goedkoper. Echt belachelijk dit!!! Dit moet niet mogen!

Deze lui mogen niemand meer oplichten!! Kan iemand mij hierbij helpen?
Ik heb niks ontdekt wat hun verkeerd doen (wettelijk gezien).

Mocht je toch nog iets tegenkomen dat niet mag, dan kan je een melding maken bij www.acm.nl/nl

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Oplichting van der linden damesmode

Ongelezen bericht door Sira »

Maar waarom koopt u het dan niet rechtstreeks bij AliExpress als het daar zo'n stuk goedkoper is. Of bent u pas achteraf gaan controleren? Ja en dat is dom, altijd vooraf onderzoek doen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oplichting van der linden damesmode

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als je het dan niks vindt, moet het ook teruggestuurd naar China, met de daarbij behorende prijs.

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Oplichting van der linden damesmode

Ongelezen bericht door Nevyn »

Tsja alles wat je via de sociale media wordt aangeboden, eerst even opzoeken op AliExpress.
En nee u bent niet opgelicht, u hebt gekregen wat u heeft besteld.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Oplichting van der linden damesmode

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nevyn schreef:
14 okt 2021 14:42
En nee u bent niet opgelicht, u hebt gekregen wat u heeft besteld.
Dat is nog maar de vraag.
sab1984 schreef:
14 okt 2021 11:59
Ik heb een herfstjas gekocht wat eigenlijk een dun vestje blijkt te zijn. Zag er op de foto heel leuk uit, maar is in werkelijkheid dus een flut ding

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Oplichting van der linden damesmode

Ongelezen bericht door Sira »

Lady1234 schreef:
14 okt 2021 14:37
Maar als je het dan niks vindt, moet het ook teruggestuurd naar China, met de daarbij behorende prijs.
Maar als je het bij AliExpress hebt gekocht en het kostte bijv. daar maar € 8,- dan ga je daar niet een hoop werk voor doen om het terug te sturen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oplichting van der linden damesmode

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Sira schreef:
14 okt 2021 14:50
Lady1234 schreef:
14 okt 2021 14:37
Maar als je het dan niks vindt, moet het ook teruggestuurd naar China, met de daarbij behorende prijs.
Maar als je het bij AliExpress hebt gekocht en het kostte bijv. daar maar € 8,- dan ga je daar niet een hoop werk voor doen om het terug te sturen.
Mijnreactie was ironisch bedoeld. 😀

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Oplichting van der linden damesmode

Ongelezen bericht door Sira »

Lady1234 schreef:
14 okt 2021 15:21
Sira schreef:
14 okt 2021 14:50
Lady1234 schreef:
14 okt 2021 14:37
Maar als je het dan niks vindt, moet het ook teruggestuurd naar China, met de daarbij behorende prijs.
Maar als je het bij AliExpress hebt gekocht en het kostte bijv. daar maar € 8,- dan ga je daar niet een hoop werk voor doen om het terug te sturen.
Mijnreactie was ironisch bedoeld. 😀
Dat begreep ik wel :D

de auditu
Berichten: 772
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Oplichting van der linden damesmode

Ongelezen bericht door de auditu »

Van Der Linden? Ik dacht even dat er stond: van Lienden.

Gesloten