LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oplichting via webwinkel

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
antoonalexander
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2020 14:50

oplichting via webwinkel

Ongelezen bericht door antoonalexander »

Begin januari2021 bestel ik( als toen nog goedgelovige) een kledingstuk bij de website anna-bela . Na betaling per debetkaart blijkt dat mijn zending NIET kan opgevolgd worden ; wel vermeldt men het Emailadres voor contact : doreal.nl . Tevens zie ik dat de betaling werd geregistreerd op een adres in Parijs en op de naam body-cellul .Diverse Email klachten leveren géén reactie op.
Op hun zgn. website kan men "uw bestelling" aanklikken, doch er gebeurt NIETS ,gewoon hun advertentie die terug verschijnt.
Na enig opzoekwerk blijkt dat dezelfde OPLICHTERS ook via een andere naam in Duitsland opereren.Bloxe ??
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn geld kan recupereren?

Moneyman
Berichten: 30002
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: oplichting via webwinkel

Ongelezen bericht door Moneyman »

antoonalexander schreef:
24 feb 2021 15:15
Begin januari2021 bestel ik( als toen nog goedgelovige) een kledingstuk bij de website anna-bela .
Je had dus niets geleerd van je ervaringen uit je vorige topic over Wish? De site https://www.doreal.nl/ rammelt aan alle kanten en zou alle alarmbellen af moeten laten gaan.
antoonalexander schreef:
24 feb 2021 15:15
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn geld kan recupereren?
De kans dat je je geld terug krijgt is nihil. Je weet niet eens met wie je zaken doet, laat staan dat je daar een dure internationale procedure tegen gaan aanspannen. En dan heb ik het nog niet eens over verhaalsmogelijkheden.

Hopelijk leert het je om geen derde keer de fout in te gaan.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: oplichting via webwinkel

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je kunt een klacht indienen bij ACM. https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-m ... en-aan-acm

Voor je geld moet je bij de deurwaarder zijn, bij het land waar het bedrijf is gevestigd. Maar dan moet je dat wel weten, ook kost een deurwaarder meer dan wat jij hebt besteld

Internetsamaritaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2021 00:52

Re: oplichting via webwinkel

Ongelezen bericht door Internetsamaritaan »

Misschien zijn de payments via Mollie, dan kan je nog contactgegevens opvragen. Even vragen aan de bank waar het rekeningnummer bij hoort.

Gesloten