LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Otto misleid met levertijd

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
olaf54321
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2019 11:12

Otto misleid met levertijd

Ongelezen bericht door olaf54321 »

Ruim 2,5 weken geleden een product besteld bij Otto. Aangegeven levertijd was 5 a 6 dagen. Ik heb het product nog steeds niet ontvangen en het is onduidelijk wanneer het product komt. Otto wil pas na 4 weken onderzoek doen wat er aan de hand is. Product is voorradig, maar er zouden problemen zijn bij verzending vanuit Duitsland. Vreemd genoeg heeft de Duitse Otto geen probleem met dit product. Ondanks dat ik Otto meermaals erop heb gewezen dat de levertijd dus veel langer is blijven ze volharden op internet en ook als je telefonisch besteld dat de levertijd 5-6 dagen is. Dus willens en wetens adverteren ze met een niet na te komen levertijd.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Otto misleid met levertijd

Ongelezen bericht door renewouters »

Hoe weet je dat er bij de Duitse otto geen problemen zijn?

markmark1974
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26

Re: Otto misleid met levertijd

Ongelezen bericht door markmark1974 »

Ik vraag me af waar ze de arrogantie vandaan halen.

Ze kunnen toch zeker wel een pakketnummer aanleveren? Want dan kun je daarmee simpelweg in de online-tracking kijken, of desnoods de vervoerder bellen om te vragen waar je zending blijft.

Laat dit soort arrogante tokos die online business niet (willen) snappen toch ajb gauw ter ziele gaan . . .

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Otto misleid met levertijd

Ongelezen bericht door moederslink »

Hier weer hetzelfde: het woord misleiding .
Ik geloof daar niet in , je zit in het eind van het jaar en dus topdrukte met online bestellingen .
Wat voor de rest van het jaar geldt , geldt nu eenmaal niet voor de decembermaand .
Dus heb geduld en laat maar weten wanneer u het binnen heeft.

alfatrion
Berichten: 21904
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Otto misleid met levertijd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Van misleiding is al sprake als de informatie onjuist is en de consument daardoor een besluit kan nemen dar hij anders niet zou nemen. De term is hier dus op zijn plaats ondanks de verzachtende omstandigheden.

olaf54321
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2019 11:12

Re: Otto misleid met levertijd

Ongelezen bericht door olaf54321 »

@renewouters. Doordat ik me heb geïnformeerd in Duitsland. @moederslink. Ze weten van dat dit product veel later wordt geleverd dan de 5-6 dagen die ze aangeven. Het is nu 3 weken, dat is niet een paar dagen te laat door drukte. Dat is een structureel probleem. En als je andere reviews leest beslist geen uitzondering ook buiten de drukke periode. @snuffel1. Dan moet je niet blijven volharden een bezorgdatum te beloven die bij lange na niet kan worden gehaald. Beste is nog dat ze aangeven pas na 4 weken een onderzoek te kunnen starten. Waarom zou je dat pas na 4 weken kunnen doen?

olaf54321
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2019 11:12

Re: Otto misleid met levertijd

Ongelezen bericht door olaf54321 »

De her bestelling is aangekomen, de 1e bestelling nog steeds onbekend.

Gesloten