LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OutletPlanet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
henka
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2008 20:44

OutletPlanet

Ongelezen bericht door henka »

Een paar maanden geleden hebben we bij OutletPlanet een Wunderbar Cooler thuistap gekocht, deze was zeer snel (omdat we op dat moment niet thuis waren bij de buren) afgeleverd, na 12uur volgens voorschrift het apparaat aangesloten en vervolgens geconstateerd dat het apparaat niet naar behoren werkt, de volgende dag een e-mail naar OutletPlanet en de klacht voorgelegd, je krijgt dan een standaardmailtje dat de mail is ontvangen en er binnen 48uur gereageerd zal worden, na een week nog geen reactie, dan maar weer een e-mail gestuurd, na 14 dagen nog geen reactie en als je probeerd te bellen naar de klachtenlijn krijg je een antwoordapparaat met de mededeling dat er door de enorme drukte niet gereageerd kan worden, (zijn er dan zoveel klachten??) toen hebben we nog een mail naar de fabrikant/importeur gestuurd hier ook weer een standaard mail dat de mail is ontvangen en vervolgens blijft het stil en zitten wij nog steeds met een niet goed werkende Wunderbar Cooler, denk je met de EK een lekker zelfgetapt biertje te kunnen drinken, nou mooi niet dus.
Heeft iemand soortgelijke ervaring met de firma Outlet Planet, of een goeie tip welke stappen ik verder nog kan ondernemen want wij weten het nu niet meer.

frankk10
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2008 12:16

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door frankk10 »

Ik heb ook een zeer slechte ervaring met Outletplanet.nl.
Ik heb bij Outletplanet begin juni TV besteld en betaald. Bleek niet leverbaar. Bestelling geannuleerd en gevraagd om retouneren van het geld. Begin juli nog niets ontvangen. Je wordt afgescheept met smoesjes (Postbank storing, Multipay problemen etc.).
Ze zijn bovendien telefonisch onbereikbaar. Er is een nummer dat je kan bellen tussen 14.00 en 17.00, maar je krijgt een bandje dat ze het druk hebben en geen mogelijkheid iets in te spreken.
Ik betitel dit bedrijf als oplichters en raad iedereen aan hier niets te bestellen.

Ik heb inmiddels een aangetekende brief met de laatste sommatie gestuurd. Daarna start ik een juridische procedure.
Ik heb ook een klacht bij Thuiswinkel.org ingediend. Dat zou ik u ook aanraden. Misschien helpt het iets.

Je kunt ze wel proberen te bereiken onder 074 2596874. Volgens mij is het gewoon een zaak van een echtpaar.

Zie ook http://www.checkwebwinkel.nl/index.php? ... let-Planet voor meer klachten over Outletplanet.nl.

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door superwoman »

Jammer dat jullie van die slechte ervaringen hebben bij outletplanet. Wij hebben er vorig jaar een electrische coolbox gekocht, die werd de volgende dag al geleverd. En dit jaar kocht ik er een tuinset. Die werd door een apart ingehuurde transporteur vervoerd. Duurde even, omdat het om zo'n groot pakket ging, maar werd uiteindelijk op de afgesproken dag keurig bezorgd. Ik had outletplanet een mailtje gestuurd om te vragen wanneer de tuinset zou gaan komen, als reaktie kreeg ik meteen een telefoontje van de transporteur.

Op Outletplanet valt voor ons niets aan te merken. Mooie, goed geprijsde, artikelen.

henka
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2008 20:44

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door henka »

Ja dank je de koekoek als het om uitleveren gaat en het is op voorraad en je hebt betaald zijn ze er als de kippen bij, maar gaat er iets mis en als het op garantie aankomt geeft Outletplanet niet thuis dan kun je mailen en bellen tot je een ons weegt, de communicatie is dan ineens hermetisch gesloten.
En dat is waar het hier om gaat.

Compaen
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2008 16:45

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Compaen »

Ook wij hebben bij OutletPlanet een loungeset besteld.
Jammer, dat ik niet eerst de recensies over dit bedrijf heb gezien! Zo te lezen zijn wij niet de enigen die enorm slechte ervaringen met dit bedrijf hebben. Als ik de reacties van anderen eerder had gelezen, dan had ik hier niks besteld!
Helaas niks meer aan te doen.
Inderdaad als je iets besteld, moet je meteen betalen. Maar als er problemen zijn dan zijn ze niet thuis.
De bezorgdienst die ze inhuren is ook erg wazig! Komen gewoon aan de deur en als je er niet bent, wordt verwacht dat je een briefje op de deur doet dat ze het bij de buren af kunnen geven?? Bij ons zijn ze dus al 1x voor niks aan de deur geweest terwijl ik had gevraagd om v.t.v. te bellen voor een afspraak. Daarna nog diverse keren moeten bellen met de bezorgdienst voordat uiteindelijk de set geleverd kon worden.
Na aflevering op 23 juli jl. bleek dat het bankje niet goed was.
Meteen gebeld met Outletplanet en deze adviseerden mij om een mail te sturen met de klachten.
Na diverse mailtjes kregen wij het verzoek om foto's op te sturen. Deze zouden worden beoordeeld door de leverancier. En daar zitten we nog steeds op te wachten!
Ik las dat iemand ze schriftelijk zou sommeren en anders een procedure op zou starten? Heeft dit geholpen?
Wellicht dat we t anders op die manier kunnen proberen....

Overigens hebben wij wel heel goede ervaringen met het bedrijf Garden Gallery in Dronten. Hier hebben wij de tuinstoelen vandaan, ook via internet. Prima service!

ChristiaanvD
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2008 17:53

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door ChristiaanvD »

Ook ik ben helaas niet de kritische opmerkingen over Outlet planet tegengekomen. De toegezegde levering van 2-4 dagen van mijn wasmachine (die ik nog steeds niet heb) bleek een fabel waar Outlet Planet totaal geen invloed op heeft ook al pretendeert ze dit wel op haar site. De geplande levering zou ruim een week later plaatsvinden bleek bij navraag bij de vervoerder (de planning is volledig onder zeggenschap van de vervoerder en die heeft daar geen contract voor met Outlet Planet). Bij het verhaal halen bij Outlet Planet, wilden zij geen rekenschap afleggen voor de levering van het product, dat volgens hen reeds "geleverd" was. Leveren betekent bij hen: uit het magazijn vertrokken. Op mijn klacht (1 - 9) is tot op heden geen reactie geweest. Blijkbaar begrijpt Outlet Planet niet dat iets van je laten horen en simpel je excusus aanbieden klanten helpt om positiever terug te kijken op een transactie. Ik zou erg graag de onprofessionele en klantonvriendelijke benadering van klachten door Outlet Planet aan willen kaarten, maar recensies op de site van outlet planet lijken overduidelijk gemanipuleerd (uitsluitend positief) Heeft iemand hier ervaring mee?

groet,

Christiaan

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door superwoman »

Tjonge Christiaan,

Vandaag heb ik daar toch weer een positieve reaktie aan moeten toevoegen. :wink: Een rechthoekige trampoline besteld, die binnen 4 dagen bezorgd zou worden. En inderdaad ! Woensdag besteld, vrijdagmiddag aangekomen.

Vooruitbetalen hoeft niet meer: je kan ook onder rembours laten bezorgen. Lijkt me een goede optie.

Minimi
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2008 23:32

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Minimi »

Superwoman is ook gemanipuleerd account door Outlet Planet! Geloof haar verhalen niet!

Helma_s
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2008 20:58

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Helma_s »

Ik kocht vrijdag een wasmachine Miele, via Outlet-Planet. Vanwege de laagste prijs op Kieskeurig kwam ik op deze site uit. Kwam vertrouwd over, logisch en met thuiswinkelwaarborg, voor mij van belang. Ook betalen via Ideal, wat ik altijd doe op Internet, verliep vlot.Keurige bevestiging en maandag werd ik gebeld voor afspraak. Via site kon ik volgen hoe status verder verliep Dinsdag bezorging, aansluiten en alle troep retour, kortom prima service. Ik ben dus zeer tevreden en kom hier zeker terug, vooral met speelgoed zijn ze enorm scherp in prijs, goede tip voor de aankomende Sint

Helma

helehetethee
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2009 17:22

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door helehetethee »

afgelopen week heb ik een golfset op OutletPlanet.nl besteld en vandaag kreeg ik een mail dat ik deze kon traceren via DPD.nl dit heb ik gedaan en ik kreeg het bericht dat het pakketnummer niet te vinden was in de database van DPD. Toen ben ik op internet gaan kijken en kwam ik deze reacties tegen. heeft er iemand ervaring met bestellingen die gewoon niet geleverd worden? ik ben na al deze reactie ineens ontzettend het vertrouwen in dit bedrijf kwijtgeraakt.

calastra
Berichten: 33
Lid geworden op: 22 dec 2003 21:32

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door calastra »

Ik heb in de afgelopen tijd ook al een aantal dingen besteld.
Een magnetron van Sharp, een aanhanger voor de tractor van mijn neefje, en een pak van mega mindy.
Alles is keurig op tijd geleverd.
Ik heb geen ervaringen met garantie, nog niet nodig gehad.
Maar vond dat positieve ervaringen ook moesten worden vermeld.

mvg
Lisette

janaida
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2009 14:51

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door janaida »

Ook ik heb een slechte ervaring met outletpl. In half April een hangmat stander + hangmat besteld. Moest wel vooraf betalen omdat voor rembours betaal je extra. Na 1 of 2 dagen een mailtje gehad dat het niet op voorraad was, maar zou zo spoedig mogelijk het bestelde krijgen . Dat is ook gebeurd dus tot dat moment niets aan de hand.
Maar nu was er bij de stander een bescherming dop voor de poot te weinig en er was een verkeerde hangmat bij geleverd, 1 die past niet.
Nu is het eind mei en na 3 telefoontjes, 2 mailtjes waaronder een foto van de betreffende dop die ik nodig heb, hoor ik helemaal niets van ze. Ik vind dit erg slechte service en ik vraag me af of ik het gevraagde nog ga krijgen :( .

Webdesigner
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2009 18:12

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Webdesigner »

Heren en Dames van Outletplanet.... Het kan beter..
Zorg er gewoon voor dat je je afspraken nakomt en of het vervoersbedrijf.

Het gaat niet goed zo en ontevreden klanten genereren is zo gebeurt.

Jammer dat alles moeizaam gaat bij sommigen.


Succes!
Laatst gewijzigd door Webdesigner op 10 jun 2009 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.

quint1
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2009 10:16

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door quint1 »

Wij kochten afgelopen week een Hartman Da Vinci tuinset bij Outletplanet. Via Kieskeurig zagen wij dat deze bij de firma Outletplanet het goedkoopste was. Bestelling werd netjes bevestigd, een dag later werd afleverafspraak gemaakt en 2 dagen later konden we genieten van onze nieuwe set! :D

Wij zijn tevreden over de service, mag dan ook wel gezegd worden, zullen waarschijnlijk meer tevreden klanten zijn, maar die hoor je niet

Gr,

Quint

Webdesigner
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2009 18:12

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Webdesigner »

Heren van Outletplanet en medewerkers,

Als jullie het niet aankunnen zorg dan dat je eerste je gedupeerde klanten zorgvuldig afhandeld en dan pas weer nieuwe aanneemt....

Succes!

paulmars
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2009 20:20

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door paulmars »

Webshopje bouwen, snel verkopen. dat is het. De hele dag wachten op de bestelling
want ze kunnen geen tijd aangeven en dan wordt er 's avonds bezorgd. Als er iets
kapot gaat ben je echt de klos. E-mails worden niet beantwoord (behalve de automatisch
gegenereerde)en telefonisch is men niet bereikbaar. Ik wacht al 3 weken op een antwoord.
Neem alle kritiek over Outletplanet op het internet serieus en waag je er niet aan!

Schaap83
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2009 19:30

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Schaap83 »

Ik heb bij outletplanet.nl een hometrainer gekocht. Deze bleek na 2 weken stuk te zijn. IK heb hen gemaild, met foto's etc, maar nooit meer iets van hen gehoord! Ik zit nu dus met een schade van 119.95, zwaar waardeloos natuurlijk!
De site ziet er netjes uit en het lijkt allemaal te kloppen. Tot er iets is, dan kun je mooi naar de centen en de service fluiten! Kortom: nooit bestellen!
Als outletplanet dit leest, neem gerust contact op (ordernummer 91014) en ik zal deze negatieve recensie verwijderen!

paulmars
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2009 20:20

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door paulmars »

Beste allemaal,

trek alle registers open. Dit is het enige wat werkt. Stuur e-mails naar q-shop, beslist, kieskeurig, consumentenbond, hun directie etc etc.

Uiteindelijk is bij ons na ca 5 contact opgenomen en de reparatie uitgevoerd. En nu alleen maar hopen dat er niets meer gebeurt binnen de 2 jaar garantie.

rtlr-j
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:48

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door rtlr-j »

Ik heb ook slechte ervaringen met de webwinkel Outletplanet.nl
Drie weken geleden bestelde ik een filterset voor mijn tuinvijver. De levering op zich was prima, want er werd op tijd geleverd. Tot dan geen problemen, maar toen ik er 's-avonds achter kwam dat ze het verkeerde pakket geleverd hadden, begonnen de problemen. Mail op mail gestuurd en steeds een standaardmail terug met daarin een ontvangstbevestiging van de mail en de (loze) belofte dat ze het probleem zouden oplossen. Inmiddels is het bijna augustus en nog steeds wacht ik op vervanging van mijn filterset.
Dienstverlening is superslecht, ze houden zich niet aan de wettelijk verplichte regels m.b.t. garantie/omruil. Telefonisch onbereikbaar, behalve als je wat wilt kopen uiteraard. Zodra er klachten zijn hoor je niets meer van ze.

Mij dringend advies aan alle consumenten die dit lezen:
KOOP NIETS BIJ OUTLETPLANET.NL !!!

Inmiddels is mijn klacht opgelost, waarschijnlijk door tussenkomst van Thuiswinkel Waarborg (www.thuiswinkel.org). Outletplanet, alsnog bedankt voor de afhandeling van mijn klacht.
Laatst gewijzigd door rtlr-j op 08 aug 2009 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Rob0860
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2009 17:28

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Rob0860 »

Koop hier nooit iets, wat een drama.
Compostbak besteld, dat ging vrij soepel, maar toen het moest afgeleverd worden door DB Expres. Er was ingesproken vorige week vrijdag dat men de bak afgelopen maandag zou bezorgen, maar omdat wij werken, afgesproken dat ik een briefje met naam en handtekening, zou neerleggen in de tuin en dat men de bak zou achterlaten. Thuisgekomen geen bak aangetroffen. Bellen met DB Express, "ja meneer u was niet thuis"uhuh wij hadden toch een afspraak" O, ik zal even de chauffeur bellen ik bel u straks terug. Ook was er geen bericht achter gelaten, dat men aan de deur was geweest. Bellen met duur 0900 nummer wat niet word opgenomen, dit ga ik dus melden aan de Opta, want dit is puur misbruik. Mail naar Factory outlet(de winkel waar het gekocht is) heeft tot nu toe ook geen resultaat, wel ben ik 40 euro armer en heb geen compostbak.
Wat kan je er tegen doen???? Ik ga nu me rechtshulp inschakelen, wat een K bedrijf. Koop hier dus nooit.

Gesloten