LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket niet ontvangen, geen geld terug via PayPal

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Viva
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2019 13:30

Pakket niet ontvangen, geen geld terug via PayPal

Ongelezen bericht door Viva »

Mijn partner is net overleden en we hebben een zoontje van 6 jaar die alles kreeg van zijn vader! Nu vroeg mijn zoontje een product https://margotwilk.store/collections/all deze zijn onrechtvaardig als ze het product terug ontvangen! Ik dacht ik betaal via PayPal dan weet ik zeker dat ik mijn geld niet zomaar kwijt ben!! (Dus zwaar vergist!!!) Mijn gedesoriënteerde hoofd in rouwproces inclusief alle negatieve issues omtrent de dood van mijn partner. Zeurde mijn zoontje elke dag of het al binnen is. Uiteindelijk kreeg een kaart (22 okt) van DHL post dat mijn pakketje bij Jumbo locatie ligt. Omdat ik met zaken bezig ben ivm met het regelen van mijn overleden partner beloofde ik mijn zoontje dat ik het de volgende dag zou ophalen maar rondt de 25e kon ik het pas ophalen! Tot mijn grote verbazing konden ze het pakket niet vinden! En kwamen zij erachter dat het die dag is geroutineerd naar margotwilk.store!! En nu met een huildende zoontje was ik gelijk ter plekke genoodzaakt om DHL te bellen om te informeren over hoe en wat?! Ik heb het gesprek opgenomen en zij bevestigende dit en zeiden dat ik contact op moest nemen met het bedrijf. Zoals gewoonlijk hebben deze chinezen geen telefoon nummer en spreken ook geen andere taal dan engels en hebben alleen een mailadres via die website van hun!? Geen oplossing als feedback maar alleen vragen als antwoord in een andere taal!? Intussen heb ik telefonisch (ook opname van) met PayPal gebeld en uitgelegd en deze meneertje zo mij terug bellen!! Afwachtend toch dagen weken vroeg ik me door de drukte af waarom ik nog niet teruggebeld werd door PayPal?? En nam contact op en had nog een claim ingediend bij PayPal (zware onzin) uiteindelijk had ik contact met PayPal en kreeg ik te horen dat het is afgewezen!? Nu was ik genoodzaakt om dat welis niet eens verhaal (de opnames aan PayPal te feefbacken) ondanks nadat zij als feedback geven dat het bedrijf het pakket had verstuurd en ik het heb ontvangen dus kreeg ik me geld daarom niet terug!?
Naar nog een paar x mijn onterechte betaling terug te kunnen krijgen kreeg ik als 2e feedback dat ik te laat had gereageerd op de claim. En uiteindelijk als derde nadat ik zwaar emotioneel werd en boos hun had gecontact vertellen ze dat ik door verzuim mijn geld niet terug krijg?? Hoe zwaar kan je je genaaid voelen door PayPal als er reclame en op de site staat dat je VEILIG en GARANDEERT kan betalen via PayPal die vertikt om je onterechte afschijving niet terug te geven. ZWAAR TELEURSTELLEND DIT EN NIET EENS SYMPATHIE IVM MET DE DOOD VAN MIJN PARTNER!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 06 dec 2019 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket niet ontvangen, geen geld terug via PayPal

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als eerste gecondoleerd met het verlies van uw man. Helaas voor u heeft het overlijden van uw man niets te maken met het geschil dat u nu heeft. Die 2 zaken moeten even los van elkaar gezien worden.
Op 22 oktober kreeg u bericht dat het pakje aangekomen was en rond de 25ste bent u daar heen gegaan. Toen u het bericht kreeg lag het pakje al bij de Jumbo. Geen idee welke dag u daadwerkelijk daar bent geweest, maar na 7 dagen gaat een pakje via DHL weer retour afzender.
Het pakje is afgeleverd bij het ophaalpunt, maar niet afgehaald. Dat is niet een probleem voor Paypal. Helaas hebt u gekocht wij een webwinkel buiten Europa en dat wil zeggen dat ergens recht op hebben niet hetzelfde is als ook recht krijgen.

Geen idee wat de waarde was van de bestelling en of de emoties de zaak verergeren, maar beter zou het zijn om te laten rusten en gezellig met uw zoontje naar een speelgoedwinkel te gaan om daar wat leuks uit te zoeken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Pakket niet ontvangen, geen geld terug via PayPal

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Is daar wel genoeg ruimte?

De schoenmaker heeft ook DHL weg gedaan en nu alleen DPD over, en het is veel zoekwerk of en wat er langer dan 1 week aanwezig is.... hij is op mijn advies op 6 stiften over gegaan, kruisje en alles met bepaalde kleur staat een week!

Ik denk dat Jumbo teveel kreeg en alles wat er langer staat iets te vroeg retour gedaan!
Ook heeft de klant geen idee hoe groot het moet zijn, mijn telefoon zat in doos, daar passen er wel 20 in!

Mijn schoenhersteller is vader, moeder, dochter maar de buurt Super, erg veel verschillende en vele jongeren voor paar uren!
Ik denk dat dit het Jumbo probleem ook is.
Verder vraag ik me af of ze goed hebben gekeken, vele maten en vaak erg rommelig op een stelling.. of bij teveel even elders zetten.. en als ze dat niet aan elkaar doorgeven?

Ook bestaat de kans dat iemand goede huisnummer uit verkeerde straat kreeg... ik weet hoe sommige werken...
Nooit te lang daar laten want hoe langer in de winkel, des te groter de kans op fouten.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakket niet ontvangen, geen geld terug via PayPal

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Komkommertijd schreef:
07 dec 2019 10:08
De schoenmaker heeft ook DHL weg gedaan en nu alleen DPD over, en het is veel zoekwerk of en wat er langer dan 1 week aanwezig is.... hij is op mijn advies op 6 stiften over gegaan, kruisje en alles met bepaalde kleur staat een week!
Geweldig idee van u. Echter plakt DHL er zelf een sticker op met de datum. Na 7 dagen komt er automatisch een bericht in de terminal/app dat de leveringen die er 7 dagen liggen opgehaald worden. Hoef je dus zelf niets voor bij te houden.
Komkommertijd schreef:
07 dec 2019 10:08
Ik denk dat Jumbo teveel kreeg en alles wat er langer staat iets te vroeg retour gedaan!
Ook heeft de klant geen idee hoe groot het moet zijn, mijn telefoon zat in doos, daar passen er wel 20 in!
Dat kan niet. Je kan in de app geen bezorgingen terugmelden. Dit gaat automatisch na 7 dagen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Pakket niet ontvangen, geen geld terug via PayPal

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De doos van de telefoon zal wel opgevuld zijn met asbest!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Pakket niet ontvangen, geen geld terug via PayPal

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Sticker met datum plakt de bezorger bovenop meestal!

En laat de winkel nu alles stapelen en dan is jou adres onzichtbaar.... dus met stift even jou adres erop.... aan zijkant!
Doet Post NL , DHL en de DPD schoen hersteller ook...en nog enkele andere die niet bij de Buren mag.. staat er echt op!

Verder rekende ik op klein pakje, geen doos waar inderdaad nog 2 Kg asbest in kan!

Zelf ontvang ik bij niet thuis voor vele buren en de Ali plastic, dozen en vaak overal maar wat geplakt dus zoek je suf!

Als ik zie dat wegens ruimte tekort er soms in de buurt super dingen even elders gezet worden, gaten vullen of geen ruimte in juiste plek... dan word de voorraad een puinzooi en zelfde mensen mogen ook de Service balie doen?

In theorie heeft elke firma een perfect systeem, maar een avond hulpje die nog op school zit die dit even mag doen....?
Dan is hoe werkt die scanner en je doet maar wat een groot risico!
Vooral als vele de pakjes meerdere dagen laten liggen en als je weet hoeveel er soms niet thuis was!

Arizonakid
Berichten: 1123
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Pakket niet ontvangen, geen geld terug via PayPal

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Vervelend, maar precies volgens de regels.
Als je in je emotionele toestand wel in staat bent om iets te bestellen, moet je ook in staat zijn het op tijd op te halen toch?

Gesloten