Pakket zou bezorgd zijn, maar niets ontvangen van DHL

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
kverhoeven1992
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2022 10:56

Pakket zou bezorgd zijn, maar niets ontvangen van DHL

Ongelezen bericht door kverhoeven1992 »

Goedemorgen,

Hoop dat een van jullie mij kunnen helpen. Ik heb een tijdje geleden iets besteld, trackentrace staat op bezorgd maar ik heb niks mogen ontvangen van DHL. Het ligt niet in mijn schuur, container of bij een van de buren. De webshop heeft een onderzoek laten opstarten en die gaf aan dat alles nagevraagd is en de werklijsten zijn gecontroleerd en pakket is normaal afgeleverd. Nu geeft de webshop aan dat zij niks meer kan doen en zij nu niet meer verantwoordelijk is. Het is maar een bedrag van 40 euro maar toch zonde van mijn geld! Wil het pakje graag hebben.

Wat kan ik doen of is het nu dan ook echt klaar?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket zou bezorgd zijn, maar niets ontvangen van DHL

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gewoon de verkoper in gebreke stellen. Zij moeten leveren (en dus bewijzen dat ze al geleverd hebben).

irene.van-houte-valkenburg
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 jun 2017 16:52
Contacteer:

Re: Pakket zou bezorgd zijn, maar niets ontvangen van DHL

Ongelezen bericht door irene.van-houte-valkenburg »

Een hele slechte reviews over het bedrijf schrijven of op ze minst er mee dreigen. Zo is het mij gelukt om het hele bedrag terug te krijgen. Of blijven bestoken met mails wil ook nog wel eens helpen. Mij is het gelukt en ik had helemaal niets, alleen de betaalde rekening.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Pakket zou bezorgd zijn, maar niets ontvangen van DHL

Ongelezen bericht door witte angora »

Kijk eens in de T&T waar het precies bezorgd is. Ik kreeg vorige week een pakketje via UPS, althans dat dacht ik. De ontvangende winkel had niks, ondanks de melding per mail dat het bij hun afgeleverd is. De T&T leverde echter een ander adres op, een dorp hier 6 kilometer vandaan. Eenmaal daar bleek dat er veel meer pakketjes verkeerd bezorgd waren. Dat had naar dezelfde winkel gemoeten (die overigens gewoon open was).

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Pakket zou bezorgd zijn, maar niets ontvangen van DHL

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Helaas staat het niet altijd duidelijk in de T&T. Ik had het recent met een pakketje via DHL: bezorgd volgens de T&T, maar niet bij mij. Stond ook niet bij waar dan wel (Kennelijk dacht de bezorger dat het op het juiste adres was).
Het bleek te zijn bezorgd in een andere straat, zelfde huisnummer. Gelukkig woonde daar iemand die wel goed keek, en het alsnog bij mij kwam brengen. Want de DHL bezorger was zo snel weg dat deze persoon niet eens de kans kreeg om aan te geven dat het niet voor hem bestemd was.

kverhoeven1992
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2022 10:56

Re: Pakket zou bezorgd zijn, maar niets ontvangen van DHL

Ongelezen bericht door kverhoeven1992 »

Het moet echt op mijn adres bezorgd zijn. Maar DHL is hier zo bagger. Alles word maar overal gedumpt in de kliko erachter, onder onze motorhoes. Dus als hij het bij wijze van in een verkeerde straat heeft geleverd en dan ergens gedumpt heeft.. bij ons word er al sowieso nooit een briefje in de bus gedaan.

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Pakket zou bezorgd zijn, maar niets ontvangen van DHL

Ongelezen bericht door Techneut71 »

kverhoeven1992 schreef:
26 jan 2022 14:46
Het moet echt op mijn adres bezorgd zijn. Maar DHL is hier zo bagger. Alles word maar overal gedumpt in de kliko erachter, onder onze motorhoes. Dus als hij het bij wijze van in een verkeerde straat heeft geleverd en dan ergens gedumpt heeft.. bij ons word er al sowieso nooit een briefje in de bus gedaan.
Dat is dus het probleem. Dat "echt op mijn adres" is een bewering van DHL die niet hoeft te kloppen. Ookal denkt de bezorger dat het wel het juiste adres is. En waar het dan wel is... Ik had echt de mazzel dat het bij een eerlijke persoon terecht kwam, en ik het dus 's avonds alsnog in handen kreeg.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Pakket zou bezorgd zijn, maar niets ontvangen van DHL

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

De basis van het probleem is dat we weigeren een normaal bedrag voor bezorging te betalen (een website die geen verzendkosten vraagt krijgt meer bestellingen dan een concurrent die wel geld vraagt), waardoor de bezorgdiensten zwaar onder druk worden gezet om de boel zo snel en goedkoop mogelijk te bezorgen. Het enige waar die bedrijven dan weer op kunnen bezuinigen is het personeel (op de busjes, vrachtwagens, distributiecentra e.d. valt niet veel te besparen), met als gevolg dat het personeel te veel moet bezorgen in te weinig tijd. Want o wee als je een half uur later bent dan aangegeven, dan wordt je ook afgebrand door ontvangers van pakketten.

Zodra er gewoon normale, realistische verzendkosten betaald gaan worden kunnen bezorgers ook onder normale omstandigheden hun werk gaan doen.

MasterRob
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2022 11:04

Re: Pakket zou bezorgd zijn, maar niets ontvangen van DHL

Ongelezen bericht door MasterRob »

Betaal voortaan met Paypal of creditcard, dan heb je kopersbescherming. Ik heb al een paar keer na weigering webwinkel mijn geld teruggekregen. Ook retourkosten worden vergoed.
Toch zal de verzender moeten bewijzen dat het pakket is afgeleverd. Recht hebben en krijgen is een kwestie van lange adem. Haak niet af maar blijf berichten sturen naar het bedrijf. Kijk of er een brancheorganisatie achter zit.
Sowieso op sociale media slechte reviews schrijven!

150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Pakket zou bezorgd zijn, maar niets ontvangen van DHL

Ongelezen bericht door 150747 »

PeterPeters1966 schreef:
26 jan 2022 17:14
Zodra er gewoon normale, realistische verzendkosten betaald gaan worden kunnen bezorgers ook onder normale omstandigheden hun werk gaan doen.
Dan gaan de bazen met de centen weg.

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Pakket zou bezorgd zijn, maar niets ontvangen van DHL

Ongelezen bericht door PGros »

PeterPeters1966 schreef:
26 jan 2022 17:14
De basis van het probleem is dat we weigeren een normaal bedrag voor bezorging te betalen (een website die geen verzendkosten vraagt krijgt meer bestellingen dan een concurrent die wel geld vraagt), waardoor de bezorgdiensten zwaar onder druk worden gezet om de boel zo snel en goedkoop mogelijk te bezorgen.
Dat klopt natuurlijk niet. De bezorgdienst bepaald de prijs die betaald moet worden en hoe de winkel dat doorberekend aan de klant is zijn probleem. Als ze geen verzendkosten rekenen gaat de prijs bij de bezorger niet naar beneden. Dan heeft de winkel gewoon minder marge.

Ivado
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2021 23:02

Re: Pakket zou bezorgd zijn, maar niets ontvangen van DHL

Ongelezen bericht door Ivado »

Gelukkig hebben wij een Ring deurbel. Deze neemt iedereen op die aan belt.
Ook neemt hij bewegingen op, dus als je niet aan belt, word het toch opgenomen.
Bij DHL leggen ze het pakje neer, bellen aan en lopen direct weg, zonder te wachten of er iemand open doet.
Op deze manier kan het pakketje dus gestolen zijn.
Een Ring deurbel kost een beetje, ( rond de € 100,00), maar je kunt er wel verkeerde en goede dingen mee aantonen en het is een èènmalige investering. Voor het maken van opnamen en het terugkijken hiervan, heeft u wel een abonnement nodig à € 1,00 per maand.
Ik heb geen aandelen bij Ring, ik wijs alleen op een mogelijkheid.

Gerrit Louter
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2018 11:56

Re: Pakket zou bezorgd zijn, maar niets ontvangen van DHL

Ongelezen bericht door Gerrit Louter »

Het is overal knudde met DHL , heb via Post N.L pakket verstuurt naar Duitsland met T&T , in Duitsland overgenomen door DHL...via de T&T weten we dat het op depot van DHL in ,,Dorsten,, (Duitsland) ligt , maar bij navraag weten ze van niets...! kan hierover niet in contact komen , ze blijven ontkennen dit pakket ooit te hebben ontvangen.. terwijl ik hun T&T hier voor me heb liggen t.w CAO26603856NL en dit is al de 2e keer dat een pakket bij DHL spoorloos verdwijnt... Post N.L zegt hier niets voor mij te kunnen doen , omdat het in Duitsland is over gedragen aan DHL ....dus ben je overgeleverd aan een bedrijf dat er een potje van maakt...!

Marijke1961
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2022 13:41

Re: Pakket zou bezorgd zijn, maar niets ontvangen van DHL

Ongelezen bericht door Marijke1961 »

Ik heb ook 2 slechte ervaringen met DHL. Ik kreeg keurig de datum en tijd van bezorging door. Prima, ik werk thuis dus kan het de hele dag in ontvangst nemen. 's Avonds schoot de bezorging me weer te binnen en ik keek weer in de mail. Wat stond er? "De bezorger heeft u niet thuis aangetroffen". Ik kon het de volgende dag op afhaalpunt ophalen......... En ik had een week later weer een pakketje. En ik werk nog steeds thuis. Kreeg ik op bezorgdag mail dat pakketje in de brievenbus was achter gelaten. Prima. Ik had geen zin om naar beneden te lopen dus deed dat de volgende dag 's middags. Vond geen pakketje in m'n brievenbus. Stomtoevallig keek ik naar boven en zag een pakketje staan (wat never door de brievenbus had gepast) bovenop alle brievenbussen. Open en bloot, zo voor het grijpen, wel met adresstikker van mij erop. Dat heeft daar dus meer dan een dag gestaan, voor iedereen zo voor het pakken. Ik heb eerlijke medebewoners, dat zeker! Mijn conclusie... mijn voordeur is 3 trapjes omhoog. Daar heeft de bezorger kennelijk geen zin in.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Pakket zou bezorgd zijn, maar niets ontvangen van DHL

Ongelezen bericht door Alex E »

Vandaag nog hing er voor de zoveelste keer een briefje in de liften van het appartementencomplex waar ik woon met de vraag of iemand een pakket in ontvangst had genomen.
Met regelmaat tref ik ook pakketten aan in de liften, die ik dan afgeef bij de geadresseerde.
M.a.w., sommige bezorgers "pleuren" het pakket in een lift en volgens T&T wordt het dan als bezorgd beschouwd.
Overigens, het komt ook met regelmaat voor dat ik een pakket bij een voordeur zie staan en dan uiteraard ook volgens T&T afgeleverd zou zijn.
Al met al raken er op deze manier pakketten zoek maar in principe blijft de verzender verantwoordelijk en dient u, zoals moneyman al adviseerde, de webshop in gebreke te stellen.

Ida Bertelsmann
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2022 14:21

Re: Pakket zou bezorgd zijn, maar niets ontvangen van DHL

Ongelezen bericht door Ida Bertelsmann »

I’m Duitsland gaat er sowieso veel mis met post. Ik stuurde in december en in januari met Post.nl gewone brieven naar hetzelfde adres. Adres was in orde. Post komt niet aan!

Len123
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 nov 2013 08:28

Re: Pakket zou bezorgd zijn, maar niets ontvangen van DHL

Ongelezen bericht door Len123 »

DHL is echt een waardeloze organisatie (geworden), behalve als je een vaste bezorger hebt.
Hier ook, is het een ander, die sluipt zo ongeveer naar de voordeur en dumpt het pakje gewoon voor de deur en is gelijk weer pleite. Waar hij/zij de bus neerzet, geen idee.
Onze vaste bezorger stopt gewoon voor de deur, zwaait even en zet het pakje dan voor de deur, maar wacht wel even totdat je de voordeur hebt open gedaan, zwaait en is dan weer weg.
Maar...., het bezorgen van pakjes is sinds het hele corona gebeuren een stuk slechter geworden, behalve als je de bezorger/ster kent!!
Maar in dit geval, klagen bij DHL helpt dus echt niet, ze doen er gewoon helemaal niets aan!

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Pakket zou bezorgd zijn, maar niets ontvangen van DHL

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Webwinkel is verantwoordelijk voor de levering.

Indien betaald met je creditcard neem dan met hun contact op voor aflevering garantie.

www.consumentenbond.nl/juridisch-advies en www.juridischloket.nl kan je helpen met het schrijven van een ingebrekestelling.

Ludwiga
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2023 09:50

Re: Pakket zou bezorgd zijn, maar niets ontvangen van DHL

Ongelezen bericht door Ludwiga »

Ik heb aantal keer mijn bestelde pakketjes niet kunnen ontvangen. Na meerder pogingen contact op te nemen met de verkoper en/of de bezorger kon ik niets bereiken. In één geval kreeg ik van de verkoper akkoord om mijn bestelling nog een keer te versturen zonder extra geld te betalen, want ik ben daar 20 jaar een vaste klant. Dat is een cosmeticabedrijf Pierre Ricaud. Hoe dan ook stuur je mailtjes naar de verkoper en de bezorger en deel je mening daar over in de netwerken.
Ik ben prime-lid bij Amazon en mijn bezorgingskosten zijn vaak gratis. Ik ben daar zo ''gewaardeerd", dat mijn laatste 4 bestellingen echt niet bezorgd zijn, maar aangegeven als ''rechtsreeks aan de klant overdragen" in track-and-trace. Daarom besuit ik mijn bestellingen niet naar huis laten bezorgen, maar naar en DHL-punt waar ik die zelf ga ophalen. Ik weet niet of dat helpt, maar het lijkt mij veel betere variant.

Martee
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2023 19:12

Re: Pakket zou bezorgd zijn, maar niets ontvangen van DHL

Ongelezen bericht door Martee »

Ik heb hetzelfde probleem! Ik ben echt zo pissed off!

DHL zou een pakket bij me afleveren op 22.09.2023 , dit is niet gebeurd. Naderhand kreeg ik van de verzender het DHL tracking document waar op staat de ze het bij me hebben bezorgd op zaterdag 23.09.2023, ik zou zelfs getekend hebben..

Ondertussen heb ik ze nu 2 maal gebeld, in totaal een uur kwijt. Ze zouden de boel uitzoeken en hebben dit niet gedaan. Vandaag heb ik maar weer contact met ze gezocht via de chat... daar hoorde ik dat er toch een onderzoek is geweest en..... dat het pakket toch bij mij is bezorgd! Dit is absolute onzin!! Er wordt hier keihard in m'n gezicht gelogen. Al die moeite die ik nu moet doen voor een pakket van 70,-!

Plaats reactie