LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
WillemvanMeggelen
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 aug 2018 16:38
Contacteer:

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door WillemvanMeggelen »

Ik heb hetzelfde probleem. Er komt geen enkel pakketje meer aan van AliExpress. Ik krijg bericht van Alie dat de pakketjes in Nederland zijn aangekomen en daar houd het mee op. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de pakketjes achter elkaar worden gestolen bij PostNL. Ze zijn ook wel heel erg makkelijk te herkennen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door Moneyman »

haha inderdaad. Alsof er winst te behalen is aan al die goedkope chinese meuk. Er zijn dan heel wat veel meer voor de hand liggende doelwitten.

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door MaaikeM »

Die mailtjes van Aliexpress kloppen vaak niet. Ik kreeg die ook, maar bijna al die pakjes liggen volgens de tracking op de Aliexpress site nog in Luik. Parcelsapp.com zegt ook "Airline arrive at destination country", dus ik dacht ook dat het in NL was. Maar het ligt toch echt nog in Luik. En van de order die maandag binnen gekomen is, gewoon aan huis, kreeg ik een mail dat ik hem op kan halen op het postkantoor. Klopt helemaal niets van.

Na wat lezen op tweakers is het voor mij inmiddels wel duidelijk dat er enorme vertragingen ontstaan in die AE hub daar. Verzending via deze weg zou juist sneller moeten zijn, maar het lijkt erop dat ze in Luik het niet aan kunnen waardoor het nu juist veel trager wordt allemaal.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vladdermuis schreef:
01 jul 2020 16:58
Bob Schurkjens schreef:
30 jun 2020 11:42
Het wordt hoog tijd dat de Chinezen normale internationale posttarieven gaan betalen. Dat gaat ook gebeuren. Bestellen in China wordt dan een stuk duurder. Hopelijk komt er dan minder rommel deze kant op.
Dat vind ik wel heel kort door de bocht, ik wil het wel eens zien als jij toevallig wat nodig hebt, of laat je je dan toevallig niet kennen? Diezelfde 'rommel' wordt ook door Nederlandse ondernemingen verkocht alleen dan 25x keer duurder. Ik word een beetje doodmoe dat het alleen maar rommel is wat er daar te koop is, want je hebt geen flauw benul hoeveel made in China er in Nederland is. Als het niet made in China is, dan worden de onderdelen en materiaal wel uit China gehaald. Tenzij je een plaatselijk vervaardigd maatpak draagt,dan komt ook de kleding die je nu aanhebt wel uit Vietnam, Bangladesh en en en, gaat dan misschien een ander labeltje ingenaaid van de winkelketen, dan staat er op het etiket [nederlands bedrijf] direct daaronder [made in vietnam]. Hoe krom is dat. Rebranding heet dat, ik zou het eens onderzoeken.

vind U trouwens tarief van 19.90 naar België normaal? of 32 USD voor pakketpost vanuit UK en USA. Het is vooral hier, zeker niet te duur hoor....

zo heb ik me laten vertellen dat het distributiecentrum Luik deels wordt bestuurd door Aliexpress, het magazijn gedeelte is in hun handen, het kan goed zijn dat uw pakketjes worden gegijzeld als ontmoedigingsbeleid door bemoeienis EU, maar over een tijdje worden er vervelendere regeltjes van kracht. geniet er nog maar van zo lang het kan.
Waar ga ik tekort door de bocht? Ik geloof best dat er prima producten worden verkocht op Aliexpress. Maar ik volhard in mijn standpunt dat het meeste gewoon rommel is. Slecht voor het milieu. Sterker nog: er worden ook spullen verkocht die zelfs gevaarlijk zijn in gebruik, waaronder vervalsingen van (merk)artikelen. De Europese autoriteiten kunnen onmogelijk al die goederen controleren.

Verder is het voordeel discutabel. Zo heb ik bijvoorbeeld net voor € 20,91 incl. verzending een wasmachinepomp voor mijn Siemens besteld op Amazon. Dit Chinese product is op Aliexpress even duur.

Gelukkig worden vanaf vorige maand stapsgewijs tot 2025 de posttarieven fors verhoogd voor China, zodat PostNL niet meer misbruikt kan worden voor deze "monkey business". En prima dat Ali distributiecentra in Europa opent. Dan moeten ze in elk geval marktconforme posttarieven betalen.

Gedaan met spotgoedkope producten uit China

https://www.gondola.be/nl/news/gedaan-m ... -uit-china

Eugenio32
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2020 01:58

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door Eugenio32 »

Ik heb een item besteld op 8 Mei. Werd verzonden op 12 Mei. En zit sinds 25 Mei vast op "liege-linehaul".

Ik ga ervanuit dat pakketten met code LT... NL door Postnl worden afgeleverd. De gestolen aanhanger in Luik was van DHL. Dus er is nog hoop.

Maar waarom duurt het dan zo lang?

Nog iets raars. Een item zou de volgende dag door Postnl worden bezorgd. Echter de volgende dag werd dit opgeschoven naar de volgende dag. En toen weer naar de volgende dag. En weer. En nu is het pakketje schijnbaar toxh nog niet in bezit van postnl zo zegt de status. Erg vreemd. Waar is de vervelend douane dan mee bezig?
Ik ga ervanuit dat het nog daar ligt. En inderdaad niet in het sorteerproces van de postnl.

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door MaaikeM »

Gisteren eindelijk verandering in de status van 3 zendingen die al ongeveer 3 weken in Luik lagen, eindelijk overgedragen aan PostNL. Telefoon en tablethoes zijn gesorteerd en komen dan hopelijk morgen in de brievenbus. Eindelijk een nieuw jasje :lol:

Er wordt wel een hoop gerommeld en het lijkt ook redelijk willekeurig te zijn welke lading ze wanneer verwerken. Deze zendingen waren allemaal precies op dezelfde datum en tijd gearriveerd in Luik. Iemand op tweakers had ook een pakje met zelfde aankomstdatum in Luik en die komt er ook aan. Maar de batches worden niet op volgorde van aankomst behandeld, waardoor sommige dingen er alsnog redelijk rap zijn en andere dingen er juist heel lang over doen.

Volgens mij zijn de LT...NL codes inderdaad alleen voor PostNL, moet die zelf regelmatig bezorgen (scannen), en ik kan de mijne ook volgen in de app. Als de datum steeds opschuift, dan betekent dat over het algmeen dat het nog niet door PostNL ontvangen is. Ze verwachten de zending en geven het dan een verwachte bezorgdatum, maar als de zending niet in het sorteerproces komt dan blijft de datum opschuiven. Bij fouten in de sortering kan het ook nog weer opschuiven.

Eugenio32
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jul 2020 01:58

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door Eugenio32 »

MaaikeM schreef:
01 jul 2020 18:47
Die mailtjes van Aliexpress kloppen vaak niet. Ik kreeg die ook, maar bijna al die pakjes liggen volgens de tracking op de Aliexpress site nog in Luik. Parcelsapp.com zegt ook "Airline arrive at destination country", dus ik dacht ook dat het in NL was. Maar het ligt toch echt nog in Luik. En van de order die maandag binnen gekomen is, gewoon aan huis, kreeg ik een mail dat ik hem op kan halen op het postkantoor. Klopt helemaal niets van.

Na wat lezen op tweakers is het voor mij inmiddels wel duidelijk dat er enorme vertragingen ontstaan in die AE hub daar. Verzending via deze weg zou juist sneller moeten zijn, maar het lijkt erop dat ze in Luik het niet aan kunnen waardoor het nu juist veel trager wordt allemaal.
Nederlandse douane kan er ook. wat van.

Ik heb een pakketje die volgens aliexpress al op 22 Juni in Nederland op het "Office exchange handover point" (douane) zit en paar minuten later ook is verwerkt. In de Postnl app kreeg ik op 22 juni ook melding dat het de volgende dag bezorgd zou worden. Dit werd steeds een paar dagen uitgesteld. En nu is de status "nog niet in bezit van postnl". Hoe dan?

Bamster52
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2020 17:08

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door Bamster52 »

Ik heb me net nieuw aangemeld op dit Forum toen ik iets las van gestrande pakjes van AliExpress in Liege-Linehaul en zou graag een vraag aan ‘Sahri’ willen stellen. Mij is het ook overkomen dat ik een pakje bij Ali heb besteld op 15 juni dat ik tot op heden nog niet heb ontvangen. Wanneer ik op Ali’s track and trace link kijk, dan staat mijn pakje als laatst gerapporteerd op ‘ Liege-Linehaul Arrival:Arrived Liege’ op 27 juni. Dus het is zeer waarschijnlijk dat mijn pakje ook in die opengebroken truck zat. Sahri, u vroeg om een Engelse vertaling van de vermelding van die gebeurtenis. Later in een update meldde u dat u die vertaling al gevonden had. Zou u mij een plezier willen doen en mij de link naar die vertaling willen geven, of misschien de vertaling zelf, zodat ik ook een procedure kan starten ?

Pont21
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 aug 2020 19:58

Re: Pakketjes Aliexpress stranden in Liege-Linehaul

Ongelezen bericht door Pont21 »

Mijn bestelling zat ook bij gestrande lading in Liege-Linehaul.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... aliexpress

AlieExpress heeft de bestelling opnieuw verzonden: gisteren kreeg ik het in de brievenbus.

Gesloten