LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pcwinkeljc

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Rene H
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 jun 2012 12:51

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door Rene H »

johnnyk020365 schreef:goedendag ook wij hebben een tablet besteld betaald en niet gehad, wij hebben nog een bericht gehad over terugbetaling maar niks ontvangen. gr johnny
Nou de lijst blijft maar groter worden met de dag......

bloempje1
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jul 2012 21:22

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door bloempje1 »

De lijst wordt idd groter. Johnny is nummer 25 .

daisyray
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jul 2012 13:56

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door daisyray »

maak van on maar nr 26....tablet besteld en uiteraard niet geleverd...wat een waardeloos figuur...reageert ook helemaal nergens (meer op), wij doen ook aangifte...

daisyray
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jul 2012 13:56

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door daisyray »

ik heb inmiddels een FB pagina geopend, ik weet niet of het toegestaan is de link hier te posten, maar als even zoekt kom je hem wel tegen, ik hoop via FB nog meer mensen te vinden die door deze man zijn opgelicht...en wellicht hier collectief iets mee te doen....

Rene H
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 jun 2012 12:51

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door Rene H »

PCwinkelJC link vandaag :

Helaas is deze website momenteel in verband met "Administratieve redenen" niet bereikbaar

Zodra de "administratieve achterstand" is voldaan kunt u de website weer bezoeken

john7062
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jul 2012 14:48

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door john7062 »

Zoals ik al geschreven heb, heb ik ook betaald en niets gekregen
Wel heb ik aangifte gedaan bij zowel mijnpolitie.nl en de Ing te Leeuwarden afd Fraude
Ook heb ik een rechtsbijstand verzekering en heb de aangiftes / betalings factuur enz doorgestuurd naar mijn tussenpersoon
Ik zal jullie op de hoogte houden en misschien kunnen we met meerderen iets ondernemen

daisyray
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jul 2012 13:56

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door daisyray »

kreeg een berichtje van RADAR ( bedankt!) dat het toegestaan is om de link hier te plakken....bij deze dus
https://www.facebook.com/#!/groups/266305893474112/
Ik hoop dat we op deze manier nog meer gedupeerden kunnen vinden. Nu noge ven verwikkeld in de vakantieperikelen hier maar zodra het rustiger is doen we ook aangifte...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door olaf79 »

Rene H schreef:Een deurwaarder komt pas aan bod nadat de rechter uitspraak heeft gedaan en bovendien heeft John Crijnen op dit moment nog niets onrechtmatig gedaan !
Wel roept hij de aangiftes over zichzelf af door de kopers totaal niet te informeren over het verloop van de zaak en iedereen in onzekerheid te laten.
Voor een deurwaarder heb je geen rechter nodig. Als hij het product niet levert en ook niet binnen de wettelijke termijn terugbetaald, is hij in gebreke en heb je als gedupeerde een vordering op hem (betaald bedrag + wettelijke rente), voor die vordering kun je na een aantal keren aanmanen prima een deurwaarder inschakelen (eventueel via incassoburo). Doe je dit gesamenlijk, heb je minder kosten.

RNJW
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2012 08:23

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door RNJW »

Ook ik voel me opgelicht door pcwinkeljc, heb 2 tablets in bestelling en betaald maar 0,0.
Heb via internet politie aangifte gedaan, zodat alles geregistreerd is.
Zit nu op mijn geld te wachten, want heb reeds in de normale handel mijn tableyts gekocht.
M.V.G. RNJW.

jb61
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2012 19:54

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door jb61 »

ook ik ben opgelicht door pcwinkeljc
tablet besteld en niks ontvangen.
Aangezien ik zelf in Venlo woon ben ik al 3 keer aan de deur geweest.
2 keer met de zonen gepraat en de laatste keer met Mw.Crijnen
Dhr.Crijnen was niet aanwezig (zat volgens Mw.een tijd bij familie en was moeilijk te bereiken)
wat een held zelf weggaan en vrouw en kinderen het zaakje laten opknappen.
Ik heb haar verzocht mij een tablet mee te geven aangezien ze op koopplein aangeboden werden, en er dus tablets moesten zijn.
Mw.zei dat het niet mogelijk was dat er een advertentie op koopplein stond omdat er geen tablets waren ( en ja ....ik heb een kopie van de advertentie)
dus al met al een heel vreemd verhaal

Rene H
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 jun 2012 12:51

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door Rene H »

olaf79 schreef:
Rene H schreef:Een deurwaarder komt pas aan bod nadat de rechter uitspraak heeft gedaan en bovendien heeft John Crijnen op dit moment nog niets onrechtmatig gedaan !
Wel roept hij de aangiftes over zichzelf af door de kopers totaal niet te informeren over het verloop van de zaak en iedereen in onzekerheid te laten.
Voor een deurwaarder heb je geen rechter nodig. Als hij het product niet levert en ook niet binnen de wettelijke termijn terugbetaald, is hij in gebreke en heb je als gedupeerde een vordering op hem (betaald bedrag + wettelijke rente), voor die vordering kun je na een aantal keren aanmanen prima een deurwaarder inschakelen (eventueel via incassoburo). Doe je dit gesamenlijk, heb je minder kosten.
Voor zover ik weet kan een deurwaarder uiteraard wel brieven sturen maar voor daadwerkelijk incasseren en beslag leggen op zijn geld/bezittingen is een vonnis van de rechter nodig.
Dit is hier geen probleem want het is overduidelijk bewezen dat de klanten geld tegoed hebben van de verkoper.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door ArneLH »

Rene H schreef:Voor zover ik weet kan een deurwaarder uiteraard wel brieven sturen maar voor daadwerkelijk incasseren en beslag leggen op zijn geld/bezittingen is een vonnis van de rechter nodig.
Dit is hier geen probleem want het is overduidelijk bewezen dat de klanten geld tegoed hebben van de verkoper.
Een deurwaarder kan zonder verlof van de voorzieningenrechter voor conservatoir beslag of een executoriale titel (zoals een vonnis, dwangbevel of notariële akte) inderdaad niet meer dan een incassobureau (minder zou ik zelfs willen zeggen omdat een deurwaarder die dreigt met maatregelen die hij op dat moment niet kan uitvoeren zijn ambt gedag kan zeggen).
Zoals al eerder gesuggereerd is een mijns inziens een wat aangenamer (je kunt al bijna nergens standaard terecht als particulier), kleinschalig incassobureau gezamenlijk benaderen een goede keus.

Rene H
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 jun 2012 12:51

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door Rene H »

Ja ik denk dat er genoeg incasso bureaus zijn die deze zaak in behandeling willen nemen,vooral omdat er een groot aantal mensen is die een vordering hebben lopen.
Ik vindt het verre van normaal hoe John Crijnen deze zaak afhandelt,feit blijft wel dat de wet hem de mogelijkheid bied om zijn terugbetaling maximaal 30 dagen uit te stellen.
Wettelijk gezien doet hij dus nog niets wat niet mag maar het is wel opmerkelijk dat het hem weinig intereseert om een goede relatie met zijn klanten op de bouwen....

bloempje1
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jul 2012 21:22

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door bloempje1 »

.
Laatst gewijzigd door bloempje1 op 22 jul 2012 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Anonio
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2012 21:12

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door Anonio »

Heb inmiddels officieel aangifte gedaan van diefstal. Komt de teller volgens mij nu op 17. Reken er echt op dat we het geld of goed terug krijgen van Dhr. Crijnen. :cry:

bewo
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:08

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door bewo »

Hallo gedupeerden van meneer Crijnen ,
Van het zelfde pak een laken dus: ook ik ben zoals iedereen op dit forum door deze meneer uit venlo bij de poot genomen. Vele mails sinds 6 juli die kant opgestuurd. Hem uiteindelijk wel per 06 kunnen bereiken en hem deze vorm van oplichting voorgelegd. Zijn antwoord was duidelijk. Hij was opgelicht en vond dit vreselijk en heeft ook aangifte gedaan. Volgens een mail van zijn kant met rare smoesen zou hij de betaalde tablet binnen 14 dagen terugstorte n. Dat had dus afgelopen vrijdag moeten gebeuren. Mooi niet!
Voor mij is het geduld op en schaar mij bij de andere gedupeerden. Zet mij maar op de lijst.
Het is mij niet helemaal duidelijk wie nou precies deze kar trekt op dit forum. Of coördineert .
Sterkte en succes voor ons allen.
Groet , bewo.

Jan8x
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2012 15:44

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door Jan8x »

Beste allemaal,

Het kan best zo zijn dat meneer Crijnen zelf bij de poot is genomen. Dat is echter zijn risico als ondernemer. Hij kiest ervoor, zelfs in weerwil tot zijn eigen voorwaarden, zich vooraf te laten betalen. Dat maakt zijn risico niet tot ons risico.

Dat thuiswinkelcertificaat is ook niets waard. Als je bestelt dan is hij gewoon erkend, en als je vervolgens niets krijgt dan is hij ervan af gehaald. Daar heb ik dat certificaat niet voor nodig dan had ik zelf ook al gemerkt. Over oplichters gesproken ... Daar moet Radar ook eens naar kijken!

Als je daarbij eerst vage afwezigheidsmailtjes gaat sturen, vervolgens helemaal stopt met communiceren en dan ook nog eens je website uit de lucht haalt zit je naast privaatrechtelijk ook strafrechtelijk fout.

Hier op het forum melden, waar Crijnen evident meeleest, dat de Politie er (nog) niets aan doet is geweldig slim. Die internetaangiftes halen naar mijn ervaring ook niet veel uit.

Ik krijg van dit soort praktijken zo de pest in mijn lijf dat ik er graag de rit naar Venlo voor over had. Ben daar ter plaatse aangifte gaan doen. De Politie pakte in mijn geval de handschoen positief op en ik heb verwezen naar onder meer deze site.

Crijnen handelt als eenmanszaak. Dat maakt hem persoonlijk aansprakelijk. Ik adviseer jullie deze zaak bij je rechtsbijstandsverzekeraar te melden. Eendracht maakt macht. De schade zal Crijnen immers desnoods in prive moeten dragen. Met het feit dat dit soort lui savonds voor een nieuwe flatscreen zitten kan ik niet zo goed leven. Het gaat bij mij om een paar 100 euro. Maar dat zijn een paar 100 euro te veel.

Als je voor dat soort bedragen niet aan je verplichtingen kunt voldoen en stopt met communiceren, wat ben je dan voor een figuur? Ik las nota bene ergens dat het om spaargeld voor kinderen ging in een geval.

Zou Crijnen in de kantine van zijn voetbalclub ook op de gulheid van anderen rekenen of gewoon een grote broek aantrekken met andersmans spaargeld?

Jan de Wit

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jan8x schreef: Hier op het forum melden, waar Crijnen evident meeleest, dat de Politie er (nog) niets aan doet is geweldig slim. Die internetaangiftes halen naar mijn ervaring ook niet veel uit.
Als ik het goed begrijp - is "mijnpolitie.nl" alleen een melding - en nog geen formele aangifte.
En, als er genoeg 'meldingen' binnenkomen, word er vanzelf wat aan gedaan.

Daarnaast - smoke and mirrors anyone?
De site eigenaar heeft er ook een handje van om onjuiste informatie te geven - dus waarom hier niet?

Misschien moet hij zich toch maar eens met koud water wassen in de vroege morgen, en eens goed om zich heen kijken.. gewoon, om eens te zien wie hem in de gaten houd :lol:

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door olaf79 »

Is een lotgenoten forum zoals radar dat aanbiedt niks voor jullie?

technobram
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2012 11:15

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door technobram »

Jan8x schreef: Ik las nota bene ergens dat het om spaargeld voor kinderen ging in een geval.
ja dat was mijn spaargeld maar ik heb mijn tablet gewoon binnen gekregen.

Gesloten