LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pcwinkeljc

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
hatsie
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2012 19:52

pcwinkeljc

Ongelezen bericht door hatsie »

Hallo,

Heeft iemand ervaringen met http://www.pcwinkeljc.nl Ik heb namelijk een tablet via de webshop gekocht en krijg hem nu niet geleverd?? Heb het idee dat ik met smoesjes aan het lijntje wordt gehouden!!!!!

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door WillemLW »

Ik heb hem zien adverteren op marktplaats met goedkope tablets. Maar niet besteld want ik vertrouwde het niet. Hopelijk krijg je hem wel!

hatsie
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2012 19:52

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door hatsie »

Je kon gewoon via ideal betalen en de website ziet er ook wel betrouwbaar uit en ze zijn aangesloten bij het thuiswinkelcertificaat????

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door berndv »

Dus dan betaal je voor levering?

Dan gaat hij al tegen zijn eigen gekopieerde algemene voorwaarden in:
 Artikel 13 | Betaling:

1. Voor zover niet later is overeengekomen dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen veertien dagen na bezorging van het goed of in geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, binnen 14 dagen na afgifte van de deze overeenkomst betreffende bescheiden.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

MAXIEM

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door MAXIEM »

hatsie

Update: zie mijn bericht op 17 mei 2012 binnen dit topic.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 16 mei 2012 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door berndv »

Als ik een bestelling plaats kan ik uitsluitend vooruit betalen, spreekt zijn eigen voorwaarden dus tegen.
Laatst gewijzigd door berndv op 16 mei 2012 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door ArneLH »

hatsie schreef:Je kon gewoon via ideal betalen en de website ziet er ook wel betrouwbaar uit en ze zijn aangesloten bij het thuiswinkelcertificaat????
Niet om het een of ander, maar ik had nog nooit eerder van het 'thuiswinkelcertificaat' gehoord.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door berndv »

Beetje vaag certificaat met een paar tiental abonnees.
http://www.thuiswinkelcertificaat.nl/

Je krijgt er gratis van hun algemene voorwaarden bij, waar zelfs nog fouten in staan. Vooral de manier waarop sommige voorwaarden verwoord zijn vind ik erg opmerkelijk.

En betalen via ideal? Ja dus? Wat voor garantie geeft je dat, buiten dat je meteen van je geld af bent?

hatsie
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2012 19:52

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door hatsie »

Tja had dus beter moeten kijken.....voor dat ik bestelde heb ik nog wel gezocht op het internet maar kon geen slechte informatie vinden over de verkoper en winkel.

Kan er nu waarschijnlijk niks meer aan doen.....aangifte doen van oplichting??? Op marktplaats staan nog steeds advertenties van deze verkoper!!! Ben ik dan de enige die opgelicht wordt of ben ik hier alleen ingetrapt!!!!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door berndv »

Als je al besteld hebt, wanneer? Heb je al contact gezocht en gevraagd over de levering, bij voorkeur via mail, dan heb je tastbaar bewijs. Wat was de levertijd van de tablet?

Het feit dat je niets kon vinden op internet is al geen goed nieuws.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door olaf79 »

hatsie schreef:Tja had dus beter moeten kijken.....voor dat ik bestelde heb ik nog wel gezocht op het internet maar kon geen slechte informatie vinden over de verkoper en winkel.

Kan er nu waarschijnlijk niks meer aan doen.....aangifte doen van oplichting??? Op marktplaats staan nog steeds advertenties van deze verkoper!!! Ben ik dan de enige die opgelicht wordt of ben ik hier alleen ingetrapt!!!!
Belangrijk om te weten: hoe lang geleden heb je besteld en is er al contact geweest (of gepoogd) over de niet levering.

illbeback2
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2012 00:22

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door illbeback2 »

Dag, ik heb hetzelfde probleem als Hatsie. Ik heb PCwinkelJC een mail gestuurd; Dhr J.C. geeft aan dat in verband met een stergeval de winkel afgelopen week dicht was. Tja, best mogelijk, ik weet het niet. Het lijkt erop dat er op het internet nog niet veel klachten te vinden zijn van ontevreden kopers. Mijn tablet had twee weken geleden geleverd moeten worden. Het kan nog goed komen.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door ArneLH »

illbeback2 schreef:Dhr J.C. geeft aan dat in verband met een stergeval de winkel afgelopen week dicht was. [...] Mijn tablet had twee weken geleden geleverd moeten worden.
Van dat sterfgeval zou je dus helemaal geen last moeten hebben gehad..

MAXIEM

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door MAXIEM »

illbeback2

Tekst van het oorspronkelijke bericht was/is niet meer relevant.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 16 mei 2012 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Tsaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2012 17:39

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door Tsaar »

ola,

jongens ik heb hetzelfde. week 18 levering maar nu week 20. vast telefoonnummer werkt niet meer als in piep piep pieeeeep.

nog wel toen ik belde in week 15 of zo en uitstel gevraagd was. en er zijn wel degelijk kansen in geval van oplichting. alles is traceerbaar en consumenten recht in een duidelijk geval als dit is geen punt denk ik. desnoods via een verzekering.

maar voor ik mijn rechtsbijstand ga bellen. weet iemand of dat certificaat echt is? toekenning was vanaf 16-3.

Ik wacht nog wel even af. maar sterfgeval in combinatie met niet werkende telefoon. ik weet het niet.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door berndv »

Tsaar schreef:ola,

jongens ik heb hetzelfde. week 18 levering maar nu week 20. vast telefoonnummer werkt niet meer als in piep piep pieeeeep.

nog wel toen ik belde in week 15 of zo en uitstel gevraagd was. en er zijn wel degelijk kansen in geval van oplichting. alles is traceerbaar en consumenten recht in een duidelijk geval als dit is geen punt denk ik. desnoods via een verzekering.

maar voor ik mijn rechtsbijstand ga bellen. weet iemand of dat certificaat echt is? toekenning was vanaf 16-3.

Ik wacht nog wel even af. maar sterfgeval in combinatie met niet werkende telefoon. ik weet het niet.
Certificaat en echt? Het certificaat is zo echt als de uitgevende instantie. Kunt u er rechten aan ontlenen? Het geeft aan dat in dit geval van dit certificaat de winkel op de uitgiftedatum aan de eisen voor de certificaatgever voldeed aan de eisen die gesteld worden. Oftewel, het geld was betaald :lol:

En ja, er zijn kansen in geval van oplichting. Eerst zal de winkel strafrechtelijk veroordeeld worden, dan ka. Je vervolgens nog een civiele procedure starten om je geld terug te krijgen. Heeft hij verder nog schulden gemaakt, en vraagt 1 van de schldeisers een faillisement aan, kan je achteraan gaan staan met je handje omhoog, kijken of er og wat over blijft.

Mensen, doe aangifte tegen deze persoon. Als het in week 15 geleverd had moeten zijn en we zitten nu in week 20 en de telefoon is afgesloten, dan ga je zeggen
Ik wacht nog wel even af
Sta dan niet raar te kijken dat je met zo'n afwachtende houding naast het net gaat vissen.

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door agnesm »

Hmmm, ik googelde op een tablet op marktplaats en kwam dit bedrijfje tegen.
Tablet die normaal rond de 450 kost voor 379, alleen vandaag te bestellen.
Vond het prijsverschil aardig groot dus keek even bij ervaringen en kom hier terecht.

Er wordt op de site aangegeven dat je ook kan afhalen.
Maar geloof niet dat dit echt betrouwbaar is als bedrijfje.

GTukker
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2012 12:55

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door GTukker »

Hallo,
Ik zag de advertentie ook staan op marktplaats, heb deze man (John Crijnen) gebeld, hij schrok toch een beetje dat ik hem op dat nummer dat ik koos belde.
De nummers die zijn website staan geven geen gehoor, na wat googelen vind ik een ander nummer van hem wat hij meteen opnam.
Aangezien ik hier geen telefoonnummers mag geven kun je dit zelf vinden op de website van voetbalvereniging Venlosche Boys, doorklikken naar Senioren, doorklikken naar Procedure Wedstrijdzaken en daar staat een ander mobiel nummer onderaan bij Wedstrijdsecretaris John Crijnen.

Gelukkig heb ik het Galaxy Tablet niet besteld bij hem, hij kon me niet overtuigen dat het allemaal goed was, heb het tablet bij Mediamarkt gehaald vorige week, kortingsactie ivm 12,5 jarig bestaan Mediamarkt op alle produkten van Samsung.
Groet,
Guido

GTukker
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2012 12:55

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door GTukker »

Agnes,

Dit tablet is elders ook te koop voor zo'n 369,= bij de betere internetshops.
http://www.vergelijk.nl/tablet_pc/samsu ... ices.rhtml
De prijs waarmee de Pcwinkeljc adverteerde was en is nog steeds 289,=

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: pcwinkeljc

Ongelezen bericht door trebelski »

De prijzen kloppen gewoon niet! Op tweakers.net is de Sony 9.4 Tablet 16GB echt op het goedkoopste adres €475.- en de meeste zitten ruim boven de €500.-. En die staat bij PCwinkelje voor €359.- en dat is onmogelijk. Gezien het ontbreken van een woon/zaak adres icm met uitsluitend vooruit betalen is mijn motto, Niet Doen!! De kans is groot dat je jou zuurverdiende euro's kwijt bent.

http://tweakers.net/pricewatch/289314/s ... zwart.html
En hier bij PCwinkelje.nl
http://www.pcwinkeljc.nl/index.php?p=66&s=&opt=2&id=343


Ps, of het zijn neppers gezien de vreemde schrijffout 8)
Sonny Tablet 16 GB ,wifi + 3G

Gesloten