LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pelletkachel prijzen verzendkosten webwinkel Italie

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Spaans1963
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:52

Pelletkachel prijzen verzendkosten webwinkel Italie

Ongelezen bericht door Spaans1963 »

Wij hebben een pelletkachel via een webwinkel in Italie gekocht. Omdat wij al een zelfde soort kachel (model,type) hadden gingen we ervan uit het dezelfde kachel zou zijn. Helaas blijkt de kachel uit Italie anders te zijn, veel meer geluid te maken en vind ik dit enorm storend. Eigenlijk wil ik de kachel terugsturen en geld terug. Het is nog geen 14 dagen geleden dat we de kachel bezorgd hebben gekregen. Ik heb bij DHL een opgave van de verzendkosten gevraagd en ben me een hoedje geschrokken; maar liefst 520,- om een de kachel verzekerd naar Italie terug te sturen!
De verzendkosten die wij vanuit Italie betaalden om de kachel hier te krijgen bedroegen EU 120,-. Kan ik van de webwinkel verwachten (eisen) dat zij de kachel ook tegen die kosten weer ophalen? Iemand ervaring? Bij voorbaat dank

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Pelletkachel prijzen verzendkosten webwinkel Italie

Ongelezen bericht door devious »

ik zou eerst maar eens navragen of ze dat ding wel terugnemen. En zo ja, dan kun je misschien wel iets regelen dat zij em laten ophalen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pelletkachel prijzen verzendkosten webwinkel Italie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je niet met creditcard hebt betaald, is de kans groot dat je je geld niet terugkrijgt na retournering. Daarnaast is verzenden naar Italië een gruwel. Pakketbezorging is er onbetrouwbaar.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Pelletkachel prijzen verzendkosten webwinkel Italie

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Heb je het al gewoon gevraagd aan de leverancier of je volgens hun overeenkomst met DHL kunt terugsturen? Vragen werkt meestal een stuk beter dan meteen maar gaan eisen.

Spaans1963
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 jan 2013 22:52

Re: Pelletkachel prijzen verzendkosten webwinkel Italie

Ongelezen bericht door Spaans1963 »

We mogen terugsturen maar op eigen risico en dus wil ik dat verzekerd doen. Pff baal hier flink van. Zal het nog maar een keer aardig vragen, dank voor de snelle reacties!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Pelletkachel prijzen verzendkosten webwinkel Italie

Ongelezen bericht door kokka »

heb je bij deze italiaanse webwinkel wel gemeld dat je de kachel al gebruikt hebt?
het zou me niet verbazen als ze dit niet goed meegekregen hebben. lijkt me namelijk nogal vreemd dat een bedrijf een kachel terug zou nemen die goed functioneert, ook al voldoet hij niet aan uw verwachting, en die gebruikt is. ze kunnen deze namelijk niet meer als nieuw verkopen.

stofzuigertje

Re: Pelletkachel prijzen verzendkosten webwinkel Italie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zag ook dat ze vooral via Ebay voor €1070,- er een aanboden die hier tenminste €1595,- bij de importeur koste.
Of dit ook hetzelfde merk is weet ik niet maar hoorde dat hij altijd ze moest inregelen en afstellen.
Zomaar aansluiten kan niet omdat elke schoorsteen een andere lengte of model heeft en dus zomaar plaatsen kan het geluid ook veroorzaken.
Verder is er fabrieksgarantie maar niet van de NL Importeur....

Alleen als je weet hoe je de parameters kunt aanpassen en het zelf doet is het voordeliger maar ik zou de meeste adviseren, koopjes kunnen bij problemen erg duur worden.
Verder de transportkosten, hij heeft daar een Contract met Italiaanse prijzen en U de eenmalige NL prijs!
Daarom de extreem grote verschillen.

Ik heb een Online winkel en als buren, vrienden of collega iets wil sturen zijn ze via mijn webshop ook meestal gemiddeld maar 30% van de normale prijs kwijt.
Ik mag niet zeggen welke vervoerder welke korting bied maar er zijn dus grote verschillen....

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Pelletkachel prijzen verzendkosten webwinkel Italie

Ongelezen bericht door devious »

stofzuigertje schreef:Ik zag ook dat ze vooral via Ebay voor €1070,- er een aanboden die hier tenminste €1595,- bij de importeur koste.
Of dit ook hetzelfde merk is weet ik niet maar hoorde dat hij altijd ze moest inregelen en afstellen.
Zomaar aansluiten kan niet omdat elke schoorsteen een andere lengte of model heeft en dus zomaar plaatsen kan het geluid ook veroorzaken.
Verder is er fabrieksgarantie maar niet van de NL Importeur....

Alleen als je weet hoe je de parameters kunt aanpassen en het zelf doet is het voordeliger maar ik zou de meeste adviseren, koopjes kunnen bij problemen erg duur worden.
Verder de transportkosten, hij heeft daar een Contract met Italiaanse prijzen en U de eenmalige NL prijs!
Daarom de extreem grote verschillen.

Ik heb een Online winkel en als buren, vrienden of collega iets wil sturen zijn ze via mijn webshop ook meestal gemiddeld maar 30% van de normale prijs kwijt.
Ik mag niet zeggen welke vervoerder welke korting bied maar er zijn dus grote verschillen....
Van die reaktie begrijp ik nu werkelijk helemaal niets

Gesloten