LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Playco/ Playcollect

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
knal
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 sep 2006 15:03

Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door knal »

Haalo,

Heeft iemand ooit van dit bedrijf gehoord?
Het gaat om de verkoop van Playmobil.
Ben op hun site terechtgekomen via Marktplaats?
Ze zijn gekoppeld aan het bedrijf Business Promotions NV.
Alle drie de namen zijn op internet niet terug te vinden.
Je moet ook van te voren betalen.

Is dit een betrouwbaar bedrijf?

MAXIEM

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Nogmaals dag knal,

Als je op afstand wil kopen dan moet je minimaal van te voren weten:

Een betrouwbaar internetbedrijf geeft voorafgaande aan de aankoop op haar site duidelijke en begrijpelijke informatie over:

 de belangrijkste kenmerken van het produkt of de dienst en de prijs van het artikel of de dienst
 de wijze van betaling en van levering
 het adres van de verkoper, tenzij de koop op afstand niet verplicht tot vooruitbetaling van de prijs of een gedeelte daarvan
 de eventuele bijkomende leveringskosten
 de geldigheidsduur van het aanbod en/of de prijs
 het recht van de klant om de overeenkomst binnen een bedenktijd te beëindigen (bij kopen op afstand is dat meestal 7 werkdagen)
 de minimumduur van de overeenkomst wanneer het gaat om duurzame of periodieke dienstverlening
 de leveringstermijn
 de werkwijze/procedure van onderstaande schriftelijke bevestiging van de koopovereenkomst

Bij de uitvoering van de overeenkomst dient het internetbedrijf de koper uiterlijk bij levering een schriftelijke bevestiging toe te sturen (tenzij je deze al voor het sluiten van de overeenkomst hebt gekregen). Deze schriftelijke bevestiging kan ook per e-mail of een andere duurzame drager (denk aan brief of fax) verstuurd worden. De schriftelijke bevestiging moet in elk geval informatie geven over:

 de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de koper van het herroepingsrecht (lees de bedenktijd) gebruik kan maken
 het bezoekadres van de vestiging van de leverancier waar de koper met zijn klachten terecht kan en het telefoonnummer van de verkoper
 de regeling met betrekking tot de aftersales service en garantie
 de voorwaarden voor de ontbinding van de overeenkomst (als het diensten betreft) indien deze van onbepaalde duur is of een duur heeft van meer dan een jaar

Alle bovenstaande informatie kan op de site van de verkoper staan. Als je dan op de ja-button klikt heb je in feite wettelijk een koopovereenkomst afgesloten. Je kunt dus daarna niet meer beweren dat je niet alle informatie hebt gekregen of dat je het niet had kunnen weten. Dan zul je daar zelf toch echt bewijzen voor moeten aandragen.

Pas als aan bovenstaande informatievoorwaarden volledig is voldaan, kun je er vrij zeker van zijn dat het internetbedrijf betrouwbaar is. Een extra zekerheid (maar de laatste tijd steeds minder) is dat het bedrijf is aangesloten bij de thuiswinkel, de branchevereniging van internetbedrijven.

Note: uit de berichten van de laatste tijd blijkt steeds vaker dat de waarborg van de thuiswinkel helemaal niets meer voorstelt.

Ik kon de site niet vinden, maar ik denk dat zij het eerste deel van de informatie niet geven en dan mag je er zonder meer van uitgaan dat een internetfirma niet betrouwbaar is.

Vriendelijke groet, Paula.

tweeling
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2006 21:29

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door tweeling »

Ook ik wacht al heel lang op een bestelling. Heb al een deel geleverd gekregen ivm verjaardag van kind. Maar toch wacht hij/zij al heel lang (over de 90 dagen) op het cadeau. Heel sneu.
Toch zijn ze aan de telefoon echt vriendelijk en verontschuldigen zich.
Maar mailtjes worden niet meer beantwoord. Begrijp wel dat ze opstart problemen hebben, maar ik word er een beetje moedeloos van. Inderdaad hebben ze een nieuwe website www.playco.eu, ziet er goed uit. Alleen hebben ze de prijzen drastisch verhoogd. Als ik de rest van mijn bestelling nog binnenkrijg dan heb ik ze inderdaad heel goedkoop voor playmobil. Maar weer bij hun bestellen. Voorlopig niet.

Isa74
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2006 10:31

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door Isa74 »

Ook hier wacht ik al heel lang steeds mailtjes we doen ons best maar helaas geen bestelling

Heel raar allemaal

Isa

coesjo
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2006 22:29

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door coesjo »

Ik wacht ook al vanaf juni op mijn bestelling van Playmobil bij Playco.Maar ik krijg alleen maar domme reacties over hoe druk ze zijn met alle klanten, maar heb dus wel al betaald.
Esther

coesjo
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2006 22:29

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door coesjo »

ik heb melding gemaakt op de volgende site:
http://opgelicht.net/viewtopic.php?p=54366#54366

misschien willen anderen ook hier reageren, dan kunnen we samen wat ondernemen.
Esther

tweeling
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 okt 2006 21:29

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door tweeling »

Ook ik heb melding gedaan bij opgelicht.net. Ben veel te lang aardig gebleven voor die belgen.

Geas
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2007 23:01

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door Geas »

Ga nooit met dit bedrijf in zee, het zijn grote oplichters. Betalen moet je snel maar van hun kant leveren mooi niet.

**angie**
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2007 08:55

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door **angie** »

Ik heb 10 maart bij Playco een bestelling gedaan van meer dan 200 euro en dus van te voren betaald.
Toen pas zag ik deze site, ik kneep hem dus behoorlijk en heb regelmatig gemaild over wanneer de bestelling zou komen.
Ze hadden 3 dingen niet op voorraad en wachten daar dus op om de bestelling in zijn geheel te versturen.

Toen ik na 2 weken nog niks had, vroeg ik of ze wat ze wel op voorraad hadden vast te versturen i.v.m. verjaardag zoontje.
De volgende dag kreeg ik een mailtje dat de bestelling compleet was verstuurd. De dag daarop had ik om zes uur nog niks gehad en baalde enorm toen bleek dat de bestelling bij de buren was afgegeven toen ik niet thuis was.

Dus in ons geval heb ik nu de complete dino set van playmobile voor de helft van de winkelprijs. Dus het gaat naar mijn persoonlijke mening nu goed bij Playco.

Jansma
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2007 13:40

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door Jansma »

Wij hebben gisteren 18 april 2007 een grote bestelling
playmobil gedaan bij playco, en hebben het nu al binnen
19 april 2007 om 13:00.
Het kan dus echt wel snel, top.
Het was ook nog voor een verjaardag van onze dochter
a.s. zaterdag .
Door het lezen van al deze negatieve informatie over dit bedrijf
waren wij wel wat huiverig .
Het bedrijf schijnt in oktober 2007 het oude over te
hebben genomen.
Hoewel de naam er een beetje op lijkt is het toch een
ander bedrijf, die zijn klanten tevreden wil houden.

Leo van der Ree
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2007 23:17

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door Leo van der Ree »

Door de doorgaans negetieve berichten op deze side heb ik mijn bestelling bij Playco per email geannuleerd.

Hun (redelijk agressieve) reactie hierop is:
"Als u die leugens gelooft, dan moet u dat weten, u heeft 7 kalenderdagen om per aangetekend schrijven (7 euro ongeveer) te annuleren.
Zoniet betaalt u de schadevergoeding zoals bepaald."

Staan zij daarmee in hun recht of is een annulering per email ook rechtsgeldig?

Hun volgende reactie was:
"Heeft u trouwens de laatste reacties eigenlijk wel gelezen ?!

We hebben ooit PLAYCOLLECT-klanten overgenomen, maar werden daarvoor afgestraft, omdat mensen op het ogenblik dat wij die overnamen (31.10.2006) al tot 4 maanden wachtten op hun goederen, wat wij ook niet vooraf wisten.

Wij hebben ons dan 100% vrijwillig geëngageerd deze gedupeerde klanten te leveren, hetgeen ook netjes gebeurde.

Dat het wat lang duurde, door de enorme start (hadden we ook niet verwacht op zo'n korte tijd) en we onze betalende leden voorrang moesten verlenen, dat was jammer, ook voor ons...

Maar we pikken het niet dat klanten van iemand anders ONS door het slijk halen, terwijl wij altijd alles netjes leveren."

Ik heb nog steeds geen vetrouwen in ze. Terecht of onterecht?

Jansma
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2007 13:40

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door Jansma »

Beste heer v.d. Ree,

Het enige wat ik kan zeggen is dat het bij ons allemaal
super snel is geleverd, binnen anderhalve dag.
Degene die ons telefonisch te woord heeft
gestaan kwam voor ons vertrouwelijk over,
om toch bij Playco Playmobil te bestellen.

Jansma

canicha
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2005 16:32

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door canicha »

Ik heb eind maart een bestelling gedaan bij Playco. Gelijk betaald en tot op heden nog niets ontvangen. Werd ook behoorlijk aggressief gereageerd op mijn mails met de vraag wanneer ze dachten te leveren.
2 weken geleden kreeg ik een mail dat ik nog die week geleverd zou krijgen. Nou niets dus. En reageren op mijn mail doen ze ook niet. Mijn ervaring is dus zeer negatief. Ik zal er niets meer bestellen. En nu maar hopen dat ze nog leveren want mijn dochter zit dus al die tijd al op haar playmobil te wachten. :(
No more Playco for me! :evil:

Playco
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 nov 2006 16:26

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door Playco »

Beste mensen allemaal.
Wij doen zoals altijd ons uiterste best om alles snel te leveren, maar zijn ook afhankelijk van externe factoren.
En dat begint al met de datum van BETALING door de klanten, want pas van zodra er wordt betaald, kunnen wij ook gaan bestellen voor onze leden.

Zolang er niet wordt betaald, kan en mag dat niet, we hebben ons aan onze eigen club-regels te houden ook natuurlijk, immers we mogen niet de andere betaalde bestellingen in het gevaar brengen.

Wat leden verstaan onder agressief is natuurlijk interpretatie.
Wij antwoorden kort en bondig, want we ontvangen dan ook ongeveer 2.000 emails met vragen/bestellingen enz... en versturen er ongeveer evenveel DAGELIJKS.
En dit doen we uiteindelijk met 2 mensen want eentje is meer dan 8 maanden zwanger intussen !

Discuteren over de voorwaarden na te hebben besteld is natuurlijk niet slim meneer Van der Ree, overigens is uw bestelling nog steeds niet geannuleerd op de correcte manier.

Waarom die vragen: om te vermijden dat wij onze kostbare tijd besteden aan mensen die voortdurend van gedachten veranderen...

Nog even over PLAYCOLLECT.

Die eerste totaal verkeerde reacties zouden DRINGEND MOETEN WORDEN VERWIJDERD, WANT HET ZIJN INDERDAAD LEUGENS !
Dat hebben we aan de heer Van der Ree ook gemeld.

Nog even wat cijfertjes

* Wij zijn gestart met onze shop per 01.10.2006 ==> bestellingen lopende van juni/juli/augustus/september KUNNEN NOOIT BIJ PLAYCO GEDAAN ZIJN !
* Wij hebben in de periode 10/2006 - 04/2007 reeds 10.000 LEDEN GEKREGEN !
En over hoeveel reacties gaat het ? over een 5-tal mensen uit het klantenbestand van PLAYCOLLECT dat alles bijeen een 500-tal klanten telde.
5 op 10.000 die problemen gehad hebben ?
Zelfs al zouden die dan aan ons te wijten zijn, dan vind ik nog dat dit te verwaarlozen is.

Ons systeem is erop gebaseerd dat wij aan INKOOPPRIJS leveren aan onze LEDEN.
Wij zorgen er tevens voor dat we ALLES KUNNEN BEZORGEN, zelfs de PLAYMOBIL ARTIKELEN van de Playmobil Web shop, of die uit USA of Limited Editions voor Duitsland alleen gemaakt of oudere sets die nergens meer verkrijgbaar zijn...

Hetzelfde doen we intussen met LEGO, LITTLE TIKES, Allerlei ZOMERSPEELGOED en SPORTMATERIAAL, DVD's (o.a. DISNEY's vanaf 8,99 !) en VIDEOGAMES (X-Box, Playstation, Nintendo, ...)

Voor deze laatste starten we trouwens zeer binnenkort een aparte web shop op om het de leden die enkel daarin interesse hebben gemakkelijk te maken.

IEDER LID KAN BIJ ONS HONDERDEN EURO PER JAAR BESPAREN !

En denk daarbij zeker niet aan je eigen kids alleen, maar ook aan familie en vrienden voor wie regelmatig cadeautjes worden gekocht.

Gemiddeld bestelden de klanten van het eerste uur voor ongeveer 500 euro aan speelgoed bij ons in 6 maanden, dus voor zeker 1.000 euro per jaar.

Hiermee sparen de klanten dan ongeveer 500 euro uit !

als dat geen mooie zaak is, weet ik het niet meer...

Opmerking van Tweeling over "Belgen" is natuurlijk verkeerd, wij zijn helemaal geen Belgisch bedrijf !

We zijn altijd telefonisch bereikbaar voor vragen, we beantwoorden emails binnen de 24 uur en doen ons uiterste best om zo snel mogelijk te leveren.

Meer kunnen we niet doen.

moontje77
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2007 19:22

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door moontje77 »

Ik heb na wat email-contact toch een bestelling geplaats bij pplayco.
en ik moet zeggen dat het email-contact prima verlooopt.
Ik word netjes op de hoogte gehouden van de status van de bestelling.
Prima dus,ik ben benieuwd wanneer ik mijn bestelling krijg.
Na al de negatieve berichten vind ik dat positieve dingen ook gemeld mogen worden.
moontje

moontje77
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2007 19:22

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door moontje77 »

Hallo allemaal,
4 dagen geleden heb ik mijn bestelling bij playco gedaan,en ik heb mijn bestelling nu al binnen,netjes verzonden.
Perfect.
Alle negatieve verhalen zijn volgens mij dus echt niet waar.
Mijn ervaring dus:de goedkoopste playmobil,met perfecte service!
Monique

Bertja
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:15

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door Bertja »

Ook ik ben opgelicht door playco.
Ongelofelijk wat een manier van verkoop.
Zo'n bedrijf zou onmiddelijk opgepakt moeten worden.
Ik ben benieuwd of ik ooit in mijn leven mijn bestelling nog ontvang.
Ze gaan buitengewoon schandalig met je om.
Ik voel me echt verschrikkelijk beet genomen.
Nog nooit in mijn leven ben ik zo ergens ingetrapt.
Wat een oplichtersbende.

nico71
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2007 22:20

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door nico71 »

Voor iedere Playmobil liefhebber is Playco al enige jaren het synoniem voor leugens / bedrog / pseudo namen / aliassen en verzinsels.

Voordat u tot koop overgaat wilt u toch weten met wie u te maken heeft? In de algemene voorwaarden vindt u geen informatie en is het u opgevallen dat Playco niet beschikt over een belgisch BTW nummer en zogenaamd gevestigd is op Curacao maar wel verkoopt vanuit Belgie? Merkwaardig zacht gezegd.

Playco opereert al jaren in het schemergebied van de Benelux en is al jaren bekend bij de Nederlandse belastingdienst. Men doet zich voor als stichting of verzamelaarscollectief en u vindt hen op vele sites zoals marktplaats en Ebay. Soms onder de naam Fre uit A'dam die zogenaamd een leuk winkeltje heeft ontdekt en dat graag met iedereen wil delen. Vaak echter ook onder andere aliassen en woonplaatsen. Het nieuwste is het feit dat men geen winstoogmerk heeft. Ook handelaren worden onder geen voorwaarde beleverd. Maar: " Indien u toch handelaar bent en wil samenwerken met Playco, dan neemt u best contact met ons op via [email protected]" . De ene leugen volgt de andere binnen 1 regel op. Waarom zou men handelaren en particulieren beleveren en een webshop onderhouden? Men heeft toch geen winstoogmerk? Pure naastenliefde?

Dan het toppunt: contributie betalen! Heeft u ooit een webshop bezocht waar u entreegeld moest betalen?

De mensen achter Playco zijn een paar armzalige goudzoekers die met entreegelden wat kleine voorraden aanleggen en de overige artikelen eerst zelf moeten kopen bij andere handelaren voordat men kan leveren. Soms is er echter geen geld en duurt het een paar weken voordat men weer kan leveren.

Op het internet kunt u vanuit Nederland en Belgie terecht bij een paar uitstekende, betrouwbare Playmobil verkopers die u waar voor uw geld bieden. Zij beschikken over een KvK en BTW nummer en hebben een adres dat u kunt opzoeken.

U vindt ze hier:
http://www.kiddiz.nl
http://www.eplay.nl
http://www.fokkido.nl
http://www.roljo.nl
http://www.funtoys.nl


Voldoende keus en u bespaart bij allen fors op de reguliere Playmobil prijzen.

Denk na voordat u met open ogen in de mooie praatjes van Playco trapt

humphrey
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 aug 2007 10:57

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door humphrey »

"Wij antwoorden kort en bondig, want we ontvangen dan ook ongeveer 2.000 emails met vragen/bestellingen enz... en versturen er ongeveer evenveel DAGELIJKS.
En dit doen we uiteindelijk met 2 mensen want eentje is meer dan 8 maanden zwanger intussen !"'

Opnieuw een bewijs van de grote fantasie van de mensen achter dit flutbedrijf. Een klein rekensommetje:
2000 emails per dag / 2 personen = 1000 emails per persoon per dag. Stel men werkt erg hard en doet dit 14 uur per dag ( ja, men werkt echt hard!); 1000 emails : 14 uur = 71 emails per uur. Men heeft dus iedere minuut meer dan 1 email te beantwoorden. Uiteraard mag men dan niet naar het toilet, eten of uitrusten anders lopen de emails op. Wij hebben het hier over het beantwoorden van emails, niet over het verwerken van bestellingen want daar heeft men uiteraard geen tijd meer voor. Pakketten inpakken of inkopen; daar is geen tijd voor want de emails moeten beantwoord worden! Geen wonder dat bestellingen niet verstuurd worden; daar is geen tijd voor.

Kort samengevat: niemand gelooft toch de totale onzin die deze mensen uitslaan; 15.000 klanten in een paar maanden die allemaal zo gek zijn om contributie te betalen?

Grootheidswaanzin van een fantast. Niets meer en niets minder.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door D1RK »

Moontje 77 was wel tevreden, maar als ze meer koopt?

Soms lokken ze met kleine bestellingen klanten en later als ze meer willen doen ze het anders, of dat hier gebeurd weet ik niet, maar het zou gezien de reactie's best eens kunnen!

Als ze het te druk hebben, net als ik wel eens doe, even de deur dicht en via mail achterlaten krijgen ze een bericht dat het weer heropend is!

Met 53 medewerkers kan ik het zelfs niet altijd aan, vooral vlak voor Sint en Kerst, dus gewoon ofline, klanten weten dan voor het bestellen dat het niet meer kan!

Als je eerlijk blijft en zegt waarom de site tijdelijk dicht zit, komen ze later toch terug, want als ik het niet doe word ik hier ook erg bekend en dat heb ik liever niet.

Gesloten