LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poging tot oplichting Zalando

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Noorderzon
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jun 2012 22:55

Poging tot oplichting Zalando

Ongelezen bericht door Noorderzon »

Ik heb al ruim een maand twee pakketjes van Zalando bij mij thuis die niet door mij zijn besteld. Ze zijn besteld op twee verschillende namen maar hebben dezelfde inhoud. De dag waarop ik pakjes ontving heb ik meteen Zalando gebeld om te laten weten dat ik niks had besteld. De vrouw aan de telefoon smeekte me om de pakjes aan niemand af te geven.

Die avond stond er opeens een agressief dametje voor onze deur die beweerde dat zij ze had besteld en dat haar pakketjes altijd verkeerd bezorgd werden. Ik ben niet helemaal naïef, en daar ze er eerder als een Anita dan een Achmed of Jannie uitzag en ze ook niet zo'n grote maat leek te hebben als de bestelde artikelen, weigerden we uiteraard de pakjes af te geven. Mevrouw was daar niet over te spreken, en omdat dat mij een naar onveilig gevoel gaf, en omdat ze had aangegeven later op de avond terug te komen, hebben we de politie gebeld, die meteen kwam kijken.

De agenten waren er vrij zeker van dat dit een poging tot oplichting was. Zij konden er echter niks aan doen tenzij Zalando aangifte zou doen. Gezien de totale waarde van de pakketjes dacht ik dat ze dat vast wel zouden doen en dat ze de pakjes ook vast snel zouden ophalen, zodat ik me weer snel veilig zou kunnen voelen. want stel je voor dat die vrouw nog eens langs zou komen, en een paar vriendjes mee zou nemen?

Kort verhaal lang, een maand , zeker vier telefoontjes waarvan twee toezeggingen dat de zaak persoonlijk opgenomen zou worden EN een toezegging dat de pakjes op een bepaalde avond opgehaald zouden worden, later staan er nog steeds twee dozen vreselijk in de weg.

Wat zijn mijn rechten hier? ik voel mij niet serieus genomen door Zalando. In plaats van de veiligheid van betalende klanten te verbeteren door aangifte te doen van dit soort situaties, wordt ik opgezadeld met een onveilig gevoel, een hoop gedoe aan de telefoon en twee dozen in m'n hal waar ik van af wil.

Als ik niet zo'n brave burger was had ik de inhoud waarschijnlijk allang op Marktplaats gezet of aan het Leger des Heils gegeven... Wanneer komt het moment waarop Zalando geen aanspraak meer kan maken op deze spullen? ik wil het weg hebben!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Poging tot oplichting Zalando

Ongelezen bericht door Jolijn »

Doe het eens schriftelijk (mail) ipv telefoon.
Stel een termijn waar binnen je het opgehaald wilt hebben.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Poging tot oplichting Zalando

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

mail sturen met er in als het voor 12 juni niet is opgehaald geef je ze aan de vuilnisman mee
versturen met leesbevestiging

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Poging tot oplichting Zalando

Ongelezen bericht door witte angora »

Kun je het niet op kosten van het bedrijf terug sturen? Ben je er van af, en Zalando zoekt het maar lekker uit.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Poging tot oplichting Zalando

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik snap niet dat je pakketjes aanneemt die niet voor jou zijn??

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Poging tot oplichting Zalando

Ongelezen bericht door Dirkie »

Los van het feit dat ik het een vrij vage topic vindt ben ik toch wel benieuwd welk adres er gebruikt is, dat van U of van iemand anders.
Als het dat van U is en U had niet besteld, waarom heeft U de pakketjes dan aangenomen? En waarom heeft die andere mevrouw dan Uw adres opgegeven en beweerd zij dat haar post altijd verkeerd bezorgd wordt? En waarom verteld U Zalando niet gewoon dat U deze pakjes weggooit als ze ze niet snel ophalen.
En als het niet uw adres is, waarom heeft U deze pakjes dan aangenomen. En als die mevrouw op dat adres woont, zijn het toch gewoon haar pakjes, die op uw adres afgegeven zijn en zou zij een briefje moeten hebben dat haar pakjes op Uw adres bezorgd zijn.
En persoonlijk zou ik kiezen voor het Leger de Heils boven Marktplaats. Het heeft U tenslotte niets gekost en zij kunnen er weer mensen gelukkig mee maken. Dit zou ik overigens ook naar Zalando te kennen geven.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Poging tot oplichting Zalando

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Noorderzon:
Ze zijn besteld op twee verschillende namen maar hebben dezelfde inhoud.
.......
Ik ben niet helemaal naïef, en daar ze er eerder als een Anita dan een Achmed of Jannie uitzag en ze ook niet zo'n grote maat leek te hebben als de bestelde artikelen,
........
Gezien de totale waarde van de pakketjes
Ik wilde er eerst niet op in gaan, maar hier komt-ie:

Gezien je uitlatingen heb je de pakjes opengemaakt. Immers, de inhoud van de pakjes, en zeker de waarde, staat zo goed als nooit op de buitenkant vermeld. Waarom deed je dat, als het niet van/voor jou is? Of dacht je: ha, gratis spullen, en toen het even later open was, kon je er niks mee?

Pakjes passen niet door de brievenbus, waarom heb je ze aangepakt dan, als het niet voor jou is? Of was het agressieve vrouwtje niet thuis, en heeft de post het bij jou achtergelaten, in het vertrouwen dat je het later op de dag aan dat agressieve vrouwtje zou geven?

Je mag van mij naar het agressieve vrouwtje schoppen, en naar Zalando, naar de postbezorging voor mijn part, maar ik krijg de indruk dat je zelf ook boter op je hoofd hebt, en dat je nu met de consequenties bent geconfronteerd. En misschien ben je wel degene met de meeste boter op het hoofd.

Wat is volgens jou het verschil tussen Anita, Jannie en Achmed?
Als ik niet zo'n brave burger was had ik de inhoud waarschijnlijk allang op Marktplaats gezet of aan het Leger des Heils gegeven... Wanneer komt het moment waarop Zalando geen aanspraak meer kan maken op deze spullen? ik wil het weg hebben!
Zo braaf vind ik je niet, je bedoeling lijkt me duidelijk te zijn: zo gauw Zalando er geen aanspraak meer op kan maken verpats je de boel, en de buit is binnen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Poging tot oplichting Zalando

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik denk dat TS met de noorderzon is vertrokken :lol: :wink:

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Poging tot oplichting Zalando

Ongelezen bericht door witte angora »

puma73 schreef:Ik denk dat TS met de noorderzon is vertrokken :lol: :wink:
De spullen ook. :wink:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Poging tot oplichting Zalando

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik zie al dat de postbode aan mijn deur komt met pakketjes die ik niet besteld heb, en ik heb ook niet meegedaan aan een prijsvraag oid. Ze staan ook niet op mijn naam.

Ga ik ze dan aannemen.................even denken...................nope :roll:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Poging tot oplichting Zalando

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Noorderzon schreef: Die avond stond er opeens een agressief dametje voor onze deur die beweerde dat zij ze had besteld en dat haar pakketjes altijd verkeerd bezorgd werden
Ja - ha ha..
als zo`n (piep) jouw adres opgeeft, ipv haar eigen - logisch.

Maar ja - niet slim om ze aan te nemen.
Gewoon retour Zalando - zorg wel dat je dat kan bewijzen, en dat alles er in zit - anders krijg je van de retourafdeling de melding dat er iets niet in zat.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Poging tot oplichting Zalando

Ongelezen bericht door Emmy75 »

puma73 schreef:Ik denk dat TS met de noorderzon is vertrokken :lol: :wink:
In dat geval even de op veiligstellen...
Noorderzon schreef:Ik heb al ruim een maand twee pakketjes van Zalando bij mij thuis die niet door mij zijn besteld. Ze zijn besteld op twee verschillende namen maar hebben dezelfde inhoud. De dag waarop ik pakjes ontving heb ik meteen Zalando gebeld om te laten weten dat ik niks had besteld. De vrouw aan de telefoon smeekte me om de pakjes aan niemand af te geven.

Die avond stond er opeens een agressief dametje voor onze deur die beweerde dat zij ze had besteld en dat haar pakketjes altijd verkeerd bezorgd werden. Ik ben niet helemaal naïef, en daar ze er eerder als een Anita dan een Achmed of Jannie uitzag en ze ook niet zo'n grote maat leek te hebben als de bestelde artikelen, weigerden we uiteraard de pakjes af te geven. Mevrouw was daar niet over te spreken, en omdat dat mij een naar onveilig gevoel gaf, en omdat ze had aangegeven later op de avond terug te komen, hebben we de politie gebeld, die meteen kwam kijken.

De agenten waren er vrij zeker van dat dit een poging tot oplichting was. Zij konden er echter niks aan doen tenzij Zalando aangifte zou doen. Gezien de totale waarde van de pakketjes dacht ik dat ze dat vast wel zouden doen en dat ze de pakjes ook vast snel zouden ophalen, zodat ik me weer snel veilig zou kunnen voelen. want stel je voor dat die vrouw nog eens langs zou komen, en een paar vriendjes mee zou nemen?

Kort verhaal lang, een maand , zeker vier telefoontjes waarvan twee toezeggingen dat de zaak persoonlijk opgenomen zou worden EN een toezegging dat de pakjes op een bepaalde avond opgehaald zouden worden, later staan er nog steeds twee dozen vreselijk in de weg.

Wat zijn mijn rechten hier? ik voel mij niet serieus genomen door Zalando. In plaats van de veiligheid van betalende klanten te verbeteren door aangifte te doen van dit soort situaties, wordt ik opgezadeld met een onveilig gevoel, een hoop gedoe aan de telefoon en twee dozen in m'n hal waar ik van af wil.

Als ik niet zo'n brave burger was had ik de inhoud waarschijnlijk allang op Marktplaats gezet of aan het Leger des Heils gegeven... Wanneer komt het moment waarop Zalando geen aanspraak meer kan maken op deze spullen? ik wil het weg hebben!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Poging tot oplichting Zalando

Ongelezen bericht door Emmy75 »

sephora30 schreef:Ik zie al dat de postbode aan mijn deur komt met pakketjes die ik niet besteld heb, en ik heb ook niet meegedaan aan een prijsvraag oid. Ze staan ook niet op mijn naam.

Ga ik ze dan aannemen.................even denken...................nope :roll:
Dat ligt eraan.
Als de pakketjes op mijn adres staan, maar niet op onze naam en wij niets besteld hebben enz dan neem ik ze ook zeker niet aan.

Als de pakketjes op naam en adres van de buren (ruimer begrip hier in de straat) staan en die zijn niet thuis dan neem ik ze wel aan voor hen. Dat is bij ons in de straat heel gebruikelijk. Ik vraag dan wel altijd even of de postbode een briefje ingooit bij de geadresseerde dat het pakket bij ons ligt.

Noorderzon
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jun 2012 22:55

Re: Poging tot oplichting Zalando

Ongelezen bericht door Noorderzon »

Bedankt voor de reacties, blijkbaar moeten een aantal mensen mijn post beter lezen, en verder moet ik zelf een aantal dingen verduidelijken:
- Het pakket stond op mijn adres, alleen de naam klopte niet ( over de namen, bij een Achmed stel ik me een man voor, bij een Jannie ofzo een vrouw van in de veertig, en bij een Anita een jongere meid).
Het pakket is bij de buren afgegeven omdat ik niet thuis was.
- Ik had in die periode dingen besteld bij Zalando, dus was niet verbaasd toen ik deze pakketjes binnenkreeg. Mijn enige fout, een die waarschijnlijk veel mensen maken, is dat ik er vanuit gegaan was dat het mijn pakketjes waren. Ik heb dus niet de naam gecheckt, wel vluchtig de sticker, maar het adres klopte. Inderdaad, dom. Vanaf nu check ik alles, maar dit is een fout en geen boze opzet.
- De veronderstelling van een aantal val jullie dat ik alleen maar € tekentjes in mijn ogen heb/ had vind ik beledigend, maar ik begrijp het wel. Immers, jullie kennen mij niet en we leven inderdaad in een Materialistische wereld waarin normen en waarden erg vervaagd zijn. vandaar dat ik meteen toen ik ontdekte dat dit niet mijn bestelling was, Zalando heb gebeld.
- Voor mij zou het Leger des Heils ook de voorkeur krijgen, in eerste instantie. De enige reden waarom ik ze nog niet eerder heb weggedaan is omdat ik niets illegaals wil doen. Ik ben echter wel boos op Zalando, omdat ik het gevoel heb dat ze de veiligheid van hun klanten in gevaar brengen door dit soort oplichtingspraktijken niet aan te pakken. Ik ben tot op de dag van vandaag bang dat dat boze mens voor mijn deur terug komt ofzo. Misschien geen realistische angst, maar vertel dat tegen mijn hoofd!
- En vervolgens dacht ik: wat gebeurd er als wij onze pakketjes niet ophalen bij de post, of met gevonden voorwerpen die niet worden teruggevraagd? Denkt u dat al die spullen naar het Leger des Heils gaan? Ik betwijfel het, op z'n zachtst gezegd.
De economische situatie is op dit moment prut, ook bij ons thuis ( en in ons geval betekend dat niet alleen dat we niet twee keer op vakantie kunnen dit jaar, ik ben zeker niet verwend!) Deze overweging, plus de doorstane angst en moeite ( hoeveel telefoontjes en mailtjes kun je van iemand verwachten in dit geval?) deden mij besluiten om uit te zoeken wat mijn rechten zijn in dit geval, want als het MAG zal ik de spullen zeker verkopen. Mag dat niet, dan is Zalando van harte welkom de spullen op te halen. Mijn eigenlijke vraag is dus nog niet beantwoord helaas...

Noorderzon
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jun 2012 22:55

Re: Poging tot oplichting Zalando

Ongelezen bericht door Noorderzon »

Overigens wilde ik het pakketje eerst zelf terug sturen, maar daarvoor moet je een retoursticker downloaden via de bestellersaccount. dat kan ik dus niet doen. Ik kan het adres van zalando er wel op schrijven, maar waarschijnlijk staat er nog meer info op zo'n etiket, en dan loop ik dus het risico dat het pakketje kwijtraakt binnen Zalando en ik straks boze mensen op de stoep heb die de pakjes komen ophalen die ik dan niet meer heb. het veiligste lijkt me dat ze de rommel zelf op komen halen. je zou toch denken dat ze zo'n 300€ aan spullen graag terugwillen...

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Poging tot oplichting Zalando

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Goh, bij ons worden die zalando retourzendingen gewoon ingeleverd op het servicepunt en die plakt de stickers...... U Draait!

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Poging tot oplichting Zalando

Ongelezen bericht door witte angora »

bij een Anita een jongere meid
Thanx. Ooit had ik een buurmeisje dat Anita heette, van ongeveer mijn leeftijd, heel lang geleden. In de parallelklas van de Mavo zat er trouwens ook een. Dit jaar wordt ik 50.

:lol: :lol:

En om je vraag te beantwoorden: het is je niet onverschuldigd toegezonden, omdat er een andere naam op stond. Het is dus niet van of voor jou, en dat zal het ook niet worden. Het zal gewoon naar Zalando terug moeten, of naar die agressieve mevrouw.

Ik denk dat je je gewoon over je angsten heen moet zetten, en dat pakket morgen nog bij PostNl af moet geven, of welke bezorger dat ook gebracht heeft. Simpel zat. Op dat moment eindigt verder jouw verantwoordelijkheid.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Poging tot oplichting Zalando

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Pakketjes die niet bezorgd kunnen worden en ter afhaling bij een servicepunt van de post liggen worden na een bepaalde tijd weer teruggestuurd naar de afzender.
Noorderzon schreef:Overigens wilde ik het pakketje eerst zelf terug sturen, maar daarvoor moet je een retoursticker downloaden via de bestellersaccount. dat kan ik dus niet doen. Ik kan het adres van zalando er wel op schrijven, maar waarschijnlijk staat er nog meer info op zo'n etiket, en dan loop ik dus het risico dat het pakketje kwijtraakt binnen Zalando en ik straks boze mensen op de stoep heb die de pakjes komen ophalen die ik dan niet meer heb. het veiligste lijkt me dat ze de rommel zelf op komen halen. je zou toch denken dat ze zo'n 300€ aan spullen graag terugwillen...
Als u alleen het adres onleesbaar maakt, kunt u de rest van de info leesbaar laten en terugsturen. U kunt ook een brief sturen waarbij u aangeeft dat u de artikelen .... niet besteld heeft en terugstuurt, zeker nu u al tig keer contact heeft gehad maar er niets gebeurd. Stuur eventueel een kopie van het verzendbewijs mee. Doe dit ook per mail of aangetekend zodat u altijd bewijs hiervan heeft mocht er een incassoprocedure komen. Zorg ook dat u kunt aantonen alles te hebben teruggestuurd evt met gewicht van het pakket ofzo. Ze hebben er bij Zalando een handje van om niet alles terug te ontvangen zoals uit meerdere topics blijkt.

Als een bedrijf u ongevraagd iets toezendt mag u het houden. Pas hiermee op omdat aannemelijk is dat er een fout is gemaakt vanwege de verkeerde naam. Dus vraag het ook eens na bij consuwijzer of juridisch loket.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Poging tot oplichting Zalando

Ongelezen bericht door witte angora »

vogels schreef:
( over de namen, bij een Achmed stel ik me een man voor, bij een Jannie ofzo een vrouw van in de veertig, en bij een Anita een jongere meid).
Vreemde redenering die laatste 2: als je op je 20e Jannie of Anita heet, heet je volgens mij nog steeds zo als je 80 bent.
Ik heb wel meer vreemde redeneringen gezien. Ik heb het idee dat de TS niet zo heel veel sociale contacten heeft. De sociale contacten die er zijn praten gewoon een eind met hem mee en vinden het wel best zo.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Poging tot oplichting Zalando

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik vind het verschil met de openingspost en de latere toegevoegde info te ongeloofwaardig.

Gesloten