Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Ongelezen bericht door Radar »

DHL gaat slordig om met je postpakket. De mailbox van Radar zit vol met klachten over slechte ervaringen met DHL. Zo laat een bezorger wel eens pakketten vallen of worden pakketten bij mensen voor de deur gedeponeerd. Met alle gevolgen van dien.

Bekijk het fragment uit de uitzending terug.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Ongelezen bericht door Costnix »

Dat zelfde verhaal is ook over de andere bezorgdiensten te schrijven. Er wordt bij alle bedrijven fouten gemaakt, geblunderd, verduisterd, gestolen.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Perfecte bezorgers van DHL aan mijn deur, ook over de andere bezorgdiensten totaal geen klagen.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er zijn toch geen kartelafspraken, hoop ik? De Consumentenbond doet PostNL, Radar doet DHL, Kassa doet...

Moonlander
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2019 16:22

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Ongelezen bericht door Moonlander »

Binnen een week twee pakketen door DHL foutief bezorgd;
- Mijn nieuwe fietsendrager vond ik bij thuiskomst in het openbare portaal van ons appartementencomplex zonder enig briefje in mijn brievenbus. Had dus zo door een van mijn buren kunnen worden meegenomen.
- Vandaag kwam mijn buurvrouw langs met een pakketje dat gisteren bij haar was bezorgd. Weer geen briefje in mijn brievenbus!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moonlander schreef:
09 apr 2019 16:27
Binnen een week twee pakketen door DHL foutief bezorgd;
- Mijn nieuwe fietsendrager vond ik bij thuiskomst in het openbare portaal van ons appartementencomplex zonder enig briefje in mijn brievenbus. Had dus zo door een van mijn buren kunnen worden meegenomen.
- Vandaag kwam mijn buurvrouw langs met een pakketje dat gisteren bij haar was bezorgd. Weer geen briefje in mijn brievenbus!
Waarom besteld u dan online als er niemand thuis is? Laat het dan afleveren bij een afhaalpunt.
Overigens, als ik een pakje aanneem voor de buren vraagt de chauffeur of hij een briefje moet achter laten. De buren weten op welke dag iets komt, dus ze weten dat ze ‘s avonds langs kunnen komen bij ons.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Ongelezen bericht door Arizonakid »

DHL is redelijk onbetrouwbaar, ik heb een aantal maal met hun verzonden dit jaar, maar pakjes worden niet afgeleverd, of direct op een afhaal locatie gedumpt, of op de verkeerde locatie bezorgd. Iets goedkoper, maar vele malen slechter dan post.nl, in mijn ogen.

gcunningham
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2019 20:01

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Ongelezen bericht door gcunningham »

Vanavond weer thuis op Nesspresso verzending gewacht. O6 notificatie dat wij niet thuis waren. Geen brief in de brievenbus.
Wij melden dit ook bij Nesspresso klantenservice. What else?

Mugon
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2019 23:29

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Ongelezen bericht door Mugon »

Inmiddels is het in drie maanden vier keer gebeurd dat een pakket kwijt raakt, een bezorger zelf maar tekent voor een bestelling, bestelling een dag later komen terwijl de Track&Trace zegt dat ze vandaag al bezorgd hadden moeten worden. Toen er voor vijftig euro handel kwijt raakte door onzorgvulheid van de DHL, werd me verteld dat ik zelf maar contact op moest nemen met de verkoper, die dan zelf een onderzoek bij DHL zou kunnen starten. Na 12 weken wachten, nooit meer iets gehoord. Het is compleet schandalig hoe dit bedrijf geen enige moeite doet om afspraken na te komen en je bij de klantenservice van het kastje naar de muur stuurt. Ik weet niet meer wat ik moet doen of waar ik heen moet, ik kan niet altijd zelf bepalen met welke vervoerder bestellingen verstuurd worden.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mugon, heel simpel. Je hebt geen afspraak met DHL, maar met de verkoper. Als deze niet levert, dan kun je daar geld terug vragen of opnieuw laten verzenden. Die verkoper is namelijk bij jou in verzuim.

De verkoper heeft een deal met DHL en DHL is bij hem in verzuim en die mag dus achter DHL aangaan.

Fad500
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2019 00:09

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Ongelezen bericht door Fad500 »

Helaas gebeurt het nog steeds. Pakket net voor Pinksteren bezorgd. Wij waren er niet. Gelukkig lag het (toevallig) nog voor de deur. DHL waardeloos. Klacht ingediend. Wordt met bezorger besproken, en ik krijg geen terugkoppeling. Dat is prima, maar al Googlend kom ik erachter dat het dus heel vaak gebeurt en blijft gebeuren. Overigens hebben we ook al zo een akkefietje met post.nl gehad. Bezorger had zelf handtekening gezet, met ONZE naam...

Goldmine1984
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jul 2018 23:41

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Ongelezen bericht door Goldmine1984 »

Meeste Bezorgers worden tegenwoordig afgerekend per adres . Vindt het niet vreemd dan dat zij zo gaan handelen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bezorger en ontvanger worden door de beloningsstructuur tegen elkaar uitgespeeld. Gebeurt bij Postnl ook.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Ongelezen bericht door Costnix »

@goldmine1984: Ik vind dit abnormaal. Zo ga je niet met spullen van anderen om.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
09 apr 2019 16:46
Waarom besteld u dan online als er niemand thuis is? Laat het dan afleveren bij een afhaalpunt.
Dan heb je discussie of het afhaalpunt deel is van de vervoerder of niet. Als je niets aangeeft dan hoort het pakket vanzelf op een afhaalpunt van de vervoerder terecht te komen of wordt het aan de buren afgegeven. Dat duurt mischien wat langer maar je hebt geen discussie als je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht.

Het achterlaten van paketten in de openbare ruimte is overigens roekeloos en onrechtmatig.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Ongelezen bericht door mahadma »

Er werd mij een telefoonetui verzonden, netjes verpakt, echter in de brievenbus gepropt waardoor de verpakking beschadigd was, het etui was oké, echter de verpakking van het etui zou niet meer kado waardig zijn geweest. Verzender? DHL. Geklaagd bij verkoper.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
15 jun 2019 10:55
NeoDutchio schreef:
09 apr 2019 16:46
Waarom besteld u dan online als er niemand thuis is? Laat het dan afleveren bij een afhaalpunt.
Dan heb je discussie of het afhaalpunt deel is van de vervoerder of niet. Als je niets aangeeft dan hoort het pakket vanzelf op een afhaalpunt van de vervoerder terecht te komen of wordt het aan de buren afgegeven. Dat duurt mischien wat langer maar je hebt geen discussie als je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht.

Het achterlaten van paketten in de openbare ruimte is overigens roekeloos en onrechtmatig.
Daar gaat het bij mij niet om. Als je weet dat je niet thuis bent op het moment dat een pakket bezorgd wordt, dan moet je of niet online bestellen, of op een ander adres laten bezorgen (zoals een afhaaldepot), of op een later moment bestellen. Het probleem ontstaat doordat je iets laat bezorgen op een moment dat je er niet bent. Het merendeel van de klachten zouden er niet zijn als mensen gewoon thuis zijn op het moment dat er iets bezorgd gaat worden.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
15 jun 2019 17:27
alfatrion schreef:
15 jun 2019 10:55
NeoDutchio schreef:
09 apr 2019 16:46
Waarom besteld u dan online als er niemand thuis is? Laat het dan afleveren bij een afhaalpunt.
Dan heb je discussie of het afhaalpunt deel is van de vervoerder of niet. Als je niets aangeeft dan hoort het pakket vanzelf op een afhaalpunt van de vervoerder terecht te komen of wordt het aan de buren afgegeven. Dat duurt mischien wat langer maar je hebt geen discussie als je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht.

Het achterlaten van paketten in de openbare ruimte is overigens roekeloos en onrechtmatig.
Daar gaat het bij mij niet om. Als je weet dat je niet thuis bent op het moment dat een pakket bezorgd wordt, dan moet je of niet online bestellen, of op een ander adres laten bezorgen (zoals een afhaaldepot), of op een later moment bestellen. Het probleem ontstaat doordat je iets laat bezorgen op een moment dat je er niet bent. Het merendeel van de klachten zouden er niet zijn als mensen gewoon thuis zijn op het moment dat er iets bezorgd gaat worden.
Dat is prima als persoonlijke mening, maar juridisch totaal niet relevant. Je woordkeus “moet” is in ieder geval onterecht.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
16 jun 2019 21:28
NeoDutchio schreef:
15 jun 2019 17:27
Daar gaat het bij mij niet om. Als je weet dat je niet thuis bent op het moment dat een pakket bezorgd wordt, dan moet je of niet online bestellen, of op een ander adres laten bezorgen (zoals een afhaaldepot), of op een later moment bestellen. Het probleem ontstaat doordat je iets laat bezorgen op een moment dat je er niet bent. Het merendeel van de klachten zouden er niet zijn als mensen gewoon thuis zijn op het moment dat er iets bezorgd gaat worden.
Dat is prima als persoonlijke mening, maar juridisch totaal niet relevant. Je woordkeus “moet” is in ieder geval onterecht.
En waarom zou dat woordje 'moet' niet mogen? Het lijkt wel of mensen hun eigen problemen ergens anders willen neerleggen. Als je niet thuis bent, wat voor nut heeft het dan om een bestelling te doen en te laten afleveren? Dat is hetzelfde als iedereen uitnodigen voor je verjaardag en iedereen voor een dichte deur laten staan omdat je zelf niet thuis bent.
Heel simpel: je hebt een overeenkomst met een winkelier. De winkelier wil doen wat hij beloofd heeft, namelijk de volgende dag leveren. Dit kan niet omdat je als koper in gebreke blijft. De transporteur moet het weer gaan oplossen door op een ander moment nogmaals te komen of om een bericht te schrijven en het pakket naar een verzamelpunt te brengen. Extra werk, extra kosten voor een ander en vervolgens klagen een hoop mensen dat ze het een dag later ergens anders kunnen ophalen.
Dus ja, mijn mening is dat je niet online moet gaan bestellen en niet thuis moet laten bezorgen als je niet thuis bent.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Postpakketten van DHL kwijt, beschadigd of gestolen | Radar checkt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Laten we zeggen dat je dat “niet zou moeten doen”. :wink:

Plaats reactie