LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsverschil tussen twee maten van hetzelfde kleding stuk

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Amber78
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2016 13:50

Prijsverschil tussen twee maten van hetzelfde kleding stuk

Ongelezen bericht door Amber78 »

Goedemiddag,

Ik heb een vraag. Ik heb een jas besteld bij een webwinkel. Toen ik bij de maten aan het kijken was merkte ik op dat er tussen maat 36 en maat 38 een prijsverschil van bijna 40 euro zat.

Na contact met deze webwinkel werd mij verteld dat het een voorraad kwestie is. Waar niet zoveel meer van is, word dan voor minder dan 40 euro aangeboden.

Kan dit zomaar?

Met vriendelijke groet,

Amber

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Prijsverschil tussen twee maten van hetzelfde kleding stuk

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Waarom zou dit niet kunnen? Het staat ze toch vrij zelf te bepalen voor welke prijs ze iets verkopen?

Amber78
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2016 13:50

Re: Prijsverschil tussen twee maten van hetzelfde kleding stuk

Ongelezen bericht door Amber78 »

Nou ja ik heb nog nooit in een winkel gezien dat iedere maat van hetzelfde product een andere prijs heeft.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Prijsverschil tussen twee maten van hetzelfde kleding stuk

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Misschien vreemd, maar absoluut toegestaan. Overigens zou het logisch zijn dat kleine maten goedkoper zijn (minder stof). Anderzijds kan het ook logisch zijn dat de populaire maten juist duurder zijn (meer omzet).

Kan en mag allemaal.

Amber78
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2016 13:50

Re: Prijsverschil tussen twee maten van hetzelfde kleding stuk

Ongelezen bericht door Amber78 »

Oke duidelijk. Dankjewel voor je reactie

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Prijsverschil tussen twee maten van hetzelfde kleding stuk

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Graag gedaan. :)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Prijsverschil tussen twee maten van hetzelfde kleding stuk

Ongelezen bericht door olaf79 »

Amber78 schreef:Nou ja ik heb nog nooit in een winkel gezien dat iedere maat van hetzelfde product een andere prijs heeft.
ow nee? Nooit gezien dat minder courante maten in de aanbieding zijn om ze alsnog te slijten? Heel normaal en logisch. Als iets niet verkoopt doe je de prijs omlaag in de hoop het wel te verkopen. Dat heet marktwerking. Zien we ook bij vliegtickets. Je buurman kan voor dezelfde stoel de helft of het dubbele hebben betaald.
Allemaal een kwestie van vraag en aanbod.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Prijsverschil tussen twee maten van hetzelfde kleding stuk

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat zie ik in de winkel in het algemeen juist niet. Als ze daar kleding in de aanbieding doen, dan heb ik het nooit meegemaakt dat alleen bepaalde maten in de aanbieding zijn en de andere maten meer kosten. Wat natuurlijk wel gebeurt is dat de incourante maten vaak overblijven en dat later in het seizoen alleen die nog over zijn om in de aanbieding te doen. Maar dan gaan wel alle overgebleven maten in de aanbieding. Ook kan het natuurlijk zijn dat bepaalde kleuren minder geliefd zijn en die (eerder) in de aanbieding gaan. Maar ook dat is een andere situatie.

Los daarvan zijn er sowieso wel webwinkels die verschillende prijzen rekenen voor verschillende maten. Bij mijn weten is er geen regel die dat niet zou toestaan. Maar het gaat dan wel om relatief kleine prijsverschillen. Als een winkel voor een bepaalde maat twee keer zo veel rekent als voor een andere maat, dan zal dat waarschijnlijk dus ook wel gewoon toegestaan zijn. Maar ik zou daar als klant toch geen prettig gevoel bij krijgen. Ik denk dat die winkel dan bij een volgende aankoop niet mijn eerste keus zou zijn.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Prijsverschil tussen twee maten van hetzelfde kleding stuk

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar het gaat dan wel om relatief kleine prijsverschillen. Als een winkel voor een bepaalde maat twee keer zo veel rekent als voor een andere maat
Moeilijk te beoordelen daar TS de prijs niet noemt alleen het prijsverschil. Op een jas van 400 Euro ligt dit al een stuk genuanceerder.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Prijsverschil tussen twee maten van hetzelfde kleding stuk

Ongelezen bericht door kweenie »

TS schrijft
Waar niet zoveel meer van is, word dan voor minder dan 40 euro aangeboden.
Daaruit maak ik op dat het kledingstuk minder dan 40 euro kost.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Prijsverschil tussen twee maten van hetzelfde kleding stuk

Ongelezen bericht door Moneyman »

kweenie schreef:TS schrijft
Waar niet zoveel meer van is, word dan voor minder dan 40 euro aangeboden.
Daaruit maak ik op dat het kledingstuk minder dan 40 euro kost.
Dat schrijft ze inderdaad. Maar als ik de totale OP lees, denk ik eerder dat er eigenlijk "voor € 40,00 minder" had moeten staan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Prijsverschil tussen twee maten van hetzelfde kleding stuk

Ongelezen bericht door moederslink »

kweenie schreef:Dat zie ik in de winkel in het algemeen juist niet. Als ze daar kleding in de aanbieding doen, dan heb ik het nooit meegemaakt dat alleen bepaalde maten in de aanbieding zijn en de andere maten meer kosten. Wat natuurlijk wel gebeurt is dat de incourante maten vaak overblijven en dat later in het seizoen alleen die nog over zijn om in de aanbieding te doen.
Amber78 schreef:Nou ja ik heb nog nooit in een winkel gezien dat iedere maat van hetzelfde product een andere prijs heeft.
Ik zie het ook niet in winkels.
Wel zou het kunnen dat bv een bepaalde kleur niet goed heeft gelopen en daarom voor minder wordt verkocht.
En een maatje 36 is voor Nederlandse vrouwen in het algemeen ook minder gangbaar. 8)
Het kan zijn dat wat restmaten 36 in een bepaalde kleur daarom goedkoper worden aangeboden i.t.t de grotere maten .
@Amber78 :
kun je wat specifieker zijn? Welke maat heb jij besteld , hoe duur is deze en welke maat en welke kleur was dan €40 minder?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Prijsverschil tussen twee maten van hetzelfde kleding stuk

Ongelezen bericht door Julie4444 »

moederslink schreef:@Amber78 :
kun je wat specifieker zijn? Welke maat heb jij besteld , hoe duur is deze en welke maat en welke kleur was dan €40 minder?
Ik wil niet vervelend doen, maar de vraag van Amber is toch al lang beantwoord?

Amber78
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2016 13:50

Re: Prijsverschil tussen twee maten van hetzelfde kleding stuk

Ongelezen bericht door Amber78 »

Ik wil daar wel op reageren. De jas was in maat 36, 189 euro en in maat 38, 230 euro.
Ik heb het ook idd vaker gezien als er bepaalde kleuren minder goed verkopen dat deze goedkoper zijn en een prijsverschil in maat 36 of maat 40 ( meer stof).
Maar nog nooit op deze manier, dezelfde jas en dezelfde kleur...

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Prijsverschil tussen twee maten van hetzelfde kleding stuk

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik hoor dit ook voor het eerst. Aan de andere kant: ik kan me indenken dat de winkel van haar voorraden af wil, en als er van maat 36 een gigavoorraad hangt, kan ik me indenken dat ze dat gaan afprijzen. Maar apart is het wel.

En nee, het is niet verboden, gelukkig maar.

Amber78
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2016 13:50

Re: Prijsverschil tussen twee maten van hetzelfde kleding stuk

Ongelezen bericht door Amber78 »

Nee inderdaad!
Maar het is precies andersom, er is bijna geen voorraad van maat 36, dat is de reden die ze geven dat het goedkoper is. Je zou denken andersom.
Ik heb het opgegeven het te begrijpen maar bedankt voor de reacties.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Prijsverschil tussen twee maten van hetzelfde kleding stuk

Ongelezen bericht door moederslink »

@Amber 78, bedankt voor je antwoorden en gezien de reacties vd meeste reageerders zij er dus meer die dit niet goed kunnen snappen, maar het is hun beleid en daar heb je het mee te doen. :?

Gesloten