LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met retourneren naar Wehkamp

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jke

Problemen met retourneren naar Wehkamp

Ongelezen bericht door jke »

Op 17 september 2010 heeft mijn vrouw een bestelling geplaatst bij Wehkamp. Het ging om totaal 15 artikelen met een totaalbedrag van € 510,33. We hebben deze artikelen ontvangen op zaterdag 18 september 2010. Normaliter mochten we dus de artikelen tot 2 oktober op zicht houden. Het probleem is echter dat mijn vrouw op maandagavond 4 oktober via de website van Wehkamp heeft geprobeerd een retouraanvraag te doen. Uiteindelijk was dit dus 1 werkdag na de officiële zichttermijn.

Op de website werkte de retourneringsaanvraag net als anders allemaal prima. De retour te sturen artikelen kunnen dan geselecteerd worden en er kan een afspraak gemaakt worden op welke datum de goederen opgehaald moeten worden. Normaliter wordt dan door Wehkamp een bevestigingsmail gestuurd met daarin de artikelen die retour moeten en de ophaaldatum. Mijn vrouw heeft echter deze e-mail niet ontvangen, waarop ze nogmaals via de website heeft geprobeerd om de artikelen te retourneren. Ook daarvan heeft ze geen bevestigingsmail ontvangen.

Op woensdag 6 oktober heeft ze een factuur ontvangen met het vriendelijke verzoek om maar liefst € 516,28 te betalen. Op vrijdag 8 oktober (vandaag) heeft mijn vrouw gebeld met de klantenservice van Wehkamp. Ze kreeg toen een telefoniste aan de lijn die de standaardzaken vroeg, zoals klantnummer e.d. Mijn vrouw heeft toen uitgelegd hoe de situatie was. We waren één dag te laat met de retourneringsaanvraag op de website. Ze kon echter nog wel de artikelen selecteren en een afspraak maken. Vanuit Wehkamp werd er echter geen bevestingsmail gestuurd.

Omdat mijn vrouw nog even af wilde wachten of deze bevestigingsmail misschien wat later zou arriveren heeft ze nog een dag gewacht, waarna op woensdag reeds een factuur op de mat lag. Omdat mijn vrouw in de zorg onregelmatige diensten werkt had zij eerder nog geen gelegenheid gehad om contact op te nemen met Wehkamp. Vandaar dat ze op vrijdag 8 oktober (vanavond) gebeld heeft. Volgens de telefoniste van Wehkamp zijn wij gewoon te laat geweest met de retourneringsaanvraag en moeten daarom de artikelen houden en de factuur betalen.

Volgens de telefoniste hadden we nadat de retouraanvraag via internet niet lukte moeten bellen om het telefonisch te regelen. Helaas wilde ze echter niet begrijpen dat wij beiden hele dagen werken en dus geen gelegenheid hebben om te bellen, behalve in de avonduren. Omdat wij onregelmatig werken hebben wij ook daar geen gelegenheid voor gehad.

Omdat mijn vrouw zeer kortaf te woord werd gestaan en de telefoon er op den duur gewoon opgegooid werd heeft ze terug gebeld waarna ze een ander aan de lijn kreeg. Ook die vertelde haar hetzelfde verhaal en ook nu weer werd het gesprek door Wehkamp afgekapt. Vervolgens heb ikzelf gebeld en nogmaals de hele situatie uitgelegd. Ook toen weer kreeg ik hetzelfde verhaal te horen en werd er niet geluisterd naar het verhaal wat ik uit probeerde te leggen.

Het komt er dus op neer dat wij met een doos vol artikelen zitten waar we niets mee kunnen en deze wel moeten betalen. Het lijkt me echter onwaarschijnlijk dat wij door een fout van Wehkamp (hun bevestigingsmail werkte namelijk niet) hier de dupe van zijn en ruim 500 euro moeten betalen.

Op mijn verzoek aan de telefoniste om een leidinggevende te mogen spreken werd niet gereageerd en ook mijn gesprek werd afgekapt. Wel werd nog gezegd dat we de artikelen eventueel bij een DHL-servicepunt retour aan kunnen bieden en afwachten of ze in het proces bij Wehkamp opgenomen worden. Als dit niet lukte zouden we de artikelen weer retour krijgen en moesten we gewoon de factuur betalen.

Mij lijkt het allezins onredelijk dat wij op moeten draaien voor de fouten van Wehkamp. Goed, wij waren 1 werkdag te laat met de retourneringsaanvraag. Maar dan nog vind ik dat Wehkamp ons fatsoenlijk te woord moet staan en proberen te zoeken naar een oplossing.

Graag zou ik horen wie eventueel een soortgelijke ervaring heeft met Wehkamp en hoe wij dit nu het beste aan kunnen pakken. Wie heeft er tips? Zal ik het pakketje aanbieden bij een DHL-servicepunt en afwachten of het retour genomen wordt? Moet ik de rekening betalen of niet? Bestaan er andere mogelijkheden om Wehkamp te benaderen en waar wel normaal naar je verhaal geluisterd wordt?

Alvast bedankt!

TheLD

Re: Problemen met retourneren naar Wehkamp

Ongelezen bericht door TheLD »

Zal ik het pakketje aanbieden bij een DHL-servicepunt en afwachten of het retour genomen wordt?
nee
Moet ik de rekening betalen of niet?
ja

jke

En dan? Dan zit ik met een partij kleding waar ik niks mee kan. Kan ik nog ergens terecht met mijn klacht?

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

jke

Op zich heb je ongelijk en moet je de rekening gewoon betalen. Maar....................
toch vind ik het een prima zaak dat je hier de ********* praktijken weergeeft van dit bedrijf. Andere consumenten kunnen op grond daarvan dan beter en bewuster beslissen of ze wel of geen zaken willen doen met dit bedrijf.

Maxiem.

hdpaddy

Ongelezen bericht door hdpaddy »

Jij hebt dus een kleine 2 weken nodig om erachter te komen dat je niets hebt aan bepaalde artikelen. Nu word de terugname terecht geweigerd en ga je boeroepen.
Kom nou, jullie hadden gewoon na 10 dgn het retournerings proces in gang moeten zetten.
Kortom, eigen schuld.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Omdat mijn vrouw in de zorg onregelmatige diensten werkt had zij eerder nog geen gelegenheid gehad om contact op te nemen met Wehkamp.
Goedkoop excuus, er zijn donderdduizenden mensen die onregelmatig werken en hun leven gaat ook gewoon door! Of wil je soms beweren dat ze 16 uur per dag werkt?
Gewoon een kwestie van plannen en prioriteiten stellen! En anders had jij toch even met Wehkamp kunnen bellen?
Oja, je moet gewoon betalen, te laat is te laat.....

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

MAXIEM schreef:jke

Op zich heb je ongelijk en moet je de rekening gewoon betalen. Maar....................
toch vind ik het een prima zaak dat je hier de ********* praktijken weergeeft van dit bedrijf. Andere consumenten kunnen op grond daarvan dan beter en bewuster beslissen of ze wel of geen zaken willen doen met dit bedrijf.

Maxiem.

Read: heb je verder nog iets inhoudelijks te melden of blijf je volharden in het consequent plaatsen van één en dezelfde nietszeggende reactie.
Geef dan tenminste aan waarom TS moet betalen, maar dat is kennelijk teveel moeite.Of weet je het antwoord gewoon niet...
Fraaie deskundige ben jij.....

pipiladderkous

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Ok, ik snap alles, ook de fout. Tijd is tijd, en een bedrijf heeft zijn grenzen. Maar waarom doet iedereen altijd zo bot hier?? Voelt dat lekker ofzo om iemand de grond in te boren? Ik snap daar geen kont van, wil het ook niet snappen anders word ik misschien ook zo :? Jullie kunnen het toch zeker wel anders brengen en dan ook duidelijk!! Denk om je hart :wink:

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Beste "jke",

U heeft gelijk dat u mag verwachten dat Wehkamp u netjes te woord staat.

Ik heb uw hele verhaal gelezen en begrijp dat uw vrouw één dag te laat via de website van Wehkamp het retourproces op heeft gestart. Het is een tekortkoming van de site dat uw vrouw de artikelen (die zij eigenlijk te laat retour heeft willen sturen) tóch kon selecteren. Kennelijk is dit vervolgens tóch niet geaccepteerd en i.p.v. dat uw vrouw daar een (standaard) melding of bericht van hebt gekregen heeft uw vrouw daarna niet de bevestigingsmail gehad.

Hoewel zowel u als uw vrouw dus niet netjes te woord zijn gestaan en ook de website niet naar behoren heeft gewerkt was uw vrouw echter wel één dag te laat met aangeven dat zij artikelen retour wilde zenden. Hoewel dit slechts één dag is, moet er ergens een grens worden getrokken, want als zij voor uw vrouw die uitzondering maken en het accepteren wat dan met diegene die twee dagen te laat is? Die is immers slechts één dag later dan uw vrouw.....

Overigens denk ik verder ook dat uw argument niet op gaat dat u en uw vrouw moesten werken, de website en de e-mail werken 24 uur per dag en de klantenservice is volgens mij 's avonds en overdag bereikbaar.

Ik denk dan ook dat u niet onder betaling uit zal kunnen komen c.q. geen artikelen retour kunt zenden.

Wellicht is het ook een goed idee wat zorgvuldiger te bestellen, want als je 15 artikelen besteld (met een waarde van ruim 500 euro) en je wilt ze vervolgens alle 15 retour sturen dan doe je toch iets verkeerd! (Ik ken het probleem, mijn vrouw heeft ook enige tijd nodig gehad om te accepteren dat ze geen maat 38 meer moest bestellen en heeft een paar keer maat 38 terug moeten sturen wegens "te klein", maar besteld nu standaard maat 40... maar ik beweer uiteraard niet dat dit ook bij uw vrouw het geval is!)

Overigens zou ik niet meer bestellen bij een bedrijf dat u niet netjes te woord staat. Zeker wat kleding betreft zijn er oneindig veel alternatieven.

Met vriendelijke groet,

John.

Omdat ik mij wel -enigzins- kan vinden in de voorgaande opmerking van 'pipiladderkous' heb ik mij extra ingespannen om uw vraag netjes te beantwoorden, waardoor het antwoord wellicht wat langer is geworden. Ik hoop echter dat ik u enigzins heb kunnen helpen met deze reactie, ook al kan ik helaas niets anders zeggen dan dat u naar mijn mening gewoon voor de zending zal moeten betalen.
Laatst gewijzigd door jlthkoch op 09 okt 2010 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.

jke

Beste John,

Hartelijk dank voor je uitgebreide en nette reactie. Fijn dat je mijn verhaal gelezen hebt en er je oordeel over hebt. Het klopt inderdaad dat we een dag te laat waren met de retourneringsaanvraag. Dat is inderdaad onze fout. Normaliter bemoei ik me ook niet met de bestellingen die mijn vrouw plaatst en ben er dus ook vandaag pas in komen rollen nadat ze de problemen aangaf.

Dit verklaart ook dat ik telefonisch of per e-mail eerder geen contact opgenomen heb met Wehkamp. Mijn vrouw heeft de afgelopen week heel de week gewerkt en lange dagen gemaakt. Inderdaad heb je gelijk dat de klantenservice ook 's avonds bereikbaar is, al moet ik je de exacte openingstijden even schuldig blijven. Door de drukte en andere bezigheden de afgelopen week was zij niet eerder in de gelegenheid om dit te regelen.

Al deze argumenten nemen echter inderdaad niet weg dat de fout in dat geval bij ons ligt. Maar desondanks hoopte ik door de situatie uit te leggen aan Wehkamp toch tot een redelijke oplossing te komen. Zeker ook gezien het feit dat de retournering via de website op het eerste gezicht wel lukte maar niet bevestigd werd. Daar ligt wat mij betreft een fout van Wehkamp.

Uw opmerking over het grote aantal artikelen en het hoge bedrag begrijp ik ook. Het is echter niet zo dat alle artikelen retour moeten. Het gaat om tien artikelen die retour zouden moeten. Het hoge aantal heeft vooral te maken met de keuze uit verschillende maten.

Ik hoopte dus dat ik de situatie aan Wehkamp voor zou kunnen leggen en dat we tot een oplossing zouden komen, aangezien het retourneringssysteem op de website feitelijk gefaald heeft en het een vrij hoog bedrag is. Mogelijk dat iemand mij kan vertellen of ik Wehkamp kan benaderen buiten de normale telefonistes om, aangezien die mijns inziens veel standaardzinnen en opmerkingen gebruiken en niet echt meedenken met een trouwe klant die al jaren artikelen afneemt.

Maar toch bedankt voor je uitgebreide reactie en mogelijk dat iemand nog tips voor me heeft hoe ik toch nog een poging zou kunnen wagen om deze situatie zo schappelijk mogelijk op te lossen.

Bij voorbaat dank!

pipiladderkous

plasop schreef:
enigzins
Ga eens wat aan je Nederlands doen.....het is enigszins 8) en ik hoop en niet ik hoopt etc :mrgreen:
Zoek een leven. Of is dat je leven, anderen verbeteren!!

pipiladderkous

mogelijk dat iemand nog tips voor me heeft hoe ik toch nog een poging zou kunnen wagen om deze situatie zo schappelijk mogelijk op te lossen.

Wehkamp is normaal nooit moeilijk. Wel rechtoe rechtaan. Tijd is tijd en betalen is betalen. Ik vind het zelf wel prettig als het duidelijk is. Ik heb wel een soort van niet eerlijke tip :oops: zeg dat je met vakantie was toen het afgeleverd werd. Ok, dit was niet mijn idee :mrgreen: maar wie weet werkt het!!

jlthkoch

@jke:
Bedankt voor uw positieve reactie! Wellicht is het idee wat pipiladderkous noemt een oplossing? (In de hoop dat men bij Wehkamp het voorgaande traject niet geregistreerd heeft....) Mocht u uiteindelijk toch nog met kleding blijven zitten die uw vrouw niet wil hebben kunt u het misschien proberen te verkopen via een advertentiesite of misschien kan het nog fungeren als verjaardagscadeau. Uw opmerking over callcentermedewerkers kan ik beamen: het is triest wat voor mensen de telefoon opnemen (oa bij Wehkamp) maar het geeft wel aan hoe serieus het contact met de klant word genomen. De afdeling facturering werkt echter vaak prima!

@pipiladderkous:
Het beste kunt u dit persoon negeren. Ik heb inderdaad een foutje gemaakt, maar dat boeit me niet echt zolang het leesbaar is. Met zinnige opmerkingen (zoals die u eerder maakte) doe ik wel degelijk wat, maar opmerkingen zoals die van "plasop" negeer ik.
Waar het mij om gaat is dat ik de TS van een eerlijke en inhoudelijke reactie voorzie. Daar is dit persoon kennelijk niet toe in staat, wellicht is het afgunst.

kaarsje69

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ts stelt, dat zijn vrouw onregelmatig werkt, kan ik in komen, maar ze kon wel bestellen en dingen uitzoeken en heeft ze daar de tijd voor moeten hebben, toch? Dan vervolgens geen tijd hebben om het te retourneren?

Je geeft zelf al aan, jullie fout, waarom dan door hakken op Wehkamp?
Een mail is zo geschreven, kan je van elke locatie doen, geen bevestiging, nou nog maar eens.
Ik stel hier Wehkamp in het gelijk, sorry!

Jhtlkoch, wat een giga inspanning joh. :wink:
Maar zal TS deze echt snappen denk je?

jlthkoch

kaarsje69 schreef: Jhtlkoch, wat een giga inspanning joh. :wink:
Maar zal TS deze echt snappen denk je?
Ja, af en toe heb ik wel zin om me in te spannen voor "de goede zaak". :D

Ik heb het TS (op een erg uitgebreide wijze) proberen uit te leggen dat zijn vrouw jammer genoeg 1 dag te laat was. Ik denk ook dat er geen mogelijkheid (of recht) zal zijn een deel van de bestelling te retourneren, maar ik heb het idee dat hij dat ook wel begrijpt. Ik denk niet dat er iemand zal komen die hem wat dat betreft wat positievers te melden heeft.

kaarsje69

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ik hoop met je mee, maar ik denk ergens van niet en ze was niet 1 dag te laat, maar 2! Ik kan het niet laten om dit even recht te zetten, excuus. :wink:

jlthkoch

kaarsje69 schreef:Ik hoop met je mee, maar ik denk ergens van niet en ze was niet 1 dag te laat, maar 2! Ik kan het niet laten om dit even recht te zetten, excuus. :wink:
Doordat ze 1 of 2 dagen te laat was denk ik ook niet dat dit opgelost zal gaan worden door Wehkamp en in dit geval geef ik ze gelijk. Ik geef jke echter wel gelijk in het feit dat ze hem en zijn vrouw echter netjes te woord moeten staan.

Daar ontbreekt het echter wel vaker aan. Soms denk ik dat ik beter zelf voor een klantenservice kan gaan werken, als ik zie hoe vaak het in de communicatie mis gaat. Feit blijft natuurlijk dat de retourzending niet geaccepteerd kan worden, maar het verschil zit hem nu net in de manier waarop je dit slechte nieuws overbrengt.

Tegenwoordig wordt er echter maar van alles achter de telefoon neergezet die vervolgens beloftes doen (die niet worden nagekomen) of nergens van op de hoogte zijn of het tact hebben van een ....... (vul maar in) en dat is jammer, want het is wel het contact met je klanten en het "visitekaartje" van een bedrijf.

Als Wehkamp wel een fout maakt is men wel in staat om (na enige pressie) de fout te herstellen, want ik heb ooit een wasmachine besteld en de afspraak was dat de bezorger de oude mee zou nemen. Op de dag dat de nieuwe werd geleverd was ik niet thuis (mijn broertje nam deze nobele taak op zich) en vervolgens laten ze de oude wasmachine staan omdat "ze geen plaats in de auto hadden" en vervolgens heb ik contact opgenomen en meerdere keren werd beloofd dat hij alsnog zou worden opgehaald (het was vrij lastig een tweede wasmachine in de gang) en iedere keer kwam de bezorger maar niet want hij mocht van Wehkamp zélf bepalen wanneer hij langs kwam.....

Vervolgens een ultimatum gesteld. Machine niet opgehaald dan roggel ik het wiel. Ultimatum verstreken: geen wasmachine afgehaald. Toen heb ik zelf een verhuisbedrijf gebeld die het ding heeft afgevoerd naar de gemeentewerf en de kosten (80 euro) heb ik in mindering gebracht op de factuur.

Nadat men mij vertelde dat ze uit moesten zoeken of mijn verzoek kon worden gehonoreerd en ik hen vertelde dat het geen verzoek maar een mededeling was uiteindelijk toch in mindering gebracht op de factuur. Ik had ook niet anders geaccepteerd.

Maar -terug naar waar het allemaal om begon- denk ik helaas dat Wehkamp hooguit toe kan geven dat er een fout of onduidelijkheid in de website zit en dat de "communicatie niet zo is gelopen zoals u van ons had mogen verwachten", maar daar houdt het helaas op. Het is niet anders.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Mij lijkt het allezins onredelijk dat wij op moeten draaien voor de fouten van Wehkamp.
Welke fouten van Wehkamp?

jlthkoch

witte angora schreef:
Mij lijkt het allezins onredelijk dat wij op moeten draaien voor de fouten van Wehkamp.
Welke fouten van Wehkamp?
Ja, dat is inderdaad de vraag........

Wehkamp valt te verwijten dat artikelen retour te boeken zijn die al buiten de termijn zitten en wellicht ook dat jke en zijn vrouw niet netjes te woord zijn gestaan.

Mochten zij deze fouten toegeven is natuurlijk de vraag: Is het feit dat de artikelen niet geretourneerd kunnen worden c.q. het feit dat er betaald moet worden een gevolg van het falen van de website van Wehkamp of het niet correct te woord staan door de klantenservice.

Helaas kun je dan niets anders er van maken dan dat de fout niet is veroorzaakt door Wehkamp, maar door het feit dat de artikelen te laat voor retour zijn aangemeld.

De te late melding is niet veroorzaakt door enig handelen van Wehkamp.

Webcarewehkamp.nl

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik uw contactgegevens naar mij te mailen: [email protected]

Gesloten