LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
duckietm
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2016 11:41

Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt

Ongelezen bericht door duckietm »

Op 23 Jan. 2016 heb ik een Philips 55PUK6400/12 gekocht bij de online winkel van Mediamarkt, dit omdat ze op die dag de stunt van het jaar hadden : 21% op bijna alles !
Nou deze T.V. was op de Philips site 1199,00 euro en die week daarvoor afgeprijsd op de Mediamarkt site voor 739,00 euro, dus aangezien mijn samsung welke 6 jaar oud was en keuren begon te vertonen dus een mooie deal !
Ik wachten op de dag die komen ging en jawel ik heb de T.V. voor 610,00 kunnen kopen, dus ik denk nou dat is een koopje !

Op 29 Jan. 2016 heb ik de T.V netjes ontvangen en heb deze 2 dagen later opgehangen (oude T.V. weg nieuw beugeltje je kent het wel)
En nadat ik alles netjes heb gemonteerd (1 x stroom en 2 x HDMI) en opgehangen ga je lekker op de bank zitten T.V. aan en Updaten ... Instaleren en jahoor hij was klaar.
Mooi ik de Ziggo decoder aan en let the show begin, en ..... zwart beeld ..... 5 min. later Zwart beeld .... ik even de HDMI kabel erin en eruit en jahoor we hebben beeld.
Maar als je maar ook iets aan de zijkant staat word rood paars en blaauw een vlek, in alle hoeken een zwarte waas, bij een wit beeld zie je boven in een gordijn effect.
Ook als de decoder (na dat in eruit trucje) een half uur aanstaat loopt de hele T.V. vast en moet je de stroom er af halen aan zetten weer dat trucje en je kunt weer 30 min. t.v. kijken

Dus ach maandag ik bellen met de Medimarkt en vertel het probleem (geen probleem want ja het kan natuurlijk nooit in 1 keer goed), ik kreeg na wel 1 uur aan de telefoon te wachten een aardige dame.
Sorry voor de lange wacht tijd, dat komt natuurlijk door die 21% weekend, maar goed er gaat een monteur komen, nou prima !

Woensdag 30ste komt er een monteur en vervangt het Moederbord en het scherm ( dus eigenlijk is allen de zwarte achter kap overgezet) en deze aardige meneer hangt hem weer netjes samen op met mij.
En ...... Pech zelfde probleem... hij updaten, drukken op knopjes maar helaas nog steeds niet het gewenste effect.
Nou zegt de monteur geen probleem ik neem wat foto's etc. (van de kleuren, lijnen die dubbel zijn bij een testbeeld noem het maar op) en zal dit gelijk gaan navragen bij Philips.
Nou dat klonk overtuigend, ik zeg nou prima ik wacht het wel even netjes af.

1 Week later, niets maar dan ook niets vernomen, gelukkig is het probleem wel erger geworden, want nu kan ik helemaal meer gee T.V. kijken want als de T.V. erin zit loopt alles gelijk vast.
Ik bellen met de mediamarkt hoe of de status is, nou krijg ik te horen ze moeten eerst het rapport van de monteur afwachten, die ik natuurlijk niet krijg.
Maar dat duurt niet zo lang dus hou vol !

1.5 week later weer Mediamarkt bellen en hetzelfde verhaal, sorry sorry druk en ja we moeten het rapport hebben, maar we hebben er om gevraagd komt goed. (weer een uur in de wacht natuurlijk)
En dit verhaal gaat zo 3 weken door , en krijg zelf te horen misschien is het wel de decoder !

Aha ik op 17-02 Ziggo langs laten komen, deze aardige man heeft de decoder na gekeken, en zag er prima uit.
Maar hij was de beroerdste niet want hij haalde een nieuwe decoder uit zijn bus en sloot deze aan, en nee hoor zelfde probleem
( hij vond het ook wel raar en heeft met 5 verschillende decoders getest maar helaas)
Dus Ziggo weer weg en hup 40,00 armer voor niets !

Totdat ik op 24-02 krijg te horen van de Mediamarkt ja hoor het rapport is binnen, en even lezen ja meneer er staat dat het scherm is vervangen en moederbord en dat het probleem is opgelost ......
Nou even @#@@$$ en nou sorry maar we gaan weer de monteur langs sturen (ik geef al aan dat ik het nu eigenlijk wel gehad heb met deze t.v.)

Op 29-02 komt de monteur weer langs met een hele nieuwe t.v. en sluit deze weer netjes aan, en ...... jahoor geen beeld
Nou ik het verhaal doen dat Ziggo al langs is geweest etc.
Deze monteur haalt uit zijn bus een ander scherm een Panasonic en jahoor daar doet hij het prima, op computer scherm (die heeft ook een HDMI aansluiting) doet hij het ook.
De monteur ziet dit ook en op knopjes drukken collega's bellen heeft geen effect.
Dus deze neemt de nieuwe T.V. weer mee en weet ook niet meer wat hij moet doen.

ik gelijk bellen met Mediamarkt, maar je we moeten natuurlijk weer een rapport hebben, nou die had ik nu wel, ik stoot me nu geen 2 keer mijn neus.
Oh ja nou we zetten het door na iemand die hier verantwoordelijk voor is.
Natuurlijk geen oplossing en al een tijdje geen T.V. kunnen kijken en 40 euro achter de boot plus 35 euro voor een maand abonnement T.V. en natuurlijk al een paar uur eigen tijd welke k vrij moeten nemen voor deze onzin.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 mar 2016 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic titel aangepast

duckietm
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2016 11:41

Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt

Ongelezen bericht door duckietm »

2 dagen later zo stil als wat, dus ik word het nu toch echt spuugzat, ik bellen met de CE Repair service hoe nu veder want ik wil nu toch wel eens T.V. kijken.
Want ja Kinderen hebben vrij van school en het is mooi een zooitje rot weer !
Nou zegt CE Repair Service hier doet de T.V. het prima hoor, het is vast de decoder. Nou ik weer het hele verhaal ophangen dus ook dat Ziggo langs is geweest etc.
Oh nou ze bellen terug, Right !
Ik weer Mediamarkt bellen, weer even lekker in de wacht, hele verhaal doen etc. etc.
Nou het ligt bij de verantwoordelijke en meer kunnen we niet doen, maar hoe of wat kunnen ze niet vertellen, ik geef aan dat ik deze T.V. niet meer wil en een andere wil en of de koop laten ontbinden, en natuurlijk wil ik ook de gemaakte kosten vergoed hebben!
Nou dat is even slikken en ja hoor daar kunnen ze geen antwoord op geven !!

04-03
De monteur komt de televisie ophalen in opdracht van mediamarkt, en de man verteld dat dit een bekend probleem is met de T.V. en als je de boel reset en knopje A B C 3 4 6 3 Z A D doet dat het misschien gaat werken, maar hij neem hem mee en ik krijg een brief van hem met daarin de verklaring dat deze is ingenomen en als je dan naar de mediamarkt gaat kun je je geld terug krijgen of een nieuwe kopen.
Nou klinkt alvast goed eindelijk T.V !!!!

Ik bellen naar de Mediamarkt met dit goed nieuws, maar dan @##@$$%$
Nee meneer u krijgt u geld nog niet terug want dit ligt bij de verantwoordelijke en ja die moet nog eerst beslissen en die 21% korting, 40 euro kosten Ziggo, 35 Euro T.V, kosten Abbo dat moeten we allemaal afzonderlijk bekijken.
Want ja het kan wel aan uw apparatuur liggen (even een #@@#$@#$@$# momentje), maar deze aardig man maakt een post-it en plakt ie op zijn scherm en gaat mij terugbellen zodra hij weer meer weet, want hij gaat dit hoog oppakken!
Nou om 16:00 maar weer eens gebeld vragen hoe het ermee zat, ook gelijk mij ergernis uitgespuwd dat ik nooit word terug gebeld al 6 weken niet !
En ja het wonder gebeurt deze meneer belt terug een half uur later, natuurlijk alleen om te vertellen dat hij zijn post-it nog heeft hangen en mij niet vergeet.
en dan net voor 20:00 belt hij wederom terug (wat gebeurt daar !!!) hij had belooft terug te bellen en dat doet hij dan ook, natuurlijk meer dan dat weet hij niet.
Weer een heel gesprek, maar op elke vraag krijg je dezelfde antwoord de verantwoordelijke gaat dit bekijken (af en toe krijg je steeds meer @#$@#@#$ momentjes)

Maar toch een fijn weekend,
we hebben uw T.V. uw geld en hun motto klopt "Wij zijn toch niet GEK !"

Dus koop Geen : Philips 55PUK6400/12 maar wil je dan de uitdaging aan dan niet bij Mediamarkt Online want daar is iemand verantwoordelijk voor alleen weet niemand wie dat is!


Pfffff wat een verhaal dit, maar hier het mooie plaatje er ook bij !
Afbeelding

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt

Ongelezen bericht door denmar »

Als je gekeken had op google over philips tv had je er nooit eentje gekocht.
Als je gekeken had op google bij service mediamarkt had je hem daar ook niet gekocht, dus eigen schuld,
maar goed, het leven is een les en we zijn nooit uitgeleerd. Ook ik ben wel eens in de fout gegaan.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt

Ongelezen bericht door prem »

Het is wel schandalig hoe het gegaan is. Maar ja Philips is nou eenmaal troep, en MM een schreeuwerige bende.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

denmar schreef:Als je gekeken had op google over philips tv had je er nooit eentje gekocht.
Als je gekeken had op google bij service mediamarkt had je hem daar ook niet gekocht, dus eigen schuld,
maar goed, het leven is een les en we zijn nooit uitgeleerd. Ook ik ben wel eens in de fout gegaan.

MWah das wel heeeeel erg kort door de bocht !!

Ik heb jaren lang een Philips gehad, sterker ook geluids installatie is jaren Philips geweest en ben puur vanwege de mogelijkheden naar Samsung overgestapt en jawel.....gekocht bij MediaMarkt.

Eigen schuld is wel makkelijk schrijven zo vanachter je toetsenboord. Alsof iedereen elk product bij elke leverancier gaat googlen. Coolblue wordt op dit forum de hemel in geprezen en eerlijk is eerlijk ik heb ook goede ervaringen maar ook over Coolblue is genoeg te vinden.

Je kan prima kopen bij MM, denk wel dat er verschil is in filialen, ik heb tot nu toe nog nooit service problemen gehad.

Maar in geval van TS zou ik ook behoorlijk p***d zijn geworden. S6 met de afloop.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt

Ongelezen bericht door Brahms »

......Op 23 Jan. 2016 heb ik een Philips 55PUK6400/12 gekocht bij de online winkel van Mediamarkt, dit omdat ze op die dag de stunt van het jaar hadden : 21% op bijna alles ........
Bij on-line aankoop 14 dagen bedenktijd. Waarom niet gewoon teruggezonden, en geld terug ?

Verder u hebt u roeping mis gelopen, had schrijver moeten worden. Wat in 15 zinnen had gekund, maakt u complete story van :?

duckietm
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2016 11:41

Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt

Ongelezen bericht door duckietm »

"Bij on-line aankoop 14 dagen bedenktijd. Waarom niet gewoon teruggezonden, en geld terug ?"

Nou daar had ik in het begin omgevraagd maar hun vertelde mij dat zij het recht hadden om deze eerst te laten repareren.

"Als je gekeken had op google over philips tv had je er nooit eentje gekocht."
Toen ik naar de referenties keek op de site, stond er dat het een Prima T.V. was, zoals je ook kan zien (of zal mediamarkt / Philips zelf deze schrijven)

"Als je gekeken had op google bij service mediamarkt had je hem daar ook niet gekocht, dus eigen schuld"
Sorry maar ik heb hier meer producten gekocht en nog nooit problemen mee gehad, en zo met mij half Nederland.

duckietm
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2016 11:41

Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt

Ongelezen bericht door duckietm »

Maar, is het nu een TV probleem of een compatibiliteit probleem?
Met andere woorden, doet de ingebouwde tuner het wel goed?
Doet Blu-ray het goed?
- Laptop doet het er niet op ( nieuwe Dell met HDMI 2 en ook een 4K monitor )
- 4K player Minic H8-Plus geeft strepen en T.V. liep ook naar 30 min. vast
- Enige wat het goed deed was analoge T.V.

Zoals in de brief van philips staat, "Wij kunnen de kapotte T.V. niet binnen korte termijn maken en verzoeken u terug te gaan naar uw dealer om hier tot een oplossing te komen"

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt

Ongelezen bericht door Brahms »

duckietm schreef:"Bij on-line aankoop 14 dagen bedenktijd. Waarom niet gewoon teruggezonden, en geld terug ?"
Nou daar had ik in het begin omgevraagd maar hun vertelde mij dat zij het recht hadden om deze eerst te laten repareren. ........
Niet slim natuurlijk, gewoon terug moeten zenden. Dat recht heb je, zonder opgave van reden. Vanzelfsprekend niet aangeven dat de TV het niet doet.
Ga nooit binnen de bedenktijd een reparatie aan ! Terugzenden en een andere kopen, er zijn evt. meer bedrijven.....

Alle Philips producten, incl. TV, doen het hier prima :D
Dat er op forums wordt geklaagd is bekend, maar wie schrijft er nu op bv. Rader dat zijn/haar TV het prima doet na aankoop. Daarom geven revieuws en klachtensites altijd een sterk vertekend beeld.......

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jeetje wat een verhaal zeg. Kan de klantenservice nog slechter?
Ik zou je aanraden als je in gelegenheid bent om persoonlijk naar de winkel te gaan en daar aan te geven dat je manager wilt spreken en niet weggaat voor er een oplossing is. Je hebt volkomen gelijk dat je dit gedonder beu bent en je geld terug wil. Als langsgaan niet kan, of geen afdoende oplossing biedt, dan zou ik een aangetekende brief sturen naar het hoofdkantoor. Daarin meldt je dat je de koop ontbindt omdat het aangeschafte product non-conform is en je binnen 30 dagen je geld op je bankrekening wilt hebben gestort.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt

Ongelezen bericht door olaf79 »

Brahms schreef:Niet slim natuurlijk, gewoon terug moeten zenden. Dat recht heb je, zonder opgave van reden. Vanzelfsprekend niet aangeven dat de TV het niet doet. Ga nooit binnen de bedenktijd een reparatie aan ! Terugzenden en een andere kopen, er zijn evt. meer bedrijven.....
Onzin. Voor je het weet zegt zo'n bedrijf dat jij de tv binnen de bedenktijd hebt gesloopt en nu misbruikt maakt tot het recht van ontbinden en krijg je dus niks terug.
Alle Philips producten, incl. TV, doen het hier prima :D
Dat er op forums wordt geklaagd is bekend, maar wie schrijft er nu op bv. Rader dat zijn/haar TV het prima doet na aankoop. Daarom geven revieuws en klachtensites altijd een sterk vertekend beeld.......
Inmiddels is ook bekend dat sinds de tv divisie van Philips is overgekocht door een Chinees bedrijf, deze niet meer de kwaliteit hebben die we van Philips gewend zijn. Op de tv's staat nog Philips maar eigenlijk is het gewoon een heel ander (C-kwaliteit) merk.

Dat oude Philips producten het prima doen, zegt niets over de nieuwe die door de nieuwe eigenaar gemaakt worden. Ik wil niet zeggen dat het troep is...maar...

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt

Ongelezen bericht door Brahms »

....Onzin. Voor je het weet zegt zo'n bedrijf dat jij de tv binnen de bedenktijd hebt gesloopt en nu misbruikt maakt tot het recht van ontbinden en krijg je dus niks terug.....
Geen onzin, gewoon persoonlijke ervaring.
Gewoon netjes retourzendingen in de originele verpakking, de wet geeft aan dat je geen reden hoeft te vermelden. De winkel kan nooit achteraf hard maken dat jij het product defect hebt gemaakt......
In dit specifieke geval, de beeldkwaliteit beviel wat minder, als ze het dan toch graag willen weten.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt

Ongelezen bericht door GJvdZ »

denmar schreef:Als je gekeken had op google over philips tv had je er nooit eentje gekocht.
Als je gekeken had op google bij service mediamarkt had je hem daar ook niet gekocht, dus eigen schuld,
maar goed, het leven is een les en we zijn nooit uitgeleerd. Ook ik ben wel eens in de fout gegaan.
Wat een onzin zeg. Of wil je zeggen dat al die mensen die bij MM kopen dom zijn? Dat is dan zo'n beetje iedereen. Media Markt past immers in het rijtje winkels waar niemand zogenaamd koopt (zoals bijvoorbeeld IKEA) maar waar het altijd druk is. Allemaal mensen die te dom zijn om voor de duvel te dansen zeker.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt

Ongelezen bericht door thecure »

Wat betreft mediamarkt, daar heb ik weinig ervaring mee.

Met philips wel, lees mijn topic maar eens:

viewtopic.php?f=55&t=152871

Na drie toestellen is het toestel omgeruild voor een mooie samsung, en tot op de dag van vandaag hebben wij hier nog veel plezier van.
Philips is helaas niet meer wat het geweest is, de software is zo slecht geschreven dat deze continue vastloopt...

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt

Ongelezen bericht door olaf79 »

Brahms schreef:
....Onzin. Voor je het weet zegt zo'n bedrijf dat jij de tv binnen de bedenktijd hebt gesloopt en nu misbruikt maakt tot het recht van ontbinden en krijg je dus niks terug.....
Geen onzin, gewoon persoonlijke ervaring.
Gewoon netjes retourzendingen in de originele verpakking, de wet geeft aan dat je geen reden hoeft te vermelden. De winkel kan nooit achteraf hard maken dat jij het product defect hebt gemaakt......
In dit specifieke geval, de beeldkwaliteit beviel wat minder, als ze het dan toch graag willen weten.
Dan heb jij heel veel geluk gehad waarschijnlijk een webshop die geen gezeur wil en gewoon de producten terug stuurt naar de fabrikant.

Je mag de koop ongedaan maken binnen 14 dagen. Dat wordt anders als het product stuk is bij aankomst (doa). Als een webshop echt moeilijk wil doen (en de zijn er) dan kunnen ze zeggen we hebben een werkend product verzonden en nu is hij stuk. Wilt u even voor reparatie betalen. De wet geeft je geen recht op retour als je product gesloopt hebt (de waarde van het product mag niet verminderd zijn tijdens de proefperiode).
Ga maar eens bewijzen dat het product stuk arriveerde, een sterk tegenargument van de webshop is dan, waarom heeft u geen garantie geclaimd en waarom heeft u niet aangegeven dat het product stuk was bij levering? heeft u soms wat te verbergen?

duckietm
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2016 11:41

Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt

Ongelezen bericht door duckietm »

Nou het is maandag, Weer niet terug gebeld !!!
Ik heb dus vandaag zelf terug gebeld, in de ochtend krijg ik te horen ja hoor u word vandaag terug gebeld.
En nu om 17:00 krijg je te horen, ik zet het door we zijn er mee bezig dat je miss je geld terug krijgt, terwijl ze beloofde het vandaag op te lossen.

Ik heb ze ook verteld dat ik GEEN geld terug wil maar een T.V. en dat ik Zaterdag naar de mediamarkt geweest bent en precies weet welke ik wil, heb daar dit verhaal ook uitgelegd, en zelfs de medewerkers vinden dit totaal onzin hoe Mediamarkt online dit oplost.....

Maar miss bellen ze nog ze werken daar tot 20:00 zeggen ze :(

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

1 tip! Zodra je het geld terug hebt ga je naar een zelfstandige vakzaak, koop daar zeker geen Philips want die zijn technisch allemaal even slecht.
Laat je adviseren voor een Panasonic, Samsung, Sony, etc en ga genieten. Bij een technisch probleem lost de vakzaak het goed voor je op. Maar die vakzaak is wel duurder dan de 21% aktie bij MM! Die 21% aktie heeft tot nu toe alleen maar frustraties opgeleverd! Geweldig he, zo'n Mediamarkt.
Hele volksstammen willen voor een dubbeltje op de 1e rang zitten en goedkoop is weer duurkoop gebleken!
Een vakzaak laat een klant niet zitten, die wil een klant voor het leven!

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mooi ook, dat iedereen het over "die 21%-actie" heeft,, terwijl je maar 16,38% korting krijgt :wink:

jfortron
Berichten: 97
Lid geworden op: 25 sep 2015 09:19

Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt

Ongelezen bericht door jfortron »

Moneyman schreef:Mooi ook, dat iedereen het over "die 21%-actie" heeft,, terwijl je maar 16,38% korting krijgt :wink:
De MM geeft ook in hun voorwaarden aan, dat de 21% actie een 17,36 % effectieve korting is.
Gewoon lezen, voor je iets gaat kopen/bestellen! :wink:

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen met tv gekocht bij Mediamarkt

Ongelezen bericht door Moneyman »

jfortron schreef:
Moneyman schreef:Mooi ook, dat iedereen het over "die 21%-actie" heeft,, terwijl je maar 16,38% korting krijgt :wink:
De MM geeft ook in hun voorwaarden aan, dat de 21% actie een 17,36 % effectieve korting is.
Gewoon lezen, voor je iets gaat kopen/bestellen! :wink:
Klopt, er staat een heel artikel over op hun site. Maar Inderdaad lezen velen dat niet.

Gesloten