LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] REDCOON

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Elvira G
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2007 15:45

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door Elvira G »

Drie dagen geleden heb ik een Dyson stofzuiger besteld en direct betaald. Ik had alleen een letter vergeten in mijn e-mailadres en hierop heb ik een e-mailbericht gerstuurd of dat gewijzigd kon worden, omdat ik nu niet in kon loggen om de status te bekijken. Gisteren had ik nog geen bericht, dus ik besloot te bellen.

Dat was vreemd. Ik kreeg een menu met Kies 1 voor Nederlands en 2 voor Pools... en de rest heb ik niet geluisterd, want ik koos de 1. "Alle medewerkers zijn..." je ken dat wel en vervolgens begon het weer met "kies 1 voor Nederlands :?: en jawel daarna weer hetzelfde :? 18 ct per minuut dus :roll:

Ik ben gaan Googlen en kwam in deze topic terecht waardoor ik een slecht gevoel kreeg.

Daarna ben ik de Chat gaan proberen, maar ik werd niet geaccepteerd met mijn e-mailadres van zonnet en ook niet met het foute adres waar ik een account mee aan had gemaakt :( Ik heb het toen geprobeerd met het adres van gmail en jawel, ik kwam in het welkomscherm :D
Na enkele minuten kreeg ik een medewerken. Hij zat volgens mij met meerdere klanten te gelijk, want zijn antwoorden duurde wat langer, maar ik was tevreden over de antwoorden en ik kreeg te horen dat de stofzuiger maandag geleverd zou worden.

Gisterenmiddag (vrijdag) net iets voor 1 uur kwam hij in goede orde binnen 8)
Super blij was ik hiermee. Het was de eerste keer dat ik via internet heb besteld en betaald en ondanks de spanning na deze topic gelezen te hebben zou ik het zo weer doen. :wink:

Ik heb nu natuurlijk (nog) geen ervaring met garantie en dat hoop ik ook niet nodig te hebben, maar ik ben dus een tevreden klant :)

Oh ja, dat vergeet ik nog...
Er zou gekeken worden wat er met de telefoon aan de hand was.

mijzelf
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2007 16:36

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door mijzelf »

Een spiegelreflex camera gekocht bij Redcoon. Bestellen geen probleem, goede communicatie via mail, qua bestelgegevens etc. De bestelling was er pas na 5 of 6 dagen. Intussen zag ik dat de prijs gezakt was binnen deze paar dagen en ik had de bestelling nog niet thuis. Meteen gemaild!!
Vrij vlot een mailtje terug met de vraag om het rekening nummer en het verschil van bedrag werd meteen overgemaakt. Klasse!!
Verder geen ervaring met Redcoon.

Eddy VAN LOOCK
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2008 20:12

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door Eddy VAN LOOCK »

Verschrikkelijk veel problemen met deze firma (en met een bezorgfirma waar één van hun medewerkers tijdens een onbewaakt ogenblik een biljet van € 500,00 wist weg te ritsen !). Gaande van onvolledige zendingen zonder enige uitleg, lange wachttijden voor bezorgingen, mails die totaal niet beantwoord werden (tot de Directeur er zich eindelijk zelf ging mee bemoeien en ik tekst en uitleg kreeg met de nodige verontschuldigingen : na ontelbare contactnames via de reguliere weg).
Enfin, alles wat kon mislopen gebeurde.
Nu is mijn LCD-tv Toshiba na één jaar defect gegaan : binnenkort is het TWEE maand weg voor herstelling ! Wat een "service". En een invoerder/hersteller van Toshiba vinden die zijn verantwoordelijkheid opneemt is onbegonnen werk (dit in tegenstelling tot bv. Philips).
Redcoon heeft aantrekkelijke prijzen (er zijn er trouwens nog genoeg op het net...) maar ten koste van wat ?
Ik zou er een boek kunnen over schrijven (een thriller).

CharlesNasi
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2008 17:39

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door CharlesNasi »

Beste mensen,

Drie dagen terug heb ik bij RedCoon een bestelling geplaatst. het betreft een Sony KDL 40v3000 televisie. Deze heb ik gisteren ontvangen. Nu komt het leuke, sony heeft namelijk een zogenaamde actie van of 200 euro retour of een gratis 20 inch tv.

Nu voldoet onze tv / aankoop aan alle eisen om aan de actie mee te doen. Maar volgens redcoon hebben wij geen recht op deze actie coupon omdat hun niet meedoen aan deze actie? nu het leuke, eerst is redcoon geen nederlandse dealer maar een europese. De actie geldt alleen voor europese modellen. Er is geen NL model. Nu het 2e leuke: Hun doen niet mee aan deze actie. Het 3e leuke, het staat niet op hun site vermeld dat ze officieel dealer zijn.

Maar dit zijn gewoon leugens, dit staat namelijk glashard op de site dat ze dealer zijn, dus bonnen mee moeten leveren.

Ze belazeren je waar je zelf bij staat!!!!

Groetjes Charles

Ruud Baars
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2008 20:08

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door Ruud Baars »

Ik wil even reageren op het bericht van de heer CharlesNasi.

Ook ik heb een Sony lcd televisie gekocht via redcoon.nl. Dit simpelweg omdat deze winkel nog goedkoper was excl. de 200,- cashback dan overige aanbieders.

De verkoop ging trouwens perfect, prima zaak met idem service!

Ik heb contact gezocht met Sony nadat ik er achter kwam dat mijn model ook in aanmerking kwam voor de cashback actie. Sony heeft deze actie zelf op touw gezet voor Nederlands geselecteerde dealers. En daar vallen maar een handje vol (relatief dure) internet aanbieders onder, en dus niet het goedkope redcoon.

Groet,

R. Baars

Erik Vink
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2008 18:09

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door Erik Vink »

Hallo, Dhr. Baars heeft gelijk. Is mij ook overkomen. Ik heb via vergelijk.nl de prijzen vergeleken en kwam met de Sony Bravia het goedkoopst uit bij Redcoon.nl. Ik heb toen Sony gebeld en gevraagd of ik een aktie coupon kon krijgen. Toen vroegen ze aan me waar ik mijn LCD scherm heb gekocht en kreeg te horen dat ik niet mee kon doen met hun aktie. Toen heb ik een paar namen van dealers gekregen en de prijzen gecontroleerd. Die waren vaak 300 tot 400 euro duurder dan de goedkoopste webshops bij www.vergelijk.nl. :shock:
Dat noem ik pas fout!

Redcoon heeft vorige week mijn lcd tv geleverd en ben er erg blij mee.
Uiteindelijk 150 euro goedkoper zonder aktie van Sony. :)

Groeten,
Erik.

leeuwenrj
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:56

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door leeuwenrj »

Tja, waarom ga ik pas na de slechte ervaring Googlen op Redcoon en niet voor dat ik mijn bestelling ga doen.

Onlangs heb ik een Bosch kooigrasmaaier besteld bij Redcoon. Na ontvangst heb ik de door geopend en zag dat het bevestigingspunt van de grasroller was afgebroken, waarschijnlijk door verkeerd transport.
Na contact met redcoon kon ik hem terugsturen na ontvangst van een RMA.
Ik heb alles keurig in de doos teruggedaan dichtgeplakt en de diverse formulieren toegevoegd. Nu blijkt het apparaat zwaar te zijn beschadigd bij aankomst in het expertise centrum in Duitsland. De bijgevoegde foto's laten inderdaad een garsmaaier zien die lijkt op degene die ik had besteld maar geheel bekrast, ingedeukt en beschadigd en ik maak derhalve geen aanspraak op de omruil garantie!

Dit is nu typisch een bedrijf dat er voor gaat zorgen dat Internet wnkelen in Nederland niet als vertrouwd wordt beschouwd. Je wordt belazerd waar je bij zit!

Ik hoop op teruggave van mijn geld en ga dan maar wat meer geld uitgeven in een gewone winkel met mensen die je kunt spreken.

Rob

H.Beumer
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2008 10:28

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door H.Beumer »

Mijn ervaring met Redcoon: Het type besproeingscomputer dat ik zocht was op internet alleen bij Redcoon te krijgen, daarom besloot ik ondanks de vele negatieve berichten op internet toch tot koop bij Redcoon over te gaan.
Omdat het product niet op voorraad was duurde het 2 weken voor mijn bestelling binnen was. Helaas was het het verkeerde typenummer.
Ik heb gebeld en gemaild met Redcoon en ben op ZEER vriendelijke en efficiente wijze geholpen. Inmiddels was het juiste type van de besproeingscomputer op voorraad en deze had ik binnen enkele dagen binnen. Het verkeerd geleverde product werd opgehaald.
Kortom: na een mindere start (lang wachten en verkeerd product) een zeer positieve en vriendelijke afhandeling door de Redcoon-medewerkers.

leeuwenrj
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:56

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door leeuwenrj »

Tja, er zullen altijd mensen zijn met een positieve evaring en ik hoop dat ook ik die nog eens op dit forum mag plaatsen.
De grasmaaier is nog in reparatie en dus nog steeds niet geleverd en de verwachting is dat het nog ongeveer twee tot drie weken duurt. Laten we er maar het beste van hopen.

handsfree
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2006 14:27

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door handsfree »

Ik wou een Archos 605 met GPS. Besteld, en kwam snel, maar was zonder GPS. Mailtje gestuurd: ik wou een Archos *met* GPS, dus moet ik er nou een GPS Car Holder bij bestellen. Geen reactie op dat mailtje. Het GPS-deel kost 100 Euro erbij. 7 (!) weken later komt dat GPS-deel, maar met alleen de kaarten van Zwitserland, Duitsland en Oostenrijk, terwijl er stond: heel Europa (ook op de doos en handleiding). Die GPS willen ze nu wel terugnemen, want hun fout, maar de Archos *zelf* nemen ze niet terug. Maar ik wou een *Archos met GPS*, en als die combinatie tijdig geleverd was had ik beide apparaten tijdig terug kunnen sturen omdat ze (samen) niet werken zoals bedoeld. Dus nu heb in een Archos die niet doet wat ik wou omdat ik, door die 7 weken levertijd, niet binnen 7 dagen heb gereclameerd over de Archos. Kwalijk!!

Sollie3
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2008 16:35

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door Sollie3 »

Ik ben erg tevreden over Redcoon. Ik heb in september 2006 een denon stereosetje gekocht. Dit ging een week of drie terug stuk. Ik heb gebeld, er is me een formuliet gestuurd dit heb ik ingevuld. Een pakketdienst kwam het defecte apparaat halen en vandaag is het apparaat gerepareerd terugbezorgd. Dat is beter dan de winkel op de hoek en de prijs was echt 40 procent lager dan bij de winkel op de hoek.

Mullem van
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2008 18:33

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door Mullem van »

Ook voor mij was een internetbestelling van een electrisch apparaat de eerste ervaring. Ik las goede recenties, dus durfde ik het aan om een wasdroger via Redcoon aan te schaffen.

Volgens de pagina was het product op voorraad en leverbaar in twee dagen. Nu had ik de kleine lettertjes niet gelezen.... Ik betaalde met Ideal. Hier betaal je extra voor. Maar ik wilde het apparaat met twee dagen hebben.

Eerst kwam er een mail met de bevestiging van de ideal betaling.
Een dag erna kwam een mail met hierin de melding dat de ideal betaling niet binnen was en daarom de betaalwijze werd omgezet naar vooruitbetalen (kan maximaal 3 dagen verwerking kosten). Dit vond ik vreemd.
Daarna volgde de mail dat het product ivm overweldigende verkopen tijdelijk niet leverbaar was. (Het gaat om de duurste droger in zijn prijsklasse die bij hen 200 euro goedkoper was).

Ik heb toen gebeld, na 20 minuten iemand gesproken die vertelde dat de droger met 3 dagen alsnog binnen was en verzonden zou worden.

Dat was ook het geval. Echter de levering in twee dagen klopte niet. Dat zal ook nooit lukken, want het is levering binnen twee dagen aan de transporteur. Deze zal dan na 3 werkdagen contact opnemen. Dat klopte ook, die nam na een week contact op. Ze wilden de volgende dag leveren. Dat kreeg ik niet geregeld. Een nieuwe afspraak plannen met hen (Flash logistics) was niet mogelijk. Na wederom 4 werkdagen heb ik zelf maar weer gebeld met Redcoon. Want er stond dat je niet met de transporteur mocht bellen. In dit geval had dat dus weer wel gemogen. Gezien de lange levertijd, werkte flash meteen mee. Maar dat mag ook wel als je maar liefst 50 euro aan bezorgkosten moet betalen.

Uiteindelijk was de droger bezorgd. Geheel volgens de specificaties. In mijn zoektocht naar dit apparaat kwam ik namelijk regelmatig andere specificaties tegen onder hetzelfde typenummer. Bij Redcoon klopte alle informatie. Uiteindelijk ben ik toch blij. Ook al zal ik de levertijd voortaan niet serieus nemen.

trimoxa
Berichten: 94
Lid geworden op: 20 jun 2006 14:02

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door trimoxa »

bij redcoon een x-tatic 5.1 headset gekocht.
2 maanden later gewoon afbreken bij de speakers.

dus ik denk garantie claimen FOUT.

ze zeggen gewoon dat het gerepareerd kan worden al of niet binnen de garantie bepalingen .

hij is nu in de reparatie ik ben benieuwd of ik moet betalen voor de reparatie .

headset kosten ruim 80 euro daar mag je toch wel wat voor verlangen .


wordt vervolgt.....

leeuwenrj
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:56

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door leeuwenrj »

Ondanks het feit dat ik er zelf de actie heb moeten ondernemen om er achter te komen dat mijn bestelde grasmaaier niet meer gerepareerd kon worden is de afhandeling prima verlopen... ik heb direct mijn geld teruggekregen.
Dus al met al een heel gedoe met goede afloop.... :D

deherenvan
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2008 14:12

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door deherenvan »

Voor mij even geen redcoon meer, twee maanden geleden 2x wd hardeschijf besteld. Na een week 1 exemplaar ontvangen, uiteraard betaald voor 2. Direct bellen met de 0,18 eurcent helpdesk, 22 minuten wachten en.... Het is 18:00 wij verbreken de verbinding...zucht.
Chatkanaal, schiet ook niet op, de persoon doet blijkbaar 10 dingen tegelijk. Weer bellen, oh wat vervelend we starten een verzekerings procedure. Prima! Direct ingevuld en retour en dan.....blijft het stil. heel lang. Alle e-mails geven een keurige reactie dat alles heel snel zal worden opgelost. We zijn nu 2 maanden verder, ik wil graag mijn geld retour. Noodgedwongen heb ik elders een schijf moeten kopen. Ze gaan weer een procedure starten, maar ze hebben geen idee hoelang het gaat duren, "heeft u echt geen idee?", "nee meneer, misschien wel heel lang.....".

trimoxa
Berichten: 94
Lid geworden op: 20 jun 2006 14:02

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door trimoxa »

ik kocht bij deze firma online een x-tatic 5.1 headset ( a 80 euro ) die na 2 maanden normaal gebruik puur afbrak op zijn schanierpunt.

deze firma weigert garantie te geven op het aangekochte product .

garantie is garantie in mijn ogen ongeacht de schade aan het product.

maar ze willen totaal geen alternatief of andere oplossing aanbieden , zelfs reparatie tegen vergoeding wordt niet geboden .

dus mijn advies is blijf heel ver uit de buurd van deze online leverancier .



ze verschuilen zich achter dit artikel



Artikel 9. Garantie

Koper is gehouden om bij aflevering te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden. Indien dit niet het geval is, dient Koper redcoon daarvan zo spoedig mogelijk, en in ieder geval binnen bekwame tijd na ontdekking (althans na het moment waarop constatering redelijkerwijze mogelijk was), schriftelijk en gemotiveerd in kennis te stellen. Koper kan er geen beroep meer op doen dat het product niet aan de overeenkomst beantwoord indien hij de verKoper daarvan niet binnen vooromschreven periode op de hoogte heeft gesteld.
Schade aan het product als gevolg van het in strijd met de voorschriften of deze Voorwaarden handelen door Koper, bij het inbouwen, aansluiten, bedienen of opslaan van het product, is voor rekening en risico van Koper. Voorschriften die in acht dienen te worden genomen betreffen in ieder geval (maar niet uitsluitend) de voorschriften zoals verstrekt door de fabrikant van het product.

trimoxa
Berichten: 94
Lid geworden op: 20 jun 2006 14:02

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door trimoxa »

Geachte heer/ mevrouw,
Wij hebben contact opgenomen met ons Service Center en zij geven aan dat er door een handeling van de klant er schade aan de headset is gekomen en daardoor de scharnier is gebroken/ gescheurd.
Dit is ook geconstateerd door de fabrikant en daarom wordt de headset ook niet onder garantie gerepareerd.
Ook al zit er garantie op de headset dan valt deze nog niet onder de garantie omdat de headset gescheurd/ gebroken is.
Met vriendelijke groet,


Customer Service
redcoon Benelux B.V.



:evil: dus pas op met redcoon mensen:

wordt vervolgt

trimoxa
Berichten: 94
Lid geworden op: 20 jun 2006 14:02

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door trimoxa »

redcoon beweerde in bovenstaande e-mail dat mijn headset bij sharkoon was geweest voor een RMA procedure .

contact gehad met sharkoon ze weten nergens van af en hebben hem nooit voor rma of garantie afhandeling mogen ontvangen van redcoon.

conclusie redcoon weet niet wat garantie geven is , en tevens zijn het keiharde geboren leugenaars.



dus pas op .... ze zijn niet te vertrouwen......



de leugen

Dit is ook geconstateerd door de fabrikant en daarom wordt de headset ook niet onder garantie gerepareerd.
Ook al zit er garantie op de headset dan valt deze nog niet onder de garantie omdat de headset gescheurd/ gebroken is.
Laatst gewijzigd door trimoxa op 13 aug 2008 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.

trimoxa
Berichten: 94
Lid geworden op: 20 jun 2006 14:02

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door trimoxa »

ik werd dus gebeld met het verhaal dat er een collega met ontslag ging daar bij redcoon en dat zijn zaakjes die zogenaamd bleven liggen op kantoor alsnog werd afgehandeld :roll: .

ik heb hier smakelijk om kunnen lachen want mijn garantie was tot 3 keer afgewezen dus weer een bewezen *** smoes van redcoon.

maar goed ik heb de nieuwe headset binnen dit keer in een dichte doos met nietjes.

doos is ook totaal anders als wat ik eerder ontvangen heb ( kleiner ).


maar goed mijn probleem is voorbij met redcoon ben ook gelijk genezen van deze zaak.

ik wens iedereen sterkte met hun problemen bij redcoon.


weer een les geleerd zullen we maar zeggen....


Afbeelding

marieke1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2008 11:52

Re: REDCOON

Ongelezen bericht door marieke1979 »

Ik herken dit helemaal niet. Ik ben al 2 jaar klant bij redcoon en heb nu 4 keer iets besteld. 1 keer een 42"tv en 3 keer wat kleins, zoals een mixer. Ik heb tot nu toe geen problemen onder vonden. Een keer konden ze mijn bestelling niet gelijk leveren, omdat het niet op voorraad was en de leverancier kon ook niet leveren. ik werd netjes op de hoogte gehouden per e-mail. netjes toch.

ze werken met GLS. hier lees je wel een negetieve dingen over, maar volgens mij ook over andere zoals TNT en Selektvracht. ik heb nog niks negatiefs meegemaakt.

Op basis van mijn ervaring kan ik deze shop wel aanraden.

Gesloten